PowerBox/tunning do Superb SIII
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 wrz 2021, o 13:52
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: BARTLOMIEJ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
hej ma ktos vtecha w tdiku 200hp?, w 2019 s3 podniesione z 190 na 230 (po hamowni), ale teraz w 2021 s3 nie pasuje przez inny czujnik i IC. Potrzebuje znowu cos zeby bylo bez utraty gwarancji, rozumiem ze jb4 nie ma tdi.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Mam założone DTE Power Control - https://www.chiptuning.com/pl/powercont ... uning.html i do tego PedalBoxa. Nie byłem na hamowni po założeniu ale subiektywnie różnica jest znacząca w porównaniu do serii.
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Też mam DTE PC+PB w 2.0TDi 150KM
Ogólnie jest poprawa ale nie liczyłbym na przyrosty rzędu 40KM na boxie
Mnie OBD11 podaje NM na poziomie 399 ile jest w rzeczywistości? Nie sprawdzałem jeszcze
Małżonka niedawno miała przyjemność zrobić blisko 200km SS3 2.0TDi 190KM i sama stwierdziła że nasze auto jeździ lepiej więc coś to daje.
Ogólnie jest poprawa ale nie liczyłbym na przyrosty rzędu 40KM na boxie
Mnie OBD11 podaje NM na poziomie 399 ile jest w rzeczywistości? Nie sprawdzałem jeszcze
Małżonka niedawno miała przyjemność zrobić blisko 200km SS3 2.0TDi 190KM i sama stwierdziła że nasze auto jeździ lepiej więc coś to daje.
Jak dbasz tak masz
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
2.0tdi 190 jest strasznie mułowate w mieście przez te ekonormy. 1.4 150 w benzynie jak dla mnie było żwawsze. Więc śmiem twierdzić, że nawet sam PB może tu dużo zdziałać.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
BTW TuneForce chwalił się kiedyś zamontowanym boxem do DTUA i wyniki po pomiarach były jak niżej:
stock 214KM/410Nm
mod 246KM/470Nm
Także seria z małym bonusem, a po boxie wyniki IMHO godne, zwłaszcza 470Nm to już jest konkretna wartość - jakkolwiek nie pochwalili się jakiego boxa użyli. Niestety ale silnik DTUA mimo, że bliźniaczy do wersji 190 konnej ma chociażby np. całkowicie zmieniony układ wtryskowy, więc ile faktycznie będzie można z niego wyciągnąć na Stage1 dowiemy się za jakiś rok-półtórej, kiedy pokończą się gwarancje na pierwsze auta jeżdżące wersją 200KM i ludzie zaczną grzebać w sofcie.
stock 214KM/410Nm
mod 246KM/470Nm
Także seria z małym bonusem, a po boxie wyniki IMHO godne, zwłaszcza 470Nm to już jest konkretna wartość - jakkolwiek nie pochwalili się jakiego boxa użyli. Niestety ale silnik DTUA mimo, że bliźniaczy do wersji 190 konnej ma chociażby np. całkowicie zmieniony układ wtryskowy, więc ile faktycznie będzie można z niego wyciągnąć na Stage1 dowiemy się za jakiś rok-półtórej, kiedy pokończą się gwarancje na pierwsze auta jeżdżące wersją 200KM i ludzie zaczną grzebać w sofcie.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 wrz 2021, o 13:52
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: BARTLOMIEJ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
u mnie skonczy sie gwarancja za jakies kilka miesiecy, wtedy mi 60k styknie. w zalaczniku 190hp na vtechu
- mackowski30
- Posty: 187
- Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: RST / TSA
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Całkiem ciekawy materiał...https://www.youtube.com/watch?v=F2SJS-3JqZk&t=1620s
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 11:12
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 180
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Medebach
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Ten jest dobry,ale następny jeszcze lepszy.Duda i Micha są teraz na wojennej ścieżce.Ale fajnie wszystko objaśnione
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Ja miałem/mam BOXa DTE SYSTEM i dane producenta wydaje mi się że się pokrywają z rzeczywistością
Piszą na stronie że przyrosty nawet do 30% ALE! Jak się wejdzie w rozpiskę szczegółową dla danego modelu to mamy +29KM i +60NM co daje +~20%
Jak sprawdzałem na OBD11 to miałem max 396NM (seria 340NM)
Ostatnio jak robiłem pomiary bo mi błędy wyskakiwaly to udało mi się uchwycić 385NM
https://i.imgur.com/pu9vQCZ.jpeg
Pare osob ktore pytałem mówiło że pomiary z OBD11 pokrywają się z wynikami z hamowni
Teraz mam założoną turbinę z wersji 184KM bez BOXa i OBD11 pokazuje mi max 370NM
Jak dla nowego auta na gwarancji to te BOXy nowej generacji/technologii są wg mnie bardzo dobrym kompromisem.
Piszą na stronie że przyrosty nawet do 30% ALE! Jak się wejdzie w rozpiskę szczegółową dla danego modelu to mamy +29KM i +60NM co daje +~20%
Jak sprawdzałem na OBD11 to miałem max 396NM (seria 340NM)
Ostatnio jak robiłem pomiary bo mi błędy wyskakiwaly to udało mi się uchwycić 385NM
https://i.imgur.com/pu9vQCZ.jpeg
Pare osob ktore pytałem mówiło że pomiary z OBD11 pokrywają się z wynikami z hamowni
Teraz mam założoną turbinę z wersji 184KM bez BOXa i OBD11 pokazuje mi max 370NM
Jak dla nowego auta na gwarancji to te BOXy nowej generacji/technologii są wg mnie bardzo dobrym kompromisem.
Jak dbasz tak masz
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
No właśnie według niektórych osób ponoć nie są dobrym rozwiązaniem, o czym można przeczytać w innym temacie. Np tutaj:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=13603
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Na 1000 osób jeżdżących z BOXami (m. In. JB4, DTE itp) znajdzie się 10 którym coś nie wyszło i stracili gwarancję albo po prostu umoczylia dupę...KriSSo pisze: ↑30 lis 2021, o 19:38No właśnie według niektórych osób ponoć nie są dobrym rozwiązaniem, o czym można przeczytać w innym temacie. Np tutaj:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=13603
Tyle że z tej reszty zadowolonej tylko garstka podzieli się swoimi odczuciami a ta grupka "dziesięciu" Narobi młynu na cały internet...
Jak długo grzebię przy samochodach i sobie czytam opinie ludzi w internecie to na prawdę na palcach jednej ręki mógłbym zliczyć komu się dosrali do samochodu...
A że w jednej ręce mam tylko 4 i pół palca to sam widzisz ^^ przypadków było mało
M.in.
Jeden! Dotyczył skrzyni biegów w "nowym" Type R
Gościu zgłaszał problemy z biegami a dosrali mu się że miał ingerencję w sterownik silnika
Drugiemu! Próbowali ukraść "nową" S3 i też dowalili