VCDS możliwe zmiany

duzy23
Posty: 20
Rejestracja: 26 sie 2021, o 12:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: duzy23 »

Enriquez pisze: 11 paź 2021, o 14:59 nie, kodowanie jest trochę głębiej
Powiedz mi czy można zrobić to VCDS? Jak?
Mam Gościa co ma ODIS ale On też nie wie jaka jest procedura.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: Enriquez »

Nie można VCDS. Musi być Odis Engineering (nie ten, co mają serwisy, tylko wersję "Engineering"), albo VagCan Pro. Do tego VAG Helper. Ten, kto to ma i używa będzie wiedział co i jak. Zmiana w bajcie 18 na cokolwiek przy pomocy VCDS, to proszenie się o kłopoty.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
duzy23
Posty: 20
Rejestracja: 26 sie 2021, o 12:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: duzy23 »

Enriquez pisze: 11 paź 2021, o 20:37 Nie można VCDS. Musi być Odis Engineering (nie ten, co mają serwisy, tylko wersję "Engineering"), albo VagCan Pro. Do tego VAG Helper. Ten, kto to ma i używa będzie wiedział co i jak. Zmiana w bajcie 18 na cokolwiek przy pomocy VCDS, to proszenie się o kłopoty.
Wielkie dzięki.
Jutro zapytam kolesia jaki ma model ODISA
Kiedyś kodowałem w octavi II VCDS, a tu musieli poutrudniać.
lwlw
Posty: 213
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: lwlw »

Włożyłem licznik 3T1920841L zamiast oryginalnego 3T1920811J. Co trzeba zrobić by odpalić w nim to całe menu, ustawienia, itd.? Trzeba zakodować w centralnej elektryce? Zaznaczyłem tam bajt 9 bit 3 "Multi function display/Board computer via Operation and Display Protocol (BAP) active", ale nic to nie zmienia. W polskiej wersji tam jest po prostu "MaxiDot zainstalowany", więc to jest chyba to? BCM mam 1K0937087AE.
duzy23
Posty: 20
Rejestracja: 26 sie 2021, o 12:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: duzy23 »

Enriquez pisze: 11 paź 2021, o 20:37 Nie można VCDS. Musi być Odis Engineering (nie ten, co mają serwisy, tylko wersję "Engineering"), albo VagCan Pro. Do tego VAG Helper. Ten, kto to ma i używa będzie wiedział co i jak. Zmiana w bajcie 18 na cokolwiek przy pomocy VCDS, to proszenie się o kłopoty.
Koleś ma dokładnie taki Odis jak pisałeś ale nie wie jaka jest procedura. Podpowiesz jak to zrobić?
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 429
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: krzynol »

YT i kanał krzynol garage
tam jest o bajcie 18
duzy23
Posty: 20
Rejestracja: 26 sie 2021, o 12:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: duzy23 »

krzynol pisze: 15 paź 2021, o 07:43 YT i kanał krzynol garage
tam jest o bajcie 18
Po tym Twoim filmiku o passacie, wychodzi na to że lepiej nic nie kodować w bajt 18;A chciałem zaznaczyć tylko 1C
Mam dwie opcje albo jeździć na pseudo dziennych halogeny + pozycyjne albo przyjechać do Ciebie na kodowanie (mam prawie 300 km) Podaj na priv jaka cena takiej usługi.
mikeman
Posty: 58
Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: mikeman »

spacewalker pisze: 10 maja 2019, o 12:27 1K8919475D o ile pamietam to ten był dedykowan ydo RNS 510
a inne do MIb ... cos tam było kiedys własnie o tym

S2 przed FL ... jak ma stary licznik ,. to jeszcze licznik do wymiany, bo PLA 2.0 musi pokazac na LCD , inaczej nie zadziała
Czy ktos moglby pomoc z kodowaniem modulu PLA 1K8919475D, ktory wlozylem w miejsce fabrycznego 3T0919475F?
PLA mialem jzainstalowane fabrycznie i modul zmienilem tylko (i az) po to zeby czujniki uruchamialy sie z automatu jak pod cos podjezdzam. Po wymianie modulu:
1. Jest sygnal dla parkowania i z przodu i z tylu
2. PLA zaparkowalo mi i rownolegle i prostopadle (choc w module siedzi pewniejszy robot, bo mam wrazenie ze samochod porusza sie szybciej npodczas manewru, niz przy ppprzednim module)
3. Nie wyswietla sie nic (OPS360) na radiu, a mam RNS315.
4. Probowalem przekodowac Park Assist w module komfortu w Vcds zeby dawalo OPS po protokole BAP 3.3, a nie 4.0 (tak mialem przy poprzednim module), ale VCDS wyrzuca Error 31: Request out of range.

