Strona 1 z 2

Problem ze zmianą biegów przy S1

: 2 sty 2013, o 19:12
autor: mariuszmuda
Witam,

mam problem ze zmianą biegów, skrzynia jest manualna 5 -biegowa. Auto jest świeżo po wymianie sprzęgła
oraz koła 2-masowego. Podczas jazdy przy zmianie biegów (z 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4) przy obrotach około 2-3 tys czuć i słychać zgrzyt w skrzyni biegów, przy zmianie biegów przy obrotach około 1-1,5 tyś wszystko jest OK. Proszę o pomoc jaka może być przyczyna takiego problemu

pozdrawiam
Mariusz

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 2 sty 2013, o 19:35
autor: neck99
A przed zmiana sprzegła bylo okej ? Bo moze cos przy wymianie nie zagrało

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 2 sty 2013, o 20:13
autor: sjak
Pytanie - czy "zgrzyt" na pewno zależy od prędkości obrotowej silnika, czy szybkości zmiany biegów ?
Bo wygląda mi to tak, jakby do końca nie wysprzęglało

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 2 sty 2013, o 20:17
autor: Zaj007
Mi podobnie. Przy niższych obrotach synchronizatory dają radę. Wyżej już nie.

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 3 sty 2013, o 06:04
autor: mariuszmuda
Przed wymianą sprzęgła było OK, a zgrzyt zależy od obrotów silnika a nie szybkości zmiany biegów.
Może trzeba wymienić wysprzęglik?

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 3 sty 2013, o 06:24
autor: szms
Wymieniałeś wszystko w baaardzo zaufanym warsztacie?
Teoretycznie jak wszystko było nowe powinno się zgrać... a jak się połasili i stwierdzili, że jakaś część "była w dobrym stanie" i ją zostawili mogą być jakieś zgrzyty... stary może być docisk lub wysprzęglik, albo stary docisk założony na nową tarczę.
Chyba, że wszystko miałeś zmieniane 50 km temu i wszsystko jeszcze się zgra.

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 3 sty 2013, o 07:26
autor: mariuszmuda
Byłem przy wymianie i na pewno wymieniono:
- kompletne sprzęgło wraz z dociskiem (firma Luk)
- koło 2-masowe (firma Luk)
- łożysko igiełkowe

wymieniłem bo jak kupiłem auto to ciężko wchodziły biegi na postoju ale w czasie jazdy nie zgrzytało przy zmianie.
Ale na pewno nie wymienili wyprzęgnika bo stwierdzili że jest OK

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 3 sty 2013, o 20:29
autor: neck99
Luk mial ostatnio wpady. Kumplowi sie rozlecialo kolo po 500km od wymiany i tak 3 razy. Wsadzil sachs i po sprawie. Moze byc wada badz przy wymianie cos z linkami. Tam jest taka mini regulacja moze by cza bylo pogmerac

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 3 sty 2013, o 22:55
autor: dato
Jeszcze nie słyszałem o takiej wymianie bez wysprzęglika.

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 5 sty 2013, o 11:24
autor: DAREK_79
Witam,
Jak bawimy się w wymianę kpl. sprzęgła z dwumasem, to nie oszczędzamy na wysprzęglikach za 200zł, a poza tym "pseudo fachowcy" którzy ci to wymieniali powinni w tym temacie ci doradzić.
Reklamuj robotę w zakładzie mechanicznym.

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 5 sty 2013, o 11:30
autor: szms
Niestety, spartolili sprawę, jak w VC wymieniałem, to docisk i wysprzęglik też był ok, ale od razu stwierdziłem, że jak mechanik chce to niech sobie sam to zakłada do swojego wozu, jak wymieniać to wszystko.

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 5 sty 2013, o 18:40
autor: dato
Darek dobrze podsumował - idiotyczna oszczędność przy takiej robocie. Jak pompa wody przy rozrządzie.

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 6 sty 2013, o 07:48
autor: dekard
LUK mi się wysrał po około 10 tysiach. Fakt, że był z allegro (komplet ze sprzegłem i wysprzęglikiem)

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 20 sty 2013, o 15:56
autor: piotrekwitek1
A po co wysprzeglik wymieniać? w superbie 1 nie jest w srodku! ja nie wymienialem nie ma sensu!

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

: 20 sty 2013, o 16:03
autor: szms
Tak, podobnie jak nie ma sensu wykupować sobie AC, bo przecież jest się wyśmienitym kierowcą.