DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

maureliusz
Posty: 1900
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 11 sty 2024, o 12:32 Temperatura nie moze spadac ot tak sobie.
no, ale obawiam się przy -17 stopniach jak nie ma EGRa to dostaje zimne jak szlag powietrze co go wychładza.
No chyba, że się mylę... i nawet bez EGR ma stać jak...
Wydaje mi się przed wyłączeniem EGR trzymał temperaturę bez problemu - tak pamiętam.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1884
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: marioti »

Mam wymienione oba termostaty na ori, Sam wymieniałem i kupowałem, więc wiem co tam siedzi. ESP i DPF nie są wywalone, a mimo tego, w zupełnie randomowych sytuacjach czasami (nie zawsze) niedogrzewa. Jedyne co łączy te przypadki niedogrzewania to temperatury na zewnątrz poniżej 0.
maureliusz
Posty: 1900
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: maureliusz »

Wczoraj sprawdzałem przy -3,5 stopnia na postuj długim (specjalnie przed domem) spadło tylko jedną kreskę.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
studenciakk
Posty: 2
Rejestracja: 13 lis 2023, o 13:52
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: studenciakk »

Dalej wyskakuje ten błąd filtr cząstek stałych dpf. Po zniknięciu błędu i podłączeniu komputera nie widać zapisanych żadnych błędów. Rejestr jest czysty. Przed chwilą zapalił się znowu check dpf. 40min jazdy między 2-2.5k obrotów i zniknęło.

Moja skoda powinna sama wypalać sobie dpf co około 300km. Możliwe że zamiast tego zaczęło wywalać błędy i samemu trzeba ją przepalic?
fabek
Administrator
Posty: 1397
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: fabek »

Dostałeś podstawowe kroki co masz zrobić, ale nie lepiej wróżyć z fusów.

A druga sprawa, mechanik robił - to niech teraz poprawia.
Admin
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1884
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: marioti »

marioti pisze: 11 sty 2024, o 10:38
marioti pisze: 15 cze 2023, o 13:32 Kupiłem kiedyś 2 litry do eksperymentowania po obejrzeniu filmiku Profesora Chirsa, gdzie mówił, że u niego, dwa auta z silnikami na CR ciszej pracowały.
Ale podałem tutaj info o tym oleju bo zauważyłem ogromne zwiększenie dystansu między wypalaniem się dpf-a u mnie, właśnie po dolaniu tego oleju. Ale żeby wykluczyć inne przyczyny teraz właśnie nie będę dolewał przez kilka zbiorników i zobaczę czy wróci wypalanie do starych wartości czy nie. Jeżeli wróci, to dla mnie to będzie namacalny dowód, że to była kwestia tego oleju a nie czegoś innego (choć nie wiem czego bo nic w aucie nie naprawiałem ostatnio)
W każdym razie nikomu nie polecam wlewania oleju 2T do swojego silnika. Ja sobie dolewam bo kto mi nie pozwoli :)
Odnosząc się do dalszych moich "testów" trwających ostatnie pół roku. No więc kilka zbiorników paliwa później, bez specyfiku 2T, wypalanie co 280-320 km.
Tak więc ja wracam do dolewek. Za kolejne kilka zbiorników (jakieś 1-2 miesiące) powiem jak wyszło :)
Minęły 2-miesiące. Kilka kolejnych wypalań z 2T w zbiorniku. Dzisiejsze wypalanie było po 540km, poprzednio 510, wcześniejsze są niemiarodajne bo zrobione w innych warunkach trasy.

Tak więc nie mam pojęcia czy to jest kwestia tylko mojego konkretnego auta, które jest w takim a nie innym stanie silnika/egr/dpf, czy też ten typ tak ma. Ale testy długodystansowe, w moim przypadku wskazują, że 2t w jakiś sposób działa na interwały wypalania.
Jeszcze dodam, że tego 2T od stycznia dolewałem raczej symbolicznie, bo nie więcej niż 150ml, na pełne tankowanie. I zawsze tak, żeby mieszanie było możliwie optymalne czyli pojazd pod stację, dolewka, tankowanie do pełna.
Krzychu1990
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2024, o 11:10
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Krzychu1990 »

