DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

No pojadę do tunera i zrobi mi diagnostykę jeśli okaże się że coś jest nie tak to najpierw wszystko doprowadzę do ładu. Z logów odczyta czy przepływka sprawna i jaka dawka jest. Poza tym to jest soft po aferze diesel gate a z tego co wiem i wyczytałem to na tej mapie różne cyrki się dzieją i niektórzy się skarżyli że zaczęły im auta kopcic to aktualizacji. Druga sprawa że przed aktualizacją egr był częściej zamknięty a po aktualizacji jest częściej otwarty. U mnie nie jest tak że jak depne czy zredukuje bieg to nie mam chmury za sobą. W ogóle dymu nie widzę. Wydech też nie robi się czarny po 10km tylko jak zrobię xxx km. Tylko jak przegazuje na postoju do 2500 obrotów to widzę mała mgiełkę. Silnik pracuje równiutko bez żadnych stuków czy to po odpaleniu czy po zagrzaniu. Spalanie mam w granicy 6-7.5l w cyklu mieszanym nie jeżdżąc jak dziadek. DPF wypala się regularnie co 600-700km na jałowym różnica ciśnień 3-5hpa. Na trzecim biegu przy 4000 obrotów mam raz 180hpa raz 210hpa.
Piotr87
Posty: 56
Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Piotr

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Piotr87 »

Witam. Udało się znaleźć przyczynę problemu?
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 6 cze 2022, o 07:28 Kopcienie to problem z wtryskami lub przepływka. Kolektor fatalnie wyglada. To efekt egr-a i kopcenia również.
Wymieniłem przeplywke na nową Boscha oraz filtr powietrza na manna. Kolektor mam również wyczyszczony już ale niestety nadal mam ten sam problem. Okopcone końcówki wydechu oraz zderzak nad wydechem. Z racji że jest teraz chłodniej to trochę mniej jest wydech i zderzak okopcony. Dzwoniłem do zakładu zajmującego się wtryskiwaczami i gość mi powiedział że owszem można wtryskiwacze sprawdzic ale stwierdził że jeśli DPF nie wypala się często i masa sadzy zmierzona nie jest większa od obliczonej to wtryski powinny być ok. Teraz się zastanawiam czy jest sens oddawać DPF do czyszczenia. Czy jak kolkwiek pomoże to coś. To że końcówki mam okopcone to pół biedy ale już mam dość czyszczenia zderzaka nad wydechem co około 300-400km. Za 2tyg jadę do tunera i prawdopodobnie wrócę do softu 9978 i na nim wystroimy auto bo na tym 7128 zaczyna mi wypalać przy 14g sadzy obliczonej czyli przy około 250km a w trasie co 450km maks przy spokojnej jeździe. Czyli ewidentnie ten soft 7128 jest skopany. Ale okopcony wydech i zderzak był przed softem i jak i po i nie ma w tym aspekcie żadnej roznicy
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 8 sie 2022, o 22:01 Zabierasz się od dupy strony do tematu.

Auto kopciło przed chiptuningiem, daje Ci gotowe rozwiazanie co jest przyczyna, ale z uporem maniaka podnosisz moc i oczywiste ze będzie kopcił jeszcze bardziej, przecież masz dolane paliwa.

Nie tędy droga. Przywróć serie i doprowadź to auto do porządku.

Ps. Sam jezdze na 7128 i jest super.
Fabek byłem u Piotra Bilinskiego żeby zrobił mi całą diagnostykę i zapytałem go czy jest sens robić strojenie. Powiedziałem mu o tym że mam notorycznie okopcony wydech i zderzak z tyłu. Zrobił logi i powiedział że są idealne. A to że dymi to przez soft po aferze diesel Gate i że być może mam pęknięty wkład dpf. Więc zrobił downgrade do softu 7128 i na nim wystroił. Zderzak i rury bez zmian po sofcie i jak przed tak samo. Auto jeździ dobrze nic się nie dzieje oprócz tego że mam notorycznie brudny zderzak i wydech i na sofcie 7128 wypala mi się DPF już przeważnie przy 14-16g jak tylko włączę tempomat. Więc jeśli masz ten sam soft co ja to nie wiem jakim cudem Tobie się wypala przy 24g. Kolega ma soft 7129 i to samo ma co ja z wypalaniem zaczyna przy 14-16g. Piotrek sprawdzał DPF i powiedzial że mam przy pełnym bucie 260hpa różnice ciśnień i że DPF nie jest zapchany. przy 4tys obrotów sadza zmierzona i obliczona bardzo szybko rosnąć. Gdzie w Trójmieście najlepiej zostawić auto żeby wyjęli wtryski i je sprawdzili?

Edit: Fabek teraz doczytałem Ty masz cfgb i masz soft 7128? To moze być ten sam soft co cffb i cgfb? Kiedy zmieniłeś z 9824?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

CFFB i CFGB obsługują różne ECU, tj. EDC16U34 i EDC17C46.

