Wentylator chłodnicy

Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Wentylator chłodnicy

Post autor: Kuster »

Witam!
Pytanie do ludzi którzy się znają i/lub mają dostęp do schematów/grafik

W swoim 2.0TDi mam pojedynczy wentylator chłodnic, a z tego co wiem w 2.0tsi i niektóre 2.0tdi (nie wiem od czego to zalezy... może od rejonu) mają dwa ponoć wydajniejsze wentylatory

Pomyślałem że zmiana może korzystnie wpłynąć na całokształt chłodzenia cieczy w moim aucie tym bardziej że mam DPF, EGR i kolektor ssący zintegrowany z IC + Stage2 silnika i DSG

Obudowa wentylatorów Superb3/Passat B8
3q0121203
3q0121205
3q0121207

Pytanie czy jest to P&P z każdym typem pasa przedniego (obudowa) i chłodnic, oraz czy elektryka (wtyczka) również jest P&P?

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi
Jak dbasz tak masz
ktryk
Posty: 229
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: ktryk »

Myślę że w naszych warunkach bezsensowny wydatek kasy.
Kostki to na pewno nie będą pasować.
Zagrzać nowego TDI to trzeba pół godziny męczyć na postoju, a w czasie jazdy to ma taki przedmuch jak byś miał założone z 5 wentylatorów. :D

Więc to ma sens tylko w mieście, lub jadąc w terenie typu piasek,łąka z małą prędkością pod wielką górę z małym przedmuchem przez chłodnicę.

Teraz jest jeden wentylator. Jak nie daje rady to se zwiększa obroty do takich aby temperaturę zbił. W normalnych warunkach praktycznie nigdy nie chodzi na maxa. Wyjątek chyba stanowi wypalanie dpfa, ale to nie dlatego że już na początku wypalania jest przegrzany na max ,ale z automatu komputer daje max bo wypala dpfa.
ODPOWIEDZ