DCC w Skodzie III

Maliniak
Posty: 602
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Maliniak »

Pytanie czy czułeś różnicę, a nie co wolisz ;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

Maliniak pisze: 21 kwie 2023, o 08:40 Pytanie czy czułeś różnicę, a nie co wolisz ;)
Ciężko określić. Bo autem z 2016 jeździłem 3 lata, i jak odebrałem nowe w 2019 to czuć było zdecydowanie różnicę. Ale czy to kwestia, bo nowe czy faktycznie coś zmienili... Tym z 2016 miałem zrobione już 90tys. km, więc też stopniowo nie czując tego na co dzień pewnie miękło.
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: marasmus007 »

No dobra, chwilę to zajęło ale już jestem.
Zaznaczam, że cały poniższy opis oparty jest na moich indywidualnych odczuciach, a jak wiadomo każdy ma odczucia inne.

Na wstępie dziękuję koledze ORLIK za sporo informacji na temat zawiasu, paramentów adaptacji itd.
Amortyzatory Bilstein B6 Damptronic na aucie od tygodnia. Troszkę pojeździłem w między czasie dokonałem nowej adaptacji amortyzatorów zgodnie z informacjami przekazanymi przez ORLIKa z Briskoda i tak:
- Po założeniu nie miałem ze sobą OBD11 więc nie robiłem adaptacji. Pierwsze metry, kurde jest twardo , ustawienia na COMFORT. Nie wiedziałem czy to dobrze czy źle, więc znalazłem sobie odcinek drogi z 8 "leżącymi policjantami" i tak jeździłem w jedna i drugą zmieniając tryby.
Po czasie okazało się , że różnica pomiędzy trybami jest wyczuwalna i z mojego doczucia COMFRT to na ori amorach taki SPORT+, NORMAL to SPORT ++, a SPORT to normalnie "deska". Może dlatego , że ori amory dla mnie to trochę ponton był i potrzebowałem 2 dni, aby się przyzwyczaić i teraz uważam że jazda na COMFORT jest na prawdę fajna na daily , jest troszkę twardziej, ale to w końcu sportowe amortyzatory.
- W sobotę udałem się na warsztat z OBD11 i zrobiłem adaptację nowych amortyzatorów, wartości faktycznie troszkę się pozmieniały, ale w poruszaniu się wielkiej różnicy nie ma , więc czy to konieczne nie wiem, ale jak mogłem zrobić to zrobiłem.
Teraz do meritum - prowadzenie auta.
Tutaj muszę powiedzieć , że różnica jest kolosalna. Auto przede wszystkim jest jakby pewniejsze, w zakrętach czuć kontrolę, nie ma żadnych wychyłów , nic nie ucieka nie wyjeżdża, generalnie prowadzi się na prawdę pewnie w stosunku do tego co było wcześniej. Uważam zatem mod za na prawdę fajny, auto sporo zyskało na pewności prowadzenia i kontroli, ale to, jak pracuje amortyzator i wybiera przekonałem się jadąc po dość dziurawej drodze z niemałą prędkością. Chyba osiągnąłem "prawie" to co chciałem , bo oczywiście na gwincie DCC można by jeszcze poprawić wygląd auta , ale samo prowadzenie oraz pewność za kierownicą jest warte tego wydatku.
Pomijam oczywiście fakt , że nie mam dodatkowo wygłuszonego auta i odgłosy pracy zawieszenia są słyszalne w kabinie, ale nie tłucze już tak jak przy ori amorach, więc domniemam, że w głośną pracę zawieszenia zamieszane były także ori amortyzatory.
Nie wiem czy to komuś pomoże czy nie , raz jeszcze przypominam , że to moje subiektywne odczucia, ale ja jestem zadowolony !
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4028
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: piramida »

To jest przepaść w pracy amortyzatorów, seryjny zawias to jest jedno wielkie nieporozumienie i skoda nie powinna opuścić progów fabryki z tak słabymi amortyzatorami, bo ta ani żaden komfort, ani bezpieczeństwo, po prostu ponton na kołach :lol:
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: krzysn »

W kółko to samo. Zależy czego oczekujesz od samochodu. Mi i pewnie wielu innym osobom zawieszenie S3 odpowiada. Świrujecie z przeróbkami skody - wasze prawo. Ale po co bez końca udowadniać, że to jedyna słuszna opcja?
yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: yogibabu »

A ja tam wolę Pontona. Bardzo dobrze mi się jeździ.
Już nie kurak....
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: ktryk »

A ja głównie ze względu na miękkie i komfortowe zawieszenie dla mnie :D zmieniłem typowego VW woza drabiniastego zwanego Passat B8 na S3 z DCC i jestem mega zadowolony z tej wymiany.
Zawsze jeżdziłem autami z grupy VW i zawsze mi te zawieszenia przeszkadzały ,a tu taki rodzynek się trafił. :shock: Niby VW a super miękkie i komfortowe zawieszenie. :)
3pm_krk
Posty: 146
Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: 3pm_krk »

Ja również nie narzekam na DCC i oryginalne amory, pięknie wszystko tłumi i jest miękko, i o to mi chodził ale co kto lubi ;-)
Pozdrawiam, Łukasz
Skoda Superb 2.0 TSI 280 KM 2022
https://vigipodia.pl/uslugi-podologiczne/
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

marasmus007 pisze: 25 kwie 2023, o 15:18 Na wstępie dziękuję koledze ORLIK za sporo informacji na temat zawiasu, paramentów adaptacji itd.
Ja również dziękuję, za miłe słowa.
marasmus007 pisze: 25 kwie 2023, o 15:18 Chyba osiągnąłem "prawie" to co chciałem , bo oczywiście na gwincie DCC można by jeszcze poprawić wygląd auta , ale samo prowadzenie oraz pewność za kierownicą jest warte tego wydatku.
Do tych amortyzatorów śmiało można założyć springi eibacha, tutaj może być bardziej odczuwalna adaptacja przez obd.
Jak dla mnie na eibachu superb leżał wyśmienicie - tylko na tył dałem grubszą podkładkę gumową, chyba z rs3 o ile mnie pamięć nie myli.
marasmus007 pisze: 25 kwie 2023, o 15:18 Pomijam oczywiście fakt , że nie mam dodatkowo wygłuszonego auta i odgłosy pracy zawieszenia są słyszalne w kabinie, ale nie tłucze już tak jak przy ori amorach, więc domniemam, że w głośną pracę zawieszenia zamieszane były także ori amortyzatory.
Jak masz zamiar jeszcze trochę pojeździć tym autem to wygłusz przynajmniej nadkola i drzwi - to również polecam. Zobaczysz, jak zdecydowanie przyjemniejsza będzie jazda na co dzień, a nie mówiąc o deszczu i mokrej drodze, gdzie będzie absolutna cisza od kół w porównaniu do tego co jest teraz.
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: marasmus007 »

Koledzy,
Nie chcę aby temat wywoływał skrajne odczucia, lub był powodem do jakiś niezdrowych dyskusji.
Napisałem swoje odczucia, ponieważ pojawiały się zapytania na forum jak jest, jak się jeździ, więc ponieważ założyłem, to dzielę się informacjami.
Mi od początku nie odpowiadała charakterystyka pracy tego zawieszenia, oczywiście po raz kolejny piszę że to moje odczucia, dlatego postanowiłem coś zrobić przy okazji konieczności wymiany amortyzatorów.
Teraz jestem zadowolony i niech tak to zostanie, a ponieważ to jest FORUM możemy chyba wymieniać się informacjami i odczuciami , może ktoś będzie chciał z tego skorzystać, lub nie ........
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4028
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: piramida »

To do kpl jeszcze rozpórkę od Górnego sobie zamontuj.
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: marasmus007 »

Mam od dawna :)
superjachu
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2020, o 22:00
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: superjachu »

orlik pisze: 22 mar 2023, o 13:16 Kuwa Panowie, to nie chodzi nawet o miększe twardsze... już temat był wałkowany wielokrotnie. Po za tym, że buja, to po prostu amory kiepsko wybierają. Jaracie się jak dzieci na sporcie, i co z tego, że usztywnione jak fatalnie wybiera. Przejdź się jeden z drugim trochę szybciej po dziurawym asfalcie na sporcie, powodzenia. Na ustawieniu comfort już nie wspomnę, bo wtedy już się człowiek zastanawia czy na tej dziurze się superb oderwie czy na kolejnej :)
Można mieć wygodne zawieszenie, które wybiera prawidłowo. Tutaj tego nie ma, jest zdecydowanie za wolne. Nawet niskiego progu zwalniającego nie da się przejechać troszkę szybciej.
I tak z tańszymi i budżetowymi wydaje się kolosalna różnica, ale porównując z droższymi również jest przepaść. Nawet nie z droższymi, w podobnym segmencie potrafią wsadzić amortyzatory, które szybko wybierają i dzięki temu komfort i prowadzenie jest zachowane.
Co kto lubi. Ja wiem, że trzeba sobie wydatek kilku tysięcy (jako opcja dodatkowa) wytłumaczyć, chyba, że ktoś ma już w L&K seryjnie. Ja drugi raz tego błędu bym nie popełnił i te pieniądze przeznaczyłbym na inne zawieszenie.
A jak jeszcze słyszę, że co niektórzy jeżdżą na tym zawieszeniu z prędkościami dochodzącymi do 260 albo i lepiej, to zaczynam się zastanawiać czy są poważni.
i w 100% się z tym zgodzę, w moim odczuciu w moim superbie DCC to porażka, obecnie autem jeździ żona ja przesiadłem się do m340i gdzie adaptacyjne zawieszenie działa tzn. na sporcie jest twardo, ale wybiera nierówności, na ustawieniu komfortowym jest bardziej miękko, ale wciąż nie buja i jest przewidywanie. Wiem że to nie jest dobre porównanie bo na leasing bmw płace 2x więcej niż za skody ale jednak. Gdy miałem passata b8 z zwykłym zawieszeniem (a dodatkowo na 16calowych felgach) to było sprężycie i przewidywalnie. W starej A6 c7 ojca z pneumatycznym zawieszeniem po 10latach i ponad 200tys pneumatyka wciąż działa. Wiem że pneumatyka to zupełnie inna bajka, ale jednak działa i auto pewnie się prowadzi..
duzy616
Posty: 3
Rejestracja: 23 kwie 2016, o 09:22
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: duzy616 »

marasmus007 pisze: 25 kwie 2023, o 15:18 No dobra, chwilę to zajęło ale już jestem.
Zaznaczam, że cały poniższy opis oparty jest na moich indywidualnych odczuciach, a jak wiadomo każdy ma odczucia inne.

Na wstępie dziękuję koledze ORLIK za sporo informacji na temat zawiasu, paramentów adaptacji itd.
Amortyzatory Bilstein B6 Damptronic na aucie od tygodnia. Troszkę pojeździłem w między czasie dokonałem nowej adaptacji amortyzatorów zgodnie z informacjami przekazanymi przez ORLIKa z Briskoda i tak:
- Po założeniu nie miałem ze sobą OBD11 więc nie robiłem adaptacji. Pierwsze metry, kurde jest twardo , ustawienia na COMFORT. Nie wiedziałem czy to dobrze czy źle, więc znalazłem sobie odcinek drogi z 8 "leżącymi policjantami" i tak jeździłem w jedna i drugą zmieniając tryby.
Po czasie okazało się , że różnica pomiędzy trybami jest wyczuwalna i z mojego doczucia COMFRT to na ori amorach taki SPORT+, NORMAL to SPORT ++, a SPORT to normalnie "deska". Może dlatego , że ori amory dla mnie to trochę ponton był i potrzebowałem 2 dni, aby się przyzwyczaić i teraz uważam że jazda na COMFORT jest na prawdę fajna na daily , jest troszkę twardziej, ale to w końcu sportowe amortyzatory.
- W sobotę udałem się na warsztat z OBD11 i zrobiłem adaptację nowych amortyzatorów, wartości faktycznie troszkę się pozmieniały, ale w poruszaniu się wielkiej różnicy nie ma , więc czy to konieczne nie wiem, ale jak mogłem zrobić to zrobiłem.
Teraz do meritum - prowadzenie auta.
Tutaj muszę powiedzieć , że różnica jest kolosalna. Auto przede wszystkim jest jakby pewniejsze, w zakrętach czuć kontrolę, nie ma żadnych wychyłów , nic nie ucieka nie wyjeżdża, generalnie prowadzi się na prawdę pewnie w stosunku do tego co było wcześniej. Uważam zatem mod za na prawdę fajny, auto sporo zyskało na pewności prowadzenia i kontroli, ale to, jak pracuje amortyzator i wybiera przekonałem się jadąc po dość dziurawej drodze z niemałą prędkością. Chyba osiągnąłem "prawie" to co chciałem , bo oczywiście na gwincie DCC można by jeszcze poprawić wygląd auta , ale samo prowadzenie oraz pewność za kierownicą jest warte tego wydatku.
Pomijam oczywiście fakt , że nie mam dodatkowo wygłuszonego auta i odgłosy pracy zawieszenia są słyszalne w kabinie, ale nie tłucze już tak jak przy ori amorach, więc domniemam, że w głośną pracę zawieszenia zamieszane były także ori amortyzatory.
Nie wiem czy to komuś pomoże czy nie , raz jeszcze przypominam , że to moje subiektywne odczucia, ale ja jestem zadowolony !
Ile Ciebie kosztowała taka przyjemność. Możesz napisać na priv.
artho
Posty: 1089
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: artho »

Można i pneumatykę wrzucić do S3 😁 Widziałem projekty na youtube.
ODPOWIEDZ