Termin oczekiwania na SIII

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
pawcio007
Posty: 19
Rejestracja: 28 cze 2022, o 12:54
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomek

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: pawcio007 »

Ja czekam do grudnia na superb później biorę A6 kombi w tych samych pieniądzach. Już jesteśmy stratni bo jak ktoś bierze w leasing to ma teraz raty znacznie wyższe że względu na WIBOR.
A co do silnika 1.5 też bym nie brał ale każdy ma inne potrzeby i całkowicie rozumiem kolegę. Aktualnie mam octavia 1.6 tdi i mocy jest jeszcze w miarę ale denerwują mnie słabe hamulce bardziej jak małą moc silnika. Polecam wziąć większą jednostkę bo podwozie jest lepsz nawet chociażby tarcze większe.
Mi sprzedawca powiedział że na ten moment mają problemy z DSG i webasto. Czekam jak zaproponują 12 katne koła bo z okrągłymi też są problemy
Awatar użytkownika
Marcell
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2022, o 09:42
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Marcell »

Klimekpl pisze: 6 paź 2022, o 08:47 Bez przesady jeździłem takim testowym i właśnie sobie zamówiłem 1,5 TSI i do normalnej jazdy w zupełności MI wystarcza, nie jest to oczywiście jakieś ferrari do ścigania i pokazów kto pierwszy na światłach. Ja jeżdżę z dzieciakami do szkoły, sam do pracy (13km w jedną stronę), raz, dwa razy w roku jakaś dłuższa trasa (ok 700 km w jedną stronę) i dla mnie to w zupełności wystarczająca ilość kucy w tym aucie przy rozsądnym spalaniu i kosztach dojazdów. Nie sądzę, że ktoś kto tego nie rozumie i się cieszy wybitnie bo ma np. jakieś 190kM to już powód do jakiejś większej dumy, jechałem autem co miało ponad 300kM i się nie zesrałem jakoś ze szczęścia. Co komu potrzebne to niech sobie kupuje. Amen.
Z tym rozsądnym spalaniem to bym raczej uważał, tutaj niska pojemność niestety nie przekłada się na niskie spalanie. Jeździłem przez 1.5 roku Octavią 1.5 TSI i o ile w tym samochodzie ten silnik jeszcze jakoś dawał radę to przy przebiegach autostradowych w pojedynkę ciężko było zejść poniżej 7,5 litra. Można oczywiście przyjąć że samochód służy komuś tylko do przemieszczania się z punktu A do B i jechać prawym pasem na A2 z prędkością 120 km/h, wtedy owszem, 7 litrów na sto i zerowa dynamika nikomu nie przeszkadza. Śmiem jednak twierdzić że w praktyce, S3 1.5 TSI w cyklu mieszanym będzie żądał zatankowania 8-8,5 litra co każde sto kilometrów.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: rowerek »

W koncernie VAG jest pewna hierarchiczność jeżeli chodzi o priorytety dostaw podzespołów. Jak czegoś zaczyna brakować, to Skodzie jako pierwszej w kolejności przycinają wyposażenie. Mamy więc takie kwiatki jak ucinanie audio, matrixów, a teraz nawet tylnych świateł w wersji Ambition (teraz w standardzie wygląda tak jak Active, czyli przedlift z nowym logo/napisem). Jeszcze trochę i coś kolejnego wypadnie. Najgorsze, że wielu tutaj czeka ponad rok i w sumie nie wiadomo z czym auto przyjedzie. Mnie ciekawi jak to Skoda załatwi właśnie z wersjami Ambition. Rok temu ktoś zamawiał ze świadomością ładnego tyłu z nowymi światłami/chromami, a teraz może się okazać, że dostanie RM23/24 wg nowej specyfikacji i dostanie de facto 1/2 starego modelu.

