2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

dafydd
Posty: 18
Rejestracja: 8 maja 2018, o 10:07
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)

2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: dafydd »

Cześć,
czy znacie sprawdzonych, godnych polecenia tunerów z hamownią 4x4 we Wrocławiu, Oleśnicy lub okolicach?
Chciałbym podnieść moc silnika 2.0 TDI 190KM 4x4 2016r. oraz zmodyfikować soft skrzyni DSG DQ250.

Znalazłem takie warsztaty we Wrocławiu, które mają najwięcej ocen/najlepsze opinie:
S-Performance - Graniczna
BTune/Jetronik - Opolska
ADT Tuning - Piękna
BMG Tuning - Krakowska
jest kilka innych, ale mało o nich wiadomo lub nie mają za dużo ocen/opinii.

Czy miał ktoś z Was jakieś doświadczenie z nimi?
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 212
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: vDanTe »

Cześć. Tez się do tego zbieram ..

Z warsztatów, które jeszcze brałem pod uwagę był

M4K garage
PHU loboda

U mnie w 2014 2.0 170km ceny od 1300 do 2200

Także jeszcze nie wybrałem który … z opinii Google u wszystkich znajdziesz jakieś ale ..
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: piramida »

Ecuproject, vagtune
dafydd
Posty: 18
Rejestracja: 8 maja 2018, o 10:07
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: dafydd »

Cześć, ostatecznie zdecydowałem się na BTune/Jetronik.
Przejrzałem ich fb, znalazłem info na forum temat z jetronik.

Pacjent 2.0 TDI, 2016, dsg, 186k km przebiegu, trochę uciekło z serii.
silnik plus optymalizacja skrzyni, szczególnie "D".

Moc [KM]
- fabrycznie: 190
- zmierzone: 186,3
- po modyfikacji: 220,2
- zmiana: +33,9

Moment [Nm]
- fabrycznie: 400
- zmierzone: 381,8
- po modyfikacji 447,8
- zmiana: +66


Poprawa pracy silnika i skrzyni - zauważalne. Aż się dziwię, dlaczego wcześniej tego nie zrobiłem :D


Ceny kształtowały się tak:
BMG Tuning 3075
ADT Tuning 3000
BTune/Jetronik 2400
S-Performance 2200
Hortex
Posty: 30
Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: Hortex »

Cześć, sam jestem po modyfikacji swojego auta więc podpytam osoby znające się lepiej w temacie.

U mnie po pomiarach serii wyszło:
- 169,3 KM
- 372,9 Nm

Po modyfikacji
- 201,9 KM
- 451,8 Nm

I teraz pytanie - u Ciebie seria wyszła znacznie zdrowsza jeśli chodzi o ilość KM, ale już moment obrotowy mamy dość zbliżony seryjnie, a po modyfikacji u mnie nieco wyższy. Program skrzyni biegów także robiłem. Generalnie zależało mi na zniwelowaniu tego laga po wciśnięciu pedału gazu i na tym, żeby auto było bardziej dynamiczne, a nie żeby móc nim jechać 250 km/h :) Jak rozumiem, za to odpowiedzialny jest moment obrotowy ? Zastanawiam się po prostu czy szukać przyczyny ubytku KM bo jednak ubytek mam spory i myślę, czy doprowadzenie do wyniku bliższego serii jeśli chodzi o KM jeszcze poprawi elastyczność auta, czy skoro moment wyszedł na podobnym poziomie co w znacznie zdrowszej serii u Ciebie, to nie ma sensu poszukiwać koni, które sobie uciekły z jakiegoś powodu :)
SE7
Posty: 195
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: SE7 »

Hortex pisze: 5 lut 2023, o 11:42 Cześć, sam jestem po modyfikacji swojego auta więc podpytam osoby znające się lepiej w temacie.

