Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Patryk211088
Posty: 103
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: Patryk211088 »

ktryk pisze: 11 paź 2022, o 20:46 Ja bym swoje słynne i wychwalane przez większość ludzi bi xenony z ledami zamienił na zwykłe lampy z żarówkami H7 ,które miałem w Passacie B8.
Tam jak dałem na długie to wiedziałem że mam światła konkretne. Świeciła H7 na krótkich i dodatkowo zapalała się kolejna żarówka w lampie dodatkowo.
Teraz gówniany bi xenon tylko podnosi przesłonę i świeci ten sam żarnik co na krótkich. Niby coś tam jest lepiej jak na krótkich ,ale szału nie ma. :(
Poza wyglądem nic fajnego.
Najsłabsze światła jakie miałem od lat w swoich autach. No maże kiedyś w A3 były gorsze również xenony fabryczne.
Porównałem ze znajomym i on obiektywnie po dłuższej rozmowie też to przyznał. Ze bixenon od Skody to porażka totalna jeśli komuś zależy na jasności ,a nie na wyglądzie.
Nie polecam, odradzam każdemu kto się podnieca i przeżywa bixenony.

Zerknij czy nie masz jakiś badziewnych zarnikow założonych. Jakiś czas temu na szybko kupiłem zarniki mtech 5000k i były tragiczne w porównaniu z standardowymi osramami jakie później zalozylem
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: mario789 »

Zgodzę sie z Orlikiem, ze led ledowi nie równy jak i xenon xenononowi. W poprzedniej s3 sugerując się właśnie sugestia Orlika wymieniłem standardowe ds3 na osram night breaker i byłem bardzo zadowolony w stosunku co do serii.
Awatar użytkownika
Marcell
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2022, o 09:42
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: Marcell »

rowerek pisze: 14 paź 2022, o 08:28 Same Ledy nie znaczą nic więcej, jak już zostało wspomniane. Wszystko zależy od ich mocy i technologii. Tak samo jak jest xenon i 'xenon', gdzie producenci zaczęli obniżać ich moc do 25W, żeby strumień świetlny świateł mijania był poniżej 2000lm. Wtedy nie trzeba spryskiwaczy, czy samopoziomowania. Z ledami jest tak samo. Są bieda-ledy (z reguły te bez matrixów) bez spryskiwaczy, z manualną regulacją wysokości, na odbłyśniku, i te lepsze, mocniejsze, które mają samopoziomowanie i spryskiwacze. Są też patenty w stylu Mercedesa, gdzie masz topowe ledy/lasery/digitale, w których nie masz spryskiwaczy, bo w trybie świateł mijania mają te graniczne 2000lm, a w rzeczywistości i tak doświetlają wszystko matrixami.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
To prawda. Wystarczy porównać LED Matrix i Led Basic w Octavii, tam różnica między jednym a drugim jest wyraźniejsza niż w S3.
Inna sprawa jak przepisy są nieprecyzyjne, nie nadążają za obecną technologią i jak łatwo producenci je obchodzą, chociażby jeśli chodzi o granicę 2000lm, bardzo łatwo można obecnie skonstruować światła w technologii LED które będą świeciły 2 razy mocniej w warunkach drogowych niż np. xenony, a do których nadal nie będą wymagane spryskiwacze i skomplikowane systemy autopoziomowania obowiązkowe w przypadku tych ostatnich.
kuranamasce
Posty: 34
Rejestracja: 29 gru 2018, o 17:36
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2019
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Aktualnie: DSG 7, Webasto
Lokalizacja: Opole

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: kuranamasce »

ktryk pisze: 11 paź 2022, o 20:46 Ja bym swoje słynne i wychwalane przez większość ludzi bi xenony z ledami zamienił na zwykłe lampy z żarówkami H7 ,które miałem w Passacie B8.
Tam jak dałem na długie to wiedziałem że mam światła konkretne. Świeciła H7 na krótkich i dodatkowo zapalała się kolejna żarówka w lampie dodatkowo.
Teraz gówniany bi xenon tylko podnosi przesłonę i świeci ten sam żarnik co na krótkich. Niby coś tam jest lepiej jak na krótkich ,ale szału nie ma. :(
Poza wyglądem nic fajnego.
Najsłabsze światła jakie miałem od lat w swoich autach. No maże kiedyś w A3 były gorsze również xenony fabryczne.
Porównałem ze znajomym i on obiektywnie po dłuższej rozmowie też to przyznał. Ze bixenon od Skody to porażka totalna jeśli komuś zależy na jasności ,a nie na wyglądzie.
Nie polecam, odradzam każdemu kto się podnieca i przeżywa bixenony.
Dobra, dobra ;) Ze strony producenta:

OSRAM XENARC ORIGINAL D3S (takie są fabrycznie w S3 w przedlifcie z początku 2019 roku):
35 W
3200 lm
4300 K

OSRAM ORIGINAL LINE H7
58 W
1500 lm

OSRAM ORIGINAL LINE H4
75 / 68 W
1650/1000 lm

Jak by nie liczyć i jak by nie sumować, to jakoś nie chcą się zgadzać te cyferki na korzyść halogenów.

