[S2] Retrofit Pla 1,5->2,5 (Inteligentny System Parkowania)

Tutoriale / Instrukcje / Opisy samodzielnych napraw
Regulamin forum
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
Xanderms991
Posty: 22
Rejestracja: 12 mar 2020, o 12:22
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: Bieszczady

[S2] Retrofit Pla 1,5->2,5 (Inteligentny System Parkowania)

Post autor: Xanderms991 »

Witam, postanowiłem zmodyfikować w swoim superbie 2 pre FL 2011 rok fabryczne PLA 1,5 na 2,5 tak aby uruchomiały się samoczynnie czujniki przy zbliżaniu do przeszkody (od razu rozwieje wątpliwości nie jest to wykurzające gdyż dźwięk pojawia się dopiero jak przeszkoda znajdzie się w czerwonym polu wskazania).
Co zyskałem OPS 360 oraz automatyczne parkowanie równolegle/prostopadłe co działa znakomicie oraz wyjeżdżanie równolegle gdy auto jest już zaparkowane (parkowanie równoległe już było w pla 1,5).
Opisze krok po kroku co zrobiłem i co było mi potrzebne oraz cenę jaką zapłaciłem za poszczególne elementy.

1. Dwie sztuki Czujnika Parkowania PDC 4H0919275 cena na allegro za 50 zł sztukę
2. Dwie sztuki uchwytu pod czujnik 1Z5 919 485 E cena w ASO 25 zł sztuka
3. Dwie sztuki ZESTAW NAPRAWCZY PDC 4F0 973 703 Z KABLAMI cena na allego 20 zł sztuka
4. Przewód naprawczy 000979009 bez uszczelek k4516 2m w zestawie jest 17 sztuk które mi się przydadzą do innych modyfikacji. Cena na allegro 46 zł komplet
5. Zestaw naprawczy wraz z kabelkami zlutowałem zabezpieczyłem termokurczką oraz zawinąłem taśma materiałową do wiązek samochodowych.
6. Teraz rozpocząłem demontaż tylnego zderzaka
gdy już zderzak był zdemontowany w zaznaczonych już na zderzaku miejscach wiertłem stożkowym wywierciłem 2 otwory pod czujniki i przykleiłem uchwyty wraz z czujnikami, przewody przeprowadziłem wzdłuż istniejących i przez gumową uszczelkę do bagażnika. Po czym zderzak wrócił na swoje miejsce.
7. Potrzeba zdemontować prawy boczek w bagażniku pod każdym haczykiem który trzeba wypiąć jest schowana śrubka tx 20 o ile się nie mylę pod roleta również jest śrubka oraz w okolicy tylnej lampy tez są śrubki do tego trzeba jeśli posiadacie w bagażniku przesuwne zabezpieczania bagażu to również trzeba odkręcić szynę, śruba spline m8 albo m10 po tym już można odchylić boczek tak aby spokojnie wymienić moduł,
8. Teraz zabieram się za dołożenie pinów sygnałowych z dodatkowych czujników
Wiązka tył dzięki ustaleniom kolegi marioti ( Z kolei gniazdo od czujników z tyłu (jeżeli masz ich z tyłu 6) to nie ma pinu 1, 7, 9, 12. ) - pin 10 lewy sygnał czujnika, pin 6 prawy sygnał czujnika masę oraz plus łączymy z istniejącymi kabelkami które już idą od czujników.
9. Posiadam na pokładzie MIB STD2 zaktualizowanego przez forumowicza pab567 za co bardzo dziękuje mu więc w moim przypadku potrzebny był mi MODUŁ STEROWNIK PDC 1K8919475D cena na allegro 270 zł (Jeśli masz RNS to potrzeba ci 1K8919475E bądź przeflashowac na dany moduł.)
10. Adapter, gdyż nowy moduł jest z platformy mqb i posiada 2 wtyczki a w superbie 2 sa 3 wtyczki (dołączona dodatkowa obudowę wtyczki podmieniamy do wtyczki która nie pasuje do adaptera) https://pl.aliexpress.com/item/40001259 ... pt=glo2pol cena na aliexpress 87 zł
11. Czujniki ABS w moim przypadku 4X4 potrzebowałem WHT003856A WHT003857A (w przypadku FWD WHT003856A WHT003859A )Cena za oba na allegro około 110 zł udało mi sie z używki bo nowe w aso ponad 300 zł sztuka
12. W moim przypadku mój licznik nadawał się do aktualizacji aby współgrał z pla 2,5 także wysłałem do kolegi z forum spacewalkera który odpowiednio zaktualizował i zyskałem dodatkowo język polski, za co mu bardzo dziękuje.
13. Na koniec pozostaje nam zakodować w ABSie nowego pla oraz nowego rodzaju czujników
więc (Przy przejściu z PLA 1.5 na 2.0, po wymianie czujników ABS z tyłu trzeba zrobić kodowanie: LC,17,0,PLA - Asystent Parkowania 2 generacji ( parkowanie równoległe/prostopadłe ) zainstalowany LC,18,4,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany LC,18,6,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany
)

