Hak holowniczy S2

kuszelka
Posty: 14
Rejestracja: 26 paź 2018, o 16:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Jacek
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: kuszelka »

Dzięki za pomoc , fotki już wysłałem na prywatny e-mail przybory.
tomekk1980
Posty: 137
Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: tomekk1980 »

rezon pisze: 22 maja 2020, o 19:34
kuszelka pisze: 22 maja 2020, o 18:02 ... wiercimy otwory w miejscu zaznaczenia , przyspawujemy nakrętki i możemy montować hak na oryginalnych otworach SS2 w podłużnicach. Nadmienię iż otwory montażowe w podłużnicach SS 3 są trochę szerzej rozstawione i stąd konieczność dorobienia mocowania w ramionach haka. Myślałem , aby wywiercić otwory w podłużnicach , ale ostatecznie zdecydowałem się na modyfikację haka z dwóch powodów : 1. Łatwiej wiercić w zdemontowanym haku niż w podłużnicach lawirując wiertarką w powietrzu : 2. Hak mam teraz zamontowany w oryginalnych otworach karoserii SS 2 co nawet przez super upierdliwego diagnostę nie będzie zauważone iż hak nie jest oryginalny. Jeżeli ktoś potrzebuje pogadać zapraszam do dzwonienia na mój tel. 530-663-777 dołączę jeszcze może kilka fotek w następnym wpisie.
Jeszcze łatwiej zamontować hak dopasowany do danego samochodu. Spawanie nakrętek do ramion haka? To już wolę zdejmować kulę... Nie jestem aż tak dobrym spawaczem ;) Nie musiałem nic spawać przy montażu ani Thule ponad 10 lat temu, ani Ramedera rok temu :) Wszystko pasowało idealnie :)
Tylko dedykowany hak do danego samochodu a nie jakieś kombinacje czy to będzie pasowało.
tomekk1980
Posty: 137
Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: tomekk1980 »

przybora pisze: 22 maja 2020, o 15:40 Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, montując hak z SS3 w SS2 jak z tymi wzmocnieniami co zaznaczyłem na foto ? Czy wejdą pod karoserię, kolega kuszelka mógłby się wypowiedzieć ?

Obrazek

zdjęcie poglądowe znalezione w necie
Czyli nadal idziesz w kierunku rzeźbienia w drewnie:)
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: maureliusz »

Nawet nie chcę się zagłębiać... Spawanie... przeróbki...strach...
Chyba lepiej już hakpol kupić dedykowany i założyć.
Bezpiecznej...dla innych...

Ps.Ciekawe kto to potem podbije...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

Generalnie wrzucenie rozkładanego haka z ss3 do ss2 to ciekawość i wyzwanie związana z wygodą ale czy pójdę w tym kierunku, prawdę mówiąc zastanowię się jeszcze poważnie. Co do rzeźbienia to kwestia wywiercenia 2ch otworów, ponieważ z tego co ustaliłem w rozmowie z kolegą kuszelka dwa z czterech pasują. Co do wycięcia w zderzaku to i tak trzeba podciąć pod jeden i drugi. Ale tu macie racje co oryginał pod konkretną maszynę to oryginał i tego nic nie zmieni. A może ktoś z kolegów ma coś na sprzedaż hak wiązka ? Jeśli nie kupie używki to na pewno kupię wiązkę westfalia chyba że ktoś z kolegów coś podrzuci ciekawego, w grę wchodzi wiązka która mi odetnie oryginalny system parkowania tył. Znalazłem jedną wiązkę dedykowaną do ss2, gdzie na jednej stronie wyskakuje jako dedykowana i wyłącza czujniki parkowania (tak jest opisana). W rozmowie ze sprzedawcą nie było już tak kolorowo, sprzedawca oświadczył, że faktycznie wyłącza czujniki ale jak ktoś wstawił nie oryginalne bo fabrycznych to ta wiązka nie wyłącza. To pytam się co to za wiązka dedykowana. Nie chciałbym przy zakupie wiązki umoczyć dlatego chyba westfalia to najlepsza opcja.