A tu, ciekawy kanał, m. in. z testami oświetlenia:

HolloWmanVid
https://www.youtube.com/c/holloWmanVid01/videos

Gdzieś tam pewnie jest porównanie do halogenów.

MATRIX LED vs FULL LED


Skoda Octavia RS Xenon vs LED


MATRIX LED vs Bi-XENON Osram Cool Blue Intense


Pzdr!
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: Kuster »

Led ma taką przewagę nad xenonem że się nie wypala
On od początku do końca świeci na swoje 90-100%
A xenon stopniowo się wypala I tak samo odblysnik
Xenin po dwóch miesiącach pracy będzie zdecydowanie słabiej świecić
Odblysnik po kilku latach wypali się I też będzie oddawał gorszą barwę nawet na nowym żarniku

Ja jeździłem na leżach tylko w passku I nie meczyly mnie te światła wręcz przeciwnie
Nie musiałem tak skupiać wzroku na tym co mnie otacza
Jak dbasz tak masz
JacekZ
Posty: 57
Rejestracja: 12 mar 2018, o 18:45
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Jacek

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: JacekZ »

A ja mam pytanie: czy LED matrix jest skrętny jak bixenon w wersji przed liftem? Chodzi mi czy podąża za ruchem kierownicy? W bixenonie widziałem to zachowanie, a w matrixach jakoś nie widzę ruchu świateł za kierownicą (przy odpalaniu auta wykonują "taniec").
Awatar użytkownika
Marcell
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2022, o 09:42
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: Marcell »

JacekZ pisze: 15 paź 2022, o 08:00 A ja mam pytanie: czy LED matrix jest skrętny jak bixenon w wersji przed liftem? Chodzi mi czy podąża za ruchem kierownicy? W bixenonie widziałem to zachowanie, a w matrixach jakoś nie widzę ruchu świateł za kierownicą (przy odpalaniu auta wykonują "taniec").
W matrixach jest dodatkowe doświetlanie zakrętów umieszczone w tych trójkątach przy głównych lampach, ono aktywuje się już podczas jazdy na światłach mijania ale przy określonej prędkości raczej, podczas manewrowania na parkingu włączają się tylko te dodatkowe sekcje przy halogenach.
Nie zauważyłem natomiast aby te główne soczewki w lampach były skrętne, przy podwójnym systemie doświetlania zakrętów + samych matrixach nie ma już raczej takiej potrzeby :)
yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: yogibabu »

Marcell pisze: 16 paź 2022, o 20:51 W matrixach jest dodatkowe doświetlanie zakrętów umieszczone w tych trójkątach przy głównych lampach
A ja się zastanawiałem czemu te trójkąty nie świecą u mnie :)
Widziałem ostatnio taką superb i na skrzyrzowaniu przy toczeniu świecił ten trójkącik w lampie.
Już nie kurak....
JacekZ
Posty: 57
Rejestracja: 12 mar 2018, o 18:45
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Jacek

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: JacekZ »

yogibabu pisze: 16 paź 2022, o 21:34
Marcell pisze: 16 paź 2022, o 20:51 W matrixach jest dodatkowe doświetlanie zakrętów umieszczone w tych trójkątach przy głównych lampach
A ja się zastanawiałem czemu te trójkąty nie świecą u mnie :)
Widziałem ostatnio taką superb i na skrzyrzowaniu przy toczeniu świecił ten trójkącik w lampie.
Imho, to jest wiedza tajemna, kiedy te trójkąty świecą. Według moich obserwacji nie włączają się powyżej 50km/h. W tym zakresie prędkości sprawa też nie jest taka oczywista. Wydaje mi się, że światła są sprzężone z kamerą i/lub czujnikami parkowania. Zauważyłem, że jak się jedzie później 50km/h i na poboczu stoją np. auta, krzaki czy też inne obiekty to światła te się włączają. Aczkolwiek pamiętam momenty, że teoria ta się nie sprawdza w 100% :-/ Mam wersje Style 2020, asystent parkowania, rozpoznawanie znaków (zakładam, że to może mieć coś do rzeczy)
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: rowerek »

