Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Piotr87
Posty: 56
Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Piotr

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Piotr87 »

Witam. Zamierzam dzis odkręcić śruby mocujące przeguby w piastach i poszukać luzów. Piasty mam wsadzone firmy FAG. Szukałem w sieci piast firmy ATE, ale niczego takiego nie znalazłem. Czy mógłbyś podać jakiś numer tych części,
które kupiłeś bądź dać namiary na sklep? Powoli dobija mnie jeżdżenie tyn samochodem do 120km/h choć po ostatniej podwyżce stawek w taryfikatorze może to i lepiej że ta noga tak mocno nie wciska pedału przyspieszenia.... :lol:
Piotr87
Posty: 56
Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Piotr

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Piotr87 »

No i lipa.... Brak luzów. Pozostaje mi dalej walczyć i szukać....
mgrwitold
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2022, o 20:27
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TSI (200KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: mgrwitold »

Witam
Ja kupiłem w AutoPartner. Luzów piasty moje tez nie miały ale mogą mieć bicie. Te z ATE są grube na całej powierzchni a inne tylko pogrubione w miejscach śrub. Przy 18” felgach jak u mnie to może mogło mieć wpływ na ich odkształcenie
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: maureliusz »

mgrwitold pisze: 21 wrz 2022, o 22:49 Szanowni Forumowicze. Walczyłem i ja u siebie z drganiami kierownicy i całej budy. Zaznaczę, że po zakupie 2 lata temu wymieniłem przeguby wewnętrzne i zewnętrzne i lipa. Koła wyważanie na najlepszych sprzętach. Felgi u fachowca od prostowania. Wszystko Ok. Więc postanowiłem wymienić tarcze ( oczywiście z klockami) i piasty. I tu dupa blada. Zatem zacząłem dochodzić o co chodzi. I moje spostrzeżenia są takie : piasty zaproponowane przez pana w sklepie były może i Ok ale w porównaniu z droższymi ATE wypadły kiepsko. Mianowicie ich grubość to prawie połowa ATE. Pogrubione były tylko w miejscach gwintów śrub. A ATE grube na całym przekroju. Zatem zmiana na ATE i dla pewności nowy komplet tarcze klocki. Przy okazji wpadłem na pomysł sprawdzenia poduszek silnika. Łącznie 3 szt ( górna od strony zbiorniczka płynu chłodzącego , druga od skrzyni pod aku, trzecia łapa pod silnikiem). Wymieniłem na Febi. I od cała historia. Wibracje jak ręką odjął. Właśnie skończyłem testy na trasie. Bajka i oby sie to tak utrzymało.
Pozdrawiam.
To może mieć sens... i to co pisał Fabek ja trafiłem akurat na orientację krzywa piasta - felga... i tak mi spasowało, że się jej krzywizna kompensuje. Jeżeli drgania wrócą ja pójdą też w wymianę piast - bo wszystkie znaki na niebie i ziemi na nie wskazują.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Ogonczyk »

ja już problem mam za sobą. Przeguby wewnętrze, ale robiłem w serwisie Skody oryginalne. Potem zostało "jeszcze troszkę" tak od 120- 130 przy mocnym depnięciu. I doszedłem co jest przyczyną.

Trzeba zacząć od tego, że jak zawsze mówili starzy wyjadacze- podać moc silnika, rok auta, oraz... wielkość i rozmiar felg.
Nie wszyscy mają ten sam problem, co zaznaczam.
Ja temat rozpracowałem. Nie chce mi się już szukać na forum (czy ktoś coś takiego proponował), kto chce niech skorzysta.
Doszedłem do wniosku, że biorąc pod uwagę chimeryczność, lub inaczej "wyczulenie" zawieszenia tejże Skody II ważne jest.......
.............wzmocnienie opony. Przednie zawieszenie, duża moc, ja mam 2.0 TSI i moim zdaniem opona się nieco odkształca podczas obracania.
Ta cześć opony, która ma aktualnie kontakt z nawierzchnią jest nieco zgnieciona (niech się wypowiedzą fachowcy, ale ja mam łeb fizyczny) i w ten sposób powstaje jakby "jajo". Być może auta z bardziej wybaczającym, inaczej skonstruowanym zawieszeniem wybaczają, nie czujesz tego.
Moja Skoda 2.0 FL 2015, jest zestrojona dość sztywno, zarówno układ kierowniczy (czucie) jak i zawieszenie.
Odkąd popycham na Michelinkach z indeksem obowiązkowo zgodnie ze specyfikacją 270-300 km/godz (indeks prędkości) i wzmacnianych zero problemu.
Wykryłem to przypadkowo, bo akurat takie Micheliny chciałem na zimę i były tylko XLele. Jestem pewien, że konstrukcja opony powoduje, że nie odkształca się jak zwykła. Podczas przyspieszania i większych prędkości. To tak w skrócie. Myślę też że jest lepiej wykonana.
Kto chce niech skorzysta, nie znaczy to że rozwiąże to czyjś problem, bo może mieć inne problemy z zawieszeniem.
Ale mówię o tych co mają autko dopieszczone, na oryginalnych częściach i już nie mają pomysłu.
Aha, jest jeszcze firma z Niemiec, w testach super. Oddałem za ćwierć darmo. To inna opowieść o oponach "premium".
Już dwa sezony, 4 zmiany i zero problemu.
Teraz mam tak jak powinno być w tym modelu z tym silnikiem- im szybciej, tym lepiej :-)
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: maureliusz »

4x4 musi mieć wzmacniane / mam takie od początku... i u mnie to problemu nie rozwiązało.

Szczerze... miałeś fuksa. Być może u Ciebie twarda opona jakoś... pomaga nie wpadać w rezonas.