Na koniec chciałbym podziękować mariotti za pomoc oraz wspólne doposażenie chodź na odległość i spacewalker za pomoc w kodowaniu sterownika abs
Jeśli cos pominąłem to uzupełnię w najbliższym czasie.
Za niedługo postaram się wrzucić filmiki oraz zdjęcia.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: [S2] Retrofit Pla 1,5>2,5

Post autor: marioti »

Równocześnie z kolegą Xanderms991 (dzięki za konsultacje i dalej modzimy) zakładaliśmy PLA 2,5. z tą różnicą że ja mam RNS315, a on już modzonego MIB2 STD. Zatem jak masz stare radio RNS315 lub 510, to sposób działania będzie nieco inny. Poza tym poniżej postaram się opisać mod również dla tych co nie mają PLA wogóle a tylko zwykłe PDC.

Generalnie jeżeli chodzi o mnie, to nie zależało mi na funkcjach automatycznego parkowania, tak bardzo jak na automatycznym włączaniu się czujników parkowania na niskich prędkościach. A właśnie to też umożliwia ten mod.

Żeby zachować pewną ciągłość będę odnosił się do punktów które opisał Xanderms991. Ponadto chciałem uzupełnić sporo informacji bo nie każdy wychodzi z tego samego punktu początkowego, czyli z zainstalowanym fabrycznie PLA 1,5, jak my oboje. Punktem wyjściowym jest Superb 2 przed FL, kombi.
Wnioski użytkowe są na końcu więc jak ci się nie chce tego czytać, przeskocz :)

Zanim zaczniemy częśc zasadniczą, do moda jest wymagane aby
- pompa ABS MK60EC1 (czyli 18 Bajtowa + Bajt 0),
W naszym przypadku potrzeba pompy 1K0907379 BJ BE BL, albo wyżej np. BM do CC, ale to już inna pompa 19-bajtowa
Jeżeli masz inną końcówkę np. AT to potrzebujesz sflashować soft pompy. Ale to już polecam uważnie czytać fora, a przede wszystkim spisać sobie kodowanie jakie macie teraz, bo potem płacz i szukanie kalkulatorów.
- zegary obsługiwały wogóle wyświetlanie PLA, w moim przypadku mam zegary 3T1920841K H05 S0607. I kolega Spacewalker stwierdził, że nic nowszego w sofcie nie wyszło co by miało wpływ na PLA. Zatem flash nie był potrzebny.
- w sporadycznych przypadkach (dla starszych roczników) może okazać się tez potrzeba podniesienia softu w Gatewayu, ale to sprawa na osobny temat.
- reszta potrzebnych gratów zależy od waszego stanu wyjściowego i opisuję to poniżej

1. Czujniki, koszyki, wiązka, wtyczki
Jeżeli masz zwykłe pdc i 8 czujników to w oryginale są to numery:
- przód lewy i prawy 4H0919275A
- przód dwa środkowe 4H0919275
Do wszystkich z przodu są te same gumki uszczelniające 1T0919133C i te same koszyki 3T0919485
- z tyłu wszystkie 4szt. to 4H0919275A
Do tych z tyłu potrzeba koszyków 3T0919485, a uszczelki są te same 1T0919133C
Cała wiązka okablowania przód ma nr 3T0971095, a tył 3T0971104 lub 3T0971104A (wg mnie te tylnie wiązki wyglądają identycznie)

Jeżeli masz pla 1,5, czyli fabryczną opcję która pozwala parkować tylko równolegle to posiadasz
- dwa dodatkowe czujniki z przodu na bokach 1T0919267A + uszczelki 1T0919133B + koszyki: lewy 3T0919487, prawy 3T0919488.
O ile czujniki do zwykłego pdc zamiennie mogą być inne np. 1S0, o tyle czujniki boczne polecam tylko 1T0. Trzeba też pamiętać, że 1T0 mają dłuższy łeb niż pozostałe czujniki.
I teraz albo dorobicie sobie kabelki albo kupicie gotową wiązkę 3T0971095B (aktualnie jest kilka ofert w granicach 200zł)
Jeżeli chcecie dorobić to potrzebujecie wtyczki do czujnika 1T0973203, lub 4F0973703 (kupuje się już z pinami do zarobienia) i 3 kabelki 0,5mm2. Generalnie jak ktoś będzie potrzebował to rozwiniemy temat dorabiania kabli, a to może przydać się dla wiązki z tyłu, ale o tym za chwilę.

