Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Sprawdziłem do 150km/h i zero. Z racji iż opony są kiepskie nie będę ryzykował. Ale co odrazu zauważyłem to że wcześniej kierownica biła a przy mniejszych prędkościach samochód jechał jakby opony miały guzy. Teraz moje odczucia jakbym jechał po stole. Nawet jak ostro przyspieszam to nie drgnie. Te opony co mam teraz z przodu były jeszcze względnie dobre nie licząc wysokości bieżnika:) ale do wiosny przekuleje na nich. Codziennie do pracy dojeżdżam obwodnicą więc pomyśl sobie jakie katorgie przechodziłem jak nie mogłem się rozpędzić bo po wyżej 100km/h kiera już zaczynała drgać a powyżej 120km drgać mocniej a szybciej jadąc to wyrywało ręce.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
marcinj6 pisze: ↑16 lut 2022, o 18:02 Sprawdziłem do 150km/h i zero. Z racji iż opony są kiepskie nie będę ryzykował. Ale co odrazu zauważyłem to że wcześniej kierownica biła a przy mniejszych prędkościach samochód jechał jakby opony miały guzy. Teraz moje odczucia jakbym jechał po stole. Nawet jak ostro przyspieszam to nie drgnie. Te opony co mam teraz z przodu były jeszcze względnie dobre nie licząc wysokości bieżnika:) ale do wiosny przekuleje na nich. Codziennie do pracy dojeżdżam obwodnicą więc pomyśl sobie jakie katorgie przechodziłem jak nie mogłem się rozpędzić bo po wyżej 100km/h kiera już zaczynała drgać a powyżej 120km drgać mocniej a szybciej jadąc to wyrywało ręce.
Edit przetestowałem przy prędkościach 140+ i zero bicia na kierownicy jedynie czuję na tyle ale to dlatego że tam mam te felerne opony
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 435
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ja co sezon melduję sie u Tujków i wyważam i odświeżam felgi
ale i tak bije i tak bije
S2 jest bardzo wrażliwy na najmniejsze niedoważenie /felgi/opony/półosi/przegubu
A wszystko to przez stalową poprzeczkę zespołu napędowego czyli popularny wózek pod silnikiem, która zbiera i wzmacnia masakrycznie bicia
Mam już graty do wymiany na system stary czy aluminiowy wózek, pełne wahacze, i nowy komplet tulei i sworzni.
Czasu brak na wymianę, ale będzie i zobaczymy
ale i tak bije i tak bije
S2 jest bardzo wrażliwy na najmniejsze niedoważenie /felgi/opony/półosi/przegubu
A wszystko to przez stalową poprzeczkę zespołu napędowego czyli popularny wózek pod silnikiem, która zbiera i wzmacnia masakrycznie bicia
Mam już graty do wymiany na system stary czy aluminiowy wózek, pełne wahacze, i nowy komplet tulei i sworzni.
Czasu brak na wymianę, ale będzie i zobaczymy
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ja od wizyty u Tujko zrobiłem jakieś 300km a poruszam się w większości po obwodnicy i póki co nie zauważyłem drgań na kierownicy podczas jazdy powyzej 140+ czy przyspieszania. Zobaczymy jak będzie po wymianie amortyzatorów z przodu i po zakupie i założeniu opon letnich.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Koła zmienione na 18" 225/40 i zrobiona geometria na hunterze i wszystko jest ok. Drgań póki co nie zauważyłem.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Elegancko. Też uważam gumy z pewnego źródła i kumaty operator Huntera robi robotę:-)
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Tak jak tu wiele razy padło S2 jest bardzo wrażliwa na wszelkie nieprawidłowości i chyba dlatego jednym pomaga to a innym tamto a jeszcze innym nic nie pomaga. U mnie problem tez występuje raz jest lepiej (prawie nic nie czuje) raz gorzej. Teraz będę zmieniał opony a być może zaszaleje z nowym kompletem felg (w starym komplecie mam 1 felę delikatnie pękniętą i spisałem ten komplet na straty) i zobaczymy co będzie. Na Hunterze nigdy nie byłem. Jak ktoś może polecić sprawnego operatora Huntera (bo sama maszyna to nie wszystko) ze Śląska i okolic to będę wdzięczny. Albo jakiegoś naprawdę kumatego wulkanizatora bo jak widać wyważenie na teoretyczne zero a prawidłowe wyważenie to 2 różne sprawy. Wyczytałem też aby dokręcić dobrze chyba te śruby mocujące sanki i kiedyś to faktycznie odczuwalnie pomogło.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ja wyważałem koła u jednego z najlepszych wulkanizatorow w Gdańsku i okolicy. Efekt taki że po ułożeniu opon i ponownym wyważeniu na zero nic mi nie drga. Czy to 120 czy 140 czy 160 jadę spokojnie i gładko. Zbieżność ustawiana była na hunterze i sam byłem przy ustawianiu i wszystkie koła były na zielono. Wolałem zapłacić więcej za prostowanie felg oraz zestaw nowych opon z wyważaniem i optymalizacja i zrobienie zbieżności na hunterze dzięki temu teraz mam spokój i oby już tak zostało:)
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
U mnie też na zimowych kołach wszystko super, mógł bym zapomnieć co to drgania. czy 120 czy 140 czy 160 nic się nie dzieje.
Nie byłem przed zima wywarzać kół, tylko kontrola ciśnienia w oponach i na samochód.
Nie byłem przed zima wywarzać kół, tylko kontrola ciśnienia w oponach i na samochód.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 maja 2022, o 18:59
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Witam,
Widze ze temat je dlugi i nie jestem jedyna osoba ktora jest "uczulona" na dzwieki jak mnie zona nazywa.
Od kilku miesiecy jestem wlascicielem Skody Superb 2014, 2.0 TDI 170KM z DSG transmisja. Otoz od czasu kupna slysze bardzo mocny dzwiek (jakby vibracje i buczenie) od 60-140km/h. Z kilku stron dostalem info ze to na 100% opony, bo to te stare z ktorymi kupilem samochod byly z 2015 roku.
Kupilem nowe letnie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, balansowanie - wazenie opon zostalo zrobione, sprawdzone zostaly felgi, zostal sprawdzony kat opon pod ktorym sie poruszaja, ale problem jak byl tak je. Wymiary opon to 225/40/R18, wczesniej byly 245/40/R18, ale problem taki sam. Buczenie sie slyszy, przy samej jezdzie, czyli jak przyzpieszam, puszczam pedal gazu, nawet jesli wrzuce DSG to statusu N w czasie jazdy, buczenie nadal jest. Probowalem takze z Sport modem, ale to nie zmienia sytuacji.
Buczenie jes najmocniejsze w przedziale 110-120, kiedy sie jedzie normalnie w "cruise" modzie, czyli bez naglego przyspiesznia lub hamowania.
Bylem u kilku roznych wulkanizatorow, wszyscy potwiedzili ze z oponami jest wszystko ok. Amortyzatory niedawno zmieniane, przeguby polosi takze ok, ogolnie mechanicznie niema problemow, ale budzenie nadal sie odczuwa spod pedalow (specjalnie na "Leg rest" po lewej stronie) i na kierownicy.
Macie jakies propozycje co moge dalej sprawdzic, czy moze do ktorego servisu w okolicy Warszawy sie udac?
Z gory dzieki za pomoc.
Widze ze temat je dlugi i nie jestem jedyna osoba ktora jest "uczulona" na dzwieki jak mnie zona nazywa.
Od kilku miesiecy jestem wlascicielem Skody Superb 2014, 2.0 TDI 170KM z DSG transmisja. Otoz od czasu kupna slysze bardzo mocny dzwiek (jakby vibracje i buczenie) od 60-140km/h. Z kilku stron dostalem info ze to na 100% opony, bo to te stare z ktorymi kupilem samochod byly z 2015 roku.
Kupilem nowe letnie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, balansowanie - wazenie opon zostalo zrobione, sprawdzone zostaly felgi, zostal sprawdzony kat opon pod ktorym sie poruszaja, ale problem jak byl tak je. Wymiary opon to 225/40/R18, wczesniej byly 245/40/R18, ale problem taki sam. Buczenie sie slyszy, przy samej jezdzie, czyli jak przyzpieszam, puszczam pedal gazu, nawet jesli wrzuce DSG to statusu N w czasie jazdy, buczenie nadal jest. Probowalem takze z Sport modem, ale to nie zmienia sytuacji.
Buczenie jes najmocniejsze w przedziale 110-120, kiedy sie jedzie normalnie w "cruise" modzie, czyli bez naglego przyspiesznia lub hamowania.
Bylem u kilku roznych wulkanizatorow, wszyscy potwiedzili ze z oponami jest wszystko ok. Amortyzatory niedawno zmieniane, przeguby polosi takze ok, ogolnie mechanicznie niema problemow, ale budzenie nadal sie odczuwa spod pedalow (specjalnie na "Leg rest" po lewej stronie) i na kierownicy.
Macie jakies propozycje co moge dalej sprawdzic, czy moze do ktorego servisu w okolicy Warszawy sie udac?
Z gory dzieki za pomoc.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lip 2022, o 07:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Hej. Gdzie w Szczecinie dobrze wyważają koła? Mam problem z biciem jak inni użytkownicy. Byłem u 3 magików i dalej lipa.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 30 cze 2021, o 13:07
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 1337
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 23 mar 2019, o 19:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Chodziez (Weida De)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
U mnie bylo to samo. 140 i bicie na kierownicy
S2 kombi. Zmiana opon tyl na przod. I dobre wywazenie i jest ok.
Chociaz miejscami nieraz vzuc bicie.
S2 kombi. Zmiana opon tyl na przod. I dobre wywazenie i jest ok.
Chociaz miejscami nieraz vzuc bicie.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 lip 2022, o 21:30
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
W końcu po wielu próbach udało mi sie wyleczyć moją skodziane z drgań kierownicy
Jak to zrobilem postaram sie opowiedziec w wiekszym skrócie.
Objaw: trzęsienie kierownica przy predkosciach 110-140. Zarówno kiedy przyspieszałem jak i wyhamowałem do tych predkosci. Drgrania nasilaly sie przy pokonywaniu lekkich zakrętów. Nie dalo sie z tym żyć, jednak 4 lata upłynęły zanim pokonałem bestię.
Srednio co pol roku robilem podejscie do wyeliminowania problemu.
Probowalem wszystkiego.
Najpierw oczywiscie, sprawdzenie zawieszenia. Tam wszystko ok. Dalej jedno wywazenie, potem wywazenie u innego wulkanizatora, potem wywaznie na aucie, potem wywazenie z dociskiem na huterze. Nic nie pomagalo.
Zmienilem opony. Bez rezultatu. Przed kupnem nowych felg uchronil mnie znajomy, który pozyczyl mi kpl swoich kol na których (u niego na s2) jezdzilo sie gladziutko. I zgadnijcie co? U mnie nadal lipa. Wtedy wiedzialem, ze trzeba szukac w zawieszeniu.
Kolejne naprawy to wymiana tarcz hamulcowych , oczywiscie nic sie nie zmienilo.
Piasty, nadal nic.
Wywazenie walu napedowego (mam wersje 4x4) nadal bez efektu.
Pojchalem na sprawdzenie polosi - tam tez luzow zadnych nie znalezli.
Belke mam w swojej wersji aluminowa, ale dla świętego spokoju wymnilem w niej te poduszki posrodku. I nic! Ku... NIC nie dalo.
Dzis minelo kolejne pol roku dramatu z drganiami dlatego postanowilem wymnic na chybil trafil kolejny (zapewne sprawny) element i postawilem na wewnetrzne przeguby. Po montazu odrazu nie sprawdzalem czy jest dobrze. Szczerze mialem juz do tego ogromny dystans.
Poczkalem do wieczora zeby sie troche rozluznilo na drogach. Pojchalem na wylotowke i tadaaammm mam sprawne auto . Wszystko dziala jak trzeba. Nic nie trzesie!!! Wreszcie!!! Japier.. juz myslalem, ze to nie mozliwe. Znowu kocham moja skodzianke. The end. Tym razem happy end
Jak to zrobilem postaram sie opowiedziec w wiekszym skrócie.
Objaw: trzęsienie kierownica przy predkosciach 110-140. Zarówno kiedy przyspieszałem jak i wyhamowałem do tych predkosci. Drgrania nasilaly sie przy pokonywaniu lekkich zakrętów. Nie dalo sie z tym żyć, jednak 4 lata upłynęły zanim pokonałem bestię.
Srednio co pol roku robilem podejscie do wyeliminowania problemu.
Probowalem wszystkiego.
Najpierw oczywiscie, sprawdzenie zawieszenia. Tam wszystko ok. Dalej jedno wywazenie, potem wywazenie u innego wulkanizatora, potem wywaznie na aucie, potem wywazenie z dociskiem na huterze. Nic nie pomagalo.
Zmienilem opony. Bez rezultatu. Przed kupnem nowych felg uchronil mnie znajomy, który pozyczyl mi kpl swoich kol na których (u niego na s2) jezdzilo sie gladziutko. I zgadnijcie co? U mnie nadal lipa. Wtedy wiedzialem, ze trzeba szukac w zawieszeniu.
Kolejne naprawy to wymiana tarcz hamulcowych , oczywiscie nic sie nie zmienilo.
Piasty, nadal nic.
Wywazenie walu napedowego (mam wersje 4x4) nadal bez efektu.
Pojchalem na sprawdzenie polosi - tam tez luzow zadnych nie znalezli.
Belke mam w swojej wersji aluminowa, ale dla świętego spokoju wymnilem w niej te poduszki posrodku. I nic! Ku... NIC nie dalo.
Dzis minelo kolejne pol roku dramatu z drganiami dlatego postanowilem wymnic na chybil trafil kolejny (zapewne sprawny) element i postawilem na wewnetrzne przeguby. Po montazu odrazu nie sprawdzalem czy jest dobrze. Szczerze mialem juz do tego ogromny dystans.
Poczkalem do wieczora zeby sie troche rozluznilo na drogach. Pojchalem na wylotowke i tadaaammm mam sprawne auto . Wszystko dziala jak trzeba. Nic nie trzesie!!! Wreszcie!!! Japier.. juz myslalem, ze to nie mozliwe. Znowu kocham moja skodzianke. The end. Tym razem happy end
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Czy sprawdzenie przegubów wewnętrznych nastręcza wielkich problemów? Czy diagnostycznie nie da się tego wychwycić i potrzeba aż tyle czasu, żeby dojść do tego, że to przeguby wewnętrzne? Jak to jest z ich diagnostyką? Nie znam się, pytam po prostu, bez żadnej zbędnej złośliwości.