Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- JOY
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 150 KM
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: opolskie
- Kontakt:
Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Moi drodzy bardzo proszę - kto ma dostęp do ETKI czy też jakiś inny o wskazanie zmienionych elementów przedniego zawieszenia - bo albo mam pechowe auto i wyczuwam w nim drgania, albo wersja kombi jest bardziej komfortowa. Jechałem już dwoma Superbami2 kombi i tam jest gładko, a u mnie czły czas się użeram z lekkimi drganiami. Testowałem już 5 rodzaji opon i 3 zestawy felg - więc to na pewno nie tu jest pies pogrzebany.
Zastanawiam się czy to możliwe żeby sedan miał z przodu inne amortyzatory niż kombi?
Zastanawiam się czy to możliwe żeby sedan miał z przodu inne amortyzatory niż kombi?
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Raczej zawieszenie jest to samo, prędzej obciążenie tyłu ma tu większy wpływ
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Z tyłu słyszałem, że coś zmieniali w Combi, ale z przodu... Nie słyszałem
- JOY
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 150 KM
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: opolskie
- Kontakt:
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
No właśnie to mnie zastanawia - czy zmiana z tyłu może wpłynąć na drgania na kierownicy i ogólnie całego samochodu ?
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Najlepiej przejedź się dla pewności innym sedanem, a nie combi
Moim zdaniem nie powinno być dużej różnicy (albo żadnej)
Jechałem sedanem (niestety tylko z tyłu na kanapie) i nie przypominam sobie, żeby jechało się jakoś inaczej niż w Combi
Moim zdaniem nie powinno być dużej różnicy (albo żadnej)
Jechałem sedanem (niestety tylko z tyłu na kanapie) i nie przypominam sobie, żeby jechało się jakoś inaczej niż w Combi
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
z tego co pamietam, miedzy kombi a sedanem zawsze w tylnym zawieszeniu zawsze jest roznica.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Stembor
- Posty: 265
- Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: ES/WY
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Różnice mogą być, ale niekoniecznie konstrukcyjne. Prędzej w twardości zawieszenia.
Obejrzyj tarcze (może przegrzałeś i się pokrzywiły) albo sprawdź zbieżność.
Wyczuwasz te drgania zawsze, czy w jakiejś konkretnej sytuacji, np przyspieszania, hamowanie itp.?
Obejrzyj tarcze (może przegrzałeś i się pokrzywiły) albo sprawdź zbieżność.
Wyczuwasz te drgania zawsze, czy w jakiejś konkretnej sytuacji, np przyspieszania, hamowanie itp.?
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
beda roznice ! dlugosc amortyzatora bedzie sie roznic, sila tlumienia, i sprezyna tez bedzie sie wymiarami roznic.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- JOY
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 150 KM
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: opolskie
- Kontakt:
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Drgania są niewielkie ale są i mnie denerwują od nowości, sprawdziłem wszystko co mogłem: opony, koła, tarcze.
Drgania są praktycznie od 90 km/h w górę, raczej nie narastają jak przy niewyważonych kołach, nie ma wpływu czy hamuję czy przyspieszam. Dlatego jestem ciekaw czy przód w kombiku też się różni. Idealnie byłoby trafić na nowego sedana - no ale takowego nie ma w zasięgu.
Jakbym miał pewność że to np sedanowe amory są do d. a pasowały by z kombika to bym wymienił.
Wiem że są różne amory np w 1.4 i 1.8, pytanie czy wogóle jest możliwa wymiana i czy to więcej poprawi niż zepsuje ?
Drgania są praktycznie od 90 km/h w górę, raczej nie narastają jak przy niewyważonych kołach, nie ma wpływu czy hamuję czy przyspieszam. Dlatego jestem ciekaw czy przód w kombiku też się różni. Idealnie byłoby trafić na nowego sedana - no ale takowego nie ma w zasięgu.
Jakbym miał pewność że to np sedanowe amory są do d. a pasowały by z kombika to bym wymienił.
Wiem że są różne amory np w 1.4 i 1.8, pytanie czy wogóle jest możliwa wymiana i czy to więcej poprawi niż zepsuje ?
- Stembor
- Posty: 265
- Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: ES/WY
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Różne amory w 1.4 i 1.8 wynikają na pewno z różnej masy silników - to samo ze sprężynami.