Przed liftem xenony dopasowywały snop światła w zależności od prędkości. Do 40-50 km/h robią 'zeza' rozbieżnego, żeby lepiej doświetlać boki. W matrixach soczewka z tego co wiem jest nieruchoma, więc tego zeza nie zrobi, matrix tak mocno poboczy też nie oświetli, stąd właśnie osobne światło w tym trójkącie.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Marcell
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2022, o 09:42
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: Marcell »

rowerek pisze: 17 paź 2022, o 08:42
Matrix tak mocno poboczy też nie oświetli, stąd właśnie osobne światło w tym trójkącie.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
LED może i nie doświetli, natomiast Matrix już tak, trzeba go tylko włączyć :D
Błędem jest myślenie że matrixów należy używać tylko poza miastem, na nieoświetlonej drodze, są skuteczne także np. na autostradzie doświetlając pasy ruchu oraz w terenie zabudowanym doświetlając właśnie zakręty
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: rowerek »

No właśnie tak mocno jak ruchoma soczewka nie koniecznie. Inna sprawa, że przedlifty soczewki wychylają do zeza zawsze w trybie auto, niezależnie od asystenta długich/pseudomatrixow, a polifty matrixa w obszarze zabudowanym/lepiej oświetlonym obszarze nie włączą. Stąd właśnie ten trójkącik, który świeci typowo w bok, symulując właśnie wychyloną soczewkę.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

JacekZ
Posty: 57
Rejestracja: 12 mar 2018, o 18:45
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Jacek

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: JacekZ »

Marcell pisze: 17 paź 2022, o 09:05
rowerek pisze: 17 paź 2022, o 08:42
Matrix tak mocno poboczy też nie oświetli, stąd właśnie osobne światło w tym trójkącie.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
LED może i nie doświetli, natomiast Matrix już tak, trzeba go tylko włączyć :D
Błędem jest myślenie że matrixów należy używać tylko poza miastem, na nieoświetlonej drodze, są skuteczne także np. na autostradzie doświetlając pasy ruchu oraz w terenie zabudowanym doświetlając właśnie zakręty
W moim odczuciu na autostradzie to zly pomysl. Wydaje mi sie, że problemem jest bariera energochłonna, która zakrywa swiatła aut jadących na drugiej jezdni. O ile w przypadku osobówek to nie problem (bo kierowca jest tez zakryty barierką), to kierowcy "tirów" dostaja po oczach bo siedzą wysoko nad barierą. Wiem, ze niby ciagnik ma swiatła na samym dachu ale kamera tego nie wykrywa. Czesto kierowcy cieżarówek dawali mi "długimi" do zrozumienia, że ich oślepiam. Zaprzestałem tego typu praktyk :)
komoornik
Posty: 1022
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: komoornik »

JacekZ pisze: 17 paź 2022, o 06:13
yogibabu pisze: 16 paź 2022, o 21:34
Marcell pisze: 16 paź 2022, o 20:51 W matrixach jest dodatkowe doświetlanie zakrętów umieszczone w tych trójkątach przy głównych lampach
A ja się zastanawiałem czemu te trójkąty nie świecą u mnie :)
Widziałem ostatnio taką superb i na skrzyrzowaniu przy toczeniu świecił ten trójkącik w lampie.
Imho, to jest wiedza tajemna, kiedy te trójkąty świecą. Według moich obserwacji nie włączają się powyżej 50km/h. W tym zakresie prędkości sprawa też nie jest taka oczywista. Wydaje mi się, że światła są sprzężone z kamerą i/lub czujnikami parkowania. Zauważyłem, że jak się jedzie później 50km/h i na poboczu stoją np. auta, krzaki czy też inne obiekty to światła te się włączają. Aczkolwiek pamiętam momenty, że teoria ta się nie sprawdza w 100% :-/ Mam wersje Style 2020, asystent parkowania, rozpoznawanie znaków (zakładam, że to może mieć coś do rzeczy)
Doświetlanie włącza się również na podstawie danych z nawigacji (skrzyżowania).
jolek1935
Posty: 1
Rejestracja: 12 gru 2023, o 12:15
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (200KM)

Re: Wymiana lamp H7 na bixenon z led DRL

Post autor: jolek1935 »

Stefcio pisze: 9 paź 2022, o 19:54 Witam, czy znacie jakis warsztat, który by się podjął wymiany lamp głównych halogenowych na bixenon ? lampy juz mam zakupione, potrzebuje kogos kto zajmie się montażem (przetrwornice, spryskiwacze, poziomowanie no i wszelkie potrzebne moduly). Superb3 2017 2.0 TDI 150 km.
Warszawa i okolice.
Witam czy znalazłeś kogoś kto podjął się takiej wymiany i mógłbyś polecić ?
ODPOWIEDZ