usterka ciężka do nazwania

Sadur
Posty: 57
Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130 KM
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Warszawa

usterka ciężka do nazwania

Post autor: Sadur »

Panowie,

wczoraj zapalił normalnie, po wyjeździe z garażu, po 200 m szarpanie, gasnie i sam zapala. Na wyświetlaczu: engine fault -workshop oraz migająca sprężynka. Jak go zgasiłem, zapalił normalnie ale sprężynka nadal migała. Po ponownym zgaszeniu już nie chciał odpalić, nawet nie kręcił. Po godzinie udało się go zapalić.

Wczoraj byłem też na podpięciu do kompa, gościu powiedział, że są błędy abs, esp, sterownika silnika?, które skasował. Po tym jeździł normalnie.

Dziś sytuacja podobna ale już go nie szarpało ani nie gasł, tylko wywaliło engine fault oraz sprężynkę, która pomigała i zgasła.
Po zatrzymaniu i zgaszeniu, znowu nie chciał odpalić.
Po 2 godzinach znowu zapalił, z błędem od start-stop.

Jakieś pomysły co to może być?

dzięki za info
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: kamracik »

Zabrzmi śmiesznie, ale podmień akumulator. Miałem podobnie w poprzednim aucie, wszystko wskazywało na problem z silnikiem, a się okazało, że akumulator nie domagał. Miał jednak wystarczająco wysokie napięcie, aby nie było kontrolki od ładowania, na mierniku również miał ponad 12V, ale przy kręceniu spadał do 7V. Oczywiście jak odstał trochę to bez problemu odpalał tylko zawsze mnie gdzieś zostawiał na miejscu jak się zatrzymałem na moment.
mlody_tm
Posty: 64
Rejestracja: 5 sty 2015, o 14:33
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Wrocław

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: mlody_tm »

Czujnik położenia wału ? Podlacz pod vcds - porzadny jakis program.
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: sjak »

Zabrzmi jeszcze śmieszniej, ale sprawdź ... dokręcenie klem na akumulatorze. Względnie je przeczyść.
Sadur
Posty: 57
Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130 KM
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Warszawa

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: Sadur »

sjak pisze:Zabrzmi jeszcze śmieszniej, ale sprawdź ... dokręcenie klem na akumulatorze. Względnie je przeczyść.

klemy są dokręcone.
Ale je przeczyszczę.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: kamracik »

Klemy tak czy siak by wyszły przy podmianie akumulatora, generalnie mogą też się grzać (powodem jest zaśniedzenie), aczkolwiek wydaje mi się, że na to auto jest za młode :)
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: sjak »

kamracik pisze:aczkolwiek wydaje mi się, że na to auto jest za młode :)
Ja wyjechałem z takim problemem z ... salonu nowym Superbem :lol:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: Misiek Fisiek »

A sprężynka to nie świece?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Sadur
Posty: 57
Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130 KM
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Warszawa

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: Sadur »

dodam, że zaczęło się pier..... po wymianie oleju i filtrów :(
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: Misiek Fisiek »

Raczej czysty przypadek.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: Sebastian_M26 »

Może nalali nie oryginalny olej i się popsuło.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Sadur
Posty: 57
Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130 KM
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Warszawa

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: Sadur »

Sebastian_M26 pisze:Może nalali nie oryginalny olej i się popsuło.

nalali taki, jak był wcześniej :(
Sadur
Posty: 57
Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130 KM
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Warszawa

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: Sadur »

Panowie, czy przy funkcji start-stop potrzebny jest jakiś szczególny akumulator czy taki zwykły wystarczy? Te do start-stop kosztują po 700 pln, a zwykłe po 300.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: Enriquez »

Specjalny, bo musisz go wkodować do gatewaya na podstawie naklejki i numerów. Dzięki temu dostaje odpowiedni prąd ładowania jak jest nowy i odpowiedni jak się starzeje z czasem.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: usterka ciężka do nazwania

Post autor: sko89 »

Jak zaczęło się paprać po zmianie oleju to może być przypadek ale może być też dzieło mistrzów z ASO. Kamracik i sjak mają rację, trzeba sprawdzić akumulator. Jak jest nieprawidłowe napięcie to cały system diagnostyki wariuje. Sprężynka to będą świece żarowe. Ale to przy tej temperaturze powietrza nie ma znaczenia. Poza tym jak już zapali to z powodu tylko świec żarowych nie ma prawa gasnąć.
Mając na uwadze mistrzów z ASO ja bym sprawdził wszystkie połączenia instalacji elektrycznej silnika.
ODPOWIEDZ