Witam
Forumowicze wymieniając wczoraj filtr paliwa w moim superbie odnalazłem w obudowie filtra malutkie błyszczące chyba opiłeczki na pewno nie metal bo nie czepia sie do magnesu ilość niewielka. Pierwsza myśl pompa wysokiego ciśnienia, wiec zdjąłem regulator i sitko na nim czyste w pompie tez nic nie ma. Przebieg auta to 160 tys. Silnik 2,0 cffb. Co to może być czy zatankowałem gdzieś syf czy cos innego opiłkuje. No bo jesli pompa by opiłkowała to na tym sitku regolatora i jej obudowie byłyby opiłki czy niekoniecznie?
Jeśli chodzi o pracę silnika nic się nie dzieje.
Ktoś może polecić w okolicy Warszawy warsztat który przeprowadzi profesjonalna i uczciwa diagnozę tego problemu
Opiłki w filtrze paliwa
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 436
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Opiłki w filtrze paliwa
jakby pompa opiłkowała, to byłoby wszędzie pełno
chyba że zaczyna dopiero.
aczkolwiek dziwne, bo tam nie ma chyba wirnika z aluminium
chyba że zaczyna dopiero.
aczkolwiek dziwne, bo tam nie ma chyba wirnika z aluminium
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Opiłki w filtrze paliwa
małe złote opiłki są z pompy, wyczyść wszystko, jak ich nie ma wiele to nie martw się, lej dobre paliwo tylko i filtr paliwa razem z wymianą oleju ma być nowy.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Opiłki w filtrze paliwa
Polecam dodatek do paliwa archoil 6900 dmax. 10ml na 10l paliwa. Ja stosuję już od roku i polecam. Problemem jest gówniane suche paliwo na stacjach benzynowych a zwłaszcza to "niby" lepsze a jest suche jak pieprz. Dlatego ja tankuje zwykłe ON i leje ten dodatek. On ma między innymi za zadanie smarowanie układu paliwowego. Tankuj tylko na znanych stacja nie na żadnych małych typu " CPN u Janusza" a druga sprawa to właściwa procedura wymiany filtra paliwa. Albo vcds i test pompy aby nie pracowała na "sucho" albo przekręcić kluczyk na zapłon z 10-15 razy żeby układ się napełnił. I tak jak wspomniał fabek jeśli nie ma ich dużo to się nie przejmuj. W każdym układzie jakieś małe ilości będą.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
Re: Opiłki w filtrze paliwa
Dzięki chłopaki za odpowiedzi. Sęk w tym że te opiłki są srebrne. Wyglądają jak kawałeczki aluminium.
Od 1,5 roku jeżdżę na ropie B0 czyli bez biododatków i zawsze zamawiam u tego samego dostawcy (mam własny dystrybutor).
Auto na niej chodzi rewelacyjnie. Myślę by może dolać tego oleju 2 T o którymś kiedyś pisał fabek .
Gdzieś kiedyś czytałem o przypadku w którym gościowi opiłkowała pompa z baku paliwa i miał właśnie aluminiowe opiłeczki, bo jak rozumie z pompy wysokiego cisnienia opiłki są metalowe i czepiałyby się do magnesu?
Filtr natomiast zawsze wymieniam poprzez vcds z testem pompy
Od 1,5 roku jeżdżę na ropie B0 czyli bez biododatków i zawsze zamawiam u tego samego dostawcy (mam własny dystrybutor).
Auto na niej chodzi rewelacyjnie. Myślę by może dolać tego oleju 2 T o którymś kiedyś pisał fabek .
Gdzieś kiedyś czytałem o przypadku w którym gościowi opiłkowała pompa z baku paliwa i miał właśnie aluminiowe opiłeczki, bo jak rozumie z pompy wysokiego cisnienia opiłki są metalowe i czepiałyby się do magnesu?
Filtr natomiast zawsze wymieniam poprzez vcds z testem pompy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 lip 2023, o 11:04
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 225KM/452Nm
Re: Opiłki w filtrze paliwa
Marcin, jak dolewasz dodatek, żeby się nie upierdzielić i żeby w kufrze potem nie capiło? Kupiłem 6900 1l z dozownikiem i twardym adapterem do diesla i po jednym zalaniu wszystko upieprzone. Woreczek strunowy na lejek niewiele pomaga, bo po butelce i tak leci. Nie bardzo mi się uśmiecha po każdym zalaniu myć lejek Myślałem o jednorazowych buteleczkach po 50ml, ale znów problem z adapterem. Albo lejki jednorazowe, tylko najtańsze jakie znalazłem są po jakieś 5zł, więc to już trochę bez sensu.marcinj6 pisze: ↑17 lut 2023, o 20:44 Polecam dodatek do paliwa archoil 6900 dmax. 10ml na 10l paliwa. Ja stosuję już od roku i polecam. Problemem jest gówniane suche paliwo na stacjach benzynowych a zwłaszcza to "niby" lepsze a jest suche jak pieprz. Dlatego ja tankuje zwykłe ON i leje ten dodatek. On ma między innymi za zadanie smarowanie układu paliwowego. Tankuj tylko na znanych stacja nie na żadnych małych typu " CPN u Janusza" a druga sprawa to właściwa procedura wymiany filtra paliwa. Albo vcds i test pompy aby nie pracowała na "sucho" albo przekręcić kluczyk na zapłon z 10-15 razy żeby układ się napełnił. I tak jak wspomniał fabek jeśli nie ma ich dużo to się nie przejmuj. W każdym układzie jakieś małe ilości będą.
Jak Ty to robisz?