Strona 1 z 2

Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 13 sty 2023, o 15:53
autor: Hortex
Witajcie.
Jestem świeżo po programie silnika i skrzyni biegów (SIII, 2017, 2.0 TDI 4x4 DSG).
Seria wyszła dość słabo (załączam zdjęcie przed i po).

Podejrzenie padło na układ dolotowy (kolektor ssący z wodnym IC) - sugestia przeczyszczenia.
DPF raczej wykluczony, ale poglądowo wstawiam zdjęcia z dzisiejszej trasy.

Będę wdzięczny za podpowiedzi osób dużo bardziej rozgarniętych w temacie:
- co można odczytać z zapisu VAG DPF
- czy przeczyszczenie układu dolotowego to dobry i kluczowy kierunek, czy podpowiecie jakieś jeszcze rozwiązania ?

Pomiary:
Obrazek

DPF zapełniony:
Obrazek

DPF bezpośrednio po procedurze wypalenia:
Obrazek

DPF 2 minuty po procedurze wypalenia:
Obrazek

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 13 sty 2023, o 20:22
autor: Kuster
Ja jestem po stage 2 w swoim 2.0TDi 150KM
Wsadzona turbina z CUNA/CUPA czyli z wersji 184KM i zrobiony bezpieczny program na 216KM/455NM
Przebieg w trakcie strojenia 465TYS km
Seria 156KM/348NM


Wczoraj demontowalem kolektor ssący I faktycznie nagar było sporo ale jak widać nie przeszkadzało to w osiągnięciu dosyć przyjemnych wyników

Jak DPF też "sprawny" i przepływ spalin OK to szukałbym przyczyny w turbinie

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 15 sty 2023, o 13:03
autor: Art e on
465000 km ten przebieg????? Nieźle...

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 15 sty 2023, o 20:35
autor: Kuster
Art e on pisze: 15 sty 2023, o 13:03 465000 km ten przebieg????? Nieźle...
Aktualnie troszeczkę więcej

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 16 sty 2023, o 00:50
autor: Art e on
Moim zdaniem ciekawy byłby wątek z Twoją historia czyli co robiłeś, przy jakich przebiegach, co się wysypało a co nie itd., bo za przebieg szacunek 👍🏻

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 16 sty 2023, o 21:38
autor: ktryk
To moja ma 315 tys. ale jest 2 lata młodsza, więc mogę jeszcze przegonić kolegów :D .
O ile mają dobrze w opisie podane to są modele z 2016 roku, a moja jest z 2018r. ;)
Niestety ja już rekordu nie pobije ,bo 300 tys to poprzednik naganiał, a raczej firma w Niemczech.

Ja tylko wymieniłem dwu masę ,termostat,uszczelnienie na wale i pasek napędu pompy olejowej. Z takich ważniejszych rzeczy.

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 3 lut 2023, o 18:53
autor: vDanTe
Kuster pisze: 15 sty 2023, o 20:35
Art e on pisze: 15 sty 2023, o 13:03 465000 km ten przebieg????? Nieźle...
Aktualnie troszeczkę więcej
O Panie . Z ciekawości ile dziennie jeździsz ?

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 4 lut 2023, o 20:23
autor: Kuster
vDanTe pisze: 3 lut 2023, o 18:53
Kuster pisze: 15 sty 2023, o 20:35
Art e on pisze: 15 sty 2023, o 13:03 465000 km ten przebieg????? Nieźle...
Aktualnie troszeczkę więcej
O Panie . Z ciekawości ile dziennie jeździsz ?
To nie moje
Ja kupiłem z przebiegiem 442tys w 10.2020
Dzisiaj ma ponad 492tys tak że "zaledwie" 50tys w niespełna 3lata

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 9 lut 2023, o 06:01
autor: kacluk
Nie dochodziliście dlaczego seria tak słabo wyszła? Może mi się wydaje ale jak na swój przebieg masz dość dużo popiołu w dpf.
Wydaje mi się że fajnie byłoby doprowadzić auto do serii i dopiero zrobić stage1. Stage 1 z 190 tez chyba mogłoby lepiej wyjść. Jakieś +10hp więcej? Ale to moje spostrzeżenie.
Z ciekawości jak Ci się jeździ dsg po programie? Bo przed to tragedia, ja myślałem ze coś nie tak jest z tym dsg. Padła skrzynia- aso wymieniło na nowa a ta także jeździ beznadziejnie od samego początku.

