błąd P2626 i P2251

piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

błąd P2626 i P2251

Post autor: piotr26 »

Panowie, przytrafił mi sie problem z autem. Po odpaleniu pali się pomarańczowa kontrolka "system kontroli spalin". Udało się zczytać błedy:

P2626, status $07E8 - otwarty obwód sterujący prądem pompy sondy lambda - 1 rząd cylindrów, 1 czujnik

oraz

P2251, status $07E8 - obwód sterujący prądem ujemnymczujnika sondy lambda otwarty- 1 rząd cylindrów, 1 czujnik.

Po skasowaniu błedów i ponownym odpaleniu silnika, kontrolka przestała się świecić, ale moje pytanie brzmi co dalej? Jestem na urlopie, w małym miasteczku, na kolejne dni mam zaplanowane trasy autem z rodziną. Czy z powyższymi błędami można jeżdzić a umówić się na dalszą diagnostykę do serwisu po powrocie z urlopu czy jazdą z taką potencjalną usterką może doprowadzić do jakiejs poważnej awarii? Może ktoś z doświadczonych kolegów podpowie?

Nie wiem na ile to istotne, ale napiszę: jestem w miejscu gdzie są kuny - czy to może być obajw przegryzienia jakiegoś przewodu? Kontrolka zaświeciła sie po nocy. Auto stoi pod chmurką.

Auto miało kilka dni temu zamontowany IC, separator oleju i nowe świece NGK dedykowane, bez korekty programu. Dp jest seryjny. Przy okazji diagnostyka - zero błedów. Przejechałem około 800 km od powyższych modyfikacji.

Będę wdzięczny za wskazówki co robić.
ODPOWIEDZ