Tempomat standard vs.ACC
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
- Samochód: Superb III combi Facelift
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Tempomat standard vs.ACC
Cześć, pytanie.
Znam specyfikacje i zasade działania ACC, ale mam pytanie o tempomat jaki jest montowany w standardzie. Czy to jest taki zwykły tempomat pasywny, ktory kontroluje tylko prędkość czy może też odległość od pojazdu?
Znam specyfikacje i zasade działania ACC, ale mam pytanie o tempomat jaki jest montowany w standardzie. Czy to jest taki zwykły tempomat pasywny, ktory kontroluje tylko prędkość czy może też odległość od pojazdu?
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: Inny
Re: Tempomat standard vs.ACC
Ten tempomat który nazywasz zwykłym (nazywa się w instrukcji chyba "GRA") miałem w poprzedniej SIII Ambition. Możesz ustawić na nim zadaną prędkość i auto po prostu ją utrzymuje. Nie reguluje aktualnej prędkości na podstawie odległości od poprzedzającego pojazdu jak ACC czy na podstawie informacji z nawigacji/znaków (jak pACC). Jedynie w przypadku występowania w aucie Front Assist (ja miałem i chyba nie bardzo można tego nie mieć) Skoda potrafiła sama wykonać awaryjne hamowanie jeśli coś nagle pojawiło się przed maską (ktoś z prawego pasa, ewentualnie ze 2 razy zdarzyło mi się że auto wykryło w ten sposób jakiś inny obiekt). Ale to jest hamowanie awaryjne - hamulec w podłogę - które wyłącza tempomat. Nie można tego nazwać "regulacją prędkości" jak w ACC.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
- Samochód: Superb III combi Facelift
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Oki dzięki za info, trochę szkoda mi kasy na doplacanir 2,5k za ACC, nie jestem fanem elektroniki zalazalo mi jedynie na prostym tempompacie aktywnym, ktory dostoswuje prędkość aby trzymać odleglość bez tych wszystkich bajerów, ktore ma ACC, rozpoznawanie znaków drogowych, podążanie z a navi itd.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Dokładnie, ACC to nie jest podstawowy tempomat. ACC to jest tempomat z utrzymywaniem odległości i prędkości do samochodu przed nami.
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Travel Assist to nie jest żaden dodatkowy system w skodzie.Kylo125 pisze:ACC właśnie dostosowuje prędkość bez bajerów. Bajery ma travel assist.
To jest zestaw systemów jak ACC, lane Assist, kamera znaków które ze sobą współdziałają, jego skład wchodzi chyba także traffic jam który sam w sobie też jest zestawem innych systemow.
W skodzie są 2 rodzaje tempomatów.
Klasyczny i właśnie ACC którego ciężko z założenia określić jako taki bez bajerów bo vs klasyczny sam w sobie jest bajerem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Nie jestem przekonany, czy podstawowy ACC w Superbie jest predyktywny, np. w takiej wersji Ambitiou czy Style, dawniej chyba nie był W takim wypadku jeżeli istnieją osobno to śmiało pACC można nazwać trzecim tempomatem . Aczkolwiek możliwe, że zespoili to w jedną opcję.
Gdy ja kupowałem to w ramach pakietu Travel Assist High wchodziły następujące: Funkcja rozpoznawania znaków drogowych, LANE ASSIST, SIDE ASSIST z REAR TRAFFIC ALERT, PARK ASSIST, pACC (Predictive Adaptive Cruise Control do 210 km/h), VIRTUAL COCKPIT, dla skrzyni DSG EMERGENCY ASSIST i TRAFFIC JAM ASSIST
Gdy ja kupowałem to w ramach pakietu Travel Assist High wchodziły następujące: Funkcja rozpoznawania znaków drogowych, LANE ASSIST, SIDE ASSIST z REAR TRAFFIC ALERT, PARK ASSIST, pACC (Predictive Adaptive Cruise Control do 210 km/h), VIRTUAL COCKPIT, dla skrzyni DSG EMERGENCY ASSIST i TRAFFIC JAM ASSIST
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tempomat standard vs.ACC
Ale nie ma czegoś takiego jak podstawowy ACC, bo podstawowy to zwykły Cruise Control. Stąd nazwa Adaptive Cruise Control (ACC). Zwykły działa tak, że jedynie utrzymuje stałą prędkość, a ACC utrzymuje zadany dystans od poprzedzającego pojazdu i hamuje w razie czego - praktycznie sam jedzie. W połączeniu z lane assist staje się samowystarczalny na autostradzie
Travel i High Travel Assist to tylko pakiety, w skład których wchodzą różne bajery.
Travel i High Travel Assist to tylko pakiety, w skład których wchodzą różne bajery.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
A pACC to Predictive Adaptive Cruise Control, który biorąc dane z nawigacji i kamer dostosowuje prędkość do znaków oraz wyhamowuje przed rondami, skrzyżowaniami a na łukach autostrady czy ekspresówki nieco zwalniający oraz niewyprzedzający prawym pasem samochodów na lewym pasie (zgodnie z przepisami w Europie) itd. itp...
Ale raz jeszcze napiszę - nie wiem, czy dzisiaj zwykły ACC ma to wbudowane, chociaż nie sądzę.
