Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 284
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 460 KM / 550 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: KriSSo »

No i pięknie. Tu ewidentnie widać, że różnica w spalaniu robi się już znacznie mniejsza. :mrgreen: Oczywiście, benzyna weźmie więcej, przecież po to jest TDI żeby opalił mniej, ale ...... przepaści nie ma o ile nie depczemy ostro benzyniakiem. Takie porównanie ma sens, zamiast zestawiać 1.6 TDI w ośce z 280 TSI 4x4.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
artho
Posty: 1016
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: artho »

orlik no ale 280 jest po prostu elastyczny. Jak jadę grzecznie za granicą, czyli przepisowo +10km/h to DSG7 pali mniej niż niejeden diesel 😁 Jak mi się spieszy, to spali swoje ale... który niby silnik nie spali gdy Ci się spieszy? Ja to przeliczam na kawy, bo gdy jadę trasy to i tak potrzebuję się wzmocnić. Kawa na stacji to dzisiaj 10zł, do tego czasem fajnie coś przegryźć.

Pykam 30-40kkm rocznie i nie serio, nie szkoda mi ani tych 2800zł różnicy ani 5600zł różnicy ani nawet 8400zł różnicy, ale w 3 litry różnicy to ja szczerze mówiąc i tak nie wieżę, ale gdybym nawet (!) względem tego Superba 3 w dieslu 1.6 HDI miał mieć te 3 litry różnicy (! w które nie wierzę), to nadal wybieram 280 TSI za: elastyczność, komfort, brak klekotu, brak trzęsawki na światłach, kulturę pracy, długie biegi, brzmienie, zero problemów zimą, normalny zapach, brak DPF-a (GPF to co innego jednak..).. mogę tak jeszcze chwilę powymieniać :D

Przepraszam wszystkich fanów TDI, ale serio... życie jest kur.. za krótkie aby jeździć dieslem... 🤗😉
yogibabu
Posty: 328
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: yogibabu »

artho pisze: 20 sty 2023, o 21:49 ... życie jest kur.. za krótkie aby jeździć dieslem... 🤗😉
To jest piękne stwierdzenie!
Miałem raz w życiu dizla i nigdy więcej.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: orlik »

Ale mi nie musisz tego tłumaczyć, bo sam osobiście nie zwracam uwagi na spalanie, ale są tacy co zwracają i roczna różnica 5-8 koła w skali jednego roku to jest duża różnica w budżecie domowym. Nie mówiąc o kilku latach.
Też jestem zdania, że mając do wyboru 2.0 200 koni w benzynie czy 2.0 200koni w dieslu w obecnych czasach (niższa cena benzyny na stacjach oraz nowoczesne oszczędne silniki benzynowe) brałbym benzynę. I wszystkie inne zalety nie związane z pieniędzmi też za tym przemawiają.
Ps. życie jest za krótkie żeby jeździć dwoma kartonami mleka :D Tak mogą mówić też o nas, posiadacze od 5L w górę ;)
artho
Posty: 1016
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: artho »

orlik pisze: 20 sty 2023, o 22:44Ps. życie jest za krótkie żeby jeździć dwoma kartonami mleka :D Tak mogą mówić też o nas, posiadacze od 5L w górę ;)
Wszystko spoko - dla jednego 10zł to grosze dla drugiego 1000zł to grosze. Natomiast nie kumam osób, które wydają 200k na samochód a następnie liczą litr czy dwa na stówce. To jest dla mnie kompletnie niepojęte i jedyne wytłumaczenie to chyba to zastaw się a postaw się... a nie tędy droga, oj nie tędy...

Z kartonami też prawda, natomiast lepsze to niż 1.4 czy 1.6.. czy 1.0 😋 A dzisiaj niestety coraz ciężej o wysokolitrażowe silniki na terenie EU. Ja oba samochody mam w dwóch litrach i nie narzekam, ale wiadomo - prawilną V8-mkę każdy by przytulił.. 😁
piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: piotr26 »