A oto link do instrukcji montażu wiązki do ss2 i nie tylko https://www.westfalia-automotive.com/fi ... 01-023.pdf
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: rezon »

Chyba żadna wiązka nie wyłącza czujników z automatu po zamontowaniu. Trzeba ją jeszcze zakodować, że jest obecna i komp ma wykrywać podpięcie haka. Na pewno najbezpieczniej kupić ori wiązkę lub taką, w której wyraźnie piszą o takiej opcji. W łosiu tak jak pisałem - za 1,2kzł wolę wyłączać ręcznie ;) . Ma to jeden plus - przypomina, że samochód jest jednak dłuższy ;) Czasami się zapominam ;)
Ori wiązka w łosiu ma jeszcze współpracę z ESP i stabilizację przyczepy, ale do bagażnika rowerowego nie jest mi to potrzebne. Nie wiem jak to jest w S2 - jeśli podobnie i przewidujesz przyczepę to warto.
Popatrzyłem teraz na tę instrukcję montażu - masakra jakaś. Volvo po pierwsze dokładnie rozpisuje co należy odkręcić, co wypiąć, aby dostać się do przelotek, przewodów, itp. a nie tylko co robić z przewodami. A po drugie miałem w bagażniku specjalne kostki do wpięcia wiązki.
Brink chyba jednak też potrzebuje wpinania https://perfion.brinkgroup.eu:49354/Per ... d81bce1cbf i na pewno obsługuje czujniki
https://perfion.brinkgroup.eu:49354/Per ... da4d7db303

tak dla porównania instrukcja montażu wiązki ze strony Volvo https://accessories.volvocars.com/pl-pl ... (-18)/2018
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

Jeśli wiązka jest uniwersalna to nie zakodujesz jej żeby wyłączała czujniki cofania. Wiązka musi być dedykowana ze sterownikiem wycinającym fabryczne czujniki parkowania po podłączeniu przeczepy wtedy ją zakodujemy samo podłączenie bez kodowania nic nie daje. Tak jak pisałem wcześniej sprzedawcy piszą cuda często to co chcemy przeczytać a po zamontowaniu hmmm... nikt nie zwróci kasy. To tak jak piszą że wiązka jest oryginalna tylko to pojęcie względne przerabiałem temat z tonerami do drukarek. Każda firma produkuje swój towar i dla niej jest to towar oryginalny przez nich wyprodukowany więc piszą co chcą. Co do instrukcji uważam że i tak w westfalia jest nieźle opisane.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: rezon »

Brink to producent nie sprzedawca i jeśli piszą, że obsługuje czujniki to obsługuje. Mam kilka rzeczy Thule i nigdy nie narzekałem na jakość czy niezgodność z opisem. Czasami z ceną przeginają i decyduję się na konkurencję. Ta wiązka z linku to nie jest wiązka uniwersalna tylko dedykowana do wybranych modeli grupy VW. Widocznie kodowanie świateł/czujników jest takie samo, a wtyczki na pewno ;) W radiu od chińczyków też mogłem sobie logo wybrać ;) Jedno z czterech ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

rezon pisze: 24 maja 2020, o 15:30 Brink to producent nie sprzedawca i jeśli piszą, że obsługuje czujniki to obsługuje. Mam kilka rzeczy Thule i nigdy nie narzekałem na jakość czy niezgodność z opisem. Czasami z ceną przeginają i decyduję się na konkurencję. Ta wiązka z linku to nie jest wiązka uniwersalna tylko dedykowana do wybranych modeli grupy VW. Widocznie kodowanie świateł/czujników jest takie samo, a wtyczki na pewno ;) W radiu od chińczyków też mogłem sobie logo wybrać ;) Jedno z czterech ;)
Sprzedawca / producent wrzuciłem do jednego wora sorrki, tu raczej chodziło mi o tanie niemarkowe wiązki i fantazji ułańskiej w ich opisach, gdzie również stosuje się nazwę dedykowana. Thutle czy westfalia tu nie ma dyskusji wszystko jest tak jak trzeba.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: rezon »

