Hak holowniczy S2

tomekk1980
Posty: 138
Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: tomekk1980 »

przybora pisze: 17 maja 2020, o 17:31 Witam, odgrzeje kotleta, większa część wpisów jest już wiekowa co nie zmienia że jest nie aktualna ale nie o to chodzi. Ktoś może polecić jakąś wiązkę dedykowaną wraz z modułem do Superb 2 kombi 2010/2011 ? Iść w kierunku wiązki westfalia czy innych tańszych z allegro nawet o 100zł od westfali ? Generalnie szukam haka używanego z demontażu i dlatego zastanawiam się nad jakąś sensowną wiązką. Oryginalnej nie znam numerów i nie wiem jak z dostępnością. Ktoś mógłby się wypowiedzieć? Ktoś może ma jakiś schemat elektryczny takiej wiązki mógłbym ją wykonać też sam. Z góry dzięki za zainteresowanie.
Cześć,
Długo szukałem używanego haka do Superba2 i nic godnego nie znalazłem. Bo albo był złom Oryginał za 400zł albo w dobrym stanie Westfalia za 800-900zł. I dałem sobie spokój z używkami. Kupiłem nowy Westfalia, koszt 1112zł czyli średnio 200zł więcej i mam nowy hak. Do tego wiązka dedykowana Westfalia za 523zł i jest komplet. Ja się zdecydowałem na dedykowaną wiązkę z modułem, chciałem mieć wszystko jak Oryginał. Podłączenie proste, wszystko opisane. Sama wiązka świetnie wykonana, długość idealna. Jedynie co to przelotka przez tylny pas mogła by być troszkę większa zrobiona żeby lepiej siedziała w otworze przejściowym. A tak to wszystko super. Sam zamontowałem, sam podłączyłem, tylko kodowanie zrobiłem u elektryka.Hak pasuje idealnie, po wypięciu kuli nic nie wystaje. Zastanów się dobrze bo 100zł na wiązce to myślę żadna różnica.
Pozdrawiam.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: maureliusz »

To lubię! Nie jakieś rzeźbienie w drewnie;-)
Jak to mówią chytry traci swą razy.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

I chyba też pójdę w kierunku nowa wiązka westfalia oraz nowy hak ale jeszcze nie wiem który na pewno wypinany. Czy macie doświadczenie z innymi hakami niż westfalia np Brink?
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: rezon »

przybora pisze: 21 maja 2020, o 11:05 I chyba też pójdę w kierunku nowa wiązka westfalia oraz nowy hak ale jeszcze nie wiem który na pewno wypinany. Czy macie doświadczenie z innymi hakami niż westfalia np Brink?
Brink albo inaczej THule jest imo wygodniejszy niż Westfalia. Wpinany od tyłu po skosie od dołu, a nie od dołu. Jakość wykonania bardzo wysoka, dopasowanie bdb. Wada to lekko widoczny uchwyt haka. Do Volvo montowałem samodzielnie Rameder z hakihol.pl - też jest bdb wykonany i idealnie dopasowany do samochodu (V60CC) - wpinany podobnie jak Westfalia od dołu. Mniej widoczny niż Brink, ale i mniej wygodny. Przy porównywalnych cenach z tych trzech marek wybrałbym Brink/Thule. Wiązki wszystkie mają bdb wykonane i w większości wpinane w ori wtyczki przy lampach, albo tak jak w Volvo po prostu we wtyczki do wiązki haka. Jedynie rozłączanie tylnego przeciwmgielnego wymagało trochę "rzeźbienia", ale >400zł za zakodowanie sporadycznie używanego haka i 800zł za ori wiązkę do Volvo uznałem za lekką przesadę. Niestety VCDS w łosiach nie działa - wszystko w ASO w modelach >2016 :(
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
kuszelka
Posty: 14
Rejestracja: 26 paź 2018, o 16:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Jacek
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: kuszelka »

Ja już wcześniej pisałem o zamontowaniu haka od SUPERB 3 i to moim zdaniem najlepszy wybór. Używane haki w idealnym stanie i "kula" składana automatycznie to wygoda jakiej nie da się przecenić szczególnie gdy masz zapakowany bagażnik i trzeba wyciągnąć z koła zapasowego "kulę". POLECAM.
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

kuszelka pisze: 21 maja 2020, o 19:17 Ja już wcześniej pisałem o zamontowaniu haka od SUPERB 3 i to moim zdaniem najlepszy wybór. Używane haki w idealnym stanie i "kula" składana automatycznie to wygoda jakiej nie da się przecenić szczególnie gdy masz zapakowany bagażnik i trzeba wyciągnąć z koła zapasowego "kulę". POLECAM.
Wszystko ok czytałem twój post a czy mógłbyś podesłać jakieś foty nawet już z zamontowanego haka? Sam już nie wiem bo mógłbym kupić hak z 3 i wiązkę westfalia ale jakiś manual by się przydał. Przynajmniej foto.
Zastanawiam się również jak zdecyduje się nad Brink to czy mocno widać tę końcówkę ktoś ma zamontowany ten hak ? https://www.ehaki.pl/brink-hak-holownic ... 5,sp,6,566
Jeszcze jedno jeśli od SS3 to jak z wycięciem czy pasuje po zaznaczeniu fabrycznym, jak powinien być dosunięty na styk do karoserii czy np 1cm luzu, jak rozwiązałeś zwalnianie haka zrobiłeś jakąś rączkę pod spodem ? Jakąś fotkę możesz podesłać już z zamontowanego haka?
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: rezon »