Otwory pod czujniki pośrednie można wiercić najlepiej wiertłem stopniowym (czasami mówią też stożkowe) do średnicy 18mm. Natomiast otwory pod czujniki boczne przednie 28mm. Ogólnie czujniki boczne mają koszyki profilowane, tak aby czujnik "patrzył" prostopadle do auta i do podłoża.

2 do 5. A teraz o czujnikach z tyłu.
PLA 2,0, jako opcja wyposażenia występował dopiero w Superbie od 2014r. przy czym układ zbudowany był na innym, bardziej ubogim module 3T0919475D lub F,
W superbie FL, wszystkie czujniki pośrednie (przód i tył) mają identyczne numery tylko początek 1S0, dlatego pisałem, że są zamienne dla 4H0. Dodatkowe czujniki boczne z przodu, nie zmieniły się i są takie same jak przed FL. Natomiast:
- dodatkowe oba czujniki na bokach z tyłu to: 1S0919275 + gumki 1T0919133C + koszyki: Lewy 3T5919487, prawy 3T5919488.
To są czujniki z krótkim łbem tak jak wszystkie czujniki pośrednie. Otwór pod koszyk wymagany 28mm (a nie 18mm)
- oryginalna wiązka 3T0971104D lub 3T9971104G. Różnica taka, że jedna z nich ma dodatkową kostę łączącą na wyjściu z auta. więc przy demontażu zderzaka odpinacie kostkę od czujników. A ta druga wiąże się z odpinaniem czujników i wiązki od zderzaka.

Kolega Xanderms991 zastosował płaskie uchwyty 1Z5919485E, ale w tym rozwiązaniu można byłoby użyć jakiegokolwiek koszyka z czujnika pośredniego jaki podałem wyżej. To rozwiązanie ma wady i zalety:
- zaletą jest powszechna dostępność i niska cena, Wiercimy mały otwór 18mm.
- wadą, brak zachowania prostopadłości czujnika w porównaniu do auta i podłoża. Poniżej na pierwszych zdjęciach pokazuję tymczasowe u mnie rozwiązanie na płaskim koszyku. Umiejscowienie czujnika jest takie jak w oryginale ma Superb 2 FL

I tutaj ciekawostka. Z jednym kolegą z forum: golf6 i Tourana przegadaliśmy wiele godzin w temacie tych właśnie dodatkowych czujników. Człowiek ma ogromną wiedzę i doświadczenie praktyczne w modzeniu wielu systemów, również zakładał i testował PLA 2,5 w kilku autach. danych nie ujawniam, bo zaraz by miał na głowie kilku takich upierdliwców jak ja.
Na tej kanwie, on jest zdania że dodatkowe czujniki boczne powinn być tylko te same co z przodu 1T0919267A. Są o wiele dokładniejsze niż zwykłe 1S0. Zstosowanie tych lepszych czujników wiąże się z pewnymi problemami do rozwiązania:
- koszyki powinny być 3T0919494A i 3T0919493A - po to aby zachowac prostopadłośc czujników do podłoża i do samego auta. Otwór pod koszyk wymagany 28mm. Uwaga. Te koszyki są w zasadzie nie do kupienia. Zamiennie 3T0919487A i 3T0919488A, dostępne tylko w aso (aktualnie 77zł/szt, niestety)
- jeżeli dostaniecie oryginalną wiązkę z tyłu 3T0971104D lub 3T9971104G, to okaże się że jest nieco krótka do czujników 1T0, a to przez to że koszyki wymuszają ułożenie czujników gniazdem w dół. Natomiast w orygnialnie przewidzianych czujnikach 1S0 koszyki układają go gniazdem poziomo. Ale z powodu, że zakup oryginalnej wiązki graniczy z cudem, to pozostaje dorobienie kabelków. więc problem z krótkimi kabelkami odpada.
- zderzak od FL ma też dodatkowe miejsca mocowania wiązki, dokładnie w miejscu gdzie wpina się odblask. Przed Fl tego nie ma więc trzeba się zaopatrzeć np. w takie przyklejane mocowania na tytytkę.
- do dorobienia wiązki potrzebujecie 3 kabelki 0,5mm2 i wtyczek 1T0973203, lub 4F0973703 (te są nieco lepszej konstrukcji, ale wymagają zrobienia podcięcia takiego rowka, o około 2x2mm więcej niż jest). Co tam konkretnie jest potrzebne do dorobienia wiązki pisał już Xanderms991 w pkt. 4. Samo dorabianie pinów opisał już w pkt. 8
- kolejny problem to umiejscowienie oryginalnych czujników w zderzaku. Są one tak blisko koła, że wyższe czujniki 1T0, będą wymagały przeniesienia jednego z mocowań nadkola. Jak tego nie zrobicie to wkręt będzie się wam ocierał o górną część czujnika.