przybora pisze: 24 maja 2020, o 15:38 Sprzedawca / producent wrzuciłem do jednego wora sorrki, tu raczej chodziło mi o tanie niemarkowe wiązki i fantazji ułańskiej w ich opisach, gdzie również stosuje się nazwę dedykowana. Thutle czy westfalia tu nie ma dyskusji wszystko jest tak jak trzeba.
to prawda, niektórzy nawet stały napęd 4x4 w Superbach mają ;) Jeśli w instrukcji BRINK'a opisują kodowanie, to na pewno zgodnie z opisem współpracuje również z czujnikami. Pomoc przy ciąganiu przyczepy to już wyższa szkoła i to na pewno nie każda wiązka obsługuje, ale i nie każdy samochód. S2 chyba nie miał tego.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

Witam ostatecznie zdecydowałem się na oryginalny hak do SS2, kupiłem taki hak używany w dobrej cenie wraz z przesyłką do tego nabyłem wiązkę westfalia tak żeby wszystko grało. Hak kupiłem bez kluczyka. Najpierw chciałem dorobić kluczyk, nawet w necie znalazłem firmę która za 60 zł sprzedaje kluczyk, 2 kluczyki za 70zł (jak mnie poinformowano są 2 kluczyki różne uniwersalne do tych zamków, któryś z nich otworzy kulę). Napisałem do serwisu Skody RexAuto odpowiedź dostałem błyskawicznie 65zł nowa wkładka plus dwa kluczyki - zamówione. Kod wkładki EEA770011. Co do wymiany samego zamka jest to banalnie proste, w rączce plastikowej do otwierania haka pod spodem jest zaklejony czymś gumowym otwór. Zrywamy gumę i w otwór wkręcamy śrubę M4, po czym wyciągamy blokadę. Nie ważne w jakiej pozycji jest wkładka zamka. Nie będę się rozpisywał:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Odchylamy plastikową blokadę wkładki i ją wypychamy.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: maureliusz »

Dobre. Proponuję osobny manual jak nie było.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
Gonzo
Posty: 336
Rejestracja: 3 lut 2013, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: Gonzo »

Zastanawiam się nad montażem haka w moim s2, czy ktoś może polecić gdzie zamontować w Wwie lub okolicach i ew. co wybrać? Chciałbym zdejmowany. W ASO 3300 z robocizną.
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

Wczoraj przyszedł kluczyk, tak jak pisałem wcześniej 65zł w ASO SKODY, wszystko pasuje idealnie.

Obrazek

Obrazek

Stary i nowy z kluczykami

Obrazek

Mam już również wiązkę Westfalia:

Obrazek

Obrazek

Jutro planuje montować wszystko, w uchwyty haka do montażu w karoserii wchodzą śruby M10 ktoś może wie jaka długość jest tych śrub, pytam ponieważ jeszcze tych śrub nie kupiłem. Nabędę je dopiero jutro w sklepie, jakieś wskazówki co do twardości ? 8.8 wystarczy ? No ale najważniejsze jaka długość ktoś podpowie nie chciałbym ucinać. Z góry dziękuję za podpowiedź.
przybora
Posty: 70
Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: przybora

Re: Hak holowniczy S2

Post autor: przybora »

Hak zamontowany zastosowałem śruby twardość 10,9 oraz długość 3cm nie ma potrzeby dłuższych.
Jedna z istotnych rzeczy to w wiązce Westfali guma przelotka dostarczona z wiązką jest trochę przymała, trzeba puszczać wiązkę przez oryginalną fabryczną przelotkę.
Nie robiłem fotorelacji z montażu ponieważ dostarczona instrukcja wraz z wiązką Westfali załatwia wszystko.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chciałbym podziękować osobom, które w trakcie jeszcze rozpatrywania podejścia do tematu i wyboru rodzaju haka wsparli mnie zdjęciami i pomysłami.
ODPOWIEDZ