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum takze, prosze o wyrozumiałość jesli zadam pytanie w nieodpowiednim dziale czy tez jesli powtórzę pytanie, ktore sie juz pojawilo.
Mam pytania odnosnie DPF.
Czy w skodzie SuperB z 2013r CFFB jest kontrolka wskazująca wypalanie DPF?
Przy jakieś wartości obliczonej masy sadzy rozpoczyna sie wypalanie DPF?
Z góry dzięki za odpowiedź i wyrozumiałość😉
Djtaso
Posty: 5
Rejestracja: 6 gru 2023, o 10:52
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: PRZEMEK

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Djtaso »

Witam mam takie pytanie. Szukalem na forach ale nie znalazlem odpowiedzi. Jak kupilem auto od wypalenie do wypalania robilem jakies 350 km. Glownie miasto tak 70%. Padl mi czujnik cisnienia i kupilem oryginlany z bosha dobrany po numerze. I od tamtego czasu zauwazylem ze czesciej minsie wypala dpf 200~260km i dosc szybko rosnie mi sadza zmierzona. Np wczesniej przed wymiana tego czujnika po wypaleniu pokazywalo -8 i tak dochodzilo max do 5 -7 i potem znowu sie wypalal do tych -7 (plus minus) teraz jak sie mi wypali do 1 to gora i rosnie czasami nawet do 23g. Czy to wina zle dzialajacego czujnika czy cos innego?
fabek
Administrator
Posty: 1397
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: fabek »

Po wymianie nalezy zrobic adaptacje czujnika.
Admin
Djtaso
Posty: 5
Rejestracja: 6 gru 2023, o 10:52
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: PRZEMEK

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Djtaso »

Byla robiona adaptacja. Bo wynienial mi to facet co wie co i jak tylko teraz go nie mam pod ręka. A podal bys instrukcje jak go zaadaptowac moze cos nie pyklo i 2 raz trzeba. Poprostu sie na tym nie znam a mam vcds wiec to nie problem
fabek
Administrator
Posty: 1397
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: fabek »

Wiesz pytanie jeszcze, czy poprzednie wartosci byly prawidlowe, skoro tamten czujnik padal. Wlacz zaplon i pokaz co ten nowy czujnik pokazuje oraz na wlaczonym silniku 2000obr.
Admin
Djtaso
Posty: 5
Rejestracja: 6 gru 2023, o 10:52
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: PRZEMEK

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Djtaso »

Ok jutro zrobie zdjecie. Jak mam wlaczony zaplon to wartosci mam chyba normalne. Na zimnym temp niska roznica cisnien 0. Na starym czujniku po odpaleniu mialem.wartosci roznicy cisnien 400 masa sadzy skalkulowanej 50 wiec od razu sie wypalal. Teraz martwi mnie tylko ze szybko leci w gore ta masa sadzy zmierzonej. Czy silnik ma byc rozgrzany jak mam sprawdzić te wartosci na 2000 obrotow?
Djtaso
Posty: 5
Rejestracja: 6 gru 2023, o 10:52
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: PRZEMEK

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Djtaso »

Teraz wyczytalem ze moge miec przytkane te rurki co ida do tego filterka. Mialo by to sens. Tylko jak by je przeczyscic? Czy je sie da odkrecic?
Emilsliva
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2024, o 20:55
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: Emilsliva »

Witam, wymieniłem EGR na Pierburg, mam apke vag dpf i pytanie najważniejsze...Przy ilu % zapełninia DPF zaczyna się wypalać?? Auto mam około 1.5 roku wypalał DPF kilka razy(sygnalizacja kontrolką). Silnik CFFB
Czytałem, że można wymusić wypalanie trzymając obroty powyżej 2800rpm kilka km. Zrobiłem trasę ale nic nie dało. Temp spalin na wejściu w najwyższym momencie uzyskała ok 470 *C. Filtr zapełniony w 94%. Daję screen z danymi pomóżcie
Załączniki
vag dpf.jpg
yogibabu
Posty: 988
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: yogibabu »

Emilsliva pisze: 30 paź 2024, o 21:07 Przy ilu % zapełninia DPF zaczyna się wypalać??
Jak osiągnie 100%
A o tym czym piszesz to w ten sposób nie zrobisz.Musisz podpiąć kompa i wymusić wypalanie serwisowe dpf.I tam masz dwie opcje:1.wypalanie na postoju i 2. wypalanie w ruchu.
Ps.Czemu zapełnienie popiołem masz tak małe? Wymieniany lub prany był dpf?
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
ODPOWIEDZ