6 i 7. Chciałem rozwinąć rozbiórki.
Zderzak
- odkręcacie śrubki nadkoli w na wysokości zderzaka
- odkręcacie śrubki od spodu zderzaka (trzeba się po prostu przyjrzeć gdzie one są (z prawej jest 2szt. więcej, bo po lewej miejsce zabiera wydech)
- trzeba odkręcić obie lampy, bo pod spodem są po jednym wkręcie i po jednej spince na stronę. Spinki trzeba podważyć za łeb. Jak by wam się urwała to szukacje C70300 - K170
- takie same spinki są jeszcze na skrajnych narożnikach zderzaka przy jego połączeniu z błotnikiem.

Boczek (mowa o kombi). Rozbieramy prawy boczek. O tym było już chyba kilka tutoriali, ale dla utrwalenia:
- odchylamy siedzisko i odkręcamy nakrętkę trzymającą boczek wraz z poduszką. Boczek należy wypiąć z metalowego zaczepu pod nakrętką, potem popchąć w stronę wnętrza tak aby puścił zaczep mniej więcej na 1/4 wysokości od dołu od strony uszczelki drzwi, a następnie wypchnąć do góry z mocowania które znajduje się na górze.
- w bagażniku dla ułatwienia wyjmujemy podłogę i styropianowy wkład.
- odkręcamy szynę prowadzącą jeżeli mamy system ocowania 3T9863555A
- zdejmujemy osłonę słupka D czyli tego przy klapie. Jest na 4-ech spinkach metalowych wciskanych. Więc z wyczuciem wyszarpujemy. W razie potrzby poszukajcie sobie jak wygląda część 3T9867246
- odkręcamy próg (śruby sa widoczne od strony koła zapasowego) i wyszarpujemy delikatnie do góry bo też są spinki (plastikowe)
- zdejmujemy plastik znajdujący się na wysokości boczka (pomiędzy progiem a osłoną słupka D). Osłona jest na dwóch śrubkach do tej chwili ukrytych pod progiem oraz na 4-ech metalowych spinkach. W razie potrzeby przyjrzyjcie się części 3T9868224.
- teraz skupcie się na samym boczku. odkrycie słupka D pokazało 2 śrubki górnej części boczka. Dalej musicie każdy haczyk plastikowy wepchnąć lekko do środka i pociągnąć do góry, to wam pokaże kolejne śruby. Reszta śrub jest na wierzchu.
Jeżeli masz automatyczną roletę to musisz jeszcze odpiąć kabelek od silniczka
Górna część ma też zaczepy w słupku C z trzech stron, więc uwaga przy demontażu. Jak zdejmiecie górną część, to nadal będzie ją trzymał pas, więc po prostu odłóżcie go jakoś na bok.
- Zasadnicza część boczka jest już na wierzchu, trzyma się na trzech plastikowych dużych hakach u góry i jednym z boku (od strony klapy). Z wyczuciem do góry tak aby wszystkie zaczepy poszły. Ja niestety urwałem ten blisko oparcia foteli.
W ten sposób mamy dostęp do modułu, który jest przykręcony do nadkola.
Przy okazji możecie wyczyścić sobie odpływ z panoramy / szyberdachu, jeżeli macie.