Powtarzam się już któryś raz - dymienie to problem paliwem lub powietrzem. Czyli wtryskiwacze lub nieszczelny dolot lub wadliwa przepływka. Bardzo fajnie, że logi zrobione, ale diagnostyką wtryskiwaczy nie sprawdzisz, można tylko oszacować ich stan po korektach, a z tego co widziałem masz już zmęczone.

Na 7128 latam od miesiąca - bez zastrzeżeń soft, jak dla mnie większa kultura pracy niż 9xxx.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Ok prawdopodobnie przyczyną moich problemów jest ekologia... Różnica ciśnień na DPF pod obciążeniem to ponad 260hpa, mimo że mam nowy egr to prawdopodobnie już puszcza płyn chłodniczy. Mechanik był u znajomego na hamowni i samochód ma moc bardzo ładnie ciągnie ale przy 4tys zaczyna kopcić na czarno. Sprawdził pod ciśnieniem z dymem szczelność dolotu i wszystko jest dobrze. Gość powiedział że DPF jest uszkodzony bo puszcza sadzę i do tego jest zapchany mocno co może powodowac iż przy wyższych obrotach spaliny trafiają na korek. Wypala się co 500-600km ale to ponoć ze względu na to że przez pęknięcie filtra mimo że jest zapchany sadzą to czujnik różnicy ciśnień daje do ECU błędne wartości. Na jałowym pokazuję mi od 3-7hpa. Mechanik powiedział że albo zakup innego dpfa albo wyciąć go razem z egr. I tu mam problem. Nowy w ASO 9100zl. Używki nie ma szans znaleźć która by pasowała do superba 2. Szukałem wszędzie. Zamiennik nie wchodzi w grę. Co o tym myślicie?
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

U mnie sprawa z kopceniem na czarno chyba się rozwiązała.. Po wymianie wtryskiwaczy na nowe Ori nadal pojawiało się kopcenie. Między czasie okazało się że DPF jest już zajechany na amen. Różnica ciśnień między 260-300hpa pod obciążeniem. Postanowiłem pozbyć się ekologii. Po rozcięciu puszki wyszło że wkład jest pęknięty i w środku stopiony. Został wydlubany i katalizator był ok więc pozostał na miejscu. EGR został fizycznie wyciągnięty. Zaślepiony, węże wodne połączone. Wszystko wykodowane i moje zdziwienie bezcenne. Auto nie kopci. Daje gazu na postoju nic. Przyspieszam i też nic. Spaliny wreszcie przestały gryźć w oczy bo wcześniej nie dało się za autem stać. Spalanie spadło znacznie. Więc wychodzi na to że ekologia u mnie sprawiała problemy...
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Zajechany dpf zawsze jest skutkiem uszkodzonych wtryskiwaczy.

Teraz tylko trzymać kciuki, aby przepisów nie zmienili w przyszłym roku, bo za granicą już trzepią takie auta.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 7 paź 2022, o 10:37 Zajechany dpf zawsze jest skutkiem uszkodzonych wtryskiwaczy.