Ale raz jeszcze napiszę - nie wiem, czy dzisiaj zwykły ACC ma to wbudowane, chociaż nie sądzę.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
- Samochód: Superb III combi Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
zwykły ACC ma -niewyprzedzenie prawym pasem - wyłączenie/włączenie przez obd11 lub carscaner itp
do ACC można dokodować zwykły tempomat.
do ACC można dokodować zwykły tempomat.
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Wszystko się zgadza jeśli jeździsz na nawigacji z auta a nie np na Google map jak jaartho pisze:A pACC to Predictive Adaptive Cruise Control, który biorąc dane z nawigacji i kamer dostosowuje prędkość do znaków oraz wyhamowuje przed rondami, skrzyżowaniami a na łukach autostrady czy ekspresówki nieco zwalniający oraz niewyprzedzający prawym pasem samochodów na lewym pasie (zgodnie z przepisami w Europie) itd. itp...
Ale raz jeszcze napiszę - nie wiem, czy dzisiaj zwykły ACC ma to wbudowane, chociaż nie sądzę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Sam ACC (bez Travel Assist High) u mnie w poprzedniej Skoduni to był bardzo głupiutki, tylko trzymał odległość i prędkość poprzedzającego samochodu. W Superbie jak taki podstawowy ACC (czyli oczywiście tempomat z radarem) się sprawuje nie wiem.
Trzyma w pasie chociaż??
Pewnie się zmieniało 10 razy i bądź tu mądry, ktoś z rocznika 2015 powie jedno, z 2018 powie drugie a z 2021 jeszcze coś innego...
Trzyma w pasie chociaż??
Pewnie się zmieniało 10 razy i bądź tu mądry, ktoś z rocznika 2015 powie jedno, z 2018 powie drugie a z 2021 jeszcze coś innego...
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tempomat standard vs.ACC
Nie trzyma, bo od tego jest Lane Assist, a nie ACC. To są oddzielne systemy.
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Tempomat standard vs.ACC
No dokładnie. Mam wrażenie że artho nie rozumie różnicy. pACC jak go nazywa to rozbudowanie samego ACC o czytanie znaków (osobna funkcjonalnośc w aucie) i konieczność posiadania i używania fabrycznej nawigacji. ACC wspomaga się danymi z tych 2 funkcji co daje wynikową tego mistycznego pACC, ale nadal w jego sklad wchodzi jedyny jaki jest ACC.
Utrzymywanie w pasie ruchu to kolejna zupełnie oddzielna funkcja.
A te Travel Assist czy travel Assist high to tylko nazwy marketingowego które spinają w nawias kilka wyżej opisanych opcji.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Utrzymywanie w pasie ruchu to kolejna zupełnie oddzielna funkcja.
A te Travel Assist czy travel Assist high to tylko nazwy marketingowego które spinają w nawias kilka wyżej opisanych opcji.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Ale czemu piszesz "jak on go nazywa" albo "mistycznym"? Czy wyczuwam nutkę jakiejś niezdrowej zawiści? To jest nazwa Skody a nie mój wymysł. To Skoda oddzieliła podstawowy tempomat od podstawowego ACC a podstawowy ACC od sporo bardziej rozbudowanego zestawu opcji jazdy ćwierć-autonomicznej pod nazwą Travel Assist High. Różnica między takim głupim ACC a pełnym pakietem Travel Assist High jest KO-LO-SAL-NA, natomiast czy chcecie to nazywać "zestawem pakietów" rozszerzających tempomat czy po prostu sporo bardziej zaawansowanym tempomatem to dla mnie serio rybkacoolmobil pisze: ↑13 sty 2024, o 02:01 No dokładnie. Mam wrażenie że artho nie rozumie różnicy. pACC jak go nazywa to rozbudowanie samego ACC o czytanie znaków (osobna funkcjonalnośc w aucie) i konieczność posiadania i używania fabrycznej nawigacji. ACC wspomaga się danymi z tych 2 funkcji co daje wynikową tego mistycznego pACC, ale nadal w jego sklad wchodzi jedyny jaki jest ACC.
Utrzymywanie w pasie ruchu to kolejna zupełnie oddzielna funkcja.
A te Travel Assist czy travel Assist high to tylko nazwy marketingowego które spinają w nawias kilka wyżej opisanych opcji.
Oczywiście w pełni rozumiem, że osobom z bieda wyposażeniem zależy na marginalizowaniu różnic, które są między takim bazowym ACC a praktycznie samodzielnie jeżdżącym tempomacie Travel Assist High, ale prawda jest taka, że bazowy ACC to już przeżytek obecny w markach premium od 20 lat a jedynie pełny pakiet Travel Assist odróżnia Superba od 20-letnich samochodów w kwestii ćwierć-autonomicznej jazdy. Nie wspominając już o klasycznym tempomacie, ale ten ma już więcej niż pół wieku. Co nie zmienia faktu, że wielu osobom taki klasyczny tempomat w pełni wystarczy
Natomiast wracając co marginalizowania to pytam się wprost - w jaki sposób to pomaga autorowi wątku?
Ja jeżdżę na Google Maps w iPhonie i nie wiem czy to bug, ale przed rondami czy skrzyżowaniami samochód zwalnia. Tak jakby brał jedno i drugie pod uwagę. Czasami ten ficzer znikał i pojawiał się ponownie po aktualizacji.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2024, o 10:44 przez artho, łącznie zmieniany 4 razy.