9. Potrzebny sterownik 1K8919475E (dla RNS-ów) ale kupić taki to graniczy z cudem. Można kupić 1K8919475D, ale czeka was walka z flashowaniem i parametryzacją. Ja dochodziłem to tego (bez wcześniejszej wiedzy) prawie miesiąc.
Pliki do flash z D na E i odwrotnie są do znalezienia na necie. W razie potrzeby mogę to jakoś udostępnić.
Nie będę zamęczał historią tego miesiąca, ale po krótce, problem był taki, że wszędzie pisali o konieczności parametryzacji już po flashu. Niestety nie ma odpowiednich plików na necie. Jedyny w miarę pasujący ale nie do końca to plik dostępny w bazie online dla użytkowników oryginalnego VCP z aktywną subskrypcią. Żaden chiński klon tego nie zrobi (mam, próbowałem, aczkolwiek sam flash da się klonem). Z kolei pod ODIS-a nie ma, albo nie znalazłem odpowiednich plików (z uwagi na EPB, o czym niżej)
U mnie po flashu był błąd braku kodowania. Po prostu same zera. Nie przyjmował kodowania wypisując "błąd 31 żądanie poza zakresem". Co ciekawe, nie wywalał błędów parametryzacji. Dopiero po długich godzinach rozmów z kolegą z forum golf6, doszedłem do sprawy oczywistej. Flash nie uwalił parametryzacji. Ono nadal tam było, a że kupiłem moduł 1K8919475D z VW Caddy to w zasadzie całość była kwestią odpowiedniego kodowania.
Trzeba jednak uważać. zakup modułu np. z Passata, może skończyć się koniecznością parametryzacji od golfa 6 przez VCP. Passat ma elektroniczny hamulec postojowy, Skoda nie. I to będzie wywalało błąd na PLA, że brakuje mu sygnału z EPB (Electric Park Brake) właśnie.
W każdym razie, bit bo bicie, sprawdzałem każdą możliwość aż do zakodowania i braku błędów. Jedyny problem w parametrach od Caddy, to brak możliwości zakodowania elektrycznej klapy (cały czas mowa o module od PLA). Aczkolwiek nie wywala żadnego błędu, a ja nie zauwazyłem żadnych skutków użytkowych braku tego kodowania. Na chwilę obecną mam kodowanie 00311A1011

Sprawa modułu jest u mnie cały czas otwarta, zachęcam do dzielenia się własnymi doświadczeniami

10. Adapter.
W sumie to mam mieszane z nim odczucia. Same kabelki podpięte są prawidłowo co sprawdziłem z serwisówką. Natomiast chińczyk dał zwykłe metalowe piny do dwóch kostek podłączenia pod nowy moduł. Te trzy do podłączenia istniejacych wiązek w aucie są już miedziane. Niestety metalowe piny mają tendencję do korozji i po kilku latach może okazać się, że mamy jakieś problemy z pla, a to właśnie przez średniej jakości adapter.
Dlatego zachęcam do przepięcia sobie pinów. Wystarczy kupić dwie kostki 7L6972726 i 5Q0972718A i przepiąć piny z istniejących 3-ech wtyczek. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany to podpowiem który pin, gdzie wpiąć.

11 i 13. Czujniki ABS z tyłu, trzeba wymienć na takie jakie podał Xanderms991 i wrzucić kodowanie w ABS.
Ponieważ normalnie nie macie opcji i podpowiedzi przy kodowaniu tych rzeczy, musicie to zaklikać ręcznie przy pomocy Lcode2,

14. Adaptacje. polecam przejrzeć jakie ma adaptacje 1K8919475E i poprawić:
- obwód koła (IDE00845-wheel circ), dla 18" wprowadzić wartości 1999 do 2003 - zmieniać i testować doświadczanilnie
- IDE02329 - Allowance for vehicle fitting (widith) - ustawić z 0 na 20cm
- IDE02333 - Allowance for vehicle fitting (lenght) - ustawić z 0 na 40cm
W mojej ocenie, doświadczalnie, nieco lepiej parkuje
- inne parametry zostawiłem jak były, ale zachęcam do testowania, np. odległość do krawężnika (distance to Curb) itp.