Jesli drgania nie narastają, a ujawniają się przy jakiejś prędkości (głównie obrotowej silnika) to być może przenoszą sie wibracje z zespołu napędowego.
Co na to ASO? Byłeś?
Mam taki sam silnik, ale nie zaobserwowałem takowych objawów.
Liczę, że nie dlatego, że jeżdże teraz na zimówkach 205/55/16 i po zmianie na letnie 225/45/17 to się zmieni
Jesli drgania nie narastają, a ujawniają się przy jakiejś prędkości (głównie obrotowej silnika) to być może przenoszą sie wibracje z zespołu napędowego.
Co na to ASO? Byłeś?
Mam taki sam silnik, ale nie zaobserwowałem takowych objawów.
Liczę, że nie dlatego, że jeżdże teraz na zimówkach 205/55/16 i po zmianie na letnie 225/45/17 to się zmieni
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 sie 2010, o 15:05
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: śląsk
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
mam sedana, ale wibracji, czy drgań nie mam nawet przy 170 km/h,
więc to nie przypadłość wszystkich sedanów.
więc to nie przypadłość wszystkich sedanów.
- mrjac
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 gru 2010, o 16:20
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Ja też mam sedana. Żadnych drgań. Niezależnie od prędkości. Coś masz nie tak.
LEPIEJ PANOWAĆ W PIEKLE NIŻ SŁUŻYĆ W NIEBIE
- JOY
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 150 KM
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: opolskie
- Kontakt:
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Dziś jechałem kombikiem dizlem - jeszcze inny rodzaj drgawek miał, ale wnet mam dostać w łapki sedana - zobaczymy. Nie wiem tylko na ile ich badziewne zimówki psują sprawę.
W serwisie zawsze wszystko jest OK/TenTypTakMa/NicNieSłyszę/NicNieCzuję.
W serwisie zawsze wszystko jest OK/TenTypTakMa/NicNieSłyszę/NicNieCzuję.
- Pietia
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM 333Nm
- Lokalizacja: Puławy
Re: Róznice w zawieszeniu S2 sedan i S2 kombi
Witam,
U mnie problem wibracji pojawił się w momencie wjechania w głęboki śnieg. Chciałem sprawdzić jak sobie poradzi 4 x 4 i dał radę, w końcu udało mi się wyjechać tyłem. Po wyjechaniu na asfalt przy prędkości 90 km/h pojawiły się bardzo duże wibracje całego samochodu uniemożliwiające dalszą jazdę. Początkowo myślałem, że może odkleił się ciężarek po niedawnej wymianie opon na zimowe. Przyczyną okazał się śnieg, a właściwie lód, który osadził się na wewnętrzej stronie felg. Musiałem bardzo dokładnie oczyścić, żeby móc jechać dalej. Po jakimś czasie znów pojawiły się wibracje, tym razem po wjechaniu w błoto, mniejsze i przy wyższej prędkości, około 130 km/h. Także wynika z tego, że moje felgi (Venus 225/45/R17) nadają się tylko na czysty i suchy asfalt. Jestem przekonany, że wynika to z nieodpowiedniego kształtu (profilu) wewnętrznej strony felgi.
Co Wy na to? Pozdrawiam.
U mnie problem wibracji pojawił się w momencie wjechania w głęboki śnieg. Chciałem sprawdzić jak sobie poradzi 4 x 4 i dał radę, w końcu udało mi się wyjechać tyłem. Po wyjechaniu na asfalt przy prędkości 90 km/h pojawiły się bardzo duże wibracje całego samochodu uniemożliwiające dalszą jazdę. Początkowo myślałem, że może odkleił się ciężarek po niedawnej wymianie opon na zimowe. Przyczyną okazał się śnieg, a właściwie lód, który osadził się na wewnętrzej stronie felg. Musiałem bardzo dokładnie oczyścić, żeby móc jechać dalej. Po jakimś czasie znów pojawiły się wibracje, tym razem po wjechaniu w błoto, mniejsze i przy wyższej prędkości, około 130 km/h. Także wynika z tego, że moje felgi (Venus 225/45/R17) nadają się tylko na czysty i suchy asfalt. Jestem przekonany, że wynika to z nieodpowiedniego kształtu (profilu) wewnętrznej strony felgi.
Co Wy na to? Pozdrawiam.
- JOY
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 150 KM
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: opolskie
- Kontakt: