PowerBox/tunning do Superb SIII

beatnik
Posty: 16
Rejestracja: 20 wrz 2021, o 13:52
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: BARTLOMIEJ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: beatnik »

hej ma ktos vtecha w tdiku 200hp?, w 2019 s3 podniesione z 190 na 230 (po hamowni), ale teraz w 2021 s3 nie pasuje przez inny czujnik i IC. Potrzebuje znowu cos zeby bylo bez utraty gwarancji, rozumiem ze jb4 nie ma tdi.
Cienki221
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: O-ka

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Cienki221 »

Może zobacz Race Chip
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kefirek »

beatnik pisze: 23 wrz 2021, o 08:29 hej ma ktos vtecha w tdiku 200hp?, w 2019 s3 podniesione z 190 na 230 (po hamowni), ale teraz w 2021 s3 nie pasuje przez inny czujnik i IC. Potrzebuje znowu cos zeby bylo bez utraty gwarancji, rozumiem ze jb4 nie ma tdi.
Mam założone DTE Power Control - https://www.chiptuning.com/pl/powercont ... uning.html i do tego PedalBoxa. Nie byłem na hamowni po założeniu ale subiektywnie różnica jest znacząca w porównaniu do serii.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1050
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Kuster »

Też mam DTE PC+PB w 2.0TDi 150KM
Ogólnie jest poprawa ale nie liczyłbym na przyrosty rzędu 40KM na boxie
Mnie OBD11 podaje NM na poziomie 399 ile jest w rzeczywistości? Nie sprawdzałem jeszcze

Małżonka niedawno miała przyjemność zrobić blisko 200km SS3 2.0TDi 190KM i sama stwierdziła że nasze auto jeździ lepiej więc coś to daje.
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2990
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

2.0tdi 190 jest strasznie mułowate w mieście przez te ekonormy. 1.4 150 w benzynie jak dla mnie było żwawsze. Więc śmiem twierdzić, że nawet sam PB może tu dużo zdziałać.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kefirek »

BTW TuneForce chwalił się kiedyś zamontowanym boxem do DTUA i wyniki po pomiarach były jak niżej:
➡️ stock 214KM/410Nm
➡️ mod 246KM/470Nm

Także seria z małym bonusem, a po boxie wyniki IMHO godne, zwłaszcza 470Nm to już jest konkretna wartość - jakkolwiek nie pochwalili się jakiego boxa użyli. Niestety ale silnik DTUA mimo, że bliźniaczy do wersji 190 konnej ma chociażby np. całkowicie zmieniony układ wtryskowy, więc ile faktycznie będzie można z niego wyciągnąć na Stage1 dowiemy się za jakiś rok-półtórej, kiedy pokończą się gwarancje na pierwsze auta jeżdżące wersją 200KM i ludzie zaczną grzebać w sofcie.
beatnik
Posty: 16
Rejestracja: 20 wrz 2021, o 13:52
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: BARTLOMIEJ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: beatnik »

u mnie skonczy sie gwarancja za jakies kilka miesiecy, wtedy mi 60k styknie. w zalaczniku 190hp na vtechu

Obrazek
Reez
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Reez »

Robił już ktoś może program do DNNA? (2.0 tsi 190km)
Awatar użytkownika
mackowski30
Posty: 187
Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: RST / TSA

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: mackowski30 »

Arojan80
Posty: 20
Rejestracja: 4 sty 2016, o 11:12
Samochód: Superb III
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 180
Imię: Arek
Lokalizacja: Medebach

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Arojan80 »

Ten jest dobry,ale następny jeszcze lepszy.Duda i Micha są teraz na wojennej ścieżce.Ale fajnie wszystko objaśnione
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1050
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Kuster »

Ja miałem/mam BOXa DTE SYSTEM i dane producenta wydaje mi się że się pokrywają z rzeczywistością

Piszą na stronie że przyrosty nawet do 30% ALE! Jak się wejdzie w rozpiskę szczegółową dla danego modelu to mamy +29KM i +60NM co daje +~20%

Jak sprawdzałem na OBD11 to miałem max 396NM (seria 340NM)
Ostatnio jak robiłem pomiary bo mi błędy wyskakiwaly to udało mi się uchwycić 385NM
https://i.imgur.com/pu9vQCZ.jpeg

Pare osob ktore pytałem mówiło że pomiary z OBD11 pokrywają się z wynikami z hamowni

