[S3] Dylematy przed-zakupowe
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Każdy ma inne preferencje.
Alternatywy są tylko moim zdaniem należy porównywać budżet a nie segment bo w tym ostatnim to nie ma co w ogóle wspominać o A6/B5/MercE.
Przykładowo po rabacie można mieć za 225k bogato wyposażone A4 w 40 TFSI i każdy może się zastanowić czy taki samochód spełniłby jego oczekiwania w podobnych pieniądzach.
Rata w Perfect lease wychodziła 250-300 PLN więcej niż za Superba o wartości ~200k.
Alternatywy są tylko moim zdaniem należy porównywać budżet a nie segment bo w tym ostatnim to nie ma co w ogóle wspominać o A6/B5/MercE.
Przykładowo po rabacie można mieć za 225k bogato wyposażone A4 w 40 TFSI i każdy może się zastanowić czy taki samochód spełniłby jego oczekiwania w podobnych pieniądzach.
Rata w Perfect lease wychodziła 250-300 PLN więcej niż za Superba o wartości ~200k.
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Chyba zatrzymałeś się w 2019 r. Camry to jakościowa porażka, jest też tańsze niż Superb. Talisman od kilku lat nie produkowany, 508 to nie jest rodzinne auto, silnik tam to albo 1.2 lub 1.6, serwis tam ceny jak w Skodzie. Arteon serwis podobne ceny, cena samego auta trochę popłynęła. Zreszta, nowy Superb na miękko wystrzeli pod 260-280k, zobaczysz.MS7 pisze:Wszystko fajnie, tylko zapomnieliście chyba o tym, że nie rozchodzi się tylko o cenę zakupu. To nie jest tak, że wystarczy mieć 50 czy 100 tys. więcej na koncie żeby sobie wybierać Betę zamiast Skody. Trzeba zarabiać wyraźnie więcej, bo w serwisie oraz u ubezpieczyciela zostawia się dwa razy więcej kasy. Mocno odlatujecie z tymi porównaniami.
To nie jest tak, że "zamiast doposażać Superba pod korek pójdę sobie do BMW i kupię piątkę za ciut więcej". Większej bzdury dawno nie słyszałem. Superb przedstawia najlepszy stosunek ceny do tego co oferuje w zamian. Wyżej mamy te wszystkie dopasione Peżoty, Talismany, Arteony i Camry, za które już trzeba płacić sporo więcej i również sporo więcej wywala się na serwis. Dopiero potem mamy premium, czyli Volvo, Jaguary i niemcownię. Odjazd niezły wam się włączył w tym wątku.
Tak jak pisałem wcześniej - jeśli w kilku wątkach trwa tak zażarta dyskusja o porównaniu Superba do aut premium to tylko pokazuje jak dobry jest Superb w tych pieniądzach.
EDIT: Pomijam już fakt, że znam kilku świeżych właścicieli dobrych BMW (X7 M50d, 8er, 7er itd.) i tam jest jeden wielki check engine. Beta X7 od odbioru rok temu stoi już piąty miesiąc w serwisie. Panuje ostatnio taki zjazd jakościowy BMW, że aż mi się wesoło robi gdy czytam te porównania tutaj.
EDIT2: Jeszcze jeden śmiech jest taki jak ktoś tutaj pisze o trzeszczącym Superbie. Odpalcie sobie Jutuba z filmami jak trzeszczą nowe Mercedesy i Audi. Mój znajomy śmiga nowym S8 i tam cała konsola trzeszczy na dziurach.
I druga bzdura - pełna polisa na Superba to kwestia 5-6k, a na BMW 520d/530i to 7-8k, więc żadne dwa razy więcej. Przegląd przy 30 tyś km w BMW to 2.5k, a możesz wziąć pakiet Service Inclusive nawet na 5 lat i masz w trąbie serwis.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
[S3] Dylematy przed-zakupowe
Dokładnie, zapomniałem o hamulcach. Te w Skodzie to gównolit rodem z wozu drabiniastego, kolejna mega słabizna w wykonaniu Skodyzorlik pisze:Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5.
Jeździłem teraz tydzień prawie nowym superbem, i za uja bym się nie zamienił, pomijam kwestie mocy, tylko właśnie prowadzenia, zawieszenia, wyciszenia, hamowania. Do tego trzeszczał bardziej niż moje auto, które ma 3 razy większy przebieg. Ogólnie kupa. Może przeskok dla kogoś kto się przesiada z jakiegoś starszego auta klasy niższej, będzie zdecydowanie na plus, ale mając porównanie i wiedząc, że nie mam ochoty auta poprawiać nie kupiłbym superba. Natomiast w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
W Giulii Veloce czterotłok stawał dęba, a auto za 180k.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Wszystko fajnie tylko takie BMW kosztuje 2 razy tyle Wczoraj mieliśmy okazję złapać się z 540i Darka. Zajebista fura, byłem w szoku jak to dobrze jeździ w serii, tam faktycznie nic nie trzeba poprawiać, ale to jest zupełnie inny pułap cenowy. Na tym można zakończyć
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Z jednej strony przyjmuję argumenty, z drugiej nie bardzo rozumiem przy fakcie "nigdy A6 nie jeździłem" bo właśnie o to chodzi, żeby się przejechać i poczuć na własnej skórze, że fabryczne hamulce (w Audi monobloki) jednak mogą hamować, zawieszenie może być dobrym kompromisem komfortu i pewności prowadzenia bez konieczności brania aviomarinu w trybie innym niż sport (a przy sporcie i tak nieprzyjemnie tłucze i podskakuje) itd. Inna jazda.siemi1 pisze:Ale to wlasnie kwestia gustu:))
Mam w firmw goscia co Wziol A6 Avant z lakoerm felgami 18 i audiowym smart linkkem i tyle w ropniaku a ja jednak wybralem S3 scouta 4x4 na wypasie z hakiem asystentami, dcc, webasto itd. No na tym mi bardziej zależało aby miec te gadżety z których korzystam. Mysle ze TAH i DSG to moje minimum.
