[S3] Dylematy przed-zakupowe
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Ale po co znowu z pasywną agresją wjeżdżasz, nie potrafisz normalnie dyskutować? Masz swoje zdanie i je wyrażasz, ale na narzucaj go innym. Wydźwięk twoich wypowiedzi jest taki, że albo każdy myśli jak ty albo jest idiotą
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Dla ciebie nie jest, dla kogoś innego jest. Koniec końców kupiłeś Skodę, więc naprawdę przestaję ogarniać czym ty się właściwie kierujesz przy wyborze auta
-
- Posty: 371
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Agresja to agresja, jaka by nie była. Jestem daleki od tego.
Już nie kurak....
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
I to jest to, o czym pisze. Mam, wziąłem Laurina, ale widzę wady i niedociągnięcia
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Każdy podchodzi do zakupu auta na swój subiektywny sposób. Ja np wolał bym 280 w szmacie niż 1.5 w "lałrinie"
No i zamiast tego kupujesz sobie za worek kasy tego wypasa i okazuje się że w środku tak samo głośno jak w golasie i skrzynia też ospała. Niby dopłaciłeś do dcc, a koła na progach zwalniających i tak skaczą jak ping pong.zalezi pisze: ↑27 wrz 2023, o 11:54 Ale tak jest, chłopie. Co ci z tego „odejścia”, jak to auto się słabo prowadzi, ma słabiutkie zawieszenie, ospałą skrzynię biegów, bez progresywnego układu kierowniczego machasz kierownicą jak żukiem, w środku bieda, mega głośno, audio do dupy, nic nie ma, ale masz 280km, które i tak nie gwarantują dobrych osiągów ( sprawdź sobie 100-200 i zastanów się czy to są dobre czasy ). Niestety ale nie znasz i nie rozumiesz trochę lepszej motoryzacji, smutna prawda, dlatego wydaje ci się, że jak masz 300 koni w bieda skodzie za 200k to masz fajne auto. Nie, to nie jest fajne auto.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kasy poszło na bajery, i wydaje ci się że jak masz wszystko odznaczone w konfigu i wydałeś ponad ćwierć bani na skodę to masz fajne auto. Nie, to nie jest fajne auto. Dopiero kupując audi....
I tak można do zesrania.
[S3] Dylematy przed-zakupowe
Diabeł tkwi w szczegółach. Bierzesz BMW 5 G30 i masz wszystko lepszej jakości, serio. Każdy element. Oczywiście płacisz zauważalnie więcej, ale moim zdaniem czujesz świetnie wybierające zawieszenie już w M pakiecie ( w obwodzie masz adaptacyjne EDC ), duży ekran infotainemnt, masz szybką skrzynie ZF, wyciszenie kabiny, skierowanego na detal Harmana lub w opcji Bowers Wilkins zamiast przebasowionego Cantona, porządną skórę Nappa lub doskonałe fotele komforty w opcji, zamiast relatywnie słabych matrixów w Skodzie na tle choćby Audi A6 masz lasery z zasięgiem do 800m. Serio, też myślałem, że Superb wszystko ma i robi dobrze, ale tak zupełnie nie jest. Co nie zmienia faktu, że to świetnie wycenione i bardzo opłacalne auto.Kylo125 pisze:Każdy podchodzi do zakupu auta na swój subiektywny sposób. Ja np wolał bym 280 w szmacie niż 1.5 w "lałrinie"No i zamiast tego kupujesz sobie za worek kasy tego wypasa i okazuje się że w środku tak samo głośno jak w golasie i skrzynia też ospała. Niby dopłaciłeś do dcc, a koła na progach zwalniających i tak skaczą jak ping pong.zalezi pisze: ↑27 wrz 2023, o 11:54 Ale tak jest, chłopie. Co ci z tego „odejścia”, jak to auto się słabo prowadzi, ma słabiutkie zawieszenie, ospałą skrzynię biegów, bez progresywnego układu kierowniczego machasz kierownicą jak żukiem, w środku bieda, mega głośno, audio do dupy, nic nie ma, ale masz 280km, które i tak nie gwarantują dobrych osiągów ( sprawdź sobie 100-200 i zastanów się czy to są dobre czasy ). Niestety ale nie znasz i nie rozumiesz trochę lepszej motoryzacji, smutna prawda, dlatego wydaje ci się, że jak masz 300 koni w bieda skodzie za 200k to masz fajne auto. Nie, to nie jest fajne auto.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kasy poszło na bajery, i wydaje ci się że jak masz wszystko odznaczone w konfigu i wydałeś ponad ćwierć bani na skodę to masz fajne auto. Nie, to nie jest fajne auto. Dopiero kupując audi....
