Zawieszenie

adamo77
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwie 2019, o 20:35
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Zawieszenie

Post autor: adamo77 »

Zamontowałem poprzeczkę na przednich kielichach i to dało stabilną jazdę
PabloLG
Posty: 88
Rejestracja: 23 mar 2019, o 19:58
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chodziez (Weida De)

Re: Zawieszenie

Post autor: PabloLG »

adamo77 pisze: 15 mar 2020, o 19:05 Zamontowałem poprzeczkę na przednich kielichach i to dało stabilną jazdę
No tez w planach jest.
Ale z tylu amorki mam 66% a spreżyny powiedziały pa pa. Wiec rozgladam sie za amorkami.
Zeby jeszcze bardziej bylo stabilnie i komfortowo
Awatar użytkownika
qla125p
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2018, o 02:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Przemek
Lokalizacja: Irlandia

Re: Zawieszenie

Post autor: qla125p »

Co ci da sama rozporka jak na zakrecie i lekkich hopkach bedziesz i tak darl zderzakiem asfalt?
Awatar użytkownika
MaxOP
Posty: 10
Rejestracja: 3 cze 2018, o 15:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Max

Re: Zawieszenie

Post autor: MaxOP »

Panowie pytanie może od czapy ale nie mogę nigdzie znaleść odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Pacjent S II kombi CFGB DSG, fura wysoko bardzo stoi sprężyny oznaczone kropkami: czerwona, biała, czerwona. Auto pieje jak kozica górska i z komfortem nie ma to wiele wspólnego. Dodam ze we wcześniejszych autach na gwintowanych zawieszeniach sie jeździlo przyjemniej niź OEM skodą. proszę o jakies porady co to moze być za zawias w rozkodowanych PR CODACH jest L30 suspension range 30 - o co chodzi ?
pozdrawiam i dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 942
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Zawieszenie

Post autor: Zapp »

L30 to zakres obciążenia osi. Max masz też na nalepce na słupku.
To zawieszenie (dla L30) to chyba std dla tego auta / silnika.
Wątek o zmianach jest gdzieś na forum.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie

Post autor: rezon »

jqr pisze: 7 cze 2020, o 09:12 ....czuję, że trzeba usztywnić zawieszenie.
Wymieniałem w kombi 4x4 z PNB ori amortyzatory na Sachsy. Było nieco lepiej, ale bez szału.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Zawieszenie

Post autor: into »

Witam.
Będę na dniach wymieniał komplet tulei tylnego zawieszenia wielowahaczowego. Wiem, że w Octavii 1 można było montować pełne tuleje z Audi TT. Jak to wygląda w Superbie 2? Czy tuleje z audi się różnia srednicami od tych że montowanych w Skodzie Superb? Zależy mi na zamontowaniu trwalszych tulei jednak nie chce polurietanow.
Pozdrawiam
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Zawieszenie

Post autor: leszekmw »

masz dsg ?
ja kiedyś założyłem i miałem rezonans .
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Zawieszenie

Post autor: into »

Nie, manual. A co mają tuleje do pracy skrzyni? Przepraszam jesli głupie pytanie ale nie widzę związku :)
Chodzi mi o to, że jak wymienię tuleje to nie chce przez najblizszych kilka lat zagladac tam. Z tego co pamiętam pełne tuleje z audi są bardziej wytrzymałe. Dawno temu w Octavii 1 zrobiłem tak, że zmieniłem tuleje na pełne, komfort jazdy się nie zmienił bo i tak był do.... ale problem z uszkodzonymi gumami znikł.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Zawieszenie

Post autor: leszekmw »

into pisze: 15 mar 2021, o 12:34 Nie, manual. A co mają tuleje do pracy skrzyni? Przepraszam jesli głupie pytanie ale nie widzę związku
w dsg jak trzymałeś hamulec na postoju z zapiętym D to potrafią być spore wibracje na karoserii.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Zawieszenie

Post autor: into »

Ok. Więc w jakim modelu audi są pełne tuleje, które pasują p&p do wahaczy tylnych w S2 kombi?
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Zawieszenie

Post autor: leszekmw »

stary już jestem i nie pamiętam wszystkich tych rzeczy..
ale nie wiem czy na pewno chodziło o tylne zawieszenie a nie przednie /ja pisałem o przednim / , a jeśli chodzi o tuleje w O1 to czy przypadkiem nie chodziło o tylny zawias przy napędzie 4x4..
ale tak jak mówię , pewnie mnie pamięć myli..
Awatar użytkownika
Kolec
Posty: 20
Rejestracja: 20 maja 2020, o 09:49
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Jurek
Lokalizacja: Wola Rzędzińska/Tarnów

Re: Zawieszenie

Post autor: Kolec »

Pany, poczytałem trochę wątek i dołączę z problemem.Pacjentka jak w profilu. Pękła mi sprężyna z przodu.Jako, że na ori było trochę za wysoko kupiłem Eibach Pro Kit -30. Założyłem i.... Mam zagwozdkę. jak jeżdżę sam ewentualnie 2 osoby jest ok. Przy pełnym stanie słychać delikatne obcieranie. Tył na dołkach, przód sprawia wrażenie na "dużych" zakętach (skrzyżowania ). obcieranie to raczej zasługa butów, bo mam 255/35/18 na 8,5 calowych Rotorach. Poradźcie co robić żeby się tego pozbyć. Dodam, że tak czy inaczej rozważam kupno opon, bo stare już są bliżej końca. Tylko kwestia fundamentalna jeżeli kupno to jaki rozmiar, ewentualnie jakieśinne pomysły, które nie pociągną milionowych inwestycji za sobą.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawieszenie

Post autor: fabek »

Założyłeś niskie sprężyny i teraz dziwisz się, że coś ociera. Dla 255/35/R18 osadzenie ET42 ma być. Zobacz gdzie ociera, jak nadkole wewnątrz to ET może być za głębokie. Wtedy może wymiana na fabryczne 235/40/R18 coś zmieni lub wrzucenie dystansu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Kolec
Posty: 20
Rejestracja: 20 maja 2020, o 09:49
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Jurek
Lokalizacja: Wola Rzędzińska/Tarnów

Re: Zawieszenie

Post autor: Kolec »

Można powiedzieć, że się dziwię, bow pasku b5 zrobiłem podobny zabieg i wszystko było ok. A opony miałem te same. Co do ET to nie jestem pewien jakie dokładnie jest, bo nie pamiętam. Dystans raczej nie wchodzi w grę, bo wygląda jakby musiały się schować trochę do środka. Z tego co mi się udało dojrzeć to obciera właśnie o nadkole, więc pewnie zmiana na "fabryczne" opony powinno pomóc. Zastanawiam się też nad delikatnym "zrolowaniem" nadkola tylko musiałbym znaleźć dobrego magika od tego.
ODPOWIEDZ