Finansowanie
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Re: Finansowanie
Mam pytanie przy rabacie 9% na SuperB do produkcji, warto rozgladac sie za innym finansowaniem?
Jak wyglada kwestia brania RTI D3 w VW finance - obowiazkowe, czy moge dokupic to gdzies indziej?
na co jeszcze zwrocic uwage?
Jak wyglada kwestia brania RTI D3 w VW finance - obowiazkowe, czy moge dokupic to gdzies indziej?
na co jeszcze zwrocic uwage?
- timanfaya
- Posty: 636
- Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 wrz 2020, o 20:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Finansowanie
Czy mi się wydaje, że klasyczny leasing podrożał? Obecnie jest oferta "Leasing 102%" zamiast 101%. Miałem kalkulację robioną pół roku temu i wychodziło mniej. W moim przypadku dla tych samych parametrów (4 lata z zerowym wkładem i 1% wykup) jest więcej o 1,66%, co daje finalnie 2.7k więcej. Stopy procentowe zleciały na ryj, a leasingi podrożały,
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Finansowanie
Gdzieś muszą zarabiać. Mi rata leasingu zmalała w ciągu ostatniego roku właśnie przez obniżkę stóp. A cholera wie, czy nie pójdzie jeszcze niżej.
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 19:06
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
Re: Finansowanie
Ubezpieczenie to chyba też tu?
Odbieram w tym tygodniu SIII Scout w dieslu. Leasing w VB. Samochód doposażony wg cen katalogowych na 199 tyś, płacę 181 tyś. Leasing na 5 lat, wpłata własna 20%, wykup 10%. Raczej będę go wykupywał i jeździł kolejnych 5 lat.
Suma wpłat 192 tyś, czyli leasing kosztuje mnie 11 tyś - czyli ok. 7,5% (odliczając wpłatę własną), czyli rocznie ok. 1,5%.
AC+OC+NNW+Assistance (z holowaniem do 650 km w Polsce, do 1000EUR w Europie i samochodem zastępczym do 9dni)+"pakiet równa droga" (czyli brak zwyżki w przypadku skorzystania z AC na uszkodzone koło) ok. 5.500,- zł.
Oczywiście chcę na te 5 lat wziąć też GAP fakturowy, bo jakby mi skubnęli auto w 5 roku, to odzyskam całą kasę i mogę kupować następne. Poza bardzo drogim GAP doliczonym do raty leasingowej (wychodzi po odliczeniu podstawowej polisy ok. 7,5 tyś) u dealera mają GAP w Compensa, można go dokupić w ciagu miesiąca od rejestracji pojazdu i na 3 lata do wartości dopłaty 45 tyś kosztuje 1500 zł.
Ale..
Mam taki problem, że będę musiał zrobić cesję leasingu (bo za rok zamykam działalność, na którą biorę auto) na świeżo otwartą firmę (na tyle swieżą, że musiałbym zrobić znacznie większą wpłatę własną). Z cesją leasingu i polisy nie będzie problemu (nawet mam to obiecane bezkosztowo). Za to na GAP podobno nie da się zrobić cesji
Ktoś z Was może orientuje się, czy jakiś ubezpieczyciel sprzeda mi GAPa z gwarancją cesji na nowego użytkownika pojazdu? No i oczywiście najlepiej 5 letniego i nie droższego niż jakieś 3-4 tyś.
Odbieram w tym tygodniu SIII Scout w dieslu. Leasing w VB. Samochód doposażony wg cen katalogowych na 199 tyś, płacę 181 tyś. Leasing na 5 lat, wpłata własna 20%, wykup 10%. Raczej będę go wykupywał i jeździł kolejnych 5 lat.
Suma wpłat 192 tyś, czyli leasing kosztuje mnie 11 tyś - czyli ok. 7,5% (odliczając wpłatę własną), czyli rocznie ok. 1,5%.
AC+OC+NNW+Assistance (z holowaniem do 650 km w Polsce, do 1000EUR w Europie i samochodem zastępczym do 9dni)+"pakiet równa droga" (czyli brak zwyżki w przypadku skorzystania z AC na uszkodzone koło) ok. 5.500,- zł.
Oczywiście chcę na te 5 lat wziąć też GAP fakturowy, bo jakby mi skubnęli auto w 5 roku, to odzyskam całą kasę i mogę kupować następne. Poza bardzo drogim GAP doliczonym do raty leasingowej (wychodzi po odliczeniu podstawowej polisy ok. 7,5 tyś) u dealera mają GAP w Compensa, można go dokupić w ciagu miesiąca od rejestracji pojazdu i na 3 lata do wartości dopłaty 45 tyś kosztuje 1500 zł.
Ale..
Mam taki problem, że będę musiał zrobić cesję leasingu (bo za rok zamykam działalność, na którą biorę auto) na świeżo otwartą firmę (na tyle swieżą, że musiałbym zrobić znacznie większą wpłatę własną). Z cesją leasingu i polisy nie będzie problemu (nawet mam to obiecane bezkosztowo). Za to na GAP podobno nie da się zrobić cesji
Ktoś z Was może orientuje się, czy jakiś ubezpieczyciel sprzeda mi GAPa z gwarancją cesji na nowego użytkownika pojazdu? No i oczywiście najlepiej 5 letniego i nie droższego niż jakieś 3-4 tyś.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 200KM
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Poznań, Nowy Tomyśl
Re: Finansowanie
Podłączam się pod pytanie o GAPa, bo też mnie to interesuje. Auto w leasingu na 3 lata, GAPa mam na 5lat. Auto chce wykupić po zakończeniu leasingu na siebie jako osobę prywatną za 1%.