Teraz tylko trzymać kciuki, aby przepisów nie zmienili w przyszłym roku, bo za granicą już trzepią takie auta.
Za granicę i tak się nie wybieram autem. U nas na razie jest ok. Jak padnie DPF to jedynie trzeba założyć Ori nowy za bagatela 9100 zł.... Używki nie ma szans znaleźć do superba. O ile mówią że pasuje od innych auto to bzdura bo wyglądowo są te same ale różnią się rozstawem mocowan. A zamienniki nie nadają się do niczego. Znajomy kupił jmj zamiennik i ma wypalania co 150km bo po prostu mają mniejszą pojemność a normy euro 6 i tak nie spełniają bo wkłady nie mają potrzebnych pierwiastków.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Tak wyglądał u mnie DPF po otworzeniu puszki. Jedno duże pęknięcie w poprzek filtra oraz drugie po całej długości wkładu.
Dodatkowo w lutym zakładałem nowy egr zrobiłem na nim 10tys km i po wyjęciu zobaczyliśmy to co na zdjęciu.
https://ibb.co/kSFrxNk
https://ibb.co/BCDRr7F
Więc jeśli macie czarne rury wydechowe i auto potrafi kopcić na początku minimalnie a potem co raz bardziej to na pewno wkład pęknięty. I bzdurą jest że pekniety wkład nie sprawia problemów bo jest lepszy przepływ spalin. Taki wkład kruszy się i zatyka "plaster" co stopniowo zatyka filtr. Dodatkowo przez to że czujnik różnicy ciśnień pokazuje prawidłowy przepływ. Sadza zamiast wypalać się jest po części wydmuchiwana przez pęknięcia w filtrze. Ogólnie pęknięty filtr powoduje że robi się tzw ciśnienie wsteczne które sprawią że turbina nie jest w stanie wyrzucać spalin prawidłowo i tym samym dostarczać prawidłową ilość powietrza do cylindra powodując błędne koło bo wtedy wytwarza się więcej sadzy przez przez złą mieszankę i zatyka dpfa i egra
Ostatnio zmieniony 13 paź 2022, o 13:42 przez marcinj6, łącznie zmieniany 1 raz.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Sama prawda co napisałeś. Kto w całej tej historii po raz pierwszy zasugerował pęknięty wkład? I jakie było egt? Bo rozumiem różnica ciśnień się zgadzała.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 26 lis 2022, o 10:48 Sama prawda co napisałeś. Kto w całej tej historii po raz pierwszy zasugerował pęknięty wkład? I jakie było egt? Bo rozumiem różnica ciśnień się zgadzała.
Miałeś rację fabek w tym co pisałeś. Czy to na forum czy w wiadomościach prywatnych. teraz po wydanych tysiącach a ściśle kilkunastu tysiącach na wszelkie naprawy tej nieszczęsnej skody wiem co było przyczyną tego wszystkiego. Niestety wiele osób mylnie podpowiadało mi co zrobić i co wymienić ( Oprócz Ciebie) i co spowodowało że tylko wydałem niepotrzebnie kasę. Jak byłem pierwszy raz u tunera u Piotra to powiedział że z dpfem jest wszystko ok i egt jest bezpieczne i nie ma się co martwić bo on problemów nie będzie sprawiał. Już teraz wiem że od samego początku DPF był pęknięty w środku ale nie był stopiony. Od samego początku wtryskiwacze lały gdyż były źle zregenerowane ale nie było aż tak tego widać bo DPF jako tako to wyłapywał. Niestety po zrobionym programie egt musiało doprowadzić do stopienia wkładu ( tak w środku był stopiony) co spowodowało wzrost różnicy ciśnień która powodowała ciśnienie wsteczne i jeszcze większe kopcenie. Suma sumarum po wymianie wtryskiwaczy, po usunięciu EGR oraz DPF auto w środku ma czystsze rury niż z dpfem( tylko lekki nalot). Zderzak w końcu jest czysty bez grama sadzy. Auto nie kopci po dodaniu gazu
I teraz jeździ jak należy. Dzięki Fabek to Ty mówiłeś mi odrazu że ciśnienie powyżej 200hpa to filtr zatkany i pęknięty a wszyscy łącznie z tunerem powtarzali że 200hpa to jak nowy. Że zapchany to gdy ma 350-400hpa
Ostatnio zmieniony 27 lis 2022, o 15:06 przez marcinj6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marioti »

a z tym ciśnieniem, to najlepiej patrzeć na wskazania różnicy ciśnień na jałowym i np. przy 2000 obr ?
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

marioti pisze: 27 lis 2022, o 11:58 a z tym ciśnieniem, to najlepiej patrzeć na wskazania różnicy ciśnień na jałowym i np. przy 2000 obr ?
Powiem tak.. jeśli masz sadze w wydechu to wkład jest pęknięty. Wszelkie wskazania różnicy ciśnień będą przekłamane.
Na 3 biegu od 1500 do 4000 obrotów. Jeśli maksymalnie Ci wyjdzie ponad 200hpa to filtr zatkany bo wyobraź sobie że jeśli byłby cały to miałbyś o wiele więcej obstawiam z ponad 300hpa+ a tak ucieka przez pęknięcia. Jeśli filtr jest pęknięty to wynik będzie zależny od tego jak się wkład w puszcze "ułoży" bo przez pęknięcia on będzie się przesuwał minimalnie i również kruszył stopniowo co może powodować zatykanie wkładu.
Ja na początku czytałem że sadza w rurze to wina softu po akcji diesel Gate i sam powtarzałem tą bzdurę.. niestety wkłady pękają pod wpływem wysokiego egt , uszkodzeń mechanicznych, albo jeśli filtr jest mocno zapychany przez uszkodzone turbo, lejące wtryski, czy uszkodzony egr czy nieszczelny dolot. Znajomy mi również powiedział że nawet podczas stłuczki może DPF też pęknąć. No i nie ma się co łudzić że DPF przy przebiegu 200tys km+ będzie działał idealnie jak przy 100tys. Ja obstawiam że dawno już nie spełnia również norm odnośnie tlenków azotu. Jedynie może sądzę zatrzymuje.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marioti »

Sadzy nie mam w wydechu. Pytam z ciekawości diagnozowania problemu. Na postoju przy 2tys obrotów różnice mi pokazuje ok 22kpa. Sprawdzę w trasie.
Myślę że nauczony twoim przykładem, jak zobaczę sadzę w wydechu i kopcenie, to dpf i egr idą na śmietnik
ODPOWIEDZ