Czy przy wymianie samego mosulu powinienem zmienic/zakodowac cokolwiek innego?
mikeman
Posty: 58
Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: mikeman »

Odpowiem sobie sam: Zmiana niektorych opcji ( w tym BAP protocol) jest zablokowana w konkretnych firmware. Nie odkryje Ameryki jak napisze po raz kolejny ze modul z koncowka D przeznaczony jest dla MIB STD, a z koncowka E dla RNS315/510. To co musialem zrobic, to znalezc firmware z wersji E i wgrac go do modulu, co uczynilem VCP 5.5.1. Po tym jeszcze tylko raz wyskoczyl Error 31 zeby przy nastepnej probie odpuscic i dac ustawic wszystko to, co chcialem lacznie z BAP 3.3. Efektem jest dzialajaca wizualizacja OPS na RNS315, a jak juz zmienie nawi na MIB STD2, to po prostu znowu wgram oprogramowanie z wersji D.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: marioti »

Nie ukrywam, że chętnie bym poznał całą procedurę. Automatyczne uruchamianie czujników parkowania przy niskiej prędkości miałem w poprzednim aucie, mam obecnie w volvo, i od początku brakuje mi tego w skodzie. Kiedyś nawet pytałem tu na forum czy da się to ogarnąć, ale temat "umarł" bez konkretnej odpowiedzi, aż do dzisiaj :D

Jeżeli byś mógł to ogarnąć, i podać konkretną procedurę (ewentualnie udostępnił też niezbędne pliki) to byłbym Ci bardzo wdzięczny.
Rozumiem, że podstawą jest VCP i wymiana modułu.
Pytanko dodatkowe czy wymieniając moduł na 1K8919475E nie trzeba już kombinować z softem? Przy czym znaleźć ten moduł to graniczy z cudem. Jest jeden sprzedawca, ale widać, że to inny moduł, tylko ze zmienionym softem na ten z "E".
Dużo modułów jest bez literki na końcu, pytanie zatem jaki konkretnie moduł trzeba nabyć, aby można było zmienić mu soft na "E"

U mnie siedzi RNS315+, a dla PLA pokazuje się sterownik 3T0919475C z softem 0005
mikeman
Posty: 58
Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: mikeman »

Szczerze, to filozofii w tym nie ma. Pod warunkiem, ze wie sie co trzeba zrobic.

Po pierwsze: tak, jak kupisz 1K8919475E, to nie bedziesz musial zmieniac softu (ale pewnie zmienic kodowanie modulu w VCDS pod swoje auto). Jesli kupisz z literka D, to tak- bedziesz musial przeflashowac w VCP np. jak bedziesz mial dzialajace VCP, to to po prostu jest klikniecie odpowiedniego przycisku i podanie pliku.
Po drugie: moduly z literkami E i D maja taki sam hardware, wiec rozni je tylko wgrane oprogramowanie. Pliki z firmware mam, moge podeslac.

Ps. Wszystko super, ale w 12 czujnikowym park assiscie wlaczajace sie czujniki z boku czasami denerwuja, ale wole tak, niz zrobic obcierke przy parkowaniu.

Pss. Zapomnialbym. Musisz kupic takze adapter z trzech wtyczek, ktore masz w aucie do dwoch wtyczek w modulach D/E . Dodatkowo, ja jedna z trzech wtyczek musialem pozbawic skrzydelek zeby weszla.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: marioti »

Prośba poszła na pv
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: marioti »

Popraw mnie jeżeli się mylę: moduł PDC znajdę w rejonie pod kierownicą? czy jakoś w tych okolicach?

W przypadku gdy mam 10 czujników, a podłączam moduł który jest pod 12 czujników, to czy sam moduł nie będzie zgłaszał błędu braku tych dwóch?
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: maureliusz »

mikeman
A napisałbyś poza tym załączeniem czujników przy małej prędkości co jeszcze finalnie udało Ci się uruchomić?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, o 11:12 przez maureliusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: VCDS możliwe zmiany

Post autor: maureliusz »

Error
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