Wadliwy naped pompy oleju.

karas804
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Jarek

Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: karas804 »

Witam jeszcze raz.
Jestem tutaj zupelnie nowy ale cos tam o grupie VAG juz wiem, poniewaz mialem passata B5 przez ostatnie 5 lat. Dwa tygodnie temu kupilem skode superb II w wersji SE(z anglii). Jest to rocznik 2009 ale jeszcze z silnikiem PD o kodzie BMP. Mam takie pytanko, czy duzo jest przypadkow posrod wlascicieli SII, ktorym sie te imbusy obrocily? Znalazlem chyba dwa tematy na forum I wszyscy przekierowuja na przypadki VW. Wyczytalem gdzies, ze skody sa lepsze pod tym wzgledem, ze nowosci dostaje Audi I VW a skoda dopiero pozniej, wiec moze byc duzo lepiej. Czy wystarczy tylko kontrolowac stan imbusa I gniazda przy wymianie oleju? Przy zakupie sprawdzilem vcdsem wtryski, turbo, rozrzad(byl na -2,5KW), dpf, bipy i jedyne co mnie trapi to ta pompa.
Przebieg to 84tys mil wiec jeszcze nie tragedia o ile nie jest krecony.

Pozdrawiam
mazen
Posty: 28
Rejestracja: 20 paź 2012, o 14:49
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: mazen »

daj na luz , ja mam 120 tysi i narazie nic się nie dzieje , w skodzie te silniki nie padają , poza tym co przy każdej wymianie oleju będziesz ściągał miskę oleju zeby zobaczyć imbus , bez sensu , jeździć i się nie przejmować , ja tez miałem obawy a nic się nie dzieje i tyle
karas804
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Jarek

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: karas804 »

Dobrze slyszec jakis pozytyw po tych wszystkich postach. Myslalem ewentualnie sprawdzic teraz po zakupie i wtedy moze co kilka wymian oleju ale chyba faktycznie dam spokoj.
mazen
Posty: 28
Rejestracja: 20 paź 2012, o 14:49
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: mazen »

cieszyć się jazdą , mam kolegów w aso , ani jednego przypadku uszkodzonego motoru pd w superbie od 2008 roku a niektóre egzemplarze już przekroczyły 200 tyś , turbo owszem się zdarzy i dwumas ale to raczej sporadyczne przypadki także spoko
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: Mej »

Karas804 - dobra wiadomość jest taka, że Twoje BMP (na PD) jak i wczesne CBBB (czyli I generacja CR'ów) pod względem zawartości misy olejowej są konstrukcyjnymi bliźniakami. Największą zaletą jest to, że napęd zespołu wałków równoważących odbywa się za pomocą kół zębatych (a nie jak w większości starszych Pasztetów z pomocą łańcucha i wszystkich negatywnych konsekwencji takiego rozwiązania).
Warto jednak pamiętać, że napęd pompy oleju (dla BMP i CBBB) był modyfikowany przez producenta jeszcze w drugiej połowie 2010 roku, a same pompy poprawiono nawet w roku 2012. Nadto warto zwrócić uwagę, ze w przypadku BMP (jak i CBBB) zabierak jest krótszy (77mm) co niespecjalnie ułatwia mu przenoszenie "momentu obrotowego" na pompę ... . Zresztą te zabieraki tez były modyfikowane w 2010 roku (podobno w taki sposób aby nie ulegały "okręceniu" w gniazdach wałka i pompy ale też żeby ich nie niszczyły).

Summa summarum, nie wchodząc w szczegóły, ja akurat radziłbym Ci zweryfikować aktualne zużycie "gniazd", w których zabierak pracuje i jest osadzony - a sam zabierak oczywiście wymienić "z definicji" na nowy (z ASO, zmodyfikowany, cena śmieszna niecałe 4 EUR).

Nie ulega żadnych wątpliwości, ze napęd wałków/pompy w silnikach BMP (oraz początkowych CBBB) jest już gruntownie zmodernizowany oraz ulepszony względem rozwiązań wcześniejszych ... no ale doskonały tez wcale nie jest i moim zdaniem naprawdę warto zajrzeć tam raz na te 90 - 100 tyś.km. w celu oceny faktycznej sytuacji i wymiany zabieraka kosztującego grosze.

Każda inna, wcale nie wykluczona naprawa, będzie wielokrotnie bardziej kosztowna i najprawdopodobniej zdarzy się w kłopotliwych okolicznościach (prawem Murphiego).
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: Enriquez »

Mej, a jak to jest w CFGB? Masz może pod ręką jakieś linki, gdzie można by o tym poczytać?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
karas804
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2014, o 18:10
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Jarek

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: karas804 »

Mej

Pisząc żebym wymienił na nowy z ASO, masz na myśli ten sam 77mm czy na ten dłuższy 100mm? Sprawdziłem na ETKA i pokazuje w sumie dwa typy 77mm i po otwarciu szczegółowego opisu pokazuje:
03G115281D >> - 15.09.2010 wymiary 77x6x6
03G115281F 16.09.2010 >> wymiary 80x7x7

Czy nie trzeba wtedy zmieniać pompy i wałka balansującego?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: Mej »

Enriquez pisze:Mej, a jak to jest w CFGB?
Bardzo wszechstronna pompa oleju, w obecnym wydaniu montowana zarówno w wielu jednostkach poprzecznych wszystkich marek wchodzących w skład VAG, jak też w jednostkach wzdłużnych (np. dwulitrowe Audi A6 i A4), plus zabierak 100 mm.