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 9 lut 2023, o 08:06
autor: Hortex
kacluk pisze: 9 lut 2023, o 06:01 Nie dochodziliście dlaczego seria tak słabo wyszła? Może mi się wydaje ale jak na swój przebieg masz dość dużo popiołu w dpf.
Wydaje mi się że fajnie byłoby doprowadzić auto do serii i dopiero zrobić stage1. Stage 1 z 190 tez chyba mogłoby lepiej wyjść. Jakieś +10hp więcej? Ale to moje spostrzeżenie.
Z ciekawości jak Ci się jeździ dsg po programie? Bo przed to tragedia, ja myślałem ze coś nie tak jest z tym dsg. Padła skrzynia- aso wymieniło na nowa a ta także jeździ beznadziejnie od samego początku.
Jeśli to do mnie pytania, to już odpowiadam.

U mnie w kwestii słabej serii padło podejrzenie na zasyfiony układ dolotowy. Musiałbym to zweryfikować w wolnej chwili u jakiegoś mechanika.
Co do popiołu w DPF możesz mieć rację, niestety sporo też kręcę po mieście, więc zakładam, że ten układ ma prawo być bardziej zasyfiony niż w autach robiących głównie trasy. Więc tym też musiałbym się zająć i spróbować doprowadzić auto bliżej serii.

Z tego co rozmawiałem z tunerem, jak uda mi się doprowadzić auto do serii to ono automatycznie powinno wskoczyć na lepsze osiągi. Czy dałoby się wykrzesać więcej ? Pewnie i tak, pytanie czy ma to jakiś sens. Już na początku przed robieniem programu, powiedział mi że dojdziemy do ok 220 KM czyli +30. I właściwie tak też się stało, tyle że wynik niższy bo seria wyszła gorsza.

Jeśli chodzi o program DSG to jest zdecydowanie lepiej i to też był jeden z istotniejszych dla mnie aspektów tej zabawy z programem. Samo zwiększenie mocy nie do końca mnie interesowało, chodziło właśnie o pozbycie się tego laga skrzyni. Najczęściej jeżdżę na trybie comfort i czuć różnicę, więc ogólnie jestem jak najbardziej zadowolony. U mnie całość kosztowała 1800 zł.

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 9 lut 2023, o 09:23
autor: fabek
Hortex pokaż różnice ciśnień dpf na biegu jałowym i do odcinki 2500obr/min. Akurat co ważne to nie pokazałeś :)

W tym silniku dpf z popiołem 50g już muli i ciężej z obrotów wstaje. Przy 190 koni jak zdrowy to chodzi zawsze z gratisem 192-200 koni. A stage1 220 koni i wiecej.

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 9 lut 2023, o 16:47
autor: Hortex
fabek pisze: 9 lut 2023, o 09:23 Hortex pokaż różnice ciśnień dpf na biegu jałowym i do odcinki 2500obr/min. Akurat co ważne to nie pokazałeś :)

W tym silniku dpf z popiołem 50g już muli i ciężej z obrotów wstaje. Przy 190 koni jak zdrowy to chodzi zawsze z gratisem 192-200 koni. A stage1 220 koni i wiecej.
Spoko , zamieszczę takie zrzuty. Ja się kompletnie na tym nie znam, aplikacje zainstalowałem żeby wiedzieć kiedy ma miejsce wypalanie i jakoś to planować żeby auto jechało na odpowiednich obrotach.

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 13 lut 2023, o 17:54
autor: Hortex
fabek pisze: 9 lut 2023, o 09:23 Hortex pokaż różnice ciśnień dpf na biegu jałowym i do odcinki 2500obr/min. Akurat co ważne to nie pokazałeś :)

W tym silniku dpf z popiołem 50g już muli i ciężej z obrotów wstaje. Przy 190 koni jak zdrowy to chodzi zawsze z gratisem 192-200 koni. A stage1 220 koni i wiecej.
Dorzucam zdjęcia:

#1 obroty 2500-3000
Obrazek

#2 bieg jałowy (choć teraz nie pamiętam czy byłem w trybie Drive na parkingu, czy wrzuciłem Parking - jeśli to istotne to wykonam ponownie screeny).
Obrazek

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 13 lut 2023, o 18:30
autor: fabek
Znowu niezbyt precyzyjnie, bo jeden screen jest po wypalaniu - tak czy siak dpf jest zapchany. Chiptuningiem tylko spotęgujesz efekt i za chwilę auto nie będzie jechać w ogóle.

Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań

: 13 lut 2023, o 18:36
autor: kacluk
Może zwyczajnie nadszedł czas na dpf/egr off? I wtedy problem z głowy.
W s2 są ludzie którzy maja 80gram sadzy i filtr działa jak należy wiec nie ma reguły na to.