Nie ukrywam nie jeździłem A6 ale jest ona dod mniejsza od S3 a przy 2jcie dzieciakow wyjazdach na działkę czy narty z kotem:) to dla mnie S3 jest super wyborem biorac pod uwage ograniczenie w budżecie raty miesiecznej. Bo umówmy się większość ma te auta w leasingach/najmach dlugoterminowych (gdzie ma znaczenie koszt serwisu, typu opon assistnace, auto zastepcze itd), mysle ze na naszym forum na palcach 1 reki sa ludzie którzy kupili za gotówkę na wlasność aby mieć to auto wiecej niż 3-5lat, bo i po co:).
Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
+1JackP pisze:Przykładowo po rabacie można mieć za 225k bogato wyposażone A4 w 40 TFSI i każdy może się zastanowić czy taki samochód spełniłby jego oczekiwania w podobnych pieniądzach.
Rata w Perfect lease wychodziła 250-300 PLN więcej niż za Superba o wartości ~200k.
Z własnego doświadczenia polecam taką przesiadkę, jeżeli ktoś nie ma parcia na przestrzeń.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serioMaliniak pisze:Wszystko fajnie tylko takie BMW kosztuje 2 razy tyle Wczoraj mieliśmy okazję złapać się z 540i Darka. Zajebista fura, byłem w szoku jak to dobrze jeździ w serii, tam faktycznie nic nie trzeba poprawiać, ale to jest zupełnie inny pułap cenowy. Na tym można zakończyć
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
W całym VAG standardowe hamulce są tak samo słabe. U nas powtarzalny temat, każde auto z floty ma zwichrowane tarcze.zalezi pisze: ↑28 wrz 2023, o 10:20Dokładnie, zapomniałem o hamulcach. Te w Skodzie to gównolit rodem z wozu drabiniastego, kolejna mega słabizna w wykonaniu Skodyzorlik pisze:Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5.
Jeździłem teraz tydzień prawie nowym superbem, i za uja bym się nie zamienił, pomijam kwestie mocy, tylko właśnie prowadzenia, zawieszenia, wyciszenia, hamowania. Do tego trzeszczał bardziej niż moje auto, które ma 3 razy większy przebieg. Ogólnie kupa. Może przeskok dla kogoś kto się przesiada z jakiegoś starszego auta klasy niższej, będzie zdecydowanie na plus, ale mając porównanie i wiedząc, że nie mam ochoty auta poprawiać nie kupiłbym superba. Natomiast w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
W Giulii Veloce czterotłok stawał dęba, a auto za 180k.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
W Arteonie co 15-20 tys wymieniająJackP pisze:W całym VAG standardowe hamulce są tak samo słabe. U nas powtarzalny temat, każde auto z floty ma zwichrowane tarcze.zalezi pisze: ↑28 wrz 2023, o 10:20Dokładnie, zapomniałem o hamulcach. Te w Skodzie to gównolit rodem z wozu drabiniastego, kolejna mega słabizna w wykonaniu Skodyzorlik pisze:Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5.
Jeździłem teraz tydzień prawie nowym superbem, i za uja bym się nie zamienił, pomijam kwestie mocy, tylko właśnie prowadzenia, zawieszenia, wyciszenia, hamowania. Do tego trzeszczał bardziej niż moje auto, które ma 3 razy większy przebieg. Ogólnie kupa. Może przeskok dla kogoś kto się przesiada z jakiegoś starszego auta klasy niższej, będzie zdecydowanie na plus, ale mając porównanie i wiedząc, że nie mam ochoty auta poprawiać nie kupiłbym superba. Natomiast w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
W Giulii Veloce czterotłok stawał dęba, a auto za 180k.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
No to 2x tyle co w zeszłym roku 2.0 TSI style.zalezi pisze: ↑28 wrz 2023, o 10:31Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serioMaliniak pisze:Wszystko fajnie tylko takie BMW kosztuje 2 razy tyle Wczoraj mieliśmy okazję złapać się z 540i Darka. Zajebista fura, byłem w szoku jak to dobrze jeździ w serii, tam faktycznie nic nie trzeba poprawiać, ale to jest zupełnie inny pułap cenowy. Na tym można zakończyć
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
No trudno żebyś w Skodzie miał wszystko premium w tej cenie. Myślę, że wiele osób ma zbyt duże oczekiwania co do Skody. To jest nadal Skoda, a nie premium. Mają po prostu dobre samochody w dobrej cenie - tyle Jeździ mi się dobrze, mam frajdę, nie szukam dziury w całym. Ty wyraźnie nie możesz przeżyć swojego wyboru. Nie mogłeś zostać przy Alfie i wziąć Stelvio?
