Częste wypalanie DPF
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 wrz 2022, o 21:08
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Częste wypalanie DPF
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów
Poradźcie coś proszę - Superb wypala DPF stanowczo zbyt często.
Miasto 80-120km
Trasa 300-500km
Przed chwilą zrobiłem zdjęcia podczas wypalania jak i chwilę po nim na biegu jałowym. Mam kilka wniosków ale chciałbym jeśli to możliwe zweryfikować je z Wami.
Regeneracja DPF, czujnik różnicy ciśnień czy coś innego?
Przy okazji, jest może jakiś fachowiec godny polecenia od Superba 3 Warszawa/okolice?
Poradźcie coś proszę - Superb wypala DPF stanowczo zbyt często.
Miasto 80-120km
Trasa 300-500km
Przed chwilą zrobiłem zdjęcia podczas wypalania jak i chwilę po nim na biegu jałowym. Mam kilka wniosków ale chciałbym jeśli to możliwe zweryfikować je z Wami.
Regeneracja DPF, czujnik różnicy ciśnień czy coś innego?
Przy okazji, jest może jakiś fachowiec godny polecenia od Superba 3 Warszawa/okolice?
- Kuster
- Posty: 1035
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Częste wypalanie DPF
Napisz jeszcze jakie te trasy robisz bo jak krótkie robisz po 5-7km to ma prawo szybko się zapełniać
Trasa trasie też nie jest równa
Bo jadąc 70-120km/h nie wchodzisz ponad 2tys rpm I się dpf napełnia
Jadąc autostrada 140-150 przekraczasz 2tyw rpm I on się wtedy też dopala
Start stop aktywny?
Z tego co widzę to masz już "mocno" Napełniony ten DPF
W prawdzie max jest chyba 75-80g (Oil Ash) ale to może też skutkować częstszymi próbami wypalania
No i jeszcze jedno
Jak się DPF zacznie wypalać to czekasz do końca procedury aż do wyzerowania czy przerywasz gasząc silnik?
Jeżeli nie czekasz to załóżmy że z 24g spadnie do tych 19 I zaś rozpoczynając jazdę dochodzi do tych 24g żeby się wypalić I tak w kółko to ma prawo robić to "często"
Edit
Zresztą z tego co też widzę to w prawie 5h zrobiłeś 133km
Ja taki dystans mam zrobiony w 2h wg danych z ostatniego wypalania
W twoim przypadku masz niespełna 30km w godzinę
To są bardzo krótkie trasy
Soot Mass bardzo nisko schodzi u mnie nie zejdzie poniżej 4g
Nox sulfur u mnie jest średnio 1.080
Differential pressure max 81
Low press 8-100%
Ale ja mam 2.0tdi CRLB stg2 bez AdBlue
Trasa trasie też nie jest równa
Bo jadąc 70-120km/h nie wchodzisz ponad 2tys rpm I się dpf napełnia
Jadąc autostrada 140-150 przekraczasz 2tyw rpm I on się wtedy też dopala
Start stop aktywny?
Z tego co widzę to masz już "mocno" Napełniony ten DPF
W prawdzie max jest chyba 75-80g (Oil Ash) ale to może też skutkować częstszymi próbami wypalania
No i jeszcze jedno
Jak się DPF zacznie wypalać to czekasz do końca procedury aż do wyzerowania czy przerywasz gasząc silnik?
Jeżeli nie czekasz to załóżmy że z 24g spadnie do tych 19 I zaś rozpoczynając jazdę dochodzi do tych 24g żeby się wypalić I tak w kółko to ma prawo robić to "często"
Edit
Zresztą z tego co też widzę to w prawie 5h zrobiłeś 133km
Ja taki dystans mam zrobiony w 2h wg danych z ostatniego wypalania
W twoim przypadku masz niespełna 30km w godzinę
To są bardzo krótkie trasy
Soot Mass bardzo nisko schodzi u mnie nie zejdzie poniżej 4g
Nox sulfur u mnie jest średnio 1.080
Differential pressure max 81
Low press 8-100%
Ale ja mam 2.0tdi CRLB stg2 bez AdBlue
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 wrz 2022, o 21:08
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Częste wypalanie DPF
Trasy 400-500km zazwyczaj w weekendy, S-kami czyli okolice 130km/h a poza tym miasto po kilka km.Kuster pisze: ↑21 wrz 2022, o 08:42 Napisz jeszcze jakie te trasy robisz bo jak krótkie robisz po 5-7km to ma prawo szybko się zapełniać
Trasa trasie też nie jest równa
Bo jadąc 70-120km/h nie wchodzisz ponad 2tys rpm I się dpf napełnia
Jadąc autostrada 140-150 przekraczasz 2tyw rpm I on się wtedy też dopala
Start stop aktywny?
