Mikroszarpnięcia DSG DQ381
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Słuchajcie trapi mnie ostatnio taka dolegliwość, mianowicie na zimnym silniku moje DSG DQ381 podczas spokojnej jazdy miejskiej minimalnie szarpie między podczas zmian biegów z 2 na 3 oraz z 3 na 4. Samochód traktowany normalnie, mam wrażenie, że na początku tak nie było, przebieg 26 000 km a olej w silniku już zmieniony 2 razy, wkrótce 3cia zmiana.
I teraz seria pytań:
1. Czy to zapowiedź tragedii?
2. Czy w tym DSG uzupełnia się olej? Dziwne pytanie, ale znajomy posiadający dwusprzegłówkę w Fordzie wspominał, że ASO mu dolewało olej w skrzyni..
3. Co tu począć by rozwiązać problem?
4. A może to jakaś poduszka skrzyni?
I teraz seria pytań:
1. Czy to zapowiedź tragedii?
2. Czy w tym DSG uzupełnia się olej? Dziwne pytanie, ale znajomy posiadający dwusprzegłówkę w Fordzie wspominał, że ASO mu dolewało olej w skrzyni..
3. Co tu począć by rozwiązać problem?
4. A może to jakaś poduszka skrzyni?
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 wrz 2020, o 20:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Też mam podobnie i jestem ciekawy czy inni też to dostrzegają. Na pewno po rozgrzaniu oleju w skrzyni (co trwa zawsze dłużej niż w silniku) płynność zmian biegów się poprawia. Ale faktycznie zwłaszcza zmiana z 2 na 3 na zimnym jest odczuwalna. Do tego też mogę wywołać szarpnięcie przy schodzeniu z biegami w dół jak mocniej hamuję np. przed światłami. Wtedy zmiana z 4 na 3 albo z 3 na 2 (już nie pamiętam która) jest odczuwalna. Mi się niestety wydaje, że nie ma co oczekiwać od dwusprzęgłówki super płynnej zmiany biegów.
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
A w dół to inna bajka, to tylko dwusprzęgłówka
Ale w górę powinno być miodzio
Ale w górę powinno być miodzio
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Mam to samo i uważam to za cos normalnego. Czy w manualnej skrzyni nie szarpnie , nie zawaha się człowiek przy zmianie. To jest manualna skrzynia ze zmianą biegów wykonywaną za pomoca zaworków i oleju . Przecież to normalne że może sie coś zaciąć ,opóżnić lub jakaś anomalia wystąpić.
Przy okazji zapytam przy jakich obrotach zmieniją wam bieg z 2 na 3 przy delikatnym eko rozpędzaniu?
Przy okazji zapytam przy jakich obrotach zmieniją wam bieg z 2 na 3 przy delikatnym eko rozpędzaniu?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Mam DQ381 z silnikiem 2.0 TDI 150 w Passacie. Aktualny przebieg 110 tyś km, olej w skrzyni nigdy nie wymieniany. Ku mojemu zdziwieniu, nic złego się nie dzieje, szarpania czy czegokolwiek zero.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Może nie zauważasz a może mniej wysilona skrzynia. To są bardzo delikatne ale jednak zauważalne drgnięcia bo zwykle nie występują wcale (a zwłaszcza na ciepłym). No nic, może przymierzę się szybciej do wymiany oleju.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Dajcie się olejowi wygrzać. Winiary dobrze napisał, olej w skrzyni potrzebuje trochę więcej czasu na ,,dojście".
1. niekoniecznie
2. Nie, nic się nie uzupełnia tylko wymienia. Minimum co 60tys, w zmodzonych autach zalecam co 40-45.
3. Przyzwyczaiłbym się i czekał na rozgrzanie oleju w skrzyni.
4. Po rozgrzaniu też to występuje?
1. niekoniecznie
2. Nie, nic się nie uzupełnia tylko wymienia. Minimum co 60tys, w zmodzonych autach zalecam co 40-45.
3. Przyzwyczaiłbym się i czekał na rozgrzanie oleju w skrzyni.
4. Po rozgrzaniu też to występuje?
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Bez przesady, jeździłem ostatnio na zf8 w najnowszej piątce i jakiejś róźnicy nie odczułem, w porównaniu do dsg ze zrobionym softem.
Dsg tak na prawdę psują fabryczne softy nastawione na ekologię, po zmianie softu jeździ to bardzo przyjemnie.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Orlik ja osobiście mam teraz 5 ze wspomnianym zf 8hp i do tego dlubnieta choć uważam, ze już na serii zf robi robotę. Musiałbym się przejechać skrzynia z parametrami ustawionymi jak u Ciebie, żeby moc rzetelnie porównać skrzynie
Co do oleju w skrzyni 40kkm przy modach a 50kkm przy fabryce bym przyjął.
Co do oleju w skrzyni 40kkm przy modach a 50kkm przy fabryce bym przyjął.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Mario, jaki miałeś cel w dłubaniu w tej skrzyni w 5? Mnie się tym jeździ dobrze. Co prawda cwaniaki ukryli obrotomierz i nie wiem z jakimi obrotami to jedzie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Można spróbować zrobić adaptacje sprzęgieł.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Enriquez wlecial stage 1 i w pakiecie doszedł tcu. Teraz jest apetyt na hybrydę ( wiem, ze dla niektórych to głupota pakować siano w klekota ale odkąd wróciłem do bety to mam nieustanny banan na pysku ) fakt chodzi już na serii dobrze zf ale przy stage 1 trzeba było zmienić wartości nm na 1 i 3 biegu. Teraz mam jakieś 460nm i około 220km. Po hybrydzie wyjdzie coś okolice 250. Milem brać g30 od znajomego (150km, napęd tył który osprzętem nie różni sie od 190) ale wpadła mi fajna f-ka i zostałem przy niej. Teraz jak będę wymieniać to zakusy sa albo na m550d f seria lub G seria 530d i wtedy będzie zabawa
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Moze na poczatek adaptacja skrzyni?
Nastepnym krokiem moze wymiana oleju w dsg(chociaz bardzo maly masz przebieg). W tym tygodniu to robilem, ASO skasowalo mnie 300zl za usluge. Olej, filtr, korek i uszczelki kupilem na allegro za jakies 670zl
Nastepnym krokiem moze wymiana oleju w dsg(chociaz bardzo maly masz przebieg). W tym tygodniu to robilem, ASO skasowalo mnie 300zl za usluge. Olej, filtr, korek i uszczelki kupilem na allegro za jakies 670zl