U mnie po pomiarach serii wyszło:
- 169,3 KM
- 372,9 Nm

Po modyfikacji
- 201,9 KM
- 451,8 Nm

I teraz pytanie - u Ciebie seria wyszła znacznie zdrowsza jeśli chodzi o ilość KM, ale już moment obrotowy mamy dość zbliżony seryjnie, a po modyfikacji u mnie nieco wyższy. Program skrzyni biegów także robiłem. Generalnie zależało mi na zniwelowaniu tego laga po wciśnięciu pedału gazu i na tym, żeby auto było bardziej dynamiczne, a nie żeby móc nim jechać 250 km/h :) Jak rozumiem, za to odpowiedzialny jest moment obrotowy ? Zastanawiam się po prostu czy szukać przyczyny ubytku KM bo jednak ubytek mam spory i myślę, czy doprowadzenie do wyniku bliższego serii jeśli chodzi o KM jeszcze poprawi elastyczność auta, czy skoro moment wyszedł na podobnym poziomie co w znacznie zdrowszej serii u Ciebie, to nie ma sensu poszukiwać koni, które sobie uciekły z jakiegoś powodu :)
Pomiar na silniku czy na kołach bo to jest zasadnicza różnica.
Filtry, sprawność silnika sprawdzona?
Hortex
Posty: 30
Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: Hortex »

Jeśli jest hamownia podwoziowa to pewnie na kołach. Sprawność silnika czy sprawdzona to nie wiem, otrzymałem jedynie informację i wydruk odnośnie tego jaki wyszedł pomiar i wskazówkę aby zweryfikować układ dolotowy bo może być zasyfiony.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: maureliusz »

Pytanie jak ktoś robił pomiar, a można na wiele sposobów.
Ostatnio pokazałem swój wykres w Vtechu
... I powiedzieli że do d...pytanie pomiar. Może ktoś nie odpiął ABSu bo ponoć w tych silniku trzeba.

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
dafydd
Posty: 18
Rejestracja: 8 maja 2018, o 10:07
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: dafydd »

U mnie filtry i oleje były wymieniane jakoś sierpniu chyba.
Pomiar na hamowni podwoziowej, włączony tryb hamowni "dyno mode" (ale interfejsem) aby moc szła tylko na przednią oś.
Nie zależało mi na mocy czy prędkości bezwzględnie, ale na lepszym zbieraniu się, dlatego wjechał też program skrzyni: zmiana D, dostosowanie S.

Tuner twierdził, że zwykle te silniki mają w serii nawet do 196KM na luzie. Najczęściej jednak 192-194KM.
Można zerknąć jak wychodzą mu te silniki na jego FB.
U mnie trochę mniej wyszło, podejrzenie że z powodu przebiegu już :) Silnik z osprzętem, wtryski, turbo sprawne.

btw, u mnie usuwał też jakąś klapkę/przesłonę dolotu aby lepiej silnik oddychał.
Hortex
Posty: 30
Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: Hortex »

Co oznacza „zmiana D, dostosowanie S” ?
Temat klapki w układzie dolotowym to pamietam nawet z poprzedniego auta, że coś takiego było. Najgorsze jest właśnie takie szukanie powodu tego słabszego wyniku.
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 212
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: vDanTe »

dafydd pisze: 5 lut 2023, o 11:05 Cześć, ostatecznie zdecydowałem się na BTune/Jetronik.
I ja u mnie zdecydowałem się na BTune

Seria w SS2:
171km
338 Nm

Modyfikacja:
201km
420Nm

Cały zabieg 2h.

Cenowo 1.4K za silnik + 400 za DSG
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TDI 190KM 4x4 - Chiptuning silnik + skrzynia - Wrocław

Post autor: Kuster »

Ja mam w swoim 2.0Tdi 150KM wsadzona turbine GTD1449VZ z CUNA/CUPA 184KM -> Golf GTD, Leon FR, Octavia RS
Parametry turbo jak tej w Superb 190KM
Efekt

Katalogowo 150KM/340NM
Zmierzone 158KM/348KM
Program 216KM/455NM

Potencjał jest nawet na ~230KM i ~480NM ale ogranicza mnie przebieg auta (w momencie robienia programu 465tys km) i już podwyższone EGT



Jak chcecie lepszą elastyczność to polecam PedalBox
Jak dbasz tak masz
ODPOWIEDZ