I tak można do zesrania.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5.
Jeździłem teraz tydzień prawie nowym superbem, i za uja bym się nie zamienił, pomijam kwestie mocy, tylko właśnie prowadzenia, zawieszenia, wyciszenia, hamowania. Do tego trzeszczał bardziej niż moje auto, które ma 3 razy większy przebieg. Ogólnie kupa. Może przeskok dla kogoś kto się przesiada z jakiegoś starszego auta klasy niższej, będzie zdecydowanie na plus, ale mając porównanie i wiedząc, że nie mam ochoty auta poprawiać nie kupiłbym superba. Natomiast w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
Jeździłem teraz tydzień prawie nowym superbem, i za uja bym się nie zamienił, pomijam kwestie mocy, tylko właśnie prowadzenia, zawieszenia, wyciszenia, hamowania. Do tego trzeszczał bardziej niż moje auto, które ma 3 razy większy przebieg. Ogólnie kupa. Może przeskok dla kogoś kto się przesiada z jakiegoś starszego auta klasy niższej, będzie zdecydowanie na plus, ale mając porównanie i wiedząc, że nie mam ochoty auta poprawiać nie kupiłbym superba. Natomiast w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Zestawianie BMW5 czy jakiegokolwiek innego premium executive z Superbem to całkowity bezsens, zupełnie inne segmenty i pułapy cenowe.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Wszystko fajnie, tylko zapomnieliście chyba o tym, że nie rozchodzi się tylko o cenę zakupu. To nie jest tak, że wystarczy mieć 50 czy 100 tys. więcej na koncie żeby sobie wybierać Betę zamiast Skody. Trzeba zarabiać wyraźnie więcej, bo w serwisie oraz u ubezpieczyciela zostawia się dwa razy więcej kasy. Mocno odlatujecie z tymi porównaniami.
To nie jest tak, że "zamiast doposażać Superba pod korek pójdę sobie do BMW i kupię piątkę za ciut więcej". Większej bzdury dawno nie słyszałem. Superb przedstawia najlepszy stosunek ceny do tego co oferuje w zamian. Wyżej mamy te wszystkie dopasione Peżoty, Talismany, Arteony i Camry, za które już trzeba płacić sporo więcej i również sporo więcej wywala się na serwis. Dopiero potem mamy premium, czyli Volvo, Jaguary i niemcownię. Odjazd niezły wam się włączył w tym wątku.
Tak jak pisałem wcześniej - jeśli w kilku wątkach trwa tak zażarta dyskusja o porównaniu Superba do aut premium to tylko pokazuje jak dobry jest Superb w tych pieniądzach.
EDIT: Pomijam już fakt, że znam kilku świeżych właścicieli dobrych BMW (X7 M50d, 8er, 7er itd.) i tam jest jeden wielki check engine. Beta X7 od odbioru rok temu stoi już piąty miesiąc w serwisie. Panuje ostatnio taki zjazd jakościowy BMW, że aż mi się wesoło robi gdy czytam te porównania tutaj.
EDIT2: Jeszcze jeden śmiech jest taki jak ktoś tutaj pisze o trzeszczącym Superbie. Odpalcie sobie Jutuba z filmami jak trzeszczą nowe Mercedesy i Audi. Mój znajomy śmiga nowym S8 i tam cała konsola trzeszczy na dziurach.
To nie jest tak, że "zamiast doposażać Superba pod korek pójdę sobie do BMW i kupię piątkę za ciut więcej". Większej bzdury dawno nie słyszałem. Superb przedstawia najlepszy stosunek ceny do tego co oferuje w zamian. Wyżej mamy te wszystkie dopasione Peżoty, Talismany, Arteony i Camry, za które już trzeba płacić sporo więcej i również sporo więcej wywala się na serwis. Dopiero potem mamy premium, czyli Volvo, Jaguary i niemcownię. Odjazd niezły wam się włączył w tym wątku.
Tak jak pisałem wcześniej - jeśli w kilku wątkach trwa tak zażarta dyskusja o porównaniu Superba do aut premium to tylko pokazuje jak dobry jest Superb w tych pieniądzach.
EDIT: Pomijam już fakt, że znam kilku świeżych właścicieli dobrych BMW (X7 M50d, 8er, 7er itd.) i tam jest jeden wielki check engine. Beta X7 od odbioru rok temu stoi już piąty miesiąc w serwisie. Panuje ostatnio taki zjazd jakościowy BMW, że aż mi się wesoło robi gdy czytam te porównania tutaj.
EDIT2: Jeszcze jeden śmiech jest taki jak ktoś tutaj pisze o trzeszczącym Superbie. Odpalcie sobie Jutuba z filmami jak trzeszczą nowe Mercedesy i Audi. Mój znajomy śmiga nowym S8 i tam cała konsola trzeszczy na dziurach.
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Zjazd jakościowy panuje we wszystkich niemieckich koncernach i ich markach.
Generalnie jest to wyjątkowo zauważalne. U mnie flota tylko z grupy VAG i to jest coś niesamowitego jak często jest z Niemcem coś nie tak. Z większością rzeczy nie jeździ się do serwisu bo szkoda na to czasu i robi się to podczas okresowego serwisu. Travel assisty, front assisty, SOS, kamera cofania, problemy z infotainment to standard.
Nie wyobrażam sobie prywatnie rzygać wartość 150-200k za jakikolwiek samochód obecnie. Pracować i jeździć służbowymi aż do śmierci bo to co się dzieje z jakością to są cuda.
Byłem w salonie Peugeota po ofertę na 508 to Pani powiedziała, że nie ma gwarancji, że przyjdzie w wybranym kolorze (przyjechal z fabryki beżowy zamiast szarego metallicu, lub bez czujników parkowania, których serwis nie jest w stanie dołożyć tak aby się nie pie... elektronika).
Volvo fajne, dobrze wykończone ale relatywnie ciasne, drogie i przesiadka z grupy VAG pod kątem funkcjonalności elektroniki to regres.
Generalnie jest to wyjątkowo zauważalne. U mnie flota tylko z grupy VAG i to jest coś niesamowitego jak często jest z Niemcem coś nie tak. Z większością rzeczy nie jeździ się do serwisu bo szkoda na to czasu i robi się to podczas okresowego serwisu. Travel assisty, front assisty, SOS, kamera cofania, problemy z infotainment to standard.
Nie wyobrażam sobie prywatnie rzygać wartość 150-200k za jakikolwiek samochód obecnie. Pracować i jeździć służbowymi aż do śmierci bo to co się dzieje z jakością to są cuda.
Byłem w salonie Peugeota po ofertę na 508 to Pani powiedziała, że nie ma gwarancji, że przyjdzie w wybranym kolorze (przyjechal z fabryki beżowy zamiast szarego metallicu, lub bez czujników parkowania, których serwis nie jest w stanie dołożyć tak aby się nie pie... elektronika).
Volvo fajne, dobrze wykończone ale relatywnie ciasne, drogie i przesiadka z grupy VAG pod kątem funkcjonalności elektroniki to regres.
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
"Premium" Volvo XC40 (cena zakupu ok 140 tys): pierwsza wymiana oleju w ASO, po roku: 1600 brutto. Mnie nie stać na takie auto, bo do kowala z porządnym samochodem nie jeżdżę
- rowerek
- Posty: 749
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
MS7, temat odjechał i ewoluował w trochę inną stronę niż na początku i rzeczywiście nie bardzo się teraz spina - pierwotnie chodziło o wybór między wymaxowanym Superbem, a biedniejszym/biednym premium, bo to są te same/zbliżone widełki cenowe. SIII może wchodzić na cennikowe poziomy nawet 250 tysięcy (nie licząc obligatoryjnych wg niektórych modów) i w takim zakresie powinniśmy się poruszać. Bazując na własnym doświadczeniu i autach, uważam że Superb w tych pieniądzach (a nawet wspomniane 200+k pln) się nie broni. Jak tu kilka osób wspomniało, woli silnik/napęd/zawieszenie (w SIII, to co najwyżej silnik) od wypasu, więc tym bardziej lepiej iść w premium kosztem wyposażenia.
