Częste wypalanie DPF

Cycekjapon
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2022, o 21:08
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Częste wypalanie DPF

Post autor: Cycekjapon »

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów

Poradźcie coś proszę - Superb wypala DPF stanowczo zbyt często.
Miasto 80-120km
Trasa 300-500km

Przed chwilą zrobiłem zdjęcia podczas wypalania jak i chwilę po nim na biegu jałowym. Mam kilka wniosków ale chciałbym jeśli to możliwe zweryfikować je z Wami.
Regeneracja DPF, czujnik różnicy ciśnień czy coś innego?
Przy okazji, jest może jakiś fachowiec godny polecenia od Superba 3 Warszawa/okolice?
Załączniki
78EBC606-BEA8-4DC5-8332-F36775CD96F1.jpeg
155AC70F-765B-4805-8895-5441411A5B13.jpeg
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1035
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: Kuster »

Napisz jeszcze jakie te trasy robisz bo jak krótkie robisz po 5-7km to ma prawo szybko się zapełniać

Trasa trasie też nie jest równa
Bo jadąc 70-120km/h nie wchodzisz ponad 2tys rpm I się dpf napełnia
Jadąc autostrada 140-150 przekraczasz 2tyw rpm I on się wtedy też dopala

Start stop aktywny?

Z tego co widzę to masz już "mocno" Napełniony ten DPF
W prawdzie max jest chyba 75-80g (Oil Ash) ale to może też skutkować częstszymi próbami wypalania

No i jeszcze jedno
Jak się DPF zacznie wypalać to czekasz do końca procedury aż do wyzerowania czy przerywasz gasząc silnik?
Jeżeli nie czekasz to załóżmy że z 24g spadnie do tych 19 I zaś rozpoczynając jazdę dochodzi do tych 24g żeby się wypalić I tak w kółko to ma prawo robić to "często"


Edit
Zresztą z tego co też widzę to w prawie 5h zrobiłeś 133km
Ja taki dystans mam zrobiony w 2h wg danych z ostatniego wypalania

W twoim przypadku masz niespełna 30km w godzinę
To są bardzo krótkie trasy ;)

Soot Mass bardzo nisko schodzi u mnie nie zejdzie poniżej 4g

Nox sulfur u mnie jest średnio 1.080
Differential pressure max 81
Low press 8-100%

Ale ja mam 2.0tdi CRLB stg2 bez AdBlue
Jak dbasz tak masz
Cycekjapon
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2022, o 21:08
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: Cycekjapon »

Kuster pisze: 21 wrz 2022, o 08:42 Napisz jeszcze jakie te trasy robisz bo jak krótkie robisz po 5-7km to ma prawo szybko się zapełniać

Trasa trasie też nie jest równa
Bo jadąc 70-120km/h nie wchodzisz ponad 2tys rpm I się dpf napełnia
Jadąc autostrada 140-150 przekraczasz 2tyw rpm I on się wtedy też dopala

Start stop aktywny?

Z tego co widzę to masz już "mocno" Napełniony ten DPF
W prawdzie max jest chyba 75-80g (Oil Ash) ale to może też skutkować częstszymi próbami wypalania

No i jeszcze jedno
Jak się DPF zacznie wypalać to czekasz do końca procedury aż do wyzerowania czy przerywasz gasząc silnik?
Jeżeli nie czekasz to załóżmy że z 24g spadnie do tych 19 I zaś rozpoczynając jazdę dochodzi do tych 24g żeby się wypalić I tak w kółko to ma prawo robić to "często"


Edit
Zresztą z tego co też widzę to w prawie 5h zrobiłeś 133km
Ja taki dystans mam zrobiony w 2h wg danych z ostatniego wypalania

W twoim przypadku masz niespełna 30km w godzinę
To są bardzo krótkie trasy ;)

Soot Mass bardzo nisko schodzi u mnie nie zejdzie poniżej 4g

Nox sulfur u mnie jest średnio 1.080
Differential pressure max 81
Low press 8-100%

Ale ja mam 2.0tdi CRLB stg2 bez AdBlue
Trasy 400-500km zazwyczaj w weekendy, S-kami czyli okolice 130km/h a poza tym miasto po kilka km.

Start/stop za każdym razem wyłączam a jak zaczyna wypalać to w 99% przypadków kierunek obwodnica no i zaczęło mnie to trochę irytować bo ewidentnie się coś ostatnio pogorszyło.

W moim też nie ma adblue.
artho
Posty: 1079
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: artho »

Ktoś tu kupił diesla do miasta... 😋😋
kolczyq
Posty: 48
Rejestracja: 26 paź 2020, o 21:00
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: kolczyq »

Mi też wypala co 400-500km w trasie, niestety taka jest pojemność DPFa..
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: fabek »

Masz zapchany dpf popiołem, będzie dużo częściej wypalał.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Cycekjapon
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2022, o 21:08
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: Cycekjapon »

fabek pisze: 21 wrz 2022, o 17:21 Masz zapchany dpf popiołem, będzie dużo częściej wypalał.
Właśnie też na moje oko wygląda że to może być spowodowane popiołem.
Umówiłem regenerację na poniedziałek, dam znać czy to coś zmieniło.
JankesikTrn
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 235 KM 496 NM
Imię: Łukasz

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: JankesikTrn »

Mam ten silnik i jak zona jezdzi po 3 kilometry do pracy to tez sie wypala co 120-150 km. W trasie jak jezdzisz wolno to 500 km i wypalanko. W jednym samochodzie mam 220 tys przebiegu a w drugim 100 i jest podobnie.
artho
Posty: 1079
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: artho »

Masakra z tymi przebiegami. Czemuż Wy kupujecie diesle pod przejazdy poniżej 80 km ?
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: mario789 »

artho pisze: 23 wrz 2022, o 14:48 Masakra z tymi przebiegami. Czemuż Wy kupujecie diesle pod przejazdy poniżej 80 km ?
Powiem Ci Artho, ze mimo iż jestem wielkim fanem klekota 😁 to mam teraz okazje polatać octavia 4 2.0 tsi 190 po stage1 na skromne 230/380 i mimo iż od „dziada, pradziada” zawsze była narracja, ze klekot jest turbo oszczędny a te tsi to zuuuuo to mam okazje zmienić zdanie o 180 stopni. Owszem klekot jest oszczędny ale obecnie generacja tsi nie jest jakimś mega katem pod katem spalania. Owszem w trasie spali mniej ale obecne spalanie jest dla mnie na akceptowalnym poziomie. Przecieram oczy ze zdumienia jak rano lecę sobie spokojnie bez szaleństw i mam ponad 200 konną benzyna spalanie nie z kompa a z dystrybutora 6.2 litra. Raz ze serwis klekota droższy, dwa wyższa cena w zakupie nowego. Sam zaczynam spoglądać w stronę takiej 190 konnej benzyny bo jak dla mnie po wirusie będzie to idealny kompromis pomiędzy dynamika a ekonomia.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1035
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: Kuster »

Artho ja robię bardzo często mniej niż 80km i jakoś wszyscy i wszystko żyje ;) ale zgodzę się z tym że dieslem to tak słabo jeździć po bułki ;)
mario789 pisze: 23 wrz 2022, o 19:50
artho pisze: 23 wrz 2022, o 14:48 Masakra z tymi przebiegami. Czemuż Wy kupujecie diesle pod przejazdy poniżej 80 km ?
Powiem Ci Artho, ze mimo iż jestem wielkim fanem klekota 😁 to mam teraz okazje polatać octavia 4 2.0 tsi 190 po stage1 na skromne 230/380 i mimo iż od „dziada, pradziada” zawsze była narracja, ze klekot jest turbo oszczędny a te tsi to zuuuuo to mam okazje zmienić zdanie o 180 stopni. Owszem klekot jest oszczędny ale obecnie generacja tsi nie jest jakimś mega katem pod katem spalania. Owszem w trasie spali mniej ale obecne spalanie jest dla mnie na akceptowalnym poziomie. Przecieram oczy ze zdumienia jak rano lecę sobie spokojnie bez szaleństw i mam ponad 200 konną benzyna spalanie nie z kompa a z dystrybutora 6.2 litra. Raz ze serwis klekota droższy, dwa wyższa cena w zakupie nowego. Sam zaczynam spoglądać w stronę takiej 190 konnej benzyny bo jak dla mnie po wirusie będzie to idealny kompromis pomiędzy dynamika a ekonomia.
Wiesz co... Wszystko zależy od stylu jazdy kierownika
Jak patrzyłem na przykładowo autocentrum pomiar spalania
Octavia 3
Superb 3
Golf VII
Passat 8
To nie ma szans żeby któryś 2.0t pokazal mniej niż 8l/100km (średnia) przeważnie 9L wzwyż
Silniki 1.4-1.5 oscylują w okolicach 6,5-7,5l

