Czujniki parkowania błąd 01549

Grzesiekb1
Posty: 16
Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek

Czujniki parkowania błąd 01549

Post autor: Grzesiekb1 »

#superb 2 # czujniki parkowania # elektryk
Witam. Od dłuższego czasu nie działają mi czujniki parkowania przód i tył . Na kompie wywala mi błąd zwarcie do masy. Podmieniłem głośniczki przód i tył, czujniki , nawet sprawdzałem czy dochodzi prąd do każdego czujnika i nadal nic. Poszukuje elektryka w Zachodniopomorskim który mógłby za tydzień zajrzeć . Polecacie kogoś sprawdzonego?
Ostatnio zmieniony 2 paź 2022, o 17:00 przez Grzesiekb1, łącznie zmieniany 1 raz.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czujniki parkowania

Post autor: fabek »

Wrzuć te błędy tutaj.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Grzesiekb1
Posty: 16
Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek

Re: Czujniki parkowania

Post autor: Grzesiekb1 »

Jak mam dodać zdjęcie bo sobie nie radzę
Grzesiekb1
Posty: 16
Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek

Re: Czujniki parkowania

Post autor: Grzesiekb1 »

Błąd 01549 przerwa lub zwarcie obwodu do masy
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Czujniki parkowania błąd 01549

Post autor: marioti »

Informacją zapożyczona z a6club.pl
informacji na temat poniższych błędów. Może komuś się przyda w przyszłości
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
009 - Open or Short to Ground
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
002 - Lower Limit Exceeded

Dość długo się męczyłem z tym problemem ale ostatecznie udało mi się go rozwiązać.
Wg mojej obserwacji błędy te występują gdy moduł nie wystawia napięcia na czujniki - u mnie i przednie i tylne nie miały zasilania (pomiary również to potwierdzały).
Mogą być 2 przyczyny. 1. wiązka albo któryś z czujników robi zwarcie. 2. Uszkodzony moduł. U mnie okazało się że uszkodzona jest wiązka przedniego zderzaka i prawdopodobnie przez to padł również moduł. Na moje nieszczęście jak kupiłem nowy moduł to nie sprawdziłem dobrze wiązki i zaraz po podłączeniu padł drugi. Dopiero to zmotywowało mnie do ściągnięcia przedniego i tylego zderzaka i sprawdzania krok po kroku. W tylnej wiązce wszystko grało ale po tym co zobaczyłem w przedniej wiązce i tak postanowiłem ją rozizolować, sprawdzić wszystkie przewody i stan pinów - nie tylko miernikiem ale też wizualnie oraz zaizolować ponownie.

Sednem sprawy okazała się wiązka przednia gdzie jest jest zrobiony wspólny plus i wspólna masa.
Wielcy inżynierowie z Ingolstadt postanowili że na tych kablach gdzie jest rozdzielony z jednego kabla na wszystkie czujniki + i -, na gołe niepocynowane przewody zacisną sobie tylko miedzianą tulejkę i zaizolują parcianką. Efekt po kilku latach eksploatacji przewody zgniły robiąc zwarcie również do kabli sygnałowych.

Zrobiłem u siebie nową wiązkę (przewody wspólne pocynowane, zlutowane ze sobą i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi) przy czym celem dodatkowego zabezpieczenia do głównej wtyczki przy lewym przednim błotniku napchałem również wazeliny technicznej (ponieważ w starej wiązce były już lekko zaśniedziałe styki)

Po nabyciu trzeciego modułu oraz kilku nowych czujników porobiłem testy na wpiętych wiązkach do modułu ale wypiętych wszystkich czujnikach. W takim przypadku moduł zwraca błędy konkretnie odnoszące się do czujników a nie do ich zasilania. Np. przy wypiętych wszystkich przednich czujnikach mamy błąd
02069 - Front Parking Aid Sensors
011 - Open Circuit
Jak tylko którykolwiek z czujników przednich wpiąłem w wiązkę to już otrzymałem błędy mówiące o otwartym obwodzie pozostałych czujników których brakowało.

Na koniec dodam ze trzeba uważać na czujniki aby nie wpiąć na za długo uszkodzonego (takiego ze zwarciem wewnętrznym) ponieważ moduł może tego nie wytrzymać. Ja specjalnie podpiąłem jeden taki czujnik na ok 5s i moduł od razu się wyłączył (wygenerował 2 błędy jak na początku opisu) ale po odpięciu czujnika i zastąpieniu go sprawnym ożył samoczynnie bez problemu.
Pomocna była informacja na http://wiki.ross-tech.com gdzie również sugerują żeby do diagnostyki wypinać wiązki (najlepiej przy module) i sprawdzać czy zmieni się błąd na ten mówiący już nie o napięciu ale o otwartym obwodzie dla czujników
ODPOWIEDZ