Mułowaty Superb, analiza logów

Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

Cześć wszystkim,
Jestem nowym użytkownikiem forum w dodatku laikiem, więc proszę o wyrozumiałość
Na początek opowiem wam o moim superbie :<
Jest to Skoda Superb 1 2.0 TDI BSS 140km, której jestem posiadaczem od roku 2015
Od początku posiadania tego auta miałem z nim problemy, początkowo był to nieustanny problem z wypalaniem DPF i łapaniem trybu awaryjnego na trasie. Pół roku temu zdecydowałem się na zaprowadzenie do mechanika na czyszczenie zaworu EGR (był cały w nagarze) i kolektora, oczywiście dla zwykłej profilaktyki. Ilość sadzy była ogromna. Trzy miesiące temu zdecydowałem się na czyszczenie DPF bodajże metodą hydrodynamiczną i profilaktycznie dolanie 2 litry dodatku do DPF, bodajże Satacen. Mechanik również namówił na regeneracje turbosprężarki.
Tryb awaryjny przestał już dręczyć podczas jazdy, DPF przestał uprzykrzać życie, natomiast odczucia z mocy tego pojazdu określił bym na 100km.
Tydzień temu zdecydowałem się zainwestować w Fabrycznie Nową Turbosprężarkę Garrett Original Equipment 717858-5009S
Mechanik zrobił płukankę silnika, zalał odpowiedni olej 5W30 Low Saps, wymienił wszystkie filtry i oczywiście wymienił turbo wraz z uprzednim nasmarowaniem. Przyszło w końcu przejechać się wozem z nowym turbo, niestety ZONK, jeszcze większa utrata dynamiki, auto zaczęło wchodzić w boost dopiero od 2 tysięcy obrotów, gdzie przy starym regenerowanym turbo robił to od 1500-1700rpm. Odczucia z użytkowania tego wozu oceniam na 90 koni mechanicznych i 250nm :roll:

Proszę o pomoc co mogę jeszcze zrobić z tym nieszczęsnym autem

Załączam wykonane logi programem VCDS (statyczne i dynamiczne)
Dynamiczne wykonywane na prostej drodze, 1300 RPM --> Gaz do dechy --> +-4000 rpm
Załączniki
LOG-01-001-003-004.CSV
Statyczny
(7.04 KiB) Pobrany 41 razy
LOG-01-018-023-xxx.CSV
Statyczny
(8.09 KiB) Pobrany 35 razy
LOG-01-007-013-010.CSV
Statyczny
(11.33 KiB) Pobrany 34 razy
Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

Załączam logi dynamiczne
Załączniki
LOG-01-003-004-010.CSV
Dynamiczne
(2.42 KiB) Pobrany 38 razy
LOG-01-011-001-008.CSV
Dynamiczne
(2.5 KiB) Pobrany 39 razy
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: fabek »

Zrób logi dynamiczne wartosci zadane i aktualne, turbo, przepływka, ciśnienie dpf.

Pokaż korekty wtrysków.

Pokaż różnice dpf na biegu jałowym i na wł. zapłonie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

Dziękuję za odzew! :)
Jak mnie pamięć nie myli, np logi dynamiczne przy jednej próbie było mierzone kilka grup jednocześnie tzn, grupa 011, 001, 008,
w drugiej próbie trzy grupy jednocześnie tzn, 003, 004, 010,
Na pewno były robione logi dynamiczne turbosprężarki, bodajże grupa 008 lub 011,
Ja z logów wywnioskowałem, że turbo nie ładuje tyle ile powinno z dołu, EGR jest ciągle otwarty w dynamicznych i statycznych,
Korekty wtrysków wahały się na pierwszym i drugim od -0,3 do -0,5, pozostałe dwa -0,01 do -0,05
Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

Ja osobiście te logi wrzucałem tutaj https://log.tunezilla.com/
Jeżeli nie można wrzucać linków, proszę skasować tę odpowiedź
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: fabek »

Zrób jak napisałem.

Czy mapa w ecu jest fabryczna na 100%?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

Niee niee, została wgrana mapa silnika, oczywiście poprawa była, lecz niewielka
Mapa ta była od innego Superba takiego jak mój na którym wyszło 170/180KM
Po południu postaram się o nowe logi,
Mnie najbardziej martwi ten "chyba" otwarty EGR, który jest otwarty ciągle przez co silnik pewnie się dusi,
Może warto zaślepić ten EGR i go wyprogramować? Oczywiście DPF nie mam zamiaru usuwać
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: fabek »

Powinieneś zacząć od tego, że było grzebane.

Przywróć serię. Dopiero wtedy można będzie te problemy opanować.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

Co powiesz na wgranie serii, zaślepienie EGR i wyprogramowanie go i wykonanie ponownie wszystkich logów?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: fabek »

Najpierw wgranie serii i zobaczenie co sie dzieje z egr. Potem decyzja co z nim zrobić.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

Na wgranie serii muszę poczekać do przyszłego tygodnia, jeśli chcesz to mogę Ci podesłać mapy, mam plik jaki został wgrany i ori również
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: fabek »

Nie trzeba.

Wgranie mapy z innego auta to kaszana.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

To znaczy jakby to powiedzieć, taka uniwersalna mapa jakby :D
Sollozzo
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
Samochód: Superb I
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Lokalizacja: Łuków

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: Sollozzo »

fabek pisze: 19 sie 2022, o 09:21 Najpierw wgranie serii i zobaczenie co sie dzieje z egr. Potem decyzja co z nim zrobić.
Witam ponownie,
Chyba miałeś racje, zdecydowałem się zostawić mapę, ale wyciąć EGR i wszystko zaślepić wraz z wyprogramowaniem go.
Brak jakichkolwiek różnic podczas jazdy, turbo dalej wstaje od około 2 tysięcy obrotów.
Jedyna zmiana jest taka, że silnik zaczął pracować ciszej :/
Logów jeszcze nie robiłem
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mułowaty Superb, analiza logów

Post autor: fabek »

Wgraj serie, nie ma sensu bez tego nic logować.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