To jest ewidentny błąd konstrukcyjny... inżynierów skody. Miałem fokę II i nie ważne jakie kapcie, nie ważne gdzie wyważane (choćby w szopie) auto jechało idealnie / zero drgań.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: untaztood »

Jak miałem Leona 1P to na drgania kierownicy pomagało tylko i wyłącznie wyważenie kół na samochodzie.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: maureliusz »

untaztood pisze: 30 paź 2022, o 18:23 Jak miałem Leona 1P to na drgania kierownicy pomagało tylko i wyłącznie wyważenie kół na samochodzie.
Znaczy... coś miałeś krzywe i właśnie wyważanie całego systemu robiło robotę.

U mnie ...znowu drgania się pojawiły, ale teraz powyżej 140km/h - zatem mniej uciążliwe biorąc pod uwagę...jak wszyscy wolno jeżdżą ;-)
Ale pewnie nie wytrzymam...i zabiorę się za to... wcześniej czy później...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Ogonczyk »

Miałem fokę II i nie ważne jakie kapcie, nie ważne gdzie wyważane (choćby w szopie) auto jechało idealnie / zero drgań.
Mam dwa Fordy- mam wrażenie, że jakby w ogóle nie wyważać, też by było OK. Hehe
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: maureliusz »

Ehh... komedia ten S2 :-)
Jak pisałem wyżej..drgania wróciły, ale nie skojarzyłem, że kiedyś... jabnąłem w próg jak przejeżdzałem przez mostek.
Przed wczoraj komunikat...sprawdź ciśnienie w kole....
Okazało się, że w obydwu z przodu...ubyło z 2,5 do 2,1...
Dopompowałem... i oczywiście drgania prawie ustały...

Chore to wszystko... To zawieszenie to jest podatne chyba nawet na kamień w oponie lub łajno przyklejone :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
tomekk1980
Posty: 138
Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: tomekk1980 »

Ja jestem po zmianie kół na zimowe, całe koła alufelgi wyważane przy zakładaniu opon jakieś dwa lata temu i normalnie wszystko gitara, zero jakichkolwiek drgań, nawet na letnich tak idealnie nie było.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: marcinj6 »

Ja właśnie zmieniłem z letnim 18" na stalowe 16" na zimę i zawiozłem koła do zaufanego speca. Jedną felgę prostował a reszta była dobra. Zoptymalizował opony i wyważył. Efekt taki że nie drga kompletnie nic. Z letnimi w marcu zrobił to samo i też miałem problem z głowy. Niestety superby muszą mieć koła idealnie zoptymalizowane i wyważone no i proste felgi. Jeśli ktoś jest z Trójmiasta to polecam zakład Tujko!
BTW komfort na 16" jest genialny w porównaniu do 18". Muszę się zastanowić co zrobić bo na 18" auto o wiele lepiej wygląda ale jednak jest głośniej na dziurach i twardo. Dopiero zakładając teraz 16" poczułem różnice na plus 16".
tomekk1980
Posty: 138
Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: tomekk1980 »

marcinj6 pisze: 25 lis 2022, o 10:16 Ja właśnie zmieniłem z letnim 18" na stalowe 16" na zimę i zawiozłem koła do zaufanego speca. Jedną felgę prostował a reszta była dobra. Zoptymalizował opony i wyważył. Efekt taki że nie drga kompletnie nic. Z letnimi w marcu zrobił to samo i też miałem problem z głowy. Niestety superby muszą mieć koła idealnie zoptymalizowane i wyważone no i proste felgi. Jeśli ktoś jest z Trójmiasta to polecam zakład Tujko!
BTW komfort na 16" jest genialny w porównaniu do 18". Muszę się zastanowić co zrobić bo na 18" auto o wiele lepiej wygląda ale jednak jest głośniej na dziurach i twardo. Dopiero zakładając teraz 16" poczułem różnice na plus 16".
U mnie 17" Alu lato i 16" Alu zima.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: maureliusz »

marcinj6 pisze: 25 lis 2022, o 10:16 BTW komfort na 16" jest genialny w porównaniu do 18". Muszę się zastanowić co zrobić bo na 18" auto o wiele lepiej wygląda ale jednak jest głośniej na dziurach i twardo. Dopiero zakładając teraz 16" poczułem różnice na plus 16".
Zgadzam się w 100%. Już kiedyś o tym pisałem, ale ... prawie zostałem spalony na stosie..
Superb 2 prawdziwy komfort dla którego został stworzony czuć niestety tylko na 16tkach... auto teraz jest jak fotel przed telewizorem:-)
Też mam 18tki na lato... i jest dużo gorzej pod każdym względem... 19tek nie potrafię sobie wybrazić ;-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 29 lis 2022, o 10:58
marcinj6 pisze: 25 lis 2022, o 10:16 BTW komfort na 16" jest genialny w porównaniu do 18". Muszę się zastanowić co zrobić bo na 18" auto o wiele lepiej wygląda ale jednak jest głośniej na dziurach i twardo. Dopiero zakładając teraz 16" poczułem różnice na plus 16".
Zgadzam się w 100%. Już kiedyś o tym pisałem, ale ... prawie zostałem spalony na stosie..
Superb 2 prawdziwy komfort dla którego został stworzony czuć niestety tylko na 16tkach... auto teraz jest jak fotel przed telewizorem:-)
Też mam 18tki na lato... i jest dużo gorzej pod każdym względem... 19tek nie potrafię sobie wybrazić ;-)
Ja teraz jeżdżąc na 16" czuję że auto płynie a na 18" niestety jakby koła były z drewna i najgorsze w tym jest to że na 17" jest podobnie jak na 18" różnice czuć dopiero na 16"
ODPOWIEDZ