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Chciałbym zobaczyć specyfikację takiego modelu, bo aż ciężko w to uwierzyć
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Jeśli szło kupić, to idź kupić, a nie proponujesz na forum o Superbie przesiadkę do auta za 100 tys. więcej. Co za typ.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
No jeżeli wychodzisz z takiego założenia, że wolisz A6 na szmacie od wymaksowanego Superba, to się chyba nigdy nie zrozumiemy. Ja na A6 bez skóry i kilku bajerów bym nawet nie spojrzał, a wtedy wjeżdżasz w poziom 300 tys. zł.rowerek pisze: ↑28 wrz 2023, o 09:41Wolałbym nawet gołe A6 na szmacie, z ABC (absolutnym brakiem czegokolwiek) niż SIII na fullu, bo to auto w seryjnej formie jeździ, skręca, hamuje tak jak SIII nigdy nie będzie. Kiedyś mnie bardzo dziwił widok bieda premiumów na ulicach i też myślałem, kurde po co takie auto kupować, jak można mieć wymaxowanego paska/mondeo/cokolwiek i mieć wypasu po sufit. Teraz się już nie dziwię.
Wszedłem chwilę temu w konfigurator, trzy kliknięcia na Audi A4 i mam 210 tys. zł (silnik 265 KM, wersja wyposażenia Advanced). Za kolejne 3 kliknięcia mam 240 tys., czyli już więcej niż dopakowany prawie pod sufit Superb, a rozmawiamy o mniejszym aucie, bez liftbacka, gdzie do kufra nie wejdzie prawie nic. No sorry, ale nie. Jeżeli chcemy się bawić w przestronne Audi, to tylko A6, więc patrz akapit wyżej.
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Widzisz, widocznie kwestia jazdy nie jest dla Ciebie tak istotna, ALBO po prostu nie jeździłeś troszkę dużej premium i ciężko o punkt odniesienia. Ja miałem kiedyś podobnie, bo sobie wmawiałem, że nie ma różnicy, albo są niewielkie.
Teraz mam SIII l&k z DCC i nowe A4, też z adaptacyjnym zawieszeniem i całym pakietem korzyści z tego, że jest Audi - hamulce monobloki, wzdłużna architektura skrzyni i silnika, wielowahaczowe zawieszenie na obu osiach itd. Teraz mając możliwość bezpośredniej przesiadki z jednego do drugiego - z perspektywy SIII oddałbym zdecydowaną większość wyposażenia l&k w zamian za właściwości i wrażenia z jazdy które daje A4. I żeby była jasność, nie trzeba zapieprzać na złamanie karku, by te wszystkie różnice wychwycić. Praca zawieszenia i układu kierowniczego to jest kosmiczna różnica na korzyść Audi.
Zgadzam się natomiast, że przesiadka do A4 nie jest dla wszystkich z racji na ograniczenia przestrzenne - dlatego właśnie A6 w szmacie, które nadal byłoby dla mnie lepszą opcją, mając na uwadze, to co oferuje pod kątem układu jezdnego.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Teraz mam SIII l&k z DCC i nowe A4, też z adaptacyjnym zawieszeniem i całym pakietem korzyści z tego, że jest Audi - hamulce monobloki, wzdłużna architektura skrzyni i silnika, wielowahaczowe zawieszenie na obu osiach itd. Teraz mając możliwość bezpośredniej przesiadki z jednego do drugiego - z perspektywy SIII oddałbym zdecydowaną większość wyposażenia l&k w zamian za właściwości i wrażenia z jazdy które daje A4. I żeby była jasność, nie trzeba zapieprzać na złamanie karku, by te wszystkie różnice wychwycić. Praca zawieszenia i układu kierowniczego to jest kosmiczna różnica na korzyść Audi.
Zgadzam się natomiast, że przesiadka do A4 nie jest dla wszystkich z racji na ograniczenia przestrzenne - dlatego właśnie A6 w szmacie, które nadal byłoby dla mnie lepszą opcją, mając na uwadze, to co oferuje pod kątem układu jezdnego.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Bo Stelvio 23’ w moim konfigu było o 60k droższe, leasing był na poziomie 121% vs 106%, auto spala w mieście 15l i brakuje mi autoholda.Maliniak pisze:No trudno żebyś w Skodzie miał wszystko premium w tej cenie. Myślę, że wiele osób ma zbyt duże oczekiwania co do Skody. To jest nadal Skoda, a nie premium. Mają po prostu dobre samochody w dobrej cenie - tyle Jeździ mi się dobrze, mam frajdę, nie szukam dziury w całym. Ty wyraźnie nie możesz przeżyć swojego wyboru. Nie mogłeś zostać przy Alfie i wziąć Stelvio?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk