Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Wrzucam moje obserwacje/pomiary tutaj, aby nie śmiecić dalej... w innym wątku.
Silnik CFGB / 2.0TDI / mapa zrobiona na 200KM/399Nm
Olej: Eurol 0W-30
POMIAR STATYCZNY:
Przy 10 stopniach po rogrzaniu na postoju mam 84 stopnie.
Jutro Ci sprawdzę podczas jazdy coś więcej.
POMIAR DYNAMICZNY:
Przedewszystkim... te pomiary są mega czułe... Każda górka, dodanie gazu to natychmiastowy wzrost temperatury.
Dlatego ... cieżko to będzie porównać.
Ja robiłem pomiary na tempomacie i starałem się na równym odcinku, żebyś to... jakoś mógł porównać:
1. 5 bieg, 100km/h, temp zewn. 14 stopni, temp oleju 86-87 stopni
2. 5 bieg, 120km/h, temp zewn.15 stopni, temp oleju 93 stopnie po równym / 97 stopni lekka górka
3. 6 bieg, 140km/h, temp zewn. 15.5 stopni, temp oleju 96 stopni (po równym)
4. Teraz ciekawe... w korku, temperatura zewn. wzrosła do 17 stopni,... temp oleju wzrosła do 100 stopni
marcinj6 - możesz wrzucić tu opis swojego problemu i przemyślenia.
Silnik CFGB / 2.0TDI / mapa zrobiona na 200KM/399Nm
Olej: Eurol 0W-30
POMIAR STATYCZNY:
Przy 10 stopniach po rogrzaniu na postoju mam 84 stopnie.
Jutro Ci sprawdzę podczas jazdy coś więcej.
POMIAR DYNAMICZNY:
Przedewszystkim... te pomiary są mega czułe... Każda górka, dodanie gazu to natychmiastowy wzrost temperatury.
Dlatego ... cieżko to będzie porównać.
Ja robiłem pomiary na tempomacie i starałem się na równym odcinku, żebyś to... jakoś mógł porównać:
1. 5 bieg, 100km/h, temp zewn. 14 stopni, temp oleju 86-87 stopni
2. 5 bieg, 120km/h, temp zewn.15 stopni, temp oleju 93 stopnie po równym / 97 stopni lekka górka
3. 6 bieg, 140km/h, temp zewn. 15.5 stopni, temp oleju 96 stopni (po równym)
4. Teraz ciekawe... w korku, temperatura zewn. wzrosła do 17 stopni,... temp oleju wzrosła do 100 stopni
marcinj6 - możesz wrzucić tu opis swojego problemu i przemyślenia.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
SS2 combi silnik 2.0TDI CFFB
zrobiona mapa na 178KM/413nm
Olej LM 5w30
U mnie przy temp zewnętrznej około 4-5 stopni przy prędkości 115-120km/h temp oleju wynosiła 94 stopnie.
Po zagrzaniu silnika i zatrzymaniu i odczekaniu 5min temp oleju oscylowała w okolicy 95 stopni.
Przy prędkości 140km/h i temperaturze 10-15 stopni na prostej drodze była w okolicy 102 stopni a podjeżdżając pod wzniesienia wzrastała do 109 stopni.
Na dłuższej trasie przy temp zewn 9 stopni przy prędkościach 140-160 potrafiło dobić do 117 stopni.
Spróbuję dzisiaj jeszcze jeden test zrobić jadąc na tempomacie.
Edit: jadąc na tempomacie 120km/h przy temp zew 3.5-5 stopni temperatura oleju doszła maksymalnie do 101 stopni i to ma chwilę i spadła na 100 stopni. Jak wjechałem do miasta i jechałem 60km/h to wynosiła 95 stopni.
https://ibb.co/HCfkZ44
zrobiona mapa na 178KM/413nm
Olej LM 5w30
U mnie przy temp zewnętrznej około 4-5 stopni przy prędkości 115-120km/h temp oleju wynosiła 94 stopnie.
Po zagrzaniu silnika i zatrzymaniu i odczekaniu 5min temp oleju oscylowała w okolicy 95 stopni.
Przy prędkości 140km/h i temperaturze 10-15 stopni na prostej drodze była w okolicy 102 stopni a podjeżdżając pod wzniesienia wzrastała do 109 stopni.
Na dłuższej trasie przy temp zewn 9 stopni przy prędkościach 140-160 potrafiło dobić do 117 stopni.
Spróbuję dzisiaj jeszcze jeden test zrobić jadąc na tempomacie.