Nie słyszałem żeby komuś się taki zestaw "wysypał", chociaż i tak pod tym względem dużo bardziej podobają mi się jednostki fabrycznie wykastrowane z zespołu wałków równoważących i z pompą oleju napędzaną paskiem zębatym (np. WV T5, OIII, Yeti, Amarok itd.).
Fakt faktem, że te bez zespołu wałków generują (subiektywnie) jakby nieco więcej wibracji ale za tą wręcz "prymitywną" prostotę konstrukcji jest to (IMO) do przełknięcia (rolę wałków przejęły niby poduszki silnika specjalnej konstrukcji).
Masz może pod ręką jakieś linki, gdzie można by o tym poczytać?
Niestety nie mam.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: Mej »

karas804 pisze:Mej

Pisząc żebym wymienił na nowy z ASO, masz na myśli ten sam 77mm czy na ten dłuższy 100mm? Sprawdziłem na ETKA i pokazuje w sumie dwa typy 77mm i po otwarciu szczegółowego opisu pokazuje:
03G115281D >> - 15.09.2010 wymiary 77x6x6
03G115281F 16.09.2010 >> wymiary 80x7x7
To już musisz sprawdzić w ASO pod numer swojego VIN ale moim zdaniem do BMP pasuje tylko 77 mm (i tak tez podaje ETKA).
Czy nie trzeba wtedy zmieniać pompy i wałka balansującego?
Właśnie po to jest cała operacja żeby najpierw sprawdzić i wiedzieć co się dzieje z gniazdem wałka i osadzeniem w pompie.
Jeżeli nie będzie tam śladów wypracowania - wystarczy asekuracyjnie zmienić zabierak.
Jeżeli stwierdzisz (w co szczerze wątpię ale sprawdzić moim zdaniem warto, a nawet trzeba), że widać wyraźne ślady wyrobienia w pompie lub gnieździe wałka - wtedy będziesz podejmował decyzję co do sposobu naprawy (metod jest kilka).
Pozostańmy jednak z nadzieją, że prewencyjnie wymienisz zabierak i na tym zakończysz swój temat pt. 2.0 TDi + napęd pompy oleju (przynajmniej na kolejne 100 - 120 tyś.km.) .
Pozdrawiam.
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: panki888 »

Witam

Chciałbym się dołączyć do tematu imbusa.
Posiadam superBa z 2011r. 2.0 CR 170km 4x4.
Czytałem że w 2010 r poprawili ten znaczy się wydłużyli imbus tej pompy?
Auto ma najechane 63tys.
Profilaktycznie zdejmować miche czy jeździć ?
Pozdrawiam
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: jarkow »

Jeździć. Masz dłuższy zabierak. Przy krótszym wytrzymuje 200tys. Przy takim przebiegu jak twój nie powinno się nic dziać.
cristoo
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2014, o 16:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: cristoo »

Muszę przyznać że mam stresa z tym imbusem. Mam auto z 2010 r (styczeń) i silnik CBBB. Przebieg nieco ponad 140k. Auto kupione jako używane i z pełną historię serwisową ale nie mam pewności że ten element (imbus, gniazda) były kontrolowane i jeśli już to kiedy. Zarówno mój w miare sprawdzony mechanik jak również ASO traktują sprawę obracających się imbusów jako urban legend choć akurat mechanik przyznał że warto go skontrolować ale podobno to pracochłonna operacja która trudno wykonać samą z siebie. ASO nie widzi sensu kontroli jako takiej. Mechanik radzi zrobić kontrole przy 150 k jak będzie większy przegląd i prawdopodobnie bedzie robiony rozrząd. W sumie jak czytam net to wniosek jest że trzeba to cholerstwo kontrolować ale z trudniej strony nie chcę wyjść na paranoika a auto ma służyć do jeżdżenia,

K
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: jarkow »

To nie urban legend, Chociaż, jak to pisał wcześniej Mej w CR stosują już lepsze materiały niż wcześniej w PD. Osobiście wiem o jednym CBBB w A3 z uszkodzoną pompą oleju. Jeżeli chcesz to skontrolować, to zrób przy najbliższej wymianie oleju. Cała pracochłonność to zdjęcie miski olejowej. Jeśli chcesz skontrolować stan imbusa, to od razu zaopatrz się w drugi - kosztuje grosze.
jacek1966
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: jacek1966 »

Witam
Ja przy moim CBBB wymieniłem przy 108k i był wyraźnie zużyty.
Myślę, że 50k jeszcze bym przejechał ale do 200k to już maks.
Wymieniłem na nowy 77mm ale gniazda już są wybite więc nie można liczyć na długą żywotność.
Skoda SuperbII 2.0 TDI
jacek1966
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Wadliwy naped pompy oleju.

Post autor: jacek1966 »

Witam
Ja przy moim CBBB wymieniłem przy 108k i był wyraźnie zużyty.
Myślę, że 50k jeszcze bym przejechał ale do 200k to już maks.
Wymieniłem na nowy 77mm ale gniazda już są wybite więc nie można liczyć na długą żywotność.
Skoda SuperbII 2.0 TDI
ODPOWIEDZ