PowerBox/tunning do Superb SIII

Maliniak
Posty: 554
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 380/500
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Maliniak »

Każde podniesienie mocy ma sens - niezależnie od tego ile jest w serii i niezależnie od napędu. Pytanie tylko jak dużo chcemy zainwestować i jaki jest potencjał, bo czasami po prostu nie warto ryzykować.
cobra75
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2022, o 22:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 143KM/280NM

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: cobra75 »

Dzień dobry wszystkim.
1.6 TDI 120 km w serii (zresztą bardzo zdrowej serii co pokazało hamowanie).
Mam boxa od kilku miesięcy i..... nie dostałem tego na co liczyłem (ciut więcej KM i sporo mniej NM niż obiecywano). Nie wiem czemu zdecydowałem się na boxa, a nie na program (zaćma jakaś). Program był by tańszy i zdecydowanie optymalniejszy (wiem, że nie ma takiego słowa ;) )
Teraz 143 KM i 280 Nm.
Warto było?
Pod względem kosztów: NIE - ale to wiem po czasie :(
Pod względem osiągów - TAK chociaż przy programie było by lepiej.
W sumie na ćwiartkę nie startuję ( :) ) więc nie potrzebuję rakietowania, a w zestawie z tuningiem akcelerartora przyspieszeń liniowych (pedeł gazu :) ) jest całkiem spoko wynik (z prawie 11s do 100 na 9.5 i radykalną zmianą na wyprzedzaniu).
Jednakoż jeżeli ktoś (tak jak ja) nie ma samochodu na gwarancji to radził bym program, a nie boxa. No chyba, że pedalboxa :), którego szczerze polecam ;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

Jak już tak ładnie napisałeś komentarz, to podziel się jaki box i z jakiej firmy.
Inaczej pierd0li$# farmazony ;)
Są boxy i boxy, tak samo są silniki i silniki, z którymi dane boxy dobrze współpracują. Tak samo są tunerzy i tunerzy. Amen.
cobra75
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2022, o 22:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 143KM/280NM

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: cobra75 »

Mam robić reklamę/antyreklamę konkretnej firmy (ta zresztą zachowała się w miarę przyzwoicie)?
Box to "masówka", a program (dobrze napisany) to konkret dla sztuki.
Z Twoim ostatnim zdaniem zgadzam się w pełni (bez "amen" - gdyż oznacza ono - niech się stanie ;) )

Ps. firma obiecała 20 KM (dostałem gratis 3) i 60 Nm (dostałem tylko 30 ;) )
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

Oczywiście, że tak, po to jest forum, żeby dzielić się opiniami na konkretne tematy.
Są boxy, które mają również napisany program pod konkretny silnik. Np taki box JB4, w 2.0tsi daje rezultaty bardzo zbliżone do stage1.
Ale np do silników diesla są inne lepsze ;)
I w przypadku aut na gwarancji, moim zdaniem nie ma nic lepszego, aby mieć auto jak po chipie,a równocześnie ją zachować.
Wiem, bo miałem, mam również dragy, dokładne urządzenie pomiarowe czasy po gps, i czasy w moim były porównywalne do aut po ,,indywidualnym strojeniu". Zresztą każdy, kto tu miał potwierdzi moje słowa.

Teraz mam program, tylko dlatego, że box już nie był w stanie kontrolować pewnych parametrów przy aż tak dużych modyfikacjach mechanicznych, a co za tym idzie zapewnić aż taką moc i bezpieczeństwo jednostki.
Myślisz, że program pisali mi pod auto? Zapomnij. Jest baza opracowanych softów, jedni mają swoje już zapisane pod konkretny silnik inny(większość) korzystają z gotowców od innych firm tunerskich i tylko ściągają plik z serwera. Dlatego są również softy i softy...
Ten co ja mam obecnie, jest tym samym softem co ma już kilka użytkowników na tym forum, i mogę Cię zapewnić, że nic dodatkowo nie było pisane.
Było sprawdzenie kondycji silnika, wgranie nowego softu, sprawdzenie jeszcze raz parametrów czy wszystko gra i auto do odbioru.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: mario789 »

Orlik jak mogłeś 😂 zrujnowałeś właśnie wyobrażenie kolegi, ze softy sa pisane „indywidualnie” pod klienta a nie bazuje się na gotowych jak w przypadku właśnie Ciebie rozwiązań ;)

Kwestia powtarzalności i wspomnianej wyżej bezpiecznej granicy dla konkretnych parametrów silnika i jazdaaaa następny ;)
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

Owe owiane dziwna magia JB4 w 2.0 TSI, 190 KM jak wyciągnie 240-245 KM to cud, miód, orzeszki i pełen sukces. Wystarczy poszukać tych co założyli ten wynalazek i jakie są rezultaty. Sam producent na stronie podaje max. 230 KM przy użyciu tego sprzętu. Z momentem taka sama historia, szału zupełnie nie ma. Sporo danych o tym zbierałem/szukałem-finalnie odpuscilem, poczekałem aż gwarancja się skończy i wpadł soft. Chyba że w Skodzie inaczej działa bo w Artkach z forum to może kilka osób się na zdecydowało i rezultaty nie są spektakularne (za to cena z z pewnością 😈). Dla ciekawych forum Arteon i wyszukaj JB4.
Box jak każdy inny olukrowany tona marketingu, reklamy i plotek rodem z radia Erewań...
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali 😈
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

cobra75 pisze: 16 kwie 2022, o 00:03 Mam robić reklamę/antyreklamę konkretnej firmy (ta zresztą zachowała się w miarę przyzwoicie)?
Box to "masówka", a program (dobrze napisany) to konkret dla sztuki.
Z Twoim ostatnim zdaniem zgadzam się w pełni (bez "amen" - gdyż oznacza ono - niech się stanie ;) )

Ps. firma obiecała 20 KM (dostałem gratis 3) i 60 Nm (dostałem tylko 30 ;) )
Box to masówka a program to konkret dla poszczególnej sztuki? Poza tym box droższy od programu? :shock:
cobra75
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2022, o 22:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 143KM/280NM

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: cobra75 »

Czego nie zrozumiałeś?
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

Bo każdy box można a nawet warto dostroić podobnie z resztą jak soft, więc stwierdzenie, że box to masówka a soft nie to nie do końca prawda. Po drugie jak box droższy od softu to soft chyba robiony u Mirka w garażu za pincet zł ;-) Obecnie szanowani tunerzy w tym kraju, kroją za soft kilka tysi a nie kilka stówek ;-)
cobra75
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2022, o 22:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 143KM/280NM

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: cobra75 »

Box +/- 2000 (w promocji) , program (nie u Mirka) +/- 1600 u szanowanych tunerów (przynajmniej dwóch ;) ).
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

JB4 na dziś (ceny z naszego netu) to od 2500 do 3800 zł plus kwota X zł za montaż i "strojenie". Dobry soft idzie wziąć za 2000-2500 zl, więc jeśli ktoś nie ma już gwarancji to może sobie odpuścić te "magiczne pudełka" 😉
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali 😈
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kefirek »

Jak pisałem gdzieś wyżej ja w klekocie mam boxa DTE I dałem za niego 2700 plus 1100 za pedal boxa I złego słowa nie powiem. Wrażenia z jazdy seria vs box to dwa inne światy. Na kreski miałem jechać ale nie pojechałem, nigdy nie po drodze na jakąś hamownie. Zapewne są boxy za 500 które dają tyle co nic. Gdzies było porównanie w sieci boxow bodajże vtecha I duda garage i to nie jest nic warte. Swojego założyłem chyba miesiąc po odbiorze auta z salonu, przed wyjazdem do ASO boxa wyciągam i nikt nic nie mówi. Jak mocno skanowali ECU nie wiem. Przy 43kkm rozszczelnił się uszczelniacz miedzy silnikiem a skrzynia i normalnie zrobili na gwarancji. A patrzac na założony BBK raczej są więcej jak pewni że jeżdżę na "dopalaczu".
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

cobra75 pisze: 16 kwie 2022, o 16:25 Box +/- 2000 (w promocji) , program (nie u Mirka) +/- 1600 u szanowanych tunerów (przynajmniej dwóch ;) ).
u szanownych tunerów na dzień dzisiejszy softy chodzą po 3-4k :lol:
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Kuster »

U mnie na samym początku wylądował BOX DTE bo "bezpieczniej"
Zadeklarowane DO +30KM i +60NM
OBD11 pokazał 398NM czyli realnie jakieś 390było
Bardzo dobra opcja dla samochodów w leasingu czy to własnych czy firmowych
Efekt odczuwalny
Masz jeden silnik tak jak ja np 2.0tdi CRLB i wsadzasz to do golfa, octavi, superba czy passata...

Zdecydowałem się na soft bo zmieniłem turbo
Efekt 158KM -> 216KM, 348NM->455NM
OBD11 pokazał ponad 440NM

Gorilla Electronics
Soft ECU 1400zl
Soft DSG 1000zl

Ja uważam że jest to szanowana firma
Świadczą o tym pozytywne komentarze zarówno na google jak i YTB oraz różnorakie fora

Generalnie najpierw rozszerzona diagnostyka potem pierwszy soft na 180KM potem 200 I na końcu 216
Kilka przejazdów do sprawdzenia czy wszystko gra a kilka dni później powrót na podniesienie temperatury EGT o 10°C bo "odcinał" go przy prędkościach 180+
Jak na razie ze względu na warunki na drodze, opony zimowe i wysokie mandaty vmax sprawdzony na 230km/h
Tak wg telefonu 100-200 w około 24s

Ceny u innych z zeszłego roku
Gregor10 2500-2800
KiviRacingFactory 2200-2600
Dynosoft 2500-2800
Jak dbasz tak masz
ODPOWIEDZ