Z tego co widzę to masz już "mocno" Napełniony ten DPF
W prawdzie max jest chyba 75-80g (Oil Ash) ale to może też skutkować częstszymi próbami wypalania
No i jeszcze jedno
Jak się DPF zacznie wypalać to czekasz do końca procedury aż do wyzerowania czy przerywasz gasząc silnik?
Jeżeli nie czekasz to załóżmy że z 24g spadnie do tych 19 I zaś rozpoczynając jazdę dochodzi do tych 24g żeby się wypalić I tak w kółko to ma prawo robić to "często"
Edit
Zresztą z tego co też widzę to w prawie 5h zrobiłeś 133km
Ja taki dystans mam zrobiony w 2h wg danych z ostatniego wypalania
W twoim przypadku masz niespełna 30km w godzinę
To są bardzo krótkie trasy
Soot Mass bardzo nisko schodzi u mnie nie zejdzie poniżej 4g
Nox sulfur u mnie jest średnio 1.080
Differential pressure max 81
Low press 8-100%
Ale ja mam 2.0tdi CRLB stg2 bez AdBlue
Start/stop za każdym razem wyłączam a jak zaczyna wypalać to w 99% przypadków kierunek obwodnica no i zaczęło mnie to trochę irytować bo ewidentnie się coś ostatnio pogorszyło.
W moim też nie ma adblue.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Częste wypalanie DPF
Masz zapchany dpf popiołem, będzie dużo częściej wypalał.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 wrz 2022, o 21:08
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Częste wypalanie DPF
Właśnie też na moje oko wygląda że to może być spowodowane popiołem.
Umówiłem regenerację na poniedziałek, dam znać czy to coś zmieniło.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: Częste wypalanie DPF
Mam ten silnik i jak zona jezdzi po 3 kilometry do pracy to tez sie wypala co 120-150 km. W trasie jak jezdzisz wolno to 500 km i wypalanko. W jednym samochodzie mam 220 tys przebiegu a w drugim 100 i jest podobnie.
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Częste wypalanie DPF
Masakra z tymi przebiegami. Czemuż Wy kupujecie diesle pod przejazdy poniżej 80 km ?
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Częste wypalanie DPF
Powiem Ci Artho, ze mimo iż jestem wielkim fanem klekota to mam teraz okazje polatać octavia 4 2.0 tsi 190 po stage1 na skromne 230/380 i mimo iż od „dziada, pradziada” zawsze była narracja, ze klekot jest turbo oszczędny a te tsi to zuuuuo to mam okazje zmienić zdanie o 180 stopni. Owszem klekot jest oszczędny ale obecnie generacja tsi nie jest jakimś mega katem pod katem spalania. Owszem w trasie spali mniej ale obecne spalanie jest dla mnie na akceptowalnym poziomie. Przecieram oczy ze zdumienia jak rano lecę sobie spokojnie bez szaleństw i mam ponad 200 konną benzyna spalanie nie z kompa a z dystrybutora 6.2 litra. Raz ze serwis klekota droższy, dwa wyższa cena w zakupie nowego. Sam zaczynam spoglądać w stronę takiej 190 konnej benzyny bo jak dla mnie po wirusie będzie to idealny kompromis pomiędzy dynamika a ekonomia.