Tylko czy nie będzie problemu z GAPem, to właśnie sprawdzam, prześwietlając umowę z nimi...
@mkuldane, dlaczego wziąłeś z wykupem 10% a nie 1%? Może być trudniej przez to znaleźć klienta. Cały trik polega na tym, że wykupujesz auto za 1% prywatnie! I auto już nie jest na firmę a prywatne... jeśli wiesz jakie korzyści się z tym wiążą...
Tylko czy nie będzie problemu z GAPem, to właśnie sprawdzam, prześwietlając umowę z nimi...
@mkuldane, dlaczego wziąłeś z wykupem 10% a nie 1%? Może być trudniej przez to znaleźć klienta. Cały trik polega na tym, że wykupujesz auto za 1% prywatnie! I auto już nie jest na firmę a prywatne... jeśli wiesz jakie korzyści się z tym wiążą...
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 19:06
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
Re: Finansowanie
^^ bo zakładam, że przez kolejne 5 lat od wykupu będę jeździł tym autem "firmowo". Domyślam się, że korzyści sa wtedy jeśli wykupujesz je prywatnie i sprzedajesz (bo nie tracisz na VAT), ale jeśli chcesz jeździć dalej i wrzucac wydatki w koszty, to chyba musze wykupić na firmę?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 200KM
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Poznań, Nowy Tomyśl
Re: Finansowanie
W dzisiejszych czasach i ciągłej zmianie przepisów uważam, że korzystniej jest wykupić prywatnie auto i ewentualnie wynająć firmie, ale wtedy kilometrówkę pisać itp.
A na firmę za dużo nie odpiszesz 75% netto i 50% VAT z faktury... A sprzedając auto będziesz musiał sprzedać z pełnym VATem. Zapłacisz od tego cały VAT, i podatek dochodowy.
Musisz sobie przeliczyć co ci się bardziej opłaca, każda działalność musi być rozpatrywana indywidualnie.
Auto sprzedając nawet prywatnie po pół roku za kwotę X, możesz przeznaczyć póżniej na wkład własny do nowego auta, co będzie twoim kosztem w rozumieniu JDG.
Temat do przemyślenia
A na firmę za dużo nie odpiszesz 75% netto i 50% VAT z faktury... A sprzedając auto będziesz musiał sprzedać z pełnym VATem. Zapłacisz od tego cały VAT, i podatek dochodowy.
Musisz sobie przeliczyć co ci się bardziej opłaca, każda działalność musi być rozpatrywana indywidualnie.
Auto sprzedając nawet prywatnie po pół roku za kwotę X, możesz przeznaczyć póżniej na wkład własny do nowego auta, co będzie twoim kosztem w rozumieniu JDG.
Temat do przemyślenia
Re: Finansowanie
zawsze można autko wycofać z działalności. Zrobić darowiznę na osoby z grupy niezwolnionej z podatku, odczekać pełnych 6msc i sprzedać.ziom_pl pisze: ↑16 mar 2021, o 11:55 W dzisiejszych czasach i ciągłej zmianie przepisów uważam, że korzystniej jest wykupić prywatnie auto i ewentualnie wynająć firmie, ale wtedy kilometrówkę pisać itp.
A na firmę za dużo nie odpiszesz 75% netto i 50% VAT z faktury... A sprzedając auto będziesz musiał sprzedać z pełnym VATem. Zapłacisz od tego cały VAT, i podatek dochodowy.
Musisz sobie przeliczyć co ci się bardziej opłaca, każda działalność musi być rozpatrywana indywidualnie.
Auto sprzedając nawet prywatnie po pół roku za kwotę X, możesz przeznaczyć póżniej na wkład własny do nowego auta, co będzie twoim kosztem w rozumieniu JDG.
Temat do przemyślenia
Wiem, wiem że trochę rzeźba ale dzieki temu unikamy łacenia VAT +PPL
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: Finansowanie
Przelicz ile byś musiał jeździć i serwisować auto, żeby zaoszczędzić VAT i dochodówkę od samej sprzedaży auta. Chyba że masz zamiar jeździć autem aż jego wartość będzie wynosić tyle co maksymalny wkład własny do następnego leasingu. Prywatne auto zawsze możesz rozliczać w JDG (50% VAT i 20% kosztów, bez bawienia się w kilometrówkę).
- timanfaya
- Posty: 636
- Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Finansowanie
Przy JDG zdecydowanie polecam wykup prywatnie za 1% i ew. sprzedaż po 6 miesiącach bez podatków.
Taki sam wariant ale przy wykupie z leasingu jako JDG sprawia, że odliczone przez te kilka lat 50% VATu de facto... oddajemy urzędowi skarbowemu, bo przy sprzedaży auta musimy doliczyć 100% VATu. Innymi słowy przez ok. 4 lata (kiedy auto straci koło połowy swojej wartości) wychodzimy podatkowo na zero.
Taki sam wariant ale przy wykupie z leasingu jako JDG sprawia, że odliczone przez te kilka lat 50% VATu de facto... oddajemy urzędowi skarbowemu, bo przy sprzedaży auta musimy doliczyć 100% VATu. Innymi słowy przez ok. 4 lata (kiedy auto straci koło połowy swojej wartości) wychodzimy podatkowo na zero.