Mikroszarpnięcia DSG DQ381

artho
Posty: 1056
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: artho »

Słuchajcie trapi mnie ostatnio taka dolegliwość, mianowicie na zimnym silniku moje DSG DQ381 podczas spokojnej jazdy miejskiej minimalnie szarpie między podczas zmian biegów z 2 na 3 oraz z 3 na 4. Samochód traktowany normalnie, mam wrażenie, że na początku tak nie było, przebieg 26 000 km a olej w silniku już zmieniony 2 razy, wkrótce 3cia zmiana.

I teraz seria pytań:
1. Czy to zapowiedź tragedii?
2. Czy w tym DSG uzupełnia się olej? Dziwne pytanie, ale znajomy posiadający dwusprzegłówkę w Fordzie wspominał, że ASO mu dolewało olej w skrzyni..
3. Co tu począć by rozwiązać problem?
4. A może to jakaś poduszka skrzyni?
winiary
Posty: 40
Rejestracja: 20 wrz 2020, o 20:32
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: winiary »

Też mam podobnie i jestem ciekawy czy inni też to dostrzegają. Na pewno po rozgrzaniu oleju w skrzyni (co trwa zawsze dłużej niż w silniku) płynność zmian biegów się poprawia. Ale faktycznie zwłaszcza zmiana z 2 na 3 na zimnym jest odczuwalna. Do tego też mogę wywołać szarpnięcie przy schodzeniu z biegami w dół jak mocniej hamuję np. przed światłami. Wtedy zmiana z 4 na 3 albo z 3 na 2 (już nie pamiętam która) jest odczuwalna. Mi się niestety wydaje, że nie ma co oczekiwać od dwusprzęgłówki super płynnej zmiany biegów.
artho
Posty: 1056
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: artho »

A w dół to inna bajka, to tylko dwusprzęgłówka :D
Ale w górę powinno być miodzio :D
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: ktryk »

Mam to samo i uważam to za cos normalnego. Czy w manualnej skrzyni nie szarpnie , nie zawaha się człowiek przy zmianie. To jest manualna skrzynia ze zmianą biegów wykonywaną za pomoca zaworków i oleju . Przecież to normalne że może sie coś zaciąć ,opóżnić lub jakaś anomalia wystąpić.
Przy okazji zapytam przy jakich obrotach zmieniją wam bieg z 2 na 3 przy delikatnym eko rozpędzaniu?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: Enriquez »

Mam DQ381 z silnikiem 2.0 TDI 150 w Passacie. Aktualny przebieg 110 tyś km, olej w skrzyni nigdy nie wymieniany. Ku mojemu zdziwieniu, nic złego się nie dzieje, szarpania czy czegokolwiek zero.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
artho
Posty: 1056
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: artho »

Może nie zauważasz :D a może mniej wysilona skrzynia. To są bardzo delikatne ale jednak zauważalne drgnięcia bo zwykle nie występują wcale (a zwłaszcza na ciepłym). No nic, może przymierzę się szybciej do wymiany oleju.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2984
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: orlik »

Dajcie się olejowi wygrzać. Winiary dobrze napisał, olej w skrzyni potrzebuje trochę więcej czasu na ,,dojście".
1. niekoniecznie
2. Nie, nic się nie uzupełnia tylko wymienia. Minimum co 60tys, w zmodzonych autach zalecam co 40-45.
3. Przyzwyczaiłbym się i czekał na rozgrzanie oleju w skrzyni.
4. Po rozgrzaniu też to występuje?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2984
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: orlik »

winiary pisze: 15 lip 2022, o 22:07 Mi się niestety wydaje, że nie ma co oczekiwać od dwusprzęgłówki super płynnej zmiany biegów.
Bez przesady, jeździłem ostatnio na zf8 w najnowszej piątce i jakiejś róźnicy nie odczułem, w porównaniu do dsg ze zrobionym softem.
Dsg tak na prawdę psują fabryczne softy nastawione na ekologię, po zmianie softu jeździ to bardzo przyjemnie.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: mario789 »

Orlik ja osobiście mam teraz 5 ze wspomnianym zf 8hp i do tego dlubnieta choć uważam, ze już na serii zf robi robotę. Musiałbym się przejechać skrzynia z parametrami ustawionymi jak u Ciebie, żeby moc rzetelnie porównać skrzynie 😁

Co do oleju w skrzyni 40kkm przy modach a 50kkm przy fabryce bym przyjął.
artho
Posty: 1056
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: artho »

Ad4. Po rozgrzaniu problem znika :)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: Enriquez »

Mario, jaki miałeś cel w dłubaniu w tej skrzyni w 5? Mnie się tym jeździ dobrze. Co prawda cwaniaki ukryli obrotomierz i nie wiem z jakimi obrotami to jedzie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: fabek »

Można spróbować zrobić adaptacje sprzęgieł.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: mario789 »

Enriquez wlecial stage 1 i w pakiecie doszedł tcu. Teraz jest apetyt na hybrydę ( wiem, ze dla niektórych to głupota pakować siano w klekota ale odkąd wróciłem do bety to mam nieustanny banan na pysku 😁 ) fakt chodzi już na serii dobrze zf ale przy stage 1 trzeba było zmienić wartości nm na 1 i 3 biegu. Teraz mam jakieś 460nm i około 220km. Po hybrydzie wyjdzie coś okolice 250. Milem brać g30 od znajomego (150km, napęd tył który osprzętem nie różni sie od 190) ale wpadła mi fajna f-ka i zostałem przy niej. Teraz jak będę wymieniać to zakusy sa albo na m550d f seria lub G seria 530d i wtedy będzie zabawa :)
tomekxoo
Posty: 115
Rejestracja: 4 cze 2021, o 08:41
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: tomekxoo »

Moze na poczatek adaptacja skrzyni?
Nastepnym krokiem moze wymiana oleju w dsg(chociaz bardzo maly masz przebieg). W tym tygodniu to robilem, ASO skasowalo mnie 300zl za usluge. Olej, filtr, korek i uszczelki kupilem na allegro za jakies 670zl
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: fabek »

I jaki olej kupiłeś?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