Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Dokładnie o3 jest bardzo lekka i superb o tej samej mocy byłby od niej wolniejszy. A tak może z miejsca wiele nie zyskasz, ale przy większej prędkości czy załadowanym aucie różnica już będzie większa.
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

Kylo125 pisze: 1 paź 2023, o 21:50 Dokładnie o3 jest bardzo lekka i superb o tej samej mocy byłby od niej wolniejszy. A tak może z miejsca wiele nie zyskasz, ale przy większej prędkości czy załadowanym aucie różnica już będzie większa.
Nie ma co porównywać 150km/340nm z 200km/400nm. W sprincie do 100km/g to na ośce to 1s min.
ale tak off-topic:
1. O3 nie wychodziło z tym samym silnikiem co S3 tylko w wersji 184KM/380nm i tylko w 4x4 - 7,5s do 100km/h
2. O4 w wersji RS wychodzi z silnikiem 200KM 4x4 - 7.0s do 100km/h
3. S3 w oście 200km/400nm na fabrycznych oponach - 7,9s do 100km/h
4. S3 w 4x4 200km/400nm - 7,3s do 100km/h
Jak się opona dobrze sklei, na przykład na moich uniwersalnych Goodyer'ach, to S3 na ośce zrobi setkę w mniej niż 7,9s i się okaże, że do 150km/h to 4x4 się zrówna z ośką. Nie mieszkam w górach i nie przekopuję się przez zaspy, które i tak w Polsce coraz rzadziej występują, a różnica w cenie to 33tys. km jazdy za darmo. Dlatego wziąłem ośkę.
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Kontynuując ot.
Jak jest suchy i równy asfalt to wg moich mocno amatorskich pomiarów da radę zrobić około 7 sekund do 100. Tylko nie będzie to powtarzalne jak w 4x4. Za to jak jusz się ruszy z miejsca to czterołap raczej zostanie z tyłu, i ciut więcej też pewnie spali. No chyba że będzie np mokro i fwd na czwórce nie będzie chciało skleić.
Oczywiście to raczej dyskusja akademicka bo raczej mało kto kupuje diesla żeby mielić oponki że świateł.
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

Kylo125 pisze: 10 paź 2023, o 21:43 Kontynuując ot.
Jak jest suchy i równy asfalt to wg moich mocno amatorskich pomiarów da radę zrobić około 7 sekund do 100. Tylko nie będzie to powtarzalne jak w 4x4. Za to jak jusz się ruszy z miejsca to czterołap raczej zostanie z tyłu, i ciut więcej też pewnie spali. No chyba że będzie np mokro i fwd na czwórce nie będzie chciało skleić.
Oczywiście to raczej dyskusja akademicka bo raczej mało kto kupuje diesla żeby mielić oponki że świateł.
No niby nie po to się kupuje diesla by zdzierać opony ale mojej O3 akurat wychodzi to bajecznie łatwo czasem nawet na 3 biegu. W dodatku w tak wulgarny sposób, że nie jeden TSI się już zdziwił.
Jak zaczyna się robić ślisko to sobie właśnie nawierzchnie sprawdzam gazem. Jak mi 350nm trakcję zerwie na 3 to na pewno się poślizgnie przy hamowaniu. W 4x4 tego nie zrobisz. I potem się ląduje w rowie przez zbytnią pewność. No bo przecież ciągnie. Tyle, że nie hamuje.

Wracając do tematu oleju to ciekawy jaki wpływ w tym silniku będzie mieć proces docierania.
Ja to akurat robię trochę inaczej niż zwyczajowo się się przyjęło robić.
Po odbierze samochodu planuje sobie dłuższą trasę. Dłuższą to nie znaczy 400km. Tylko tak z 1000km jednym ciągiem. Zazwyczaj wtedy planuje trasę do Szwajcarii do znajomego na narty. Pierwsze 400km ( do granicy) robię bardzo delikatnie. 100km/g na 5 biegu( diesel MT) by nie schodzić poniżej 1750rpm. Silnik jest w trybie dotarcia więc pompa olejowa chodzi na maxa. W TSI jest tak do 3400km przebiegu, w TDI nie dokopałem się informacji kiedy się ten tryb kończy. W Niemczech lecę już delikatnie 120km/h ale nie przekraczam tej prędkości i nie wyprzedzam szybciej. Na całej trasie robię 4 przystanki. Po Szwajcarii nie da się jechać szybko ale silnik jest dość mocno obciążany i za chwile potem jest hamowanie silnikiem na zjazdach. Podczas tygodniowej wizyty robię kilkaset kilometrów i potem powrót delikatnie 120km/h do Polski. Cała trasa zazwyczaj wychodzi ok 4000km. Po powrocie od razu wymiana oleju i filtra. Po tym już właściwie jeździ się normlanie, tyle, że bez jakiegoś pałowania. Następna wymiana przy przebiegu 10k i potem to już robisz co chcesz.
U mnie taki tryb docierania sprawdza się super. W sumie 2x TSI (1.4 i 2.0) i 2x TDI (2.0) tak docierałem i żaden z nich nie brał kropli oleju, a czasem nawet oleju przybywało.
Podczas takiego docierania można zauważyć jak spada zużycie paliwa z przysłowiowym każdym kilometrem. Spada też temperatura oleju.
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