Edit: jadąc na tempomacie 120km/h przy temp zew 3.5-5 stopni temperatura oleju doszła maksymalnie do 101 stopni i to ma chwilę i spadła na 100 stopni. Jak wjechałem do miasta i jechałem 60km/h to wynosiła 95 stopni.
https://ibb.co/HCfkZ44
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Hmmm... nie wiem czy to będzie miarodajne, bo przecież macie inne silniki, że nie wspomnę o różnych olejach
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Właśnie chodzi o to, aby porównać czy jest tak samo czy duże różnice.
Czy miarodajne... to inny temat... bo niestety najlepiej byłoby jechać jeden za drugim...
Każde muśnięcie gazu lub jazda w dół... to zmiana temparatury.
No chyba, że różnice będę rzedu 10 stopni to nie ma wątpliwości.
Czy miarodajne... to inny temat... bo niestety najlepiej byłoby jechać jeden za drugim...
Każde muśnięcie gazu lub jazda w dół... to zmiana temparatury.
No chyba, że różnice będę rzedu 10 stopni to nie ma wątpliwości.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Prawidłowa temp. oleju ma wynosić 90-100 st. C, a wszystko koło 120 st. C i wyżej pali i degraduje olej, jestem absolutnie pewien że nie przejeździ bezpiecznie 10 tys. km.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
OK i to jest konkret w temacie.
Zobaczę czy osiągam tyle... kiedykolwiek i to samo powinien marcinj6.
Według mnie taki testowanie i doktoryzowanie się nad +/-5 stopni to bez sensu jest totalnie.
Zobaczę czy osiągam tyle... kiedykolwiek i to samo powinien marcinj6.
Według mnie taki testowanie i doktoryzowanie się nad +/-5 stopni to bez sensu jest totalnie.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2023, o 10:35 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Powyżej pewnych temperatur faktycznie olej ulega ekspresowej degradacji czy nawet można ująć , że "się przysmaża". Jak Kolga pisze bedzie to ok. 120 stopni choć zależy od konkretnego silnika i konkretnego oleju. Im bardziej przepracowany olej tym jego "próg bezpieczeństwa" i podatność na poddawanie się w wysokich temperaturach będą większe. Maleć będzie także zdolność oleju do pochłaniania ciepła i będzie rosła jego temperatura. Rosnąca temperatura oleju (w stosunku do standardowej) to jeden z objawów, że olej nadaje się do wymiany. Jak ktoś jest uważnym obserwatorem to jest w stanie wychwycić różnice.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
U mnie przy 140-160km/h przez godzine non-stop mam 100-105 st C.
Co Ty na to?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
No dlatego zapytałem. Bo temperatura na zewnątrz też jest ważna. Przy takich temp na zewn jak mieliśmy ostatnio czyli w okolicy 0 stopni to 100-105 przy 140-160km/h jest ok. Ale nie chcę mi się wierzyć że przy 30+ przy tych samych prędkościach będzie 105 stopni.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Latem będziesz miał 125-130 st C.
Aha olej mam wlany orlen 5w30 504/507.
Aha olej mam wlany orlen 5w30 504/507.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Jak ktoś często obserwuje wskazania temperatury oleju to jest w stanie naprawdę precyzyjnie określić jakie ma temperatury. Oczywiście wszelkie wzniesienia, przyspieszania itd. powodują zmianę temperatury oleju jednak jeśli jedziemy w miarę równym tempem to te zmiany są chwilowe i temperatura bardzo szybko wraca do wcześniejszego poziomu. W s2 2.0 tdi generalnie (miedzy 140 a 170 większych różnic w tym względzie nie ma)da się przekroczyć nawet 130 stopni bo było kilka obserwacji powyżej 130 - jedna nawet 138. Moim zdaniem w pełni bezpieczne sa temperatury do 120 stopni. Powyżej tej granicy na dłuższą metę olej dostaje bardzo mocno w kość i po prostu ekspresowo degraduje. O ile chwilowe podbicie do ponad 120 czy nawet 130 stopni nie powinno wywołać jakiś negatywnych skutków to dłuższa praca silnika w takich temperaturach już moim zdaniem nie jest bezpieczna ani dla silnika ani tym bardziej dla stanu oleju. Im większy mamy margines tym lepiej dlatego moim zdaniem pisanie, że jak ktoś ma przykładowo przy 140 km/h i zewnętrznej temperaturze +5 temperaturę 115 stopni to jest ok. Otwórz moim zdaniem nie jest ok. Na wakacjach w pełni obciążonym autem na wzniesieniu autostradowym przy +30 stopniach ta temperatura może być nawet o 20 stopni wyższa i to nie chwilowo bo są miejsca, gdzie taki podjazd ciągnie się przez dobrych kilka-kilkanaście kilometrów.
O temperaturze decyduje kilka czynników. Pomijając temperaturę zewnętrzną i obciążenie silnika bo to oczywiste to decyduje tu olej i stan układu chłodzenia. Świerży olej ma zdecydowanie lepsze zdolności od odbioru ciepła niż przepracowany. Wzrost temperatury oleju w tych samych warunkach to jeden z podstawowych objawów jego degradacji. Na różnych olejach mogą być różne temperatury i to jest fakt. Tak samo ze zdolnością i szybkoscią schładzania. Podczas spokojnej jazdy to nawet słaby olej sobie dobrze poradzi ale gorzej jak dostanie w palnik kilka razu to moze po prostu sie poddać. Znam przypadki, ze olej "się skończył" po 1h jazdy autostradą. Różne oleje będą mieć różną tolerancje na nazwijmy to bardziej ekstremalne obciążenia. W sportach motorowych czasami wymienia się olej już po 1 przejeździe a są to produkty dedykowane.
Moim zdaniem w obecnych warunkach temperaturowych przy prędkości 140-160 km/h temperatura oleju nie powinna być wyższa niż 105 max 110 stopni. Jak ktoś ma wyższa to raczę zadbać o układ chłodzenia, ewentualnie sprawdzić inny olej lub wymienić stary bo już może być za bardzo zmęczony.
Co ciekawe temperatury niekoniecznie korelują z obrotami. W pewnych warunkach lepiej jechac na niższym biegu i wyższych obrotach niż dusić pedał gazu do oporu na wysokich biegach przy obrotach 2 tys. w diselu czy 2,5 w benzynie bo zwykle wtedy temperatura oleju rośnie najbardziej.
O temperaturze decyduje kilka czynników. Pomijając temperaturę zewnętrzną i obciążenie silnika bo to oczywiste to decyduje tu olej i stan układu chłodzenia. Świerży olej ma zdecydowanie lepsze zdolności od odbioru ciepła niż przepracowany. Wzrost temperatury oleju w tych samych warunkach to jeden z podstawowych objawów jego degradacji. Na różnych olejach mogą być różne temperatury i to jest fakt. Tak samo ze zdolnością i szybkoscią schładzania. Podczas spokojnej jazdy to nawet słaby olej sobie dobrze poradzi ale gorzej jak dostanie w palnik kilka razu to moze po prostu sie poddać. Znam przypadki, ze olej "się skończył" po 1h jazdy autostradą. Różne oleje będą mieć różną tolerancje na nazwijmy to bardziej ekstremalne obciążenia. W sportach motorowych czasami wymienia się olej już po 1 przejeździe a są to produkty dedykowane.
Moim zdaniem w obecnych warunkach temperaturowych przy prędkości 140-160 km/h temperatura oleju nie powinna być wyższa niż 105 max 110 stopni. Jak ktoś ma wyższa to raczę zadbać o układ chłodzenia, ewentualnie sprawdzić inny olej lub wymienić stary bo już może być za bardzo zmęczony.
Co ciekawe temperatury niekoniecznie korelują z obrotami. W pewnych warunkach lepiej jechac na niższym biegu i wyższych obrotach niż dusić pedał gazu do oporu na wysokich biegach przy obrotach 2 tys. w diselu czy 2,5 w benzynie bo zwykle wtedy temperatura oleju rośnie najbardziej.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Aż tyle to raczej nie chyba, że coś ma popsute. U mnie rzadko kiedy temperatura w trasie przekracza 110 stopni a przy tych prędkosciach bardziej oscyluje wokół 105 stopni. W lecie.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi (S2)
Widzę że temperaturą oleju to jak ze spalaniem jedni piszą że im pali 7l a inni że 4l. Pytałem różnych osób co mają lub mieli te silniki, mechaników, tunerów i ogólnie każdy mówi trochę inaczej. Większość osób twierdzi że do 120 stopni to normalna temperatura oleju w tych silnikach bo tak słabo jest zaprojektowany system chłodzenia oleju. Konkluzja jest taka że ciężko to porównać bo każdy ma inny styl jazdy. Pokonuje inna trase w różnych warunkach. Ja obserwuje sobie temp oleju i jeśli latem zauważe że będą za wysokie to wezmę się za to. Bardziej bym się martwił gdyby temp po zmniejszeniu prędkości nie spadała. Moim zdaniem przy prędkościach 140-160 i temp 30+ dziwne jest że ktoś ma 100-105 stopni.