przybora pisze: 21 maja 2020, o 20:40 ...
Zastanawiam się również jak zdecyduje się nad Brink to czy mocno widać tę końcówkę ktoś ma zamontowany ten hak ? https://www.ehaki.pl/brink-hak-holownic ... 5,sp,6,566
Jeszcze jedno jeśli od SS3 to jak z wycięciem czy pasuje po zaznaczeniu fabrycznym, jak powinien być dosunięty na styk do karoserii czy np 1cm luzu, jak rozwiązałeś zwalnianie haka zrobiłeś jakąś rączkę pod spodem ? Jakąś fotkę możesz podesłać już z zamontowanego haka?
w tym linku Brinka masz zdjęcie jak to wygląda na samochodzie - trzecia fotka. Gniazdo elektr. jest chowane widać tylko gniazdo haka.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

rezon pisze: 21 maja 2020, o 20:40
w tym linku Brinka masz zdjęcie jak to wygląda na samochodzie - trzecia fotka. Gniazdo elektr. jest chowane widać tylko gniazdo haka.
To widziałem ale zastanawiam się jak to jest w realu a nie przygotowana fota przez sprzedawcę.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: rezon »

Miałem w innym samochodzie, ale wyglądało mniej więcej właśnie tak. Do gniazda haka była zaślepka. Teraz mam wkładany od dołu - jest to mniej wygodne rozwiązanie. Zaślepkę trzeba wymacać, później hakiem trafić na ślepo albo przyklęknąć. Nie miałem też odchylanego gniazda elektrycznego - było zamocowane na stałe. Oczywiście najwygodniejsze w S3 są te fabryczne - chowane, ale do S2 nie masz takiego wyboru ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, montując hak z SS3 w SS2 jak z tymi wzmocnieniami co zaznaczyłem na foto ? Czy wejdą pod karoserię, kolega kuszelka mógłby się wypowiedzieć ?

Obrazek

zdjęcie poglądowe znalezione w necie
kuszelka
Posty: 14
Rejestracja: 26 paź 2018, o 16:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Jacek
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: kuszelka »

Witam !

Wzmocnienia w niczym nie przeszkadzają. Jeżeli chodzi o dopasowanie , to jak pisałem w moim wcześniejszym poście przykręcamy hak śrubami w otworach oryginalnych SS2 ( tych bliżej osi tylnej samochodu ), następnie zaznaczamy poprzez otwory oryginalne SS2 ( otwory bliższe tylnego pasa ) miejsca na wspornikach haka , demontujemy hak , wiercimy otwory w miejscu zaznaczenia , przyspawujemy nakrętki i możemy montować hak na oryginalnych otworach SS2 w podłużnicach. Nadmienię iż otwory montażowe w podłużnicach SS 3 są trochę szerzej rozstawione i stąd konieczność dorobienia mocowania w ramionach haka. Myślałem , aby wywiercić otwory w podłużnicach , ale ostatecznie zdecydowałem się na modyfikację haka z dwóch powodów : 1. Łatwiej wiercić w zdemontowanym haku niż w podłużnicach lawirując wiertarką w powietrzu : 2. Hak mam teraz zamontowany w oryginalnych otworach karoserii SS 2 co nawet przez super upierdliwego diagnostę nie będzie zauważone iż hak nie jest oryginalny. Jeżeli ktoś potrzebuje pogadać zapraszam do dzwonienia na mój tel. 530-663-777 dołączę jeszcze może kilka fotek w następnym wpisie.
kuszelka
Posty: 14
Rejestracja: 26 paź 2018, o 16:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Jacek
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: kuszelka »

Wysyłam kilka fotek , zbyt wiele nie widać , bo mam pakiet "na bezdroża" więc cały spód samochodu jest zabudowany :-( MAM PROBLEM nie wiem jak dołączyć fotki do postu :-( POMÓŻCIE , aż mi wstyd
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: Enriquez »

Użyj tapatalk albo zewnętrznego serwera.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: rezon »

kuszelka pisze: 22 maja 2020, o 18:02 ... wiercimy otwory w miejscu zaznaczenia , przyspawujemy nakrętki i możemy montować hak na oryginalnych otworach SS2 w podłużnicach. Nadmienię iż otwory montażowe w podłużnicach SS 3 są trochę szerzej rozstawione i stąd konieczność dorobienia mocowania w ramionach haka. Myślałem , aby wywiercić otwory w podłużnicach , ale ostatecznie zdecydowałem się na modyfikację haka z dwóch powodów : 1. Łatwiej wiercić w zdemontowanym haku niż w podłużnicach lawirując wiertarką w powietrzu : 2. Hak mam teraz zamontowany w oryginalnych otworach karoserii SS 2 co nawet przez super upierdliwego diagnostę nie będzie zauważone iż hak nie jest oryginalny. Jeżeli ktoś potrzebuje pogadać zapraszam do dzwonienia na mój tel. 530-663-777 dołączę jeszcze może kilka fotek w następnym wpisie.
Jeszcze łatwiej zamontować hak dopasowany do danego samochodu. Spawanie nakrętek do ramion haka? To już wolę zdejmować kulę... Nie jestem aż tak dobrym spawaczem ;) Nie musiałem nic spawać przy montażu ani Thule ponad 10 lat temu, ani Ramedera rok temu :) Wszystko pasowało idealnie :)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Skodnik4x4
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210 KM
Lokalizacja: Podhale

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: Skodnik4x4 »

kuszelka pisze: 22 maja 2020, o 18:29 Wysyłam kilka fotek , zbyt wiele nie widać , bo mam pakiet "na bezdroża" więc cały spód samochodu jest zabudowany :-( MAM PROBLEM nie wiem jak dołączyć fotki do postu :-( POMÓŻCIE , aż mi wstyd
Przez ten adres widać zdjęcia na forum https://postimages.org/
ODPOWIEDZ