Jak kogoś interesuje jak to wygląda w innych markach VAG, to w Audi potwierdzili mi termin produkcji na 49 tydzień. Biorąc pod uwagę okres przedświąteczny będzie do odbioru realnie pewnie w połowie stycznia. Wyjdzie jakieś 9 miesięcy od zamówienia. Teoretycznie nic nie wiadomo o kastracjach, a wyposażenia sporo, w tym to z puli restrykcji (np. asystent martwego pola - niby wydłuża okres produkcji o 2-3 miesiące). Zrezygnowałem za to z indukcyjnej ładowarki, bo to też wstrzymywało produkcję.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

ciusiek101
Posty: 167
Rejestracja: 17 maja 2021, o 20:50
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Maciej

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: ciusiek101 »

Klimekpl pisze: 6 paź 2022, o 14:35 Ja mam z września i juz nawet mi sie śniło ze mam termin na pazdziernik ale dalej cicho i brak terminu...
😀 sluchaj warto czekac … mi sie juz snilo ze ten samochod stal na ceglach i ze go skasowalem niemilosiernie … na szczescie sie obudzilem … skradli mi go we snie tez nie mniej niz raz … 😀
komoornik
Posty: 1036
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: komoornik »

Marcell pisze: 6 paź 2022, o 21:06
Klimekpl pisze: 6 paź 2022, o 08:47 Bez przesady jeździłem takim testowym i właśnie sobie zamówiłem 1,5 TSI i do normalnej jazdy w zupełności MI wystarcza, nie jest to oczywiście jakieś ferrari do ścigania i pokazów kto pierwszy na światłach. Ja jeżdżę z dzieciakami do szkoły, sam do pracy (13km w jedną stronę), raz, dwa razy w roku jakaś dłuższa trasa (ok 700 km w jedną stronę) i dla mnie to w zupełności wystarczająca ilość kucy w tym aucie przy rozsądnym spalaniu i kosztach dojazdów. Nie sądzę, że ktoś kto tego nie rozumie i się cieszy wybitnie bo ma np. jakieś 190kM to już powód do jakiejś większej dumy, jechałem autem co miało ponad 300kM i się nie zesrałem jakoś ze szczęścia. Co komu potrzebne to niech sobie kupuje. Amen.
Z tym rozsądnym spalaniem to bym raczej uważał, tutaj niska pojemność niestety nie przekłada się na niskie spalanie. Jeździłem przez 1.5 roku Octavią 1.5 TSI i o ile w tym samochodzie ten silnik jeszcze jakoś dawał radę to przy przebiegach autostradowych w pojedynkę ciężko było zejść poniżej 7,5 litra. Można oczywiście przyjąć że samochód służy komuś tylko do przemieszczania się z punktu A do B i jechać prawym pasem na A2 z prędkością 120 km/h, wtedy owszem, 7 litrów na sto i zerowa dynamika nikomu nie przeszkadza. Śmiem jednak twierdzić że w praktyce, S3 1.5 TSI w cyklu mieszanym będzie żądał zatankowania 8-8,5 litra co każde sto kilometrów.
Na różne ogólne opinie to nawet nie bardzo mi się chce odpowiadać, ale jak już przytaczasz spalanie to proszę, tempomat 120 km/h:

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcell
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2022, o 09:42
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Marcell »

komoornik pisze: 6 paź 2022, o 23:33
Na różne ogólne opinie to nawet nie bardzo mi się chce odpowiadać, ale jak już przytaczasz spalanie to proszę, tempomat 120 km/h:

Obrazek
No ale co Ty chcesz właściwie udowodnić? Ja napisałem o spalaniu przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym a nie eco-drivingu na jakimś odcinku autostrady a to co pokazujesz w zasadzie potwierdza to o czym wcześniej wspomniałem. Można oczywiście jechać S3 tak jak Ty ze średnią 115km/h po autostradzie i wtedy jest to w miarę ekonimiczna jazda, tylko czy po to kupujemy Superba aby wlec się za Tirami razem z Yarisami?