Teraz mam założoną turbinę z wersji 184KM bez BOXa i OBD11 pokazuje mi max 370NM

Jak dla nowego auta na gwarancji to te BOXy nowej generacji/technologii są wg mnie bardzo dobrym kompromisem.
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: KriSSo »

Kuster pisze: 30 lis 2021, o 15:55Jak dla nowego auta na gwarancji to te BOXy nowej generacji/technologii są wg mnie bardzo dobrym kompromisem.
No właśnie według niektórych osób ponoć nie są dobrym rozwiązaniem, o czym można przeczytać w innym temacie. Np tutaj:

https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=13603
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1050
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Kuster »

KriSSo pisze: 30 lis 2021, o 19:38
Kuster pisze: 30 lis 2021, o 15:55Jak dla nowego auta na gwarancji to te BOXy nowej generacji/technologii są wg mnie bardzo dobrym kompromisem.
No właśnie według niektórych osób ponoć nie są dobrym rozwiązaniem, o czym można przeczytać w innym temacie. Np tutaj:

https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=13603
Na 1000 osób jeżdżących z BOXami (m. In. JB4, DTE itp) znajdzie się 10 którym coś nie wyszło i stracili gwarancję albo po prostu umoczylia dupę...
Tyle że z tej reszty zadowolonej tylko garstka podzieli się swoimi odczuciami a ta grupka "dziesięciu" Narobi młynu na cały internet...

Jak długo grzebię przy samochodach i sobie czytam opinie ludzi w internecie to na prawdę na palcach jednej ręki mógłbym zliczyć komu się dosrali do samochodu...
A że w jednej ręce mam tylko 4 i pół palca to sam widzisz ^^ przypadków było mało :P

M.in.
Jeden! Dotyczył skrzyni biegów w "nowym" Type R
Gościu zgłaszał problemy z biegami a dosrali mu się że miał ingerencję w sterownik silnika
Drugiemu! Próbowali ukraść "nową" S3 i też dowalili się bo poza BOXem miał zmieniony tłumik końcowy
Trzeci! Golf R... Zmiana układu hamulcowego, zawieszenia, kół i opon... Wieczny problem z geometrią a dosrali się też do sterownika silnika...

A zaś inny kumpel oddał służbowe auto na serwis gdzie zapomniał zdjąć BOXa (Ford Focus) i nawet mu nie zwrócili uwagi na to

Jak będą chcieli to się do wszystkiego dowalą nawet do tego że krzywo siedzisz na fotelu i trzymasz kierownicę jedna ręką...
Jak dbasz tak masz
Maliniak
Posty: 627
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Maliniak »

Tak na logikę, jeżeli nic się poważnego nie stanie to po co mają się czepiać? To nie jest tak, że zobaczą boxa i mówią: od dzisiaj koniec gwarancji. To samo jest z programem. Jak się sypnie silnik to zaczną drążyć, ale takich przypadków to jest pewnie promil jak sam napisałeś. Może być jakaś wada fabryczna i w dupie będą mieli co tam było robione. Fanem boxów nie jestem, dla mnie albo idziesz na całość i robisz porządny program i olewasz gwarancję, albo jeździsz serią. Podejrzewam, że jest dużo większe ryzyko, że coś się sypnie z boxem jak z programem. Ale znowu wracamy do tych pojedynczych przypadków na tysiące boxów/programów ;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2990
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

Jeździłem na JB4 i wcale nie trzeba olewać gwarancji. To jest bardzo wysoka półka i wysoka jakość. Gdybym w tym roku nie szedł grubiej w mody, to za uja nie robiłbym softu biorąc pod uwagę utratę gwarancji, a tym co daje jb4. Wyniki miałem zbliżone do stage1 i te na hamowni i te na pomiarach dragy. Problemów z autem również nie było, żadnych przerywań doładowania, szarpań, checków na desce. Dlatego ja uważam, że w 2.0TSI (o innych silnikach nie chcę się wypowiadać, bo nie mam doświadczenia i nie wiem jakie przyrosty daje box oraz jak się zachowuje) jak auto jest na gwarancji i ktoś chce zrobić tylko stage1, to lepiej sobie darować i wsadzić jb4. Korzyść psychiczna i finansowa z posiadania gwarancji w nowym aucie jest dużo wyższa, niż różnica między jb4 a stage1(niezauważalna podczas jazdy). Jeżeli mówimy o wyższych przyrostach (powyżej 400koni) to już w grę wchodzi tylko soft, i wtedy jest wóż albo przewóz (gwarancja, albo olanie jej). Decyzja należy do właściciela ;)
ODPOWIEDZ