Wypalanie filtra DPF?

NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Bzdury jakieś. Mozna dopalać na postoju i wczasie jazdy.Ja uważam że lepiej się nawet dopala jak jedziesz bo temp dpfa jest grubo ponad 600stopni. Na postoju nigdy mi takiej nie osiągnął.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Na postoju niżej zejdzie z sadza podczas dopalania. Osobiście preferuje wypalanie na postoju.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Mi schodzi do takiego samego poziomu tylko w czasie jazdy odbywa się to dużo szybciej.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Montes
Posty: 53
Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 190/405
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Montes »

fabek pisze: 5 sie 2020, o 09:03 Ogólnie mapy do DSG są dobrze znane i rozpracowane, lecz moim zdaniem to najszybsza droga, żeby rozwalić mechatronikę lub sprzęgła. Zresztą brzmi trochę jak naciągnięcie klienta, który przyjeżdża z powodu dpf-a na downgrade.
Moim zdaniem najszybszą drogą do "rozwalenia mechatroniki lub sprzęgła" jest wymiana oleju i filtra według zaleceń. Ja robię to co 30kkm i już widać że olej jest delikatnie przepracowany. Mam soft DSG (by Gregor10) i pomimo, że rzadko jeżdżę po mieście to uważam, że Ci którzy po nim dużo jeżdżą powinni mieć zmienione nastawy DSG. Moim zdaniem dopiero wtedy auto nie jest męczone - ale to moja opinia i doświadczenie.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Montes pisze: 30 wrz 2020, o 20:02 Moim zdaniem najszybszą drogą do "rozwalenia mechatroniki lub sprzęgła" jest wymiana oleju i filtra według zaleceń. Ja robię to co 30kkm i już widać że olej jest delikatnie przepracowany. Mam soft DSG (by Gregor10) i pomimo, że rzadko jeżdżę po mieście to uważam, że Ci którzy po nim dużo jeżdżą powinni mieć zmienione nastawy DSG. Moim zdaniem dopiero wtedy auto nie jest męczone - ale to moja opinia i doświadczenie.
Szybciej olej w dsg się męczy, bo masz zmodyfikowane mapy. Dlatego też w innym wątku pytałem jakie zmiany zostały wprowadzone,
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Montes
Posty: 53
Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 190/405
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Montes »

fabek pisze: 1 paź 2020, o 10:11
Montes pisze: 30 wrz 2020, o 20:02 Moim zdaniem najszybszą drogą do "rozwalenia mechatroniki lub sprzęgła" jest wymiana oleju i filtra według zaleceń. Ja robię to co 30kkm i już widać że olej jest delikatnie przepracowany. Mam soft DSG (by Gregor10) i pomimo, że rzadko jeżdżę po mieście to uważam, że Ci którzy po nim dużo jeżdżą powinni mieć zmienione nastawy DSG. Moim zdaniem dopiero wtedy auto nie jest męczone - ale to moja opinia i doświadczenie.
Szybciej olej w dsg się męczy, bo masz zmodyfikowane mapy. Dlatego też w innym wątku pytałem jakie zmiany zostały wprowadzone,
Tu się mylisz. Nie wprowadzałbym innych w błąd. Pisałem w oparciu o trzy wymiany kiedy nie miałem programu DSG
Teraz mam wymianę za 5kkm i dopiero po kolejnej za 30kkm będę w stanie stwierdzić czy "olej w DSG się męczy bo mam zmodyfikowane mapy".
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Czyli chcez powiedzieć, że mapa w dsg wydłuży jej zycie?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Po "specjalnym" wypalaniu serwisowym.

Obrazek
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Zapełnienie 0.01? Po czyszczeniu?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Nie był czyszczony tylko wypalany.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Ladny efekt. Wypalanie po przez VCDS na postoju czy podczas jazdy? Co to za specjalne wypalanie?
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz »

Potwierdzam ku mojemu zdziwieniu
.... podczas wypalania na postoju zszedłem na -0.1 Soot Mass Measured... Nigdy nie miałem minus.
Podjechałem pod Tesco i zobaczyłem że wypala... trzymałem go na 1500 do końca.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
321frytki
Posty: 5
Rejestracja: 8 mar 2020, o 17:43
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: 321frytki »

fabek pisze: 3 lis 2020, o 12:08 Po "specjalnym" wypalaniu serwisowym.

Obrazek
W jaki sposób to zrobić VCDS?
wuj357
Posty: 3
Rejestracja: 16 lis 2020, o 20:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Maciek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: wuj357 »

Witam Koleżanki i Kolegów na forum. Czytam całą masę postów w tym wątku i coraz bardziej zaczyna mnie boleć głowa z powodu DPF. Od dawna poruszam się Dieslami ale obecny jest pierwszym z DPF. Całkiem niedawno stałem się posiadaczem Superb II z uwalonym DPF. Zdecydowałem się na czyszczenie filtra w maszynie ciśnieniowej co nie przyniosło oczekiwanego efektu (czujnik różnicy ciśnień wymieniony na nowy), po przejechaniu około 500km znowu świeci się kontrolka DPF i pewnie niebawem skończy się trybem awaryjnym ? Człowiek, który przeprowadził ostatnie czyszczenie odkrył ślady wcześniejszego przeprowadzone prawdopodobnie przez sprzedającego ? Dwa czyszczenia w stosunkowo krótkim czasie nie przywróciły filtra do życia więc chyba nadaje się do wymiany/regeneracji ? Proszę o pomoc osoby, które "przerobiły" ten temat z dobrym skutkiem. Moja lokalizacja to Jelenia Góra/Dolnośląskie
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Często chemia używana w czyszczeniu powoduje jego nieodwracalne zniszczenie, ale o tym zakłady które czyszczą nie wspominają :) Podaj wersję softu sterownika silnika.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