Strona 2 z 2

Re: [S3] 2.0tsi 280/272KM - wybor wersji

: 15 sty 2023, o 20:47
autor: piotr26
orlik pisze: 13 sty 2023, o 07:12 No właśnie różne chodzą słuchy. U mnie odpukać wszystko jest ok, bo nawet ostatnio miałem auto logowane i wszystko pracuje prawidłowo. Ale słyszałem o przypadkach zasyfienia już w nawet niższych przebiegach. Podejrzewam, że właśnie dobrej jakości paliwo (nie chodzi mi konkretnie o liczbę oktanową, ale o dodatki czyszczące) pomaga utrzymać to w ryzach, oraz nie zamulanie auta ;), bo raczej to nie kwestia szczęścia.

Natomiast co do zmian oleju, każdy kto miał albo ma catch tank oil (lepszą odmę ze zbiorniczkiem), wie jak dużo syfu potrafi się zebrać i jak to ujowo wygląda podczas opróżniania. I to już po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów...
Jest sporo syfu. Obecnie gromadzi się bardzo dużo wody, ale na dnie można całkiem sporo olejowego szlamu wyciągnąć. Normalnie wszystko idzie w dolot. Ja po podrózy kilkaset km opróźniam cały kubek, gdzie prawie wszystko to woda, ale po zmieszaniu ze szlamem z dna zbiornika wygląda jak kubek kawy :roll:

Re: [S3] 2.0tsi 280/272KM - wybor wersji

: 16 sty 2023, o 06:35
autor: orlik
Woda, paliwo (sądząc po zapachu), olej. Ogólnie tak, ja na to mówię capuccino :) Ogólnie nie poszło by to w dolot, jeżeli seryjnej odmy nie zapcha, więc raczej może sobie krążyć/osadzać się w silniku i przewodach olejowych ;) Tym bardziej to uzmysławia jak bardzo ważna jest wymiana oleju, zwłaszcza w wysilonych jednostkach.