KriSSo pisze: 20 sty 2023, o 21:35 No i pięknie. Tu ewidentnie widać, że różnica w spalaniu robi się już znacznie mniejsza. :mrgreen: Oczywiście, benzyna weźmie więcej, przecież po to jest TDI żeby opalił mniej, ale ...... przepaści nie ma o ile nie depczemy ostro benzyniakiem. Takie porównanie ma sens, zamiast zestawiać 1.6 TDI w ośce z 280 TSI 4x4.
Ja tylko porównałem spalanie w swoich dwóch autach. Artho pytał o wartościowy argument za dieslem, więc odpisałem na swoim przykładzie. A że potem zaczał się hejt, no coż... Takie posiadam auta i takie mam róznice w spalaniu. Oba auta to kombi. Golf waży 1370 kg, więc niewiele mniej niż superb kombi 2.0 TDI z ośką z manualem ( za Autocentrum 1430 kg ), więc nie jest to wcale porównanie bez sensu. Jak golf się rozsypie, to pewnie kolejnego diesla nie kupię, ale na teraz mam z tego oszczędności. Wiadomo, że jeżeli porównamy auta podobne gabarytowo i z napędem 4x4 to różnica na pewno wyjdzie mniejsza. A o ile, trzeba zapytać tych którzy takie użytkują.
piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: piotr26 »

artho pisze: 20 sty 2023, o 23:25
orlik pisze: 20 sty 2023, o 22:44Ps. życie jest za krótkie żeby jeździć dwoma kartonami mleka :D Tak mogą mówić też o nas, posiadacze od 5L w górę ;)
Wszystko spoko - dla jednego 10zł to grosze dla drugiego 1000zł to grosze. Natomiast nie kumam osób, które wydają 200k na samochód a następnie liczą litr czy dwa na stówce. To jest dla mnie kompletnie niepojęte i jedyne wytłumaczenie to chyba to zastaw się a postaw się... a nie tędy droga, oj nie tędy...

Z kartonami też prawda, natomiast lepsze to niż 1.4 czy 1.6.. czy 1.0 😋 A dzisiaj niestety coraz ciężej o wysokolitrażowe silniki na terenie EU. Ja oba samochody mam w dwóch litrach i nie narzekam, ale wiadomo - prawilną V8-mkę każdy by przytulił.. 😁
Widzisz, mierzysz ludzi swoją miarą i przez pryzmat swoich racji. A ile osób, tyle rozwiązań. Ja za różnicę na spalaniu jadę na zagraniczne wakacje. Ty pijesz kawę, jesz hot-doga i jest ok ;) Każdy zadowolony ;) I nie ma znaczenia kto ile ma pieniędzy. Do Superba leję V Pwer Racing ( zazwyczaj ) i nie obchodzi mnie spalanie, bo auto ma cieszyć, a nie bić rekordy. Ale autem do pracy jestem w stanie sporo oszczędzić i to robię.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: orlik »

piotr26 pisze: 21 sty 2023, o 00:37 Widzisz, mierzysz ludzi swoją miarą i przez pryzmat swoich racji. A ile osób, tyle rozwiązań. Ja za różnicę na spalaniu jadę na zagraniczne wakacje. Ty pijesz kawę, jesz hot-doga i jest ok ;) Każdy zadowolony ;) I nie ma znaczenia kto ile ma pieniędzy. Do Superba leję V Pwer Racing ( zazwyczaj ) i nie obchodzi mnie spalanie, bo auto ma cieszyć, a nie bić rekordy. Ale autem do pracy jestem w stanie sporo oszczędzić i to robię.
Dokładnie tak. Ja przed obecnym silnikiem (samochodem), miałem przez 3 lata również superba 3, fajnie wyposażonego i uwaga z silnikiem 1.4 150KM, i również potrafię docenić jego plusy. Na baku potrafiłem przejechać 1200km, a nawet 1300km się zdarzyło. Po za dużymi oszczędnościami był też plus rzadszego tankowania, czyli tracenia czasu na stacje. Nie było co prawda dsg, 4x4, i tych emocji co teraz w postaci banana na twarzy, ale do zwykłej jazdy był zupełnie wystarczający i tak jak mówię miał też swoje plusy. Czy bym zamienił? Nie, ale na drugie auto fajnie mieć coś co mniej pali, wtedy kiedy nie potrzebujemy emocji, bo płacenie bez sensu za paliwo to jak palenie fajek.
artho
Posty: 1016
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: artho »

I to właśnie była kiedyś jedyna w mojej opinii zaleta diesla: zasięg na jednym tankowaniu. Nieważne od ceny tego baku - są sytuacje, kiedy musimy długo jechać a nie tankować. Nie będę tu się rozwodził na ile rozsądne to jest, natomiast faktycznie to była uczciwa zaleta diesla. Dzisiaj już się pozmieniało, bo od kiedy na 1.4 / 1.5 TSI da się robić podobne dystanse (tzn. 1000+) no to ta zaleta przestała być stricte zaletą diesla.

