Ja też jeździłem sporo liftingowym G30 540 xDrive. Jak dla mnie in plus
+wygłuszenie, naprawdę jest cicho, nawet jak lecisz grubo powyżej 2 paczek to w środku jest cicho (w skodzie mam wyciszone tylko nadkola + podwójne szyby z przodu)
+silnik wiadomo 6 cylindrowa rzędówka, wkręca się pięknie na obroty, ale z drugiej strony jakiegoś wielkiego wow na mnie nie zrobiła, spodziewałem się mocnego wgniatania w fotel i łamania kręgosłupa.
+skrzynia ZF tutaj bajka bez dwóch zdań i w trybie manualnym zmiana biegów góra/dół tak jak ma być czyli redukcja do przodu, bieg w górę do tyłu
+HUD fajna sprawa, wyświetla nawigację, znaki drogowe
+światła, auto ma adaptacyjne ledy, działają fajnie ale czy dużo lepiej od Matrixów w Skodzie to bym się zastanawiał
+zawieszenie, adaptacyjne M. Nie ma o co porównywać do Skodowego DCC, ale już jeśli miałbym porównywać do KW DCC to hmm, w BMW pracuje ciszej, z tego co pamietam ma więcej ustawień niż KW DCC w tym tryb automatyczny. Tryb sport czy tam sport+ to już jest naprawdę beton do zapitalania. Jakkolwiek koza jest straszna.
+heble - w Mpakiecie dają z przodu 4 tłoka na tarczy chyba 375 albo 400 i robią robotę
+oświetlenie ambientowe naprawdę na bogato w tym jakieś tam tryby, że kolory się zmieniają i mają cię zrelaksować w trakcie jazdy czy też pobudzić żebyś nie zasnął
+klima dwustrefowa = dwa niezależnie sterowane nadmuchy dla każdej strefy. W kurze jak wiemy, jest jeden nadmuch nawet jak mamy 3 strefową klimę.
+fajna apka online, z możliwością podglądu z kamer w samochodzie
+spasowanie elementów, skrzypienie etc. Tutaj nie ma się do czego czepiać.
Z minusów:
-systemy asystujące. Auto wyposażone jest w tą wersję systemy asystujące profesional. Jeśli korzystałeś w Skodzie z TravelAsista to nie spodziewaj się podobnych efektów w 5-tce. Tempomat adaptacyjny działa, wszystko ok, ale nie ma szans, żeby prowadziło Cię środkiem pasa a na zakrętach, samo skręcało, a Ty w tym czasie otwierasz dwoma rękami puszkę redbula, czy hamburgera z maca. Działa on na zasadzie "ping ponga". Czyli zbliża się o linii ograniczającej i Cię odbija od niej, z prawa do lewa - masakra.
-dużo mniej miejsca w porównaniu z Superbem, zwłaszcza z tyłu i bagażnik sporo mniejszy
-nawet jak masz elektryczne fotele z pamięcią, to nie ma regulacji podparcia lędźwiowego, występuje to tam jako opcja
-podgrzewanie kierownicy jest jednostopniowe. Zapomnij o grzaniu w stylu Skody i trzech stopniach, gdzie ustawiasz sobie na pierwszą kreskę i cały czas jest delikatnie ciepło w dłonie. Tam kiera się nagrzewa dosyć mocno i generalnie trzeba włączać/wyłączać. Do tego w S3 grzeje cały wieniec kierownicy w BMW elementy grzejne są tylko w miejscach gdzie trzyma się ręce.
-lusterka fotochromatyczne tylko środkowe i kierowcy. Od strony pasażera zwykłe
-brak grzania przedniej szyby, coś co dla mnie jest obecnie więcej jak obowiązkowe :p
-brak bagnetu do sprawdzania poziomu oleju
-standardowe audio gra bardzo przeciętnie
Te felgi co wybrałeś zobacz sobie na żywo - mi osobiście się totalnie nie podobają. A w wersji 540i są zdecydowanie za wąskie do tylnego kapcia bodajże 275mm.
BTW na A6 teraz też dają spore upusty 17% jak pytałem, a wczoraj na fb wyświetlała mi się reklama, że nawet i 20%.