8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
JackP
Posty: 88
Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
Samochód: Inny
Rocznik: 2021
Silnik: Inny

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: JackP »

Nikomu się nie przydarzyło świadomie. Właśnie o to chodzi. Nie ma znaczenia czy on się wypala non stop samoczynnie lub okresowo - w TSI jest to niezauważalne. Obroty nie skaczą przy jeździe po mieście i korkach w Warszawie.
criav
Posty: 190
Rejestracja: 12 gru 2022, o 19:16
Samochód: Superb IV
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Lokalizacja: Wrocław

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: criav »

Rozumiem, to dobra wieść, bo sam niedługo będę miał GPF zamiast DPF ;) tak jak pisałem ostatnie kilkanaście lat jeździłem dieslami, teraz przesiadka na benzynę. A że miałem kupować Kię Stinger to dotarło do mnie bardzo dużo głosów odnośnie tego jak to działa w Kia i Hyundai, gdzie z GPF są same problemy, niezależnie czy w sportowym Stingerze, czy w "cywilnym" Tucsonie. Może dlatego mam trochę zniekształcone spojrzenie na GPF - tym lepiej dla nas jako bieżących lub przyszłych użytkowników VAGa ;)
yogibabu
Posty: 988
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: yogibabu »

No ale w tdi też tego nie widać przy normalnej jeździe.Nawet jak trwa wypalanie dpf stojąć na światłach to zauważysz jedynie to że obroty podchodzą do 1000 obr.A jak zgasisz auto w trakcie wypalania to słychać wentylatory które działają do schłodzenia cieczy.Póżniej po odpaleniu i spełnieniu warunków znowu zacznie się wypalać,ale nigdy od początku.
Tak czy inaczej ja nie widzę problemu z wypalaniem dpf.
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
criav
Posty: 190
Rejestracja: 12 gru 2022, o 19:16
Samochód: Superb IV
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Lokalizacja: Wrocław

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: criav »

yogibabu pisze: 24 wrz 2024, o 09:53 No ale w tdi też tego nie widać przy normalnej jeździe.Nawet jak trwa wypalanie dpf stojąć na światłach to zauważysz jedynie to że obroty podchodzą do 1000 obr.A jak zgasisz auto w trakcie wypalania to słychać wentylatory które działają do schłodzenia cieczy.Póżniej po odpaleniu i spełnieniu warunków znowu zacznie się wypalać,ale nigdy od początku.
Tak czy inaczej ja nie widzę problemu z wypalaniem dpf.
Nie mówię o problemach, a nawet przeciwnie, na stan mojej wiedzy, tak przekrojowo przez wszystkie marki DPF jest prostszy w obsłudze niż GPF. W moim Fordzie Mondeo też nigdy nie miałem proglemu z DPF, mimo że jestem już na tyle wyczulony, że wiem kiedy się wypala.
yogibabu
Posty: 988
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: yogibabu »

Po krótce: ja po 14 latach przesiadłem się z pb na on-NIE ŻAŁUJĘ.
Nie mam problemów z dpf czy tam zalaniem blu.
A wybór silnika to kwestia indywidualna-co komu pasuje.Nie chodzi tu o przekonanie kogo kolwiek o wyższości pb nad on i odwrotnie.
Ja przekazałem swoje doznania w stosunku do gnojaka.Nie żałuje wyboru.
Ps.wątek jest z 2014r i nie ma się ni jak do dzisiejszych czasów.W tamtych latach przewaga była silników napędzanych pb gdzie szło bez problemu i niskich kosztach założyć lpg.A diesle ze swoimi dpf czy tam fap były utopią.
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
Awatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Posty: 1219
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: LPG - CJXA SERIA

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: StRaDiVaRiUs »

yogibabu pisze: 24 wrz 2024, o 10:06 Ps.wątek jest z 2014r i nie ma się ni jak do dzisiejszych czasów.W tamtych latach przewaga była silników napędzanych pb gdzie szło bez problemu i niskich kosztach założyć lpg.A diesle ze swoimi dpf czy tam fap były utopią.
Patrząc na 2014 i Superba i ogólnie grupę VAG- to były jeszcze niedopracowane/przekombinowane TSI oraz dobre diesle. Zawsze będzie to trudny wybór, bo tak jak kiedyś wszyscy rzucili się na diesle bo jechały jak chciałeś i zawsze mało paliły, to później na przykładzie takiej Octavii 3 1.4 TSI 150KM, nie było sensu kupować diesla, bo paliła może max 1L więcej, a szła jak przecinak i nie miała wszystkich wad diesli. No i zaczęli je dławić i 1.5 TSI to już nie to samo, szczególnie w Superbie.

Nie wiem kiedy chciałeś zakładać LPG, ale z kim teraz nie rozmawiam, twierdzi, że to świetna decyzja. Być może był to moment, kiedy nie było nic fajnego na rynku (KME Sky Direct pojawił się na początku 2018 roku).
Dziś możesz bezproblemowo założyćLPG, bo zrobili już sterowniki świetnie działające z wtryskiem bezpośrednim lub dualem, to na prawdę nie jest to samo co kiedyś. Miałem LPG-Techa na prostym pośrednim 1.4 MPI zakładane w 2019, mam teraz KME zakładane w 2024 i KME chodzi znacznie lepiej.
Ok, zwiększył się koszt instalacji, pośredni wtrysk teraz do takiego Hundaia ix30 2.0 MPI, czy Corolli 1.8 to 4500 zł, a bezpośredni od 5500 zł, ale przy aucie, które pali średnio więcej niż 6-8L ma to jak najbardziej sens.
artho
Posty: 2248
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: artho »

JackP pisze: 24 wrz 2024, o 09:37 Mamy flotę VW tylko w benzynach od czasu Passata B8, większość z limitem 160k km i jeszcze nigdy nikomu nie przydarzyło się jakiekolwiek wypalanie GPF.
Są auta, które non stop pałują Wro-Gdansk i są również takie tylko do jazdy po mieście i dojazdów do biura.
Z mojej perspektywy silniki TSI 1.5-2.0 są całkowicie bezobsługowe, temat GPF nie występuje w ogóle.
Potwierdzam, tak samo u mnie. Współczesne benzyny (TSI) w VAG-u to silniki bezobsługowe.
Skoda... -> Skoda... -> 2025 NieSkoda! :)
yogibabu
Posty: 988
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: yogibabu »

@StRaDiVaRiUs nie opłacało mi się zee względu na to że ja auta długo nie trzymam.
I teraz tak: zainwestuje w LPG,powiedzmy ze po roku się zwróci,a ja już w tym czasie myślę o sprzedaży więc tylko przysługę zrobię kupującemu . Żaden biznes dla mnie .
Ps. To ceny montażu poszybowały..... Ja ostatnią instalkę zakładałem do v-ki to kosztuje był 3300.
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
Awatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Posty: 1219
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: LPG - CJXA SERIA

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: StRaDiVaRiUs »

Spoko, każdy patrzy też portfelem i opłacalnością. Ale w ogólnej dyskusji opłacalności względem diesla i czystego Pb jest to opcja dla osób które jeżdżą autem minimum 4-5 lat i robią po te 20 kkm rocznie.
yogibabu
Posty: 988
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: yogibabu »

Nie no oczywiście,że jest to opcja wchodząca w grę. Ale tak jak napisałeś w aspekcie długoterminowego eksploatowania. Krótko dystansowo to raczej nieopłacalny biznes.
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
artho
Posty: 2248
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: artho »

LPG to swoją drogą ma całą masę innych nieprzyjemności zasługujących na oddzielny wątek 🤣

yogibabu a co Ciebie zmotywowało do zakupu diesla po latach w benzynie?
Skoda... -> Skoda... -> 2025 NieSkoda! :)
yogibabu
Posty: 988
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: yogibabu »

artho pisze: 25 wrz 2024, o 06:07yogibabu a co Ciebie zmotywowało do zakupu diesla po latach w benzynie?
Sprzedałem skodę i nic ciekawego w pb się nie trafiało do zakupu.
Napatoczył się pszczak który jest po pierwszym właścicielu z nie dużym przebiegiem- dwa dni przemyśleń i konsultacji.... I o to paszczak stał już na podwórku .... ;)
Miała być benzyna w kombi,a jest sedan w gnoju :lol:
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
artho
Posty: 2248
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: artho »

No i czasem tak też trzeba :D Przede wszystkim ma cieszyć. Mnie diesel zdecydowanie będzie cieszył jak w końcu wjedzie pickup.
Skoda... -> Skoda... -> 2025 NieSkoda! :)
yogibabu
Posty: 988
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: yogibabu »

Prawdę powiedziawszy to tak trochę na spontanie zakupiony. Ale zadowolony jestem...
1100 km bez pierdnięcia na zbiorniku,a wskazówka dalej daleko od czerwonej kreski... .
Nie zjeżdżam paliwa do końca. Jakoś taki mąk nawyk.
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
Kylo125
Posty: 432
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: 8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla - dyskusja

Post autor: Kylo125 »

Widziałem film gdzie passat l, co prawda B7, zrobił jeszcze 200km od momentu gdy komp wskazywał zero zasięgu. Więc raczej nic się nie powinno dziać jak dociągniesz do rezerwy.
ODPOWIEDZ