Re: Koła lato superb 3
: 11 mar 2023, o 09:54
Jedynie kiedy jesteście w stanie zauważyć różnicę pomiędzy wagą koła to jak weźmiecie urządzenie do pomiarów, przelecicie się 100-200 to wtedy wam wyjdzie z 0.2sek różnicy
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Następny, który myśli, że zabłyśnie...
Spokojnie, nie wiem czemu od razu przybierasz taki NIEPRZYJAZNY ton w swojej wypowiedzi.rowerek pisze: ↑11 mar 2023, o 12:36 Następny, który myśli, że zabłyśnie...
Poczytaj trochę o podłożu tych zmian, potem pisz. Zrobię Ci jednak przy weekendzie telegraficzny skrót.
1. Bolidy na nowych kołach tracą 1-2sek./okrążenie (w zależności od konfiguracji toru). To tak fundamentalnie nawiązując do tematu. Żeby utrzymać tempo trzeba usprawniać inne aspekty bolidu.
2. Zwiększenie wielkości felgi pozwala zastosować większe tarcze hamulcowe. Większa tarcza, to większą pojemność cieplna, więc wymaga mniejszego chłodzenia, co daje mniejsze opory aerodynamiczne. Do tego trochę upraszcza układ hamulcowy, więc jest taniej, a przy obecnych limitach budżetowych ma to znaczenie.
3. MARKETING. Od dłuższego czasu producenci opon chcieli w F1 bardziej 'cywilnych' rozmiarów, bo łatwiej im sprzedać oponę inspirowaną i czerpiąca z F1 w 'normalnym' rozmiarze niż próbować wciskać ludziom kit, że ich opona 18" to "to samo" co 13" kółko.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Skoro się ze wszystkim zgadzasz i jest oczywiste, to dlaczego postawiłeś się w opozycji z tymi kołami 13"/18" skoro nigdzie nie minąłem się z prawdą? a tak to miałem prawo odczytać.Atmanov pisze:Spokojnie, nie wiem czemu od razu przybierasz taki NIEPRZYJAZNY ton w swojej wypowiedzi.rowerek pisze: ↑11 mar 2023, o 12:36 Następny, który myśli, że zabłyśnie...
Poczytaj trochę o podłożu tych zmian, potem pisz. Zrobię Ci jednak przy weekendzie telegraficzny skrót.
1. Bolidy na nowych kołach tracą 1-2sek./okrążenie (w zależności od konfiguracji toru). To tak fundamentalnie nawiązując do tematu. Żeby utrzymać tempo trzeba usprawniać inne aspekty bolidu.
2. Zwiększenie wielkości felgi pozwala zastosować większe tarcze hamulcowe. Większa tarcza, to większą pojemność cieplna, więc wymaga mniejszego chłodzenia, co daje mniejsze opory aerodynamiczne. Do tego trochę upraszcza układ hamulcowy, więc jest taniej, a przy obecnych limitach budżetowych ma to znaczenie.
3. MARKETING. Od dłuższego czasu producenci opon chcieli w F1 bardziej 'cywilnych' rozmiarów, bo łatwiej im sprzedać oponę inspirowaną i czerpiąca z F1 w 'normalnym' rozmiarze niż próbować wciskać ludziom kit, że ich opona 18" to "to samo" co 13" kółko.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Skoro, w ten sposób lubisz wymieniać swoją opinię z innymi użytkownikami - nie ma problemu!
Na tą chwilę to Ty sprawiasz wrażenie osoby, która na siłę próbuje zabłysnąć swoimi bogatymi w informacje postami.
Oczywiście, zgadzam się z przytoczonymi przez Ciebie prawami fizyki - ciężko dyskutować w tej sprawie.
Z tymi "ciekawostkami" o F1 to niepotrzebnie się namęczyłeś - wszystkie są mi znane
Powiedz mi tylko jaki to ma wpływ na Skodę Superb. Ile stracisz na przyspieszeniu 0-100 zmieniając 17" na 18"?
Może uda mi się kupić aftermarketową felgę, która w rozmiarze 18" ma podobną wagę do seryjnej 17" - co wtedy?
Dlaczego pojadę szybciej po winklach na 19" a nie 17"?
Strasznie się doktoryzujesz...
Po prostu uważam, że szkoda podawać za przykład auta, które są skrajnie wyczynowymi konstrukcjami.
Oczywiście, ale uważam, że Superb nigdy nie będzie autem do DTMu, gdzie na homologowanym slicku 18" jedzie jak po sznurku.
W wypadku wybory kół, niestety, każdy użytkownik musi podjąć własną decyzję. Ewentualnie oprzeć swój wybór na opinii innych - ale nie jest pewne, że będzie zadowolony.rowerek pisze: ↑11 mar 2023, o 14:35 Tak samo wiem, że większość aktywnie udzielających się tutaj ma duuużo mocy (albo baaaardzo dużo), ale jest mnóstwo osób, które tylko czytają i mają "tylko" 150KM. W aucie tej wielkości, o tej pojemności silnika zmiana kół z jednych na drugie BĘDZIE odczuwalna (zwłaszcza, że dochodzi jeszcze większa szerokość opony, ale tu jużnie chcę kolejnego frontu zaczynać).
I tylko tyle chciałem tu nakreslić.
Niestety często się zdarzają stanowiska "nikt Nam nie wmówi, że biale jest białe...", coś się komus wydaje i paradoksalnie osoba próbująca wyjaśnić temat musi się tłumaczyć
Jak się postarasz to każde koło rozwalisz niezależnie od wielkości
Reez pisze: ↑11 mar 2023, o 22:22 Utrata komfortu to chuj. Utrata ciśnienia jak kobita postanowi przywalić w jakiś krawol, dziurę czy inną rzecz jest bardziej uciążliwa. Moja w jeden rok załatwiła dwie 19. Teraz superb jest na 17 i od 2 lat nie rozjebała żadnej opony. A to, ze gorzej wyglada czy się gorzej prowadzi, sorry its just a daily
Obaj macie rację
Można też chodzić w skórzanych laczkach za gruby piniondz żeby wszystkim oko zbielało.