Temat slabych xenonow przerobilem dosc gruntownie.
Od zakupu (auto z 2008) soczewka byla z zewnatrz normalnie mega szara. W nocy strach jechac. Przeciwmgielne dawaly go wiecej niz
xenon! Ba, golf 3 mial wiecej swiatla przed soba (bez kitu). Auta za mna sprawialy, ze rzucalem cien przed siebie
IMHO problem jest nie tyle, ze soczewka jest brudna (chociaz na pewno to tez przeszkadza swiatlu), ale sprawdzilbym odblysnik. Zeby swiecilo jak fabryka dala (czyli okolice 3000lumenow), odblysnik musi sie lsnic jak psu jaja. Inaczej lumeny spadaja w dol... dla porownania, ja mialem 600lumenow xD Dowolne auto z halogenem zapodaje 1500lumenow, takze tego..
Ogolnie tak:
- we wroclawiu nikoog nie znajdziesz. dzwonilem do "Dr
Xenon" ale Pan sie poddal jak uslyszal, ze reflektor ma AFS (nie odbieral wiecej telefonow)
- jest firma Vacmet Sp. z o.o. zajmujaca sie metalizacja prozniowa, wiec i regenracja odblysnikow. bylem, rozmawialem - chetnie zmetalizuja Ci wszystko co im dasz w specjalnej maszynce ktora mi pan pokazal, JESLI zdemontujesz se odblysnik i im go dasz - erog: rozkliesz reflektory.
Pojechalem zatem do Poznania, spedzilem tam 1 noc w hostelu, wyblagalem Pana z
xenon-serwis F.H.U. Rafał Matuszczak zeby nie robil tego 5 dni (jak zazwyczaj to trwa) tylko 2 i sie udalo. W koncu swiatlosc za 500zl!!!!! Zostaly wymienione soczewki razem z oblysnikami. Reflektory daja teraz jakies 1800lumenow na droge. Jest to duuuzo wiecej niz bylo i niz moze mi zaoferowac halogen wiec sie ciesze.
Ogolnie soczewki tez nie sa jakies nowe i najnowsze auta swieca mocniej, ale jest naprawde extra.
Co do czysczenia:
- na jakims amerykanskim forum gosciu zrobil video tutorial gdzie rozklejal refeltkory itd. ogolnie tak: 300 stopni pierrnik nastaw na max 3 minuty. rozpuszcza sie klej butylowy i nozykiem objezdzasz. wazne: reflektor nie moze dotykac blachy piekarnika xD
- sklejasz smarujaca ciemnym silikonem. ja mam to teraz tak u seibie zrobione, jezdze z pol roku, deszcz, brud itd. i nic, wszystko szczelne.