- Kuster
- Posty: 1035
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Częste wypalanie DPF
Artho ja robię bardzo często mniej niż 80km i jakoś wszyscy i wszystko żyje ale zgodzę się z tym że dieslem to tak słabo jeździć po bułki
Jak patrzyłem na przykładowo autocentrum pomiar spalania
Octavia 3
Superb 3
Golf VII
Passat 8
To nie ma szans żeby któryś 2.0t pokazal mniej niż 8l/100km (średnia) przeważnie 9L wzwyż
Silniki 1.4-1.5 oscylują w okolicach 6,5-7,5l
Diesel 6-7l/100km
I z tym się zgodzę jak UJ
teraz z prawie 2tys km mam średnią 6.6 wg kompa co daje jakieś 6.9l wg dystrybutora
Średnia z całego roku czy to zima czy to lato w moim przypadku daje 7.1/100km
A też nie jestem jakimś zawalidrogą (+10km/h miasto i do +20km/trasa a jak trzeba to też depnę)
Moja żona potrafi zejść ze spalaniem średnio o 1l/100km względem mnie ^^
Od kiedy wszystkie ceny poszybowały do góry to patrzę na każdy wydatek inaczej i jakbym miał to przeliczyć średnio dajmy na to PB 8,5l/100km vs moje obecne ON 7l/100km cena paliwa dajmy na to ta niższa korzystniejsza z dzisiaj ORLEN PB 6.29 (ON 7.14)
1.5x6.29=9.43zl
Obecnie zrobiłem 40tys km to mamy oszczędność rzędu 3772zl
Chyba dobrze to obliczyłem
Serwisu samochodu nie liczę bo czy to TSI czy Diesel to oba mają turbo, dwumas, DSG, aku, rozrusznik itp które mogą być tak samo awaryjne
Następne auto to zapewne też będzie Diesel mimo iż nie jestem jego fanem ^^
Nawet prawie 2t Volvo S90/V90 D5 235KM AWD pali średnio 2l mniej niż odpowiednik z silnikiem PB
Do mnie to nadal przemawia
Wiesz co... Wszystko zależy od stylu jazdy kierownikamario789 pisze: ↑23 wrz 2022, o 19:50Powiem Ci Artho, ze mimo iż jestem wielkim fanem klekota to mam teraz okazje polatać octavia 4 2.0 tsi 190 po stage1 na skromne 230/380 i mimo iż od „dziada, pradziada” zawsze była narracja, ze klekot jest turbo oszczędny a te tsi to zuuuuo to mam okazje zmienić zdanie o 180 stopni. Owszem klekot jest oszczędny ale obecnie generacja tsi nie jest jakimś mega katem pod katem spalania. Owszem w trasie spali mniej ale obecne spalanie jest dla mnie na akceptowalnym poziomie. Przecieram oczy ze zdumienia jak rano lecę sobie spokojnie bez szaleństw i mam ponad 200 konną benzyna spalanie nie z kompa a z dystrybutora 6.2 litra. Raz ze serwis klekota droższy, dwa wyższa cena w zakupie nowego. Sam zaczynam spoglądać w stronę takiej 190 konnej benzyny bo jak dla mnie po wirusie będzie to idealny kompromis pomiędzy dynamika a ekonomia.
Jak patrzyłem na przykładowo autocentrum pomiar spalania
Octavia 3
Superb 3
Golf VII
Passat 8
To nie ma szans żeby któryś 2.0t pokazal mniej niż 8l/100km (średnia) przeważnie 9L wzwyż
Silniki 1.4-1.5 oscylują w okolicach 6,5-7,5l
Diesel 6-7l/100km
I z tym się zgodzę jak UJ
teraz z prawie 2tys km mam średnią 6.6 wg kompa co daje jakieś 6.9l wg dystrybutora
Średnia z całego roku czy to zima czy to lato w moim przypadku daje 7.1/100km
A też nie jestem jakimś zawalidrogą (+10km/h miasto i do +20km/trasa a jak trzeba to też depnę)
Moja żona potrafi zejść ze spalaniem średnio o 1l/100km względem mnie ^^
Od kiedy wszystkie ceny poszybowały do góry to patrzę na każdy wydatek inaczej i jakbym miał to przeliczyć średnio dajmy na to PB 8,5l/100km vs moje obecne ON 7l/100km cena paliwa dajmy na to ta niższa korzystniejsza z dzisiaj ORLEN PB 6.29 (ON 7.14)
1.5x6.29=9.43zl
Obecnie zrobiłem 40tys km to mamy oszczędność rzędu 3772zl
Chyba dobrze to obliczyłem
Serwisu samochodu nie liczę bo czy to TSI czy Diesel to oba mają turbo, dwumas, DSG, aku, rozrusznik itp które mogą być tak samo awaryjne
Następne auto to zapewne też będzie Diesel mimo iż nie jestem jego fanem ^^
Nawet prawie 2t Volvo S90/V90 D5 235KM AWD pali średnio 2l mniej niż odpowiednik z silnikiem PB
Do mnie to nadal przemawia
Jak dbasz tak masz
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Częste wypalanie DPF
Autocenturum i ich pomiary splania sa tak wiarygodne jak przemowy czołowego jastrzębia.
