DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Tak czy inaczej 3 bieg i 1500 obrotów pedał w podłogę do 4000 obrotów i zobacz jakie masz przy 4000 ciśnienie. Jeśli będzie ponad 200 to już zaczyna się filtr zatykać. Mnie dojście do tego kosztowało bardzo dużo pieniędzy. Ważne żeby wcześnie reagować bo jak DPF zajechany to turbo dostaje w dupę. I ogólnie cały silnik.. niestety często DPF maskuje wiele nieprawidłowości. Nawet jak auto produkuje za dużo sadzy to DPF nie pozwoli tego wyłapać. Sprawdź ciśnienie. I jeśli masz egr aktywny to go zaślep i wykoduj.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Mam pomysł: utworze temat dotyczacy 2.0 TDI i DPF, w którym będziemy wykonywać logi i wspólnie omawiać. Może wielu ludzi ma podobne oferty objawy jak Marcinj4 i wydaje mnóstwo kasy na naprawę nie tego co trzeba.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 29 lis 2022, o 09:58 Mam pomysł: utworze temat dotyczacy 2.0 TDI i DPF, w którym będziemy wykonywać logi i wspólnie omawiać. Może wielu ludzi ma podobne oferty objawy jak Marcinj4 i wydaje mnóstwo kasy na naprawę nie tego co trzeba.
Nie jest to głupi pomysł. Niestety istnieje przekonanie wśród niektórych ludzi że pęknięty DPF nie będzie stwarzał problemów tak jak przewiercony.. uszkodzony mechanicznie DPF będzie problemy robił. A miejska legenda że nawet sprawne auto że sprawnym dpfem może mieć czarne rury to tylko legenda do włożenia między bajki. Sam się o tym dotkliwie przekonałem. U mnie DPF wypalał się co 600km i wszystko było ok do czasu kiedy zaczął mi się podnosić poziom oleju. Zdecydowałem się na usunięcie dpfa mimo że wielu mówiło że po co skoro wypala się normalnie co 600km i nigdy procedury nie były przerywane. Dodam tylko że wypalanie DPF co powiedzmy 300-600km to nie oznaka że wszystko z nim jest ok.
A dla jasności tak wyglądaja rury w środku po 500km po usunięciu EGR i DPF
https://ibb.co/G5QP5Qj
A tak przed usunięciem po 500km
https://ibb.co/z5f0xZp
Oba zdjęcia były już po wymianie wtryskiwaczy na nowe Ori Boscha.
A i jeszcze jedno zanim usunąłem DPF to bardzo ale to bardzo gryząco śmierdziały spaliny z mojej skody do tego stopnia że jak wjeżdżałem do garażu to chwilę auto było odpalone i aż w oczy piekło. Po usunięciu dpfa i zostawieniu tylko sprawnego katalizatora już nie ma tego gryzącego zapachu spalin. W zasadzie czuć tylko trochę normalne spaliny. Tak jak wspomniałem jeśli wtryski, turbo, silnik, katalizator są sprawne to ciężko rozpoznać czy auto ma dpfa stojąc obok auta.
Piotr87
Posty: 56
Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Piotr

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Piotr87 »

Witam serdecznie,
W mojej Skodzinie jury mam czyściutkie. Autko ma już 296 tysięcy nalotu. Co do gryzącego zapachu spalin, po zmianie oleju na PMO 5W30 EXTREME C3 ten problem już został wyeliminowany. Nawet po zrobieniu 100 km po mieście filtr nie daje oznak zapchania. Raz w miesiącu robię trasę 2 x 300 km do rodzinnego domu.
Pozdrawiam
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

Piotr87 pisze: 29 lis 2022, o 12:49 Witam serdecznie,
W mojej Skodzinie jury mam czyściutkie. Autko ma już 296 tysięcy nalotu. Co do gryzącego zapachu spalin, po zmianie oleju na PMO 5W30 EXTREME C3 ten problem już został wyeliminowany. Nawet po zrobieniu 100 km po mieście filtr nie daje oznak zapchania. Raz w miesiącu robię trasę 2 x 300 km do rodzinnego domu.
Pozdrawiam
Tylko że olej nie powinien mieć nic wspólnego z zapachem spalin no chyba że pierścienie albo turbo siada. Gryzący zapach spalin to niespalone ropa. Czyli zła mieszanka paliwowo-powietrzna. U mnie dlatego śmierdziało tak przez dpfa.
Piotr87
Posty: 56
Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Piotr

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: Piotr87 »

Mi spaliny śmierdziały od zawsze jak jeździłem na Valvolinie. Silnik potrafił mi się wypalać po trasie 300 km gdy już zatrzymałem się na podwórku. Od kiedy jeżdżę na PMO, a jest to już moja 2 wymiana ani razu nie zaobserwowałem wypalania. Powiem tak: nawet moje dzieci mowia że bjuz nie śmierdzi w garaży podziemnym. Moim zdaniem jest spora różnica. Co do oleju to kosztuje ok 170 za 4 litry. Może warto spróbować min dojdzie do ingerencji w ekologię i wtryski.....?? Chcę się jedynie podzielic moimi spostrzeżeniami :)
KingRaider100
Posty: 8
Rejestracja: 30 wrz 2022, o 19:40
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 170

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: KingRaider100 »

Ciekawe tematy Panowie z tą różnicą ciśnień. Ciekawi mnie jak wygląda różnica ciśnień przy nowym dpf ale przy wartościach jak jest wypalony czyli zaraz po wypaleniu i tuż przed wypaleniem. Ze swojej strony mogę powiedzieć że u mnie jest spora różnica miedzy dpf po wypaleniu, a po przebiegu 300-600km bo tak mi się wypala w zależności od jazdy itd. bo czasem jeździłem tylko po mieście po 2,3,5 km to wypalał się średnio co 300-350km, aktualnie jeżdżę czasem 5km a zazwyczaj 25 to wypala się co 500+, po wypaleniu różnica ciśnień maksymalnie przy 4k na 4 biegu wskoczy na 250, a chwilę przed wypalaniem nawet 400, teraz pytanie czy tak jest ok czy rezygnować z tego wynalazku pod maską :D ?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

U mnie odnotowałem 210-220 hPa przy 4400 obr/min
Parametry:
-> ponad 100km od ostatniego wypalania
-> 10g sadzy
-> egt 630 st C
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
KingRaider100
Posty: 8
Rejestracja: 30 wrz 2022, o 19:40
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 170

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: KingRaider100 »

A egt skąd odczyt? Bo używam vag dpf apkę i widzę że z kiedyś mam screena, to podczas wypalania dpf input gas temp wskoczył na 680 stopni C, a output 650, dpf mam 70k po praniu, jak myślisz kolejne by się przydało ?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: fabek »

Egt z pierwszego czujnika za turbo.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
KingRaider100
Posty: 8
Rejestracja: 30 wrz 2022, o 19:40
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 170

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: KingRaider100 »

Czy to ten zaraz na początku dpf czy jest tam jeszcze jakiś jeden bo nie pamiętam :/?

Edit: według etki innego tam nie widzę, więc to pewnie ten co ja pisałem czyli pokazuje u mnie coś 680 st C, jeśli się mylę to popraw mnie
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: marcinj6 »

KingRaider100 pisze: 14 gru 2022, o 20:23 Ciekawe tematy Panowie z tą różnicą ciśnień. Ciekawi mnie jak wygląda różnica ciśnień przy nowym dpf ale przy wartościach jak jest wypalony czyli zaraz po wypaleniu i tuż przed wypaleniem. Ze swojej strony mogę powiedzieć że u mnie jest spora różnica miedzy dpf po wypaleniu, a po przebiegu 300-600km bo tak mi się wypala w zależności od jazdy itd. bo czasem jeździłem tylko po mieście po 2,3,5 km to wypalał się średnio co 300-350km, aktualnie jeżdżę czasem 5km a zazwyczaj 25 to wypala się co 500+, po wypaleniu różnica ciśnień maksymalnie przy 4k na 4 biegu wskoczy na 250, a chwilę przed wypalaniem nawet 400, teraz pytanie czy tak jest ok czy rezygnować z tego wynalazku pod maską :D ?
400 to już bardzo dużo. Przed wypaleniem dpfa przy zapełnieniu około 22g może być te 200. Ale więcej to już niestety DPF zapchany. Na sprawnym nie zapchanym dpfie różnica ciśnień przy pełnym obciążeniu przy zapelnieniu sadzą wynosi około 110-130hpa.
KingRaider100
Posty: 8
Rejestracja: 30 wrz 2022, o 19:40
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 170

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

Post autor: KingRaider100 »

Ale to skąd wiesz ze tyle wynosi? Każdy mówi ze tyle wynosi, tyle powinno ale nikt nie podpiera się jakimiś doświadczeniami, skoro przy maks obciążeniu mówisz o 110 różnicy to ile musi być na postoju? Równe 0? Chyba że to dane z jakiegoś nowego dpf. Rozumiem że mogę mieć zapchany dpf i to bardzo prawdopodobne ale nigdy nie widziałem auta żeby miało mniej niż 200 różnicy, ale też nie miałem styczności z nowym dpf :) 🤣
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: fabek »

Tutaj będziemy omawiać nasze doświadczenia z DPF-em w naszych dieselkach.

Chciałbym też, abyśmy dokonywali pomiarów, w następnym poście wykonam przykładowy test.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
SuperbG
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2023, o 07:37
Samochód: Superb II
Rocznik: 2012
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Grzegorz

Re: Częste wypalanie DPF

Post autor: SuperbG »

Cześć jestem tu nowy
Mam superba 2 1.6 greemline
Może mi ktoś powiedzieć jak poznac że wypala się dpf
ODPOWIEDZ