Zuber pisze:A jakie są kryteria na zawodach car audio? Głośność czy coś więcej?
1.
Głośność : zawody "db drag" czyli każdy stara się stworzyć system którym wyciśnie jak najwięcej decybeli, a dokładnie musisz przywalić basem tak żeby wytworzyć jak największe ciśnienie akustyczne wewnątrz auta. Nie musi być pięknie, estetycznie, byle przywalić jak najmocniej. Kable od spawarek, dodatkowy akumulator, kondensatory, potężne skrzynie i jeszcze potężniejsze głośniki niskotonowe. Na tym to polega i wbrew pozorom wcale nie jest to takie proste.
2.
Coś więcej : : zawody Sound Quality czyli jakościowe granie. Tutaj trzeba wiedzy, doświadczenia i w miarę dobrego sprzętu. Dodatkowo prócz jakości grania ważne jest jak instalacja została wykonana, jak wpasowuje się w autko, jak prowadzone są przewody, jak wygląda zabudowa itp itd. Sędziowie oceniają wszystko. Zawody polegają na osłuchiwaniu samochodów przez sędziów i na podstawie punktów przyznawanych za poszczególne składowe wybierają najlepsze autka.
Pisząc o tym, że za dopłatę do systemów montowanych w Audi, Mercedesach, BMW itp sygnowanych znanymi markami można zbudować sobie bardzo dobry jakościowo system właśnie w kategorii Sound Quality - świetnie wygłuszone drzwi, dobry system 2-3 drożny, wzmacniacz i jak będzie trzeba to sub do bagażnika aby dodać troszkę dołu w graniu, jeżeli zrobi się to z głową i zrobi to doświadczony człowiek to można rozkoszować się dźwiękiem w aucie przez wiele wiele godzin. Cały bajer polega na tym aby uzyskać scene przed słuchającym ( a nie ta parodia która tworzy się w Superbie ), ma być szeroko, każdy instrument do zlokalizowania a nie zlepek dźwięków, muzyka ma być przyjemnością.
Zuber pisze:ak ocenić obiektywnie czy lepiej gra jeden czy drugi zestaw?
Ciężko powiedzieć o pełnym obiektywiźmie w ocenie dźwięku, bo to tak jak obiektywna ocena obrazu czy filmu. Ktoś się z oceną zgodzi a ktoś nie, ocena końcowa w Sound Quality to subiektywne odczucie sędziego i co najwyżej potem można sobie na forum napisać że sędzia to ku**s. Obiektywnie to jest w zawodach DB DRAG - jest miernik SPL i już, jeden ma 156,01 dB, a drugi 149,8 dB i wszystko wiadomo.