Wolałbym nawet gołe A6 na szmacie, z ABC (absolutnym brakiem czegokolwiek) niż SIII na fullu, bo to auto w seryjnej formie jeździ, skręca, hamuje tak jak SIII nigdy nie będzie.
Kiedyś mnie bardzo dziwił widok bieda premiumów na ulicach i też myślałem, kurde po co takie auto kupować, jak można mieć wymaxowanego paska/mondeo/cokolwiek i mieć wypasu po sufit. Teraz się już nie dziwię.
Jeżeli chodzi o często poruszane koszty serwisu, to też nie argument, bo obecnie pakiety serwisowe masz już właściwie w cenie w każdym przypadku, albo i tak Ci to dorzucą koniec końców w ramach rabatu.
Ubezpieczenie też nie jest kosmicznie wyższe, bo przy pierwotnych założeniach wątku, poruszamy się przy zbliżonych cenach zakupu.
Edit
Ciekawosta dla mnie po ostatnim obmacaniu nowych SIII - w środku są zrobione gorzej niż "przejściówki" (przedlifty z mib 2.5).
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wolałbym nawet gołe A6 na szmacie, z ABC (absolutnym brakiem czegokolwiek) niż SIII na fullu, bo to auto w seryjnej formie jeździ, skręca, hamuje tak jak SIII nigdy nie będzie.
Kiedyś mnie bardzo dziwił widok bieda premiumów na ulicach i też myślałem, kurde po co takie auto kupować, jak można mieć wymaxowanego paska/mondeo/cokolwiek i mieć wypasu po sufit. Teraz się już nie dziwię.
Jeżeli chodzi o często poruszane koszty serwisu, to też nie argument, bo obecnie pakiety serwisowe masz już właściwie w cenie w każdym przypadku, albo i tak Ci to dorzucą koniec końców w ramach rabatu.
Ubezpieczenie też nie jest kosmicznie wyższe, bo przy pierwotnych założeniach wątku, poruszamy się przy zbliżonych cenach zakupu.
Edit
Ciekawosta dla mnie po ostatnim obmacaniu nowych SIII - w środku są zrobione gorzej niż "przejściówki" (przedlifty z mib 2.5).
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe
Ale to wlasnie kwestia gustu:))
Mam w firmw goscia co Wziol A6 Avant z lakoerm felgami 18 i audiowym smart linkkem i tyle w ropniaku a ja jednak wybralem S3 scouta 4x4 na wypasie z hakiem asystentami, dcc, webasto itd. No na tym mi bardziej zależało aby miec te gadżety z których korzystam. Mysle ze TAH i DSG to moje minimum.
Nie ukrywam nie jeździłem A6 ale jest ona dod mniejsza od S3 a przy 2jcie dzieciakow wyjazdach na działkę czy narty z kotem:) to dla mnie S3 jest super wyborem biorac pod uwage ograniczenie w budżecie raty miesiecznej. Bo umówmy się większość ma te auta w leasingach/najmach dlugoterminowych (gdzie ma znaczenie koszt serwisu, typu opon assistnace, auto zastepcze itd), mysle ze na naszym forum na palcach 1 reki sa ludzie którzy kupili za gotówkę na wlasność aby mieć to auto wiecej niż 3-5lat, bo i po co:).
Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
Mam w firmw goscia co Wziol A6 Avant z lakoerm felgami 18 i audiowym smart linkkem i tyle w ropniaku a ja jednak wybralem S3 scouta 4x4 na wypasie z hakiem asystentami, dcc, webasto itd. No na tym mi bardziej zależało aby miec te gadżety z których korzystam. Mysle ze TAH i DSG to moje minimum.
Nie ukrywam nie jeździłem A6 ale jest ona dod mniejsza od S3 a przy 2jcie dzieciakow wyjazdach na działkę czy narty z kotem:) to dla mnie S3 jest super wyborem biorac pod uwage ograniczenie w budżecie raty miesiecznej. Bo umówmy się większość ma te auta w leasingach/najmach dlugoterminowych (gdzie ma znaczenie koszt serwisu, typu opon assistnace, auto zastepcze itd), mysle ze na naszym forum na palcach 1 reki sa ludzie którzy kupili za gotówkę na wlasność aby mieć to auto wiecej niż 3-5lat, bo i po co:).
Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black