Strona 1 z 1

Duży serwis po zakupie 2.0 TSI 280 4x4 2016

: 2 mar 2024, o 21:48
autor: StRaDiVaRiUs
Kupiłem świeżo auto jak w tytule, przebieg 190 tys. Planuję wymienić wszystkie graty eksploatacyjne, żeby wiedzieć czym jeżdżę. Pytanie do Was - jakie zamienniki o jakości oryginałów lub lepsze polecacie, chodzi konkretnie o:
- kompletny rozrząd (CJXA), jakie elementy dodatkowe przy okazji jego wymiany
- olej do silnika, filtry
- olej DSG, filtr
- olej Haldex
- płyn chłodniczy + zbiornik bez silikatu
- płyn hamulcowy
- uszczelki miski, pokryw rozrządu itp.

Re: Duży serwis po zakupie 2.0 TSI 280 4x4 2016

: 14 kwie 2024, o 10:05
autor: Beton14
Parę dni temu wymieniłem rozrząd i olej u siebie, olej zmieniłem na Castrol 5w30, poprzedni był Millers 0w30 a poprzedni właściciel lał longline. Co do skrzyni to wymieniałem rok temu olej ale nie wiem jaki, mechanik dobierał. W tygodniu będę miał faktury z wymiany rozrządu to napiszę co i jak.

Re: Duży serwis po zakupie 2.0 TSI 280 4x4 2016

: 23 maja 2024, o 11:30
autor: Movibonczuk
Ja jeszcze nie wymianialem rozrzadu ale z tego co czytam to mechanicy raczej polecaja oryginaly. Wymienia sie to tak rzadko, ze chyba nie ma co ryzykowac. Co do DSG tez podobno tylko oryginal (G 055 529 A2). Nawet jak sie pooglada filmy na YT to „majstry” tez polecaja tylko ten od VAG. Nie wiem dlaczego bo wiele renomowanych firm, ktorych oleje lejemy do silnikow jako te lepsze od tych z ASO, robi oleje do DSG, ktore do tego sa sporo tansze. No ale niech sie w tej sprawie wypowie ktos kto juz wymienial.

Olej silnikowy? Hmm… Chyba najdluzszy temat na kazdym forum. :lol: Ja unikam LL. Wymieniam co 10k max. Leje 5W30 504 507 na bazie PAO. Ostatnio XADO Atomic oil 5W30.

Haldex, plyn chlodniczy, hamulcowy robilem w ASO.

Re: Duży serwis po zakupie 2.0 TSI 280 4x4 2016

: 24 maja 2024, o 00:58
autor: StRaDiVaRiUs
No ja akurat teraz zalałem LL TopTec 4200 + Ceratec. Zestaw polecony przez serwisantów znających TSI. Wcześniej lany Shell Ultra. Nie doktoryzuję się już z olejów, ma spełniać normę i być 5W30.
Haldex i DSG zrobione na Ravenolu.
Chłodniczy BASF Glysantin (czyli G12 EVO) i wywalenie silikatu. \
Hamulcowy ATE SL6
Filtry MANN
Uszczelki OEM lub Elring
Rozrządu nie robiłem, jest w połowie żywota (jest rewizja na dolnej obudowie rozrządu, sprawdzam przy wymianie opon, kosztuje to nową zaślepkę).