Co do spalania mam w jedna stronę około 30km i jak wyjadę o konkretnej godzinie - sprawdzone w praktyce to jadac przepisowo (+10 oczek) mogę spokojnie zmieścić się w spalaniu jak wyżej. Owszem jak wcisnę to jest powyżej 10 ale nie o to mi chodziło.
Benzyna wyjdzie takiej chociażby w serwisie olejowym. W gti robiłem serwis co 15kkm w klekocie co 10kkm z wszystkimi filtrami. To samo ekologia benzyna ma teraz gpf ale ten gofer którym ja jeździłem nie miał tego ustrojstwa. A to tez generuje koszta. Nic nie wkurwialo mnie bardziej niż przerwana procedura wypalanka bo akurat sterownik tak sobie zażyczył. A jazda z podpięta kostka i sprawdzanie tego już mi przeszła. Reasumując mimo iż jeżdżę na codzień klekotem to kolejne auto będzie w benzynie.
Co do spalania mam w jedna stronę około 30km i jak wyjadę o konkretnej godzinie - sprawdzone w praktyce to jadac przepisowo (+10 oczek) mogę spokojnie zmieścić się w spalaniu jak wyżej. Owszem jak wcisnę to jest powyżej 10 ale nie o to mi chodziło.
Benzyna wyjdzie takiej chociażby w serwisie olejowym. W gti robiłem serwis co 15kkm w klekocie co 10kkm z wszystkimi filtrami. To samo ekologia benzyna ma teraz gpf ale ten gofer którym ja jeździłem nie miał tego ustrojstwa. A to tez generuje koszta. Nic nie wkurwialo mnie bardziej niż przerwana procedura wypalanka bo akurat sterownik tak sobie zażyczył. A jazda z podpięta kostka i sprawdzanie tego już mi przeszła. Reasumując mimo iż jeżdżę na codzień klekotem to kolejne auto będzie w benzynie.
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Częste wypalanie DPF
I dobra decyzja mario789, będziesz pan zadowolony Zresztą w benzynie gpf siętak wypala, że praktycznie tego nigdy nie obserwujesz. Turbo mniej wysilone niż w dieslach, a dwumasa i tak jest w każdym DSG.
Ja dzisiaj strzeliłem 300km. Trochę dla widoków, trochę dla relaksu, trochę tematów do przewiezienia do daczy. Połowa jazda spokojna do 130km/h: ekspresówki i krajówki, spalanie 7l/100km. Ostatnie 100km przycisnąłem na autostradzie, więc 170km/h gdy się dało, oczywiście jak to u nas sporo spowolnień do 120km/h bo lewy pas śpi a ja nie poganiam innych - spalanie 8.5l/100km. Oczywiście w 300-konnej benzynie a nie 150-konnym dieslu Kuster.
W moich kalkulacjach diesel dzisiaj się już nie opłaca ani w cenie paliwa ani w kosztach eksploatacji długodystansowej (wiem, że drugie nie interesuje osób, które oddają samochód po zakończeniu leasingu). Niemniej klasycznie polecam swoje długodystansowe testy spalania:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 97#p426997
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 06#p430206
Ja dzisiaj strzeliłem 300km. Trochę dla widoków, trochę dla relaksu, trochę tematów do przewiezienia do daczy. Połowa jazda spokojna do 130km/h: ekspresówki i krajówki, spalanie 7l/100km. Ostatnie 100km przycisnąłem na autostradzie, więc 170km/h gdy się dało, oczywiście jak to u nas sporo spowolnień do 120km/h bo lewy pas śpi a ja nie poganiam innych - spalanie 8.5l/100km. Oczywiście w 300-konnej benzynie a nie 150-konnym dieslu Kuster.
W moich kalkulacjach diesel dzisiaj się już nie opłaca ani w cenie paliwa ani w kosztach eksploatacji długodystansowej (wiem, że drugie nie interesuje osób, które oddają samochód po zakończeniu leasingu). Niemniej klasycznie polecam swoje długodystansowe testy spalania:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 97#p426997
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 06#p430206
-
- Posty: 348
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Częste wypalanie DPF
Jazda zgodna z przepisami. 50/50 teren zabudowany/autostrada. 2.0 tsi 220 kucy jak wyjechał z fabryki.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Już nie kurak....
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: Częste wypalanie DPF
Dlatego sprzedałem diesla i mam teraz 2.0 tsi 220 km. Co do spalania to pali spokojnie w mieście 2 l więcej w trasie to zależy od prędkości.