U mnie też docierałem na trasie bo gdzieś 2h po odbiorze pojechałem do Czarnogóry. Tylko ja po prostu jechałem spokojnie w okolicy 2000 obrotów, ale bez wyjątkowego zamulania.
Z powrotem już nieco bardziej żwawo, a po powrocie nowa oliwa. No i na miarce coś tam schodzi, ale nie tak jak u autora tematu i chyba teraz trochę mniej spada niż na początku.
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

Kylo125 pisze: 12 paź 2023, o 16:18 U mnie też docierałem na trasie bo gdzieś 2h po odbiorze pojechałem do Czarnogóry. Tylko ja po prostu jechałem spokojnie w okolicy 2000 obrotów, ale bez wyjątkowego zamulania.
Z powrotem już nieco bardziej żwawo, a po powrocie nowa oliwa. No i na miarce coś tam schodzi, ale nie tak jak u autora tematu i chyba teraz trochę mniej spada niż na początku.
A silnik ten sam DTUA?
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Tak ten sam
Cienki221
Posty: 494
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: O-ka

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Cienki221 »

Ok, powiem tak, nie znam oznaczeń silników, miałem wiele tdi190km (które nie brały oleju) a mam w chwili obecnej 3x 200tdi ( i zużywają olej) myślę dalej, że konstrukcyjnie, coś poszło nie tak. Tymi autami jeżdżą, ci sami kierowcy i auta są tak samo obsługiwane, olej pierwszy +/-3kkm a kolejne max15kkm. Jedynie w tdi 190km to miale w Arteonie i jednym superbie, problem z płynem chłodniczym. Wymiana pompy pomogła.
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

Cienki221 pisze: 13 paź 2023, o 19:31 Ok, powiem tak, nie znam oznaczeń silników, miałem wiele tdi190km (które nie brały oleju) a mam w chwili obecnej 3x 200tdi ( i zużywają olej) myślę dalej, że konstrukcyjnie, coś poszło nie tak. Tymi autami jeżdżą, ci sami kierowcy i auta są tak samo obsługiwane, olej pierwszy +/-3kkm a kolejne max15kkm. Jedynie w tdi 190km to miale w Arteonie i jednym superbie, problem z płynem chłodniczym. Wymiana pompy pomogła.
Silniki 190KM i 200KM to tak naprawdę zupełnie inne konstrukcje i właściwie nie można ich porównywać pod kontem budowy. Fakt jest, że sporo części jest wspólnych. Poza oczywistymi różnicami, jak aluminiowy tulejowany blok i inne tłoki, znajdziemy tu również elementy identyczne jak korbowody i pierścienie tłokowe. Nie wiem w z czego wynikają różnice w samych tłokach ale możliwe, że i wały korbowe są różne ( nie udało mi się ustalić numerów). Stosowanie takich samych pierścieni i grup wymiarowych sugeruje, że ten element nie powinien stwarzać problemu z poborem oleju.
Możliwe, że odpowiedzialne są za to tuleje cylindrowe, które podobnie jak EA211evo i EA211evo2 ( info nie potwierdzone ale bardzo prawdopodobne) nie mają zwyczajnego honu, a plazmowo trawione wgłębienia, w których gromadzi się olej i umożliwia smarowanie olejami z normą VW 508. Te silniki mają tendencje do brania oleju. Możliwe jest również, że to przez zupełnie inną konstrukcję odmy lub turbiny, lub wreszcie samej głowicy, która również jest zupełnie nowa.
Ten silnik ma więcej zupełnie nowych rozwiązań jak starych.
Zamawiając S3 myślałem, że jest to po raz kolejny podkręcona wersja starego dobrego CUNA. Teraz myślę, że będzie to swego rodzaju wtopa.
Obym się pomylił...
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

Mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy wszystkie silniki S3 200KM TDI to silniki DTUA?
2. Jakie macie normy oleju? 504/507 czy już 508/509?
Cienki221
Posty: 494
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: O-ka

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Cienki221 »

Wacholek pisze: 22 paź 2023, o 20:19 Mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy wszystkie silniki S3 200KM TDI to silniki DTUA?
2. Jakie macie normy oleju? 504/507 czy już 508/509?
1. Tak 200KM tdi to DTUA
2. W 200KM tdi norma jest 508/509
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2354
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: siemi1 »

U mnie RM23 w instrukcji online do mojego VINu jest podane dle Diesla 200KM 4x4 DSG

507.00, ACEA C3, 0W-30

I jedyny jaki na stacjach benzynowych jaki znalazlem to na BPObrazek

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka



Ostatnio zmieniony 23 paź 2023, o 08:54 przez siemi1, łącznie zmieniany 1 raz.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Nie ma mnie teraz przy aucie, ale na 100% jest tam na naklejce pod maską 0w-30 więc raczej 504/507.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2354
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: siemi1 »

Na naklejce ja mam odwołanie do instrukcji ale.to ze stargo foto jak odbiore z serwisu suro zerkne ale.chyba nia ma.tekij info pod maską bo Pamietam szukałem w instrukcji.

Nie wim czy w RM22 nie jest C2 albo w 190KM 4x4 bylo C2 ten sam olej...nie pamietam bo niendolewlam bo dolewka akurat nalozyla sie z 2ga wymianą przy 60kmObrazek

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Ja mam RM 2022 i u mnie na 100% jest naklejka z rodzajem oliwy. Jak wrócę z roboty to zobaczę co tam dokładnie jest.
ODPOWIEDZ