Strona 1 z 1

Wentylator chłodnicy

: 19 sty 2023, o 18:50
autor: Kuster
Witam!
Pytanie do ludzi którzy się znają i/lub mają dostęp do schematów/grafik

W swoim 2.0TDi mam pojedynczy wentylator chłodnic, a z tego co wiem w 2.0tsi i niektóre 2.0tdi (nie wiem od czego to zalezy... może od rejonu) mają dwa ponoć wydajniejsze wentylatory

Pomyślałem że zmiana może korzystnie wpłynąć na całokształt chłodzenia cieczy w moim aucie tym bardziej że mam DPF, EGR i kolektor ssący zintegrowany z IC + Stage2 silnika i DSG

Obudowa wentylatorów Superb3/Passat B8
3q0121203
3q0121205
3q0121207

Pytanie czy jest to P&P z każdym typem pasa przedniego (obudowa) i chłodnic, oraz czy elektryka (wtyczka) również jest P&P?

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi

Re: Wentylator chłodnicy

: 19 sty 2023, o 21:57
autor: ktryk
Myślę że w naszych warunkach bezsensowny wydatek kasy.
Kostki to na pewno nie będą pasować.
Zagrzać nowego TDI to trzeba pół godziny męczyć na postoju, a w czasie jazdy to ma taki przedmuch jak byś miał założone z 5 wentylatorów. :D

Więc to ma sens tylko w mieście, lub jadąc w terenie typu piasek,łąka z małą prędkością pod wielką górę z małym przedmuchem przez chłodnicę.

Teraz jest jeden wentylator. Jak nie daje rady to se zwiększa obroty do takich aby temperaturę zbił. W normalnych warunkach praktycznie nigdy nie chodzi na maxa. Wyjątek chyba stanowi wypalanie dpfa, ale to nie dlatego że już na początku wypalania jest przegrzany na max ,ale z automatu komputer daje max bo wypala dpfa.