Nawet na Twoim przykładzie widać że średnia wychodzi 7,5l, więc bez względu na to na jakiej trasie to było mierzone, trudno to nazwać spalaniem ekonomicznym w sytuacji gdy dwulitrowy diesel z DSG i dużo lepszym momentem obrotowym i elastycznością pokaże 6l.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2022, o 20:45 przez Marcell, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2358
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: siemi1 »

Przypominam tematy spalani sa w innych działach, jedna dygresja luzna ok nie kontynuujcie tego tutaj bo to temat rzeka :)

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
wjabl
Posty: 66
Rejestracja: 1 paź 2018, o 13:01
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: wjabl »

Hej, zamykają temat spalania.....jazda wokół komina, tj.troszkę A4, troszke Krakowa, troszke Wieliczki.
Superb 2.0 190 i VW T-Roc 1.5 Tsi.
W sumie przy normalnej jeździe różnicy w spalaniu wielkiej nie widać.
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

komoornik
Posty: 1036
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: komoornik »

Marcell pisze: 7 paź 2022, o 08:31
komoornik pisze: 6 paź 2022, o 23:33
Na różne ogólne opinie to nawet nie bardzo mi się chce odpowiadać, ale jak już przytaczasz spalanie to proszę, tempomat 120 km/h:
No ale co Ty chcesz właściwie udowodnić? Ja napisałem o spalaniu przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym a nie eco-drivingu na jakimś odcinku autostrady a to co pokazujesz w zasadzie potwierdza to o czym wcześniej wspomniałem. Można oczywiście jechać S3 tak jak Ty ze średnią 115km/h po autostradzie i wtedy jest to w miarę ekonimiczna jazda, tylko czy po to kupujemy Superba aby wlec się za Tirami razem z Yarisami?

Nawet na Twoim przykładzie widać że średnia wychodzi 7,5l, więc bez względu na to na jakiej trasie to było mierzone, trudno to nazwać spalaniem ekonomicznym w sytuacji gdy dwulitrowy diesel z DSG i dużo lepszym momentem obrotowym i elastycznością pokaże 6l.
Co udowadniam? :?

To może jeszcze raz Cię zacytuje.
Marcell pisze: 6 paź 2022, o 21:06 jechać prawym pasem na A2 z prędkością 120 km/h, wtedy owszem, 7 litrów na sto i zerowa dynamika nikomu nie przeszkadza.
Ciągła jazda tempomat 120 km/h to jak widać zauważalnie poniżej 6l, a nie 7l. I to nie dane z odcinka 2km czy 5km a ponad 350km.

Nie wiem skąd pomysł na jakąś średnią 7.5l na podstawie mojego zdjęcia spalania - mam nadzieję że nie na podstawie wskazania 7.4 czyli spalania chwilowego.

Sam dodatkowo odnosiłeś się do kogoś kto co najwyżej porównywał 1.5 TSI do 2.0 TSI 190KM - ja niskiego spalania diesla nie neguję. Trzeba jednak robić sporo km aby diesel się opłacał.

A jak chcesz robić porównanie 2.0 TDI do 1.5 TSI to sobie wkalkuluj te drobne 16k+ PLN różnicy w cenie - przy paliwie po 7pln i nawet wskazanym spalaniu 8.5l to kwota pozwalająca na pokonanie prawie 30k km.

Dodatkowo jak rozumiem jesteś ktoś bo kupiłeś Superba :lol: No i fajnie że jadąc 120km/h na tempomacie można jednocześnie wlec się za tirem.

Z mojej strony EOT.
wjabl pisze: 7 paź 2022, o 09:06 Hej, zamykają temat spalania.....jazda wokół komina, tj.troszkę A4, troszke Krakowa, troszke Wieliczki.
Superb 2.0 190 i VW T-Roc 1.5 Tsi.
W sumie przy normalnej jeździe różnicy w spalaniu wielkiej nie widać.
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Od siebie do tego mogę dodać tylko tyle - mimo wszystko taki T-Roc jak i każdy inny crossover spala o co najmniej kilka % więcej, wyższe nadwozie robi swoje.
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: hubi_pl »

Hej,
No i auto jedzie do importera, nie wiem czy to kwestia mocnego zapytania od strony dealera, czy przypadek, ale auto nie zostało zostawione na 2023 na styczeń.
Jestem na 99% że miało to związek z co2 - wczoraj był u mnie chłopak od dealera skody po części i tak z nim chwilę pogadałem to przyznał rację, ale też mówił że u nich, cytuję: "wszystko co na K się w miarę produkuje", a reszta to rosyjska ruletka.
no ale ja już tylko czekam, rzekomo w piątek auto ma być u dealera, to może w kolejnym tygodniu odbiorę.
Zamówienie początek lutego 2021, produkcja wg VINu 30.09.2022....aha co ważne, auto ma HD Matrix, więc jest to bez problemu produkowane jak widać.
pozdrawiam,
hubi_pl pisze: 22 wrz 2022, o 14:21 Panie i Panowie,
Wiem że są tu osoby znakomicie obeznane w temacie cykli produkcji, czy też etapu. Na wstępie powiem że czekam na info od dealera, ale znam wątek i dużo było tu informacji "bardziej właściwych" niż od dealera.
Mam auto w którym montaż komponentów - zakończenie było planowane na 26.08.2022, domniemam że zostało zakończone 14.09.2022 roku - patrz zdjęcie. Jeszcze do piątku miało zaplanowane zakończenie produkcji (CP8) z datą 16.09.2022 a w poniedziałek wskoczyła data 22.12.2022, no i wiadomo reszta dat się też przesunęła.
Czy ktoś wie czym takie rzeczy mogą być spowodowane? no bo jak jest zakończony montaż, to znaczy że nic nie brakuje?
dziękuję
Mr Haldex
przemoKTW
Posty: 10
Rejestracja: 9 paź 2022, o 20:41
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Imię: Przemysław

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: przemoKTW »

W kwestii silników 1.5TSI mam taki w swoim S3FL i nie narzekam, 150KM jest wystarczająca. Wcześniej miałem 1.6MPI 105KM więc jest różnica. Auto do 170km/h można rozkręcić bez problemu, rację mają Ci, którzy mówią, że spalanie na autostradzie jest koło 8 litrów. Nawet na takim silniku można stracić prawko an 3 miesiące za prędkość ( ja w drugim miesiącu posiadania nowego S3 :P:P). Nieprawdą jest, że to auto nadaje się do jazdy 115km/h i nic więcej.
artho
Posty: 1121
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

przemoKTW pisze: 9 paź 2022, o 20:46 W kwestii silników 1.5TSI mam taki w swoim S3FL i nie narzekam, 150KM jest wystarczająca. Wcześniej miałem 1.6MPI 105KM więc jest różnica. Auto do 170km/h można rozkręcić bez problemu, rację mają Ci, którzy mówią, że spalanie na autostradzie jest koło 8 litrów. Nawet na takim silniku można stracić prawko an 3 miesiące za prędkość ( ja w drugim miesiącu posiadania nowego S3 :P:P).
Z 1.5 TSI 150KM w aucie tak dużym i ciężkim jak Superb głównym problemem jest elastyczność. w Fabii oraz Octavii 1.5 TSI 150KM jeszcze jakośtam daje radę, ale Superb zwłaszcza po doposażeniu jednak swoje waży. Oczywiście wszystko zależy od zastosowania, jeden mieszka w górach a drugi w płasko-polsce, jeden jeździ z przyczepką załadowany setkami gwoździ a drugi sam... itd. itp...
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 313
Rejestracja: 7 lis 2021, o 21:48
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Kasper »

No tak przyczepka do superba :shock: tego nawet Jarek by nie wymyślił...
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: rowerek »

Co do dynamiki, to żona jeździ Scalą 1.5 i tam jest ok. Na Superba troszkę przymało wg moich oczekiwań. Na pusto może to i się jakoś kula, ale wyjazd na wakacje z bagażami, to już mordęga.
Głównym problemem 1.5 jest natomiast to gówniane ACT (w superbie chyba też występuje?). W trybie 2-cyl., zwłaszcza przy niższych prędkościach, telepie się ten badziew jakbyś go przyduszał. Przy pewnej prędkości nie mogę tym jechać (bo mnie cholera bierze) i muszę gazu dodawać, żeby przekroczyć pewną graniczną prędkość pow. której sytuacja jest bardziej do zniesienia.
Dodając do tego fakt, że w 1.5 montują najbardziej gówniane DSG, to w ogóle się Superba w tym zestawieniu odechciewa.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: mario789 »

Co do tego lipnego dsg to bym nie demonizował. W dq200 jako ze to sucha szybciej się zużyją sprzęgła ale sa w naszym pięknym kraju specjaliści w tej materii :)
ODPOWIEDZ