PowerBox/tunning do Superb SIII

Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

Wskoczyć przed kogoś to można mając 6 do setki, czy nawet 8. 100-200 o niebo ważniejsze niz 0-100.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Maliniak »

Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz ;) Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce ;) Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 18:29 Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz ;) Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce ;) Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
Raz tak, raz tak - musisz się zdecydować 😉
Jako właściciel dość mocnej ośki (270 KM i 470 NM, na ten moment, docelowo dużo wiecej) mam zlew na start spod świateł (od tego jest xdrive i quattro w kolejnych autach), bo wiem jakie ograniczenia się z tym wiążą (nawet na 3-4 biegu i prędkościach rzędu 120-140 km/h, przy tym momencie ESP potrafi migac jak stroboskop na mayday) i nie przeskoczysz. Za to to w jaki sposób auto się napędza czy to z 60 czy 160 km/ja to już inna bajka i jak mam okazję i dzień to sobie uprzyjemniam wycieczki autem ile się da 😈😉
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali 😈
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: mario789 »

Co tam Arteon będziesz w artku dłubać? 😀 czyzby nowe turbo czekało na garażowej półce? 😈
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piotr26 »

0-100 miasto
100-200 trasa
200-300 autostrada ;)
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 18:29 Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz ;) Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce ;) Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
0-100 i urywanie paru dziesietnych jest dla nie śmieszne. Coś ala jedno auto ma 5,5 drugie 4,9 a różnice zrobi czas reakcji.
100 do 200 i ponad to wartości gdzie stagem jak urywasz pare sekund i to czuć. Pomijam ze jak chcesz w 4x4 zrobić ten czas do 100 to musisz zrobić LC. Jakbym tyle razy zrobił
0-100 z LC co zrobiłem 100-200 to bym w ciągu roku na gwarancji 5 skrzyń wymienił😂
Awatar użytkownika
rozwrot
Posty: 170
Rejestracja: 4 lut 2022, o 12:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: rozwrot »

Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 17:01
rozwrot pisze: 11 paź 2022, o 13:01 0-100 jest kompletnie bez znaczenia.
A to niby dlaczego? Rzadko się zdarza, że trzeba przed kogoś wskoczyć po starcie ze świateł? ;) Jest przydatne i m.in. po to się ma 4x4. Jeszcze jakby tak napisał właściciel ośki to bym się tylko uśmiechnął ;)
0-100 to wyścigi lamusów, sorry...
Do wciśnięcia się spod świateł masz seryjne 5,3 w 280KM i wystarcza to na 99% aut na ulicy, nawet mocniejszych FWD.
Miałem dość mocną ośkę (330KM/490NM) w manualu i nie było szans zejść do takiego czasu.
Gregor chwali się 0-100, bo to pokazuje jego możliwości jako tunera, a ma z tego hajs.
Takie moce (+400KM) to się robi prędzej na 100-200 i tam będą dopiero różnice (np. 16s -> 10s).
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piotr26 »

rozwrot pisze: 11 paź 2022, o 21:05
Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 17:01
rozwrot pisze: 11 paź 2022, o 13:01 0-100 jest kompletnie bez znaczenia.
A to niby dlaczego? Rzadko się zdarza, że trzeba przed kogoś wskoczyć po starcie ze świateł? ;) Jest przydatne i m.in. po to się ma 4x4. Jeszcze jakby tak napisał właściciel ośki to bym się tylko uśmiechnął ;)
0-100 to wyścigi lamusów, sorry...
Do wciśnięcia się spod świateł masz seryjne 5,3 w 280KM i wystarcza to na 99% aut na ulicy, nawet mocniejszych FWD.
Miałem dość mocną ośkę (330KM/490NM) w manualu i nie było szans zejść do takiego czasu.
Gregor chwali się 0-100, bo to pokazuje jego możliwości jako tunera, a ma z tego hajs.
Takie moce (+400KM) to się robi prędzej na 100-200 i tam będą dopiero różnice (np. 16s -> 10s).
Auto modyfikuje się dla przyjemności z jazdy. Subiektywna różnica między przyspieszeniem 5,3 a np 4.0 jest bardzo duża. Plecy to zdecydowanie czują, a w 4x4 te czasy są dosyć powtarzalne, więc jest fun ;)
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Maliniak »

Art e on pisze: 11 paź 2022, o 19:19
Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 18:29 Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz ;) Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce ;) Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
Raz tak, raz tak - musisz się zdecydować 😉
Jako właściciel dość mocnej ośki (270 KM i 470 NM, na ten moment, docelowo dużo wiecej) mam zlew na start spod świateł (od tego jest xdrive i quattro w kolejnych autach), bo wiem jakie ograniczenia się z tym wiążą (nawet na 3-4 biegu i prędkościach rzędu 120-140 km/h, przy tym momencie ESP potrafi migac jak stroboskop na mayday) i nie przeskoczysz. Za to to w jaki sposób auto się napędza czy to z 60 czy 160 km/ja to już inna bajka i jak mam okazję i dzień to sobie uprzyjemniam wycieczki autem ile się da 😈😉
Tak, 0-100 w mocnej ośce olewasz, bo to nie auto do ścigania się spod świateł. Czerpiesz frajdę ze 100-200. Wcześniej miałem O3 RS 320/450, więc jedyną przyjemnością było latanie po autostradach i ekspresówkach ;) Teraz frajdę mogę mieć wszędzie w każdych warunkach :) Ale pisanie, szczególnie przez kogoś kto ma 4x4, że 0-100 jest bez znaczenia/nieistotne, to zwykły farmazon.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Maliniak »