Na koniec kwestie użytkowe:
1. Mimo braku odpowiedniego prostopadłego usytuowania dodatkowych czujników z tyłu, oraz zastosowania czujników 1S0, całość parkuje dość sprawnie. Jadąc blisko aut z prawej i włączając PLA, udało mu się zaparkować na 2x, i zrobił to dość równo.
Konkluzja taka, że krzywizna zderzaka jest dość mała i nie umiem ocenić jak to wpływa, gdyby były tam czujniki 1T0.
Sprawa w toku.
2. To na czym mi zależało czyli uruchamianie czujników parkowania na niskich prędkościach, niestety działa średnio. Tzn. uruchamiane są wszystkie 12 czujników, A to oznacza, że sygnal do OPS 360 dla tych dodatkowych belek widocznych na ekranie po bokach auta, jest po prostu wyliczane przez komputer na podstawie aktualnego toru jazdy i sygnału z czujników.
Zdarza się więc tak, że piszczy o przeszkodzie tam gdzie jej nie ma zwłaszcza podczas cofania.
Sprawa w toku, może da się to jakoś rozwiazać
3. RNS315 to sprzęt z ograniczeniami. Ja mam RNSa z 2012r bo i auto jest z 2012r. Tutaj mimo wgrania jedynego upgrade softu do numeru 270 to radio jest za stare i dla OPS360 nie wyświetlają się linie pomocnicze toru jazdy. Nie ma też możliwości włączenia obrazu z OPS360 na obrazie z kamery cofania.
Użytkownicy nowszych jednostek RNS315 oraz użytkownicy RNS510, nie powinni mieć takich problemów.
No więc sytuacja jest taka, że czekam w kolejce po MIB2 STD
4. Przy okazji dowiedziałem się, że mam coś takiego jak Brake assist, który mi zadziałał przy parkowaniu automatycznym (PLA) jak czujniki wykryły że jestem za blisko przeszkody a nie reaguję odpowiednio hamulcem. Wtedy sam zahamował awaryjnie
Załączniki
20221102_155619.jpg
20221102_155412.jpg
20221102_153903.jpg
Ostatnio zmieniony 15 lis 2022, o 12:44 przez marioti, łącznie zmieniany 2 razy.
Xanderms991
Posty: 22
Rejestracja: 12 mar 2020, o 12:22
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: Bieszczady

Re: [S2] Retrofit Pla 1,5>2,5

Post autor: Xanderms991 »

Wczorajszy pierwszy test były już ciemno wiec jest jak jest. Parkowanie prostopadłego między autem a płotem jak wyszło sami oceńcie

Załączniki
72C12486-F626-4751-87B4-56647A227A08.jpeg
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [S2] Retrofit Pla 1,5->2,5 (Inteligentny System Parkowania)

Post autor: fabek »

Doskonała robota chłopaki. Gratulacje moda.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Piotrek872
Posty: 3
Rejestracja: 16 maja 2022, o 07:39
Samochód: Superb II
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 202
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [S2] Retrofit Pla 1,5->2,5 (Inteligentny System Parkowania)

Post autor: Piotrek872 »

Witam, dziękuję za ten wątek. Sam mam PLA 1.5 i stwierdziłem, że zbliża się wiosna i będzie możliwość się pobawić że zmianą, ale pojawił się problem - nigdzie nie potrafię znaleźć sterownika 1K8919475D (mam radio MIB). W związku z tym mam pytanie, czy można ten sterownik na jakiś inny?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: [S2] Retrofit Pla 1,5->2,5 (Inteligentny System Parkowania)

Post autor: marioti »

możliwe że się da. ale w moich poszukiwaniach nie trafiłem aby ktoś przeflashował inny sterownik na 1K8919475D, a potem to zadziałało.
Innymi słowy trzeba szukać 1K8919475D lub 1K8919475E. Ten drugi sflashować do D.
Piotrek872
Posty: 3
Rejestracja: 16 maja 2022, o 07:39
Samochód: Superb II
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 202
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [S2] Retrofit Pla 1,5->2,5 (Inteligentny System Parkowania)

Post autor: Piotrek872 »

Ja znalazłem info na którymś forum, że udało się przerobić 5Q0919298D na 1K8919475D podmieniając firmware. Ale sam nie mam sprzętu, żeby to zrobić :/
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: [S2] Retrofit Pla 1,5->2,5 (Inteligentny System Parkowania)

Post autor: marioti »

mam soft 1K8919475D, mam ryżowego VCP. Jak moduł byłby na aucie to można spróbować. Pytanie czy nie będzie wymagana parametryzacja, a to już większy problem. 5Q0919298D widzę oferty są głównie z golfa VII i audi, a tam już jest elektroniczny ręczny, więc parametryzacja raczej potrzebna bo będzie wywalał błąd braku EPB.
Mam różne pliki parametryzacji, ale to jest loteria i każdy trzeba byłoby sprawdzać, poza tym potrzebny byłby odis E (a tego nie mam)
Ja miałem 1K8919475D z Caddy i przerabiając na 1K8919475E (pod RNS-a) nie potrzebowałem parametryzacji. Ale właśnie, w caddy był zwykły ręczny.
ODPOWIEDZ