W TSI280 mimo, że 900km da się zrobić to realnie zwykle planuję w trasie zagranicznej bak na 800km a wymiękam i tak w okolicy 700km i tankuję😄.
Chętnie dopłaciłbym za większy zbiornik paliwa, w jednym z poprzednich samochodów miałem około 80l i mimo nieco wyższego spalania w trasie (starszy i większy silnik) to 1000km było tym, czym obecnie jest 700km w Superbie.
Maliniak
Posty: 552
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 380/500
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: Maliniak »

To teraz pomyśl, że w Octavii masz 50l ;)
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: maureliusz »

Jeżeli auta klasyfikujemy... po zasięgu na baku... to ja wymiękam:-)
Co Wy nie sikacie? Kawy w trasie nie pijecie? - przecież to nie jazda TIRem...

Myślę, że jak włączymy do dyskusji 1.5TSI... to już dywagacje o oszczędności Diesla... zupełnie tracą sens.

Ja też bardzo lubiłem Diesle... ale odkąd pojawiły się doładowane benzyny... można mieć wszystko w jednym :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
artho
Posty: 1016
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: artho »

maureliusz, wydawało mi się, że wyraźnie zaznaczyłem, że "są sytuacje" i, że szkoda nam tutaj siły na rozwodzenie się czy "rozsądne to jest", ok? 😋 Szkoda drążyć.
maureliusz pisze: 21 sty 2023, o 12:22Myślę, że jak włączymy do dyskusji 1.5TSI... to już dywagacje o oszczędności Diesla... zupełnie tracą sens.
No właśnie - kiedyś to była sztandarowa zaleta diesla. Powód dla którego prezes z szoferem w swoim Audi A8 miał diesla itd. itp.

komoornik takim 1.5 robi grube zasięgi 😀 https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=13737
artho
Posty: 1016
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: artho »

Skoro pojawia się kwestia pieniądza to warto też pogadać o cenie silnika, obecnie Style ma się następująco jak chodzi o różnice w silnikach:
  • 1.5 TSI 150KM: 156k
  • 2.0 TSI 190KM: 164k
  • 2.0 TDI 150KM: 172k
  • 2.0 TDI 200KM: 176k
  • 2.0 TDI 200KM 4x4: 186k
  • 2.0 TSI 280KM 4x4: 189k
Czyli przy podłodze koni mechanicznych diesel jest o 16000zł droższy dla 150 koni, oraz o 12000zł droższy dla 200 koni (tutaj oczywiście 190 vs 200).
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: orlik »

Tak jest, i to jest kolejny argument, że nie ma sensu obecnie kupować nowego diesla.
Lecz trzeba też mieć z tyłu głowy, że koniami się nie jeździ, a momentem. I w przypadku mocno załadowanego auta (jak ktoś często wozi towar) czy ciągnięcia przyczepy na wakacje, diesel z większym momentem sprawdzi się lepiej w zestawieniu 150vs150 i 200vs200. Różnice w spalaniu wtedy też wyjdą lepsze na korzyść diesla, jak i trwałość.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb 3 2.0 TDI czy 2.0 TSI dyskusja

Post autor: orlik »

maureliusz pisze: 21 sty 2023, o 12:22 Jeżeli auta klasyfikujemy... po zasięgu na baku... to ja wymiękam:-)
Co Wy nie sikacie? Kawy w trasie nie pijecie? - przecież to nie jazda TIRem...
Na trasie nie zawsze chce mi się stawać jak jest śnieżyca, deszcz czy mróz, i wychodzić w tshircie z rozgrzanego auta.
To samo w lecie jak jest lampa.
Jeżdżąc po mieście też bywało się kilka razy mniej w miesiącu na stacji, nie tracąc czasu na dojazd i stanie w kolejkach.
Ja akurat należę do tych, którzy lubią wystartować w punkcie A i dojechać do punktu B bez zatrzymywania. Oczywiście jak jestem sam.
I żeby było jasne, nie jest to główny argument w wyborze auta, ale jednak większy zasięg swoje plusy ma ;)
Dlatego zauważyłem też, że na dłuższych dystansach nie ma co zapitalać 2.0 272/280, bo czas który nadrobimy na trasie, stracimy później na tankowaniu, oraz co bardzo ważne, człowiek jest bardziej zmęczony, bo jednak wyższa prędkość wymaga większego skupienia.
ODPOWIEDZ