Marek23 pisze: 11 paź 2022, o 20:53
Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 18:29 Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz ;) Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce ;) Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
0-100 i urywanie paru dziesietnych jest dla nie śmieszne. Coś ala jedno auto ma 5,5 drugie 4,9 a różnice zrobi czas reakcji.
100 do 200 i ponad to wartości gdzie stagem jak urywasz pare sekund i to czuć. Pomijam ze jak chcesz w 4x4 zrobić ten czas do 100 to musisz zrobić LC. Jakbym tyle razy zrobił
0-100 z LC co zrobiłem 100-200 to bym w ciągu roku na gwarancji 5 skrzyń wymienił😂
Dla ciebie jest, dla innych nie jest. Mówimy o urywaniu sekundy, a nie paru dziesiętnych, bo to jest 5 sek. vs niskie 4 na Stage1. To jest duża różnica - jak te kilka sek. w przypadku 100-200. Nie gadaj, że nie masz frajdy z mocnego startu mając 4x4. To jest taki sam poziom funu.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Maliniak »

rozwrot pisze: 11 paź 2022, o 21:05
Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 17:01
rozwrot pisze: 11 paź 2022, o 13:01 0-100 jest kompletnie bez znaczenia.
A to niby dlaczego? Rzadko się zdarza, że trzeba przed kogoś wskoczyć po starcie ze świateł? ;) Jest przydatne i m.in. po to się ma 4x4. Jeszcze jakby tak napisał właściciel ośki to bym się tylko uśmiechnął ;)
0-100 to wyścigi lamusów, sorry...
Do wciśnięcia się spod świateł masz seryjne 5,3 w 280KM i wystarcza to na 99% aut na ulicy, nawet mocniejszych FWD.
Miałem dość mocną ośkę (330KM/490NM) w manualu i nie było szans zejść do takiego czasu.
Gregor chwali się 0-100, bo to pokazuje jego możliwości jako tunera, a ma z tego hajs.
Takie moce (+400KM) to się robi prędzej na 100-200 i tam będą dopiero różnice (np. 16s -> 10s).
Tak, bo wyścigi z rolki są takie męskie... trzymajmy jakiś poziom. Seryjnie to mam równe 5 sek., ale jeszcze fajniej mieć niskie 4 sek., bo czemu nie? Wtedy zaskoczysz nawet ten promil aut, z którymi nawet nie pomyślałbyś się ścigać. Przecież to nie jest tak, że albo robisz 0-100 albo 100-200 ;) Dostajesz jedno i drugie. W ośce dostajesz w praktyce tylko to drugie.
Chwali nie chwali, to bardziej ciekawostka, że nowa generacja ma jeszcze większy potencjał, gdzie barierę 400KM przekraczasz samym programem co wcześniej było nierealne. A różnice będą odpowiednio duże dla 0-100 jak i 100-200. Także czekamy na programy w Superbach i pomiary. Ja już zacieram rączki. Człowiek standardowo oszukiwał się, że te 300KM wystarczy, że po co program, trzeba się najpierw nacieszyć 4x4... Zrobię pewnie szybciej niż myślałem ;)
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

mario789 pisze: 11 paź 2022, o 20:02 Co tam Arteon będziesz w artku dłubać? 😀 czyzby nowe turbo czekało na garażowej półce? 😈
Nieeee, w tym przypadku to dla mojej skromnej osoby za dużo. Wchodzi intercooler, downpipe + środkowy z R/S3 i poprawka softu - to wystarczy. To jest auto do jazdy na codzien, więc w tym przypadku tak szeroko iść nie będę (resztki rozsądku mi tak podpowiadają... 😉).
A podsumowując dyskusje powyżej to zawsze tak jest... Masz 200 KM to chcesz 300, osiągnąłeś 300 myślisz nad atakiem 400 czy więcej. Masz ośkę, zaczynasz myśleć nad przebudowa na czterolapa itd. W moim przypadku do głosu w którymś momencie dochodzi chłodna kalkulacja i tyle. Ale z ciekawością obserwuje inne projekty i cieszę się, że są ludzie którzy się w tym realizują i mają fun 👍🏻😈
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali 😈
Awatar użytkownika
rozwrot
Posty: 170
Rejestracja: 4 lut 2022, o 12:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: rozwrot »