Diesel 6-7l/100km
I z tym się zgodzę jak UJ
teraz z prawie 2tys km mam średnią 6.6 wg kompa co daje jakieś 6.9l wg dystrybutora
Średnia z całego roku czy to zima czy to lato w moim przypadku daje 7.1/100km
A też nie jestem jakimś zawalidrogą (+10km/h miasto i do +20km/trasa a jak trzeba to też depnę)
Moja żona potrafi zejść ze spalaniem średnio o 1l/100km względem mnie ^^

Od kiedy wszystkie ceny poszybowały do góry to patrzę na każdy wydatek inaczej i jakbym miał to przeliczyć średnio dajmy na to PB 8,5l/100km vs moje obecne ON 7l/100km cena paliwa dajmy na to ta niższa korzystniejsza z dzisiaj ORLEN PB 6.29 (ON 7.14)
1.5x6.29=9.43zl
Obecnie zrobiłem 40tys km to mamy oszczędność rzędu 3772zl

Chyba dobrze to obliczyłem :P

Serwisu samochodu nie liczę bo czy to TSI czy Diesel to oba mają turbo, dwumas, DSG, aku, rozrusznik itp które mogą być tak samo awaryjne

Następne auto to zapewne też będzie Diesel mimo iż nie jestem jego fanem ^^
Nawet prawie 2t Volvo S90/V90 D5 235KM AWD pali średnio 2l mniej niż odpowiednik z silnikiem PB
Do mnie to nadal przemawia
Jak dbasz tak masz
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: mario789 »

Autocenturum i ich pomiary splania sa tak wiarygodne jak przemowy czołowego jastrzębia.

Co do spalania mam w jedna stronę około 30km i jak wyjadę o konkretnej godzinie - sprawdzone w praktyce to jadac przepisowo (+10 oczek) mogę spokojnie zmieścić się w spalaniu jak wyżej. Owszem jak wcisnę to jest powyżej 10 ale nie o to mi chodziło.

Benzyna wyjdzie takiej chociażby w serwisie olejowym. W gti robiłem serwis co 15kkm w klekocie co 10kkm z wszystkimi filtrami. To samo ekologia benzyna ma teraz gpf ale ten gofer którym ja jeździłem nie miał tego ustrojstwa. A to tez generuje koszta. Nic nie wkurwialo mnie bardziej niż przerwana procedura wypalanka bo akurat sterownik tak sobie zażyczył. A jazda z podpięta kostka i sprawdzanie tego już mi przeszła. Reasumując mimo iż jeżdżę na codzień klekotem to kolejne auto będzie w benzynie.
artho
Posty: 1079
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: artho »

I dobra decyzja mario789, będziesz pan zadowolony 😁👍 Zresztą w benzynie gpf siętak wypala, że praktycznie tego nigdy nie obserwujesz. Turbo mniej wysilone niż w dieslach, a dwumasa i tak jest w każdym DSG.

Ja dzisiaj strzeliłem 300km. Trochę dla widoków, trochę dla relaksu, trochę tematów do przewiezienia do daczy. Połowa jazda spokojna do 130km/h: ekspresówki i krajówki, spalanie 7l/100km. Ostatnie 100km przycisnąłem na autostradzie, więc 170km/h gdy się dało, oczywiście jak to u nas sporo spowolnień do 120km/h bo lewy pas śpi a ja nie poganiam innych - spalanie 8.5l/100km. Oczywiście w 300-konnej benzynie a nie 150-konnym dieslu Kuster.

W moich kalkulacjach diesel dzisiaj się już nie opłaca ani w cenie paliwa ani w kosztach eksploatacji długodystansowej (wiem, że drugie nie interesuje osób, które oddają samochód po zakończeniu leasingu). Niemniej klasycznie polecam swoje długodystansowe testy spalania:

https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 97#p426997

https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 06#p430206
yogibabu
Posty: 348
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: yogibabu »

Jazda zgodna z przepisami. 50/50 teren zabudowany/autostrada. 2.0 tsi 220 kucy jak wyjechał z fabryki.Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Już nie kurak....
JankesikTrn
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 235 KM 496 NM
Imię: Łukasz

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: JankesikTrn »

artho pisze: 23 wrz 2022, o 14:48 Masakra z tymi przebiegami. Czemuż Wy kupujecie diesle pod przejazdy poniżej 80 km ?
Dlatego sprzedałem diesla i mam teraz 2.0 tsi 220 km. Co do spalania to pali spokojnie w mieście 2 l więcej w trasie to zależy od prędkości.
ODPOWIEDZ