usterka sterownika mechatroniki ? POMOCY !!!
: 1 sie 2023, o 13:03
Witam
mam problem ze skrzynią biegów (chyba). Skoda Superb 3 z 2016r, 2.0 z DSG 6 biegowa.
Krótki opis: podczas jazdy - losowo - bez względu czy auto zimne czy już mocno rozgrzane, przy różnych prędkościach - spadek mocy, przy próbie przyspieszenia, obroty wzrastają ale auto nie przyspiesza. po wyłączeniu silnika i odczekaniu 2-3 minut wszystko wraca do normy. problem pojawia się losowo po 2 minutach albo po 20 minutach.... jedyne błędy jakie się pojawiają dotyczą skrzyni biegów.
oto spis błędów:
21153 - Bieg 1, P072C 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21154 - Bieg 2 P072D 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21155 - Bieg 3 P072E 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21156 - Bieg 4 P072F 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21157 - Bieg 5 P073A 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21159 - Bieg R P072B 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
10731 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 1 P174A 00 [002] - Usterka elektryczna. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
10732 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 P174E 00 [002] - Usterka elektryczna. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
10906 - Zawór oleju chłodzącego P179D 00 [002] - Usterka elektryczna. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
po zgaszeniu silnika - błędy się kasują i wszystko wraca do normy.
Specjalista od skrzyń biegów stwierdził uszkodzenie mechatroniki, mechatronika oddana do innego specjalisty który z kolei stwierdził że wszystko jest OK i problem leży po stronie sterownika (komputera mechatroniki) jednak podczas testów i sprawdzania całości mechatronika zachowuje się idealnie - nie generuje żadnych błędów - działa prawidło. Po zamontowaniu w samochodzie - problem cały czas występuje - losowo tak jak opisałem powyżej.
potrzebuję POMOCY co może powodować ten problem. czy wina leży jednak po stronie sterownika mechatroniki, samej mechatroniki czy trzeba kopać gdzie głębiej?
mam problem ze skrzynią biegów (chyba). Skoda Superb 3 z 2016r, 2.0 z DSG 6 biegowa.
Krótki opis: podczas jazdy - losowo - bez względu czy auto zimne czy już mocno rozgrzane, przy różnych prędkościach - spadek mocy, przy próbie przyspieszenia, obroty wzrastają ale auto nie przyspiesza. po wyłączeniu silnika i odczekaniu 2-3 minut wszystko wraca do normy. problem pojawia się losowo po 2 minutach albo po 20 minutach.... jedyne błędy jakie się pojawiają dotyczą skrzyni biegów.
oto spis błędów:
21153 - Bieg 1, P072C 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21154 - Bieg 2 P072D 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21155 - Bieg 3 P072E 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21156 - Bieg 4 P072F 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21157 - Bieg 5 P073A 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
21159 - Bieg R P072B 00 [002] - nie można załączyć. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
10731 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 1 P174A 00 [002] - Usterka elektryczna. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
10732 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 P174E 00 [002] - Usterka elektryczna. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
10906 - Zawór oleju chłodzącego P179D 00 [002] - Usterka elektryczna. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
po zgaszeniu silnika - błędy się kasują i wszystko wraca do normy.
Specjalista od skrzyń biegów stwierdził uszkodzenie mechatroniki, mechatronika oddana do innego specjalisty który z kolei stwierdził że wszystko jest OK i problem leży po stronie sterownika (komputera mechatroniki) jednak podczas testów i sprawdzania całości mechatronika zachowuje się idealnie - nie generuje żadnych błędów - działa prawidło. Po zamontowaniu w samochodzie - problem cały czas występuje - losowo tak jak opisałem powyżej.
potrzebuję POMOCY co może powodować ten problem. czy wina leży jednak po stronie sterownika mechatroniki, samej mechatroniki czy trzeba kopać gdzie głębiej?