Art e on pisze: 12 paź 2022, o 08:43 Nieeee, w tym przypadku to dla mojej skromnej osoby za dużo. Wchodzi intercooler, downpipe + środkowy z R/S3 i poprawka softu - to wystarczy. To jest auto do jazdy na codzien, więc w tym przypadku tak szeroko iść nie będę (resztki rozsądku mi tak podpowiadają... 😉).
A podsumowując dyskusje powyżej to zawsze tak jest... Masz 200 KM to chcesz 300, osiągnąłeś 300 myślisz nad atakiem 400 czy więcej. Masz ośkę, zaczynasz myśleć nad przebudowa na czterolapa itd. W moim przypadku do głosu w którymś momencie dochodzi chłodna kalkulacja i tyle. Ale z ciekawością obserwuje inne projekty i cieszę się, że są ludzie którzy się w tym realizują i mają fun 👍🏻😈
Powiem Ci z mojego doświadczenia, że zabawy w kolejne Stage mogą skończyć się tragicznie.
Zaczynałem od Stage1 skończyłem na Stage3, efekt urwana korba i auto unieruchomione na 2 miesiące. Kosztów nie zliczę:) W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że przestałem lubić ten samochód.
Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 23:02 Tak, bo wyścigi z rolki są takie męskie... trzymajmy jakiś poziom. Seryjnie to mam równe 5 sek., ale jeszcze fajniej mieć niskie 4 sek., bo czemu nie? Wtedy zaskoczysz nawet ten promil aut, z którymi nawet nie pomyślałbyś się ścigać. Przecież to nie jest tak, że albo robisz 0-100 albo 100-200 ;) Dostajesz jedno i drugie. W ośce dostajesz w praktyce tylko to drugie.
Chwali nie chwali, to bardziej ciekawostka, że nowa generacja ma jeszcze większy potencjał, gdzie barierę 400KM przekraczasz samym programem co wcześniej było nierealne. A różnice będą odpowiednio duże dla 0-100 jak i 100-200. Także czekamy na programy w Superbach i pomiary. Ja już zacieram rączki. Człowiek standardowo oszukiwał się, że te 300KM wystarczy, że po co program, trzeba się najpierw nacieszyć 4x4... Zrobię pewnie szybciej niż myślałem ;)
Jak ktoś chce się ścigać to jedzie na tor, oczywiście odpowiednim autem, a nie - błagam - Superbem. Tam można łamać kolejne rekordy okrążenia i przy okazji coś POKAZAĆ/UDOWODNIĆ. A ściganiem się na ulicy autem do wożenia rodziny nic nie udowadniamy, a jedynie dołączamy do pokaźnej grupy ulicznych cymbałów:) Bez obrazy:)
A i tak za chwilę wjeżdża elektryk i robi porządek:) I nie ma modów
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

0-100 jest dla chłopców, 100-200 dla mężczyzn. Plus cały czas zastanawiam się jak latać te 0-100 z Launchem non stop😉 Bo bez to niecałe 6 sekund do 100 kmh będzie nawet przy
400 koniach
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Maliniak »

rozwrot pisze: 12 paź 2022, o 09:26
Maliniak pisze: 11 paź 2022, o 23:02 Tak, bo wyścigi z rolki są takie męskie... trzymajmy jakiś poziom. Seryjnie to mam równe 5 sek., ale jeszcze fajniej mieć niskie 4 sek., bo czemu nie? Wtedy zaskoczysz nawet ten promil aut, z którymi nawet nie pomyślałbyś się ścigać. Przecież to nie jest tak, że albo robisz 0-100 albo 100-200 ;) Dostajesz jedno i drugie. W ośce dostajesz w praktyce tylko to drugie.
Chwali nie chwali, to bardziej ciekawostka, że nowa generacja ma jeszcze większy potencjał, gdzie barierę 400KM przekraczasz samym programem co wcześniej było nierealne. A różnice będą odpowiednio duże dla 0-100 jak i 100-200. Także czekamy na programy w Superbach i pomiary. Ja już zacieram rączki. Człowiek standardowo oszukiwał się, że te 300KM wystarczy, że po co program, trzeba się najpierw nacieszyć 4x4... Zrobię pewnie szybciej niż myślałem ;)
Jak ktoś chce się ścigać to jedzie na tor, oczywiście odpowiednim autem, a nie - błagam - Superbem. Tam można łamać kolejne rekordy okrążenia i przy okazji coś POKAZAĆ/UDOWODNIĆ. A ściganiem się na ulicy autem do wożenia rodziny nic nie udowadniamy, a jedynie dołączamy do pokaźnej grupy ulicznych cymbałów:) Bez obrazy:)
A i tak za chwilę wjeżdża elektryk i robi porządek:) I nie ma modów
Sam użyłeś słowa wyścig ;) Zresztą nikt tu nic nie pisze o wyścigach po mieście, więc dyskutujesz sam ze sobą. Chwalisz się, że jeździłeś mocną ośką, wiec trzeba zapytać po co? Rozumiem, że nie korzystałeś z mocy na autostradzie? Od zwykłego sprawdzenia się, czy to na światłach czy na trasie, zwykłego wyprzedzania, jest dość daleko do miejskich rajdów ;) Przypominam, że piszemy w temacie powerbox/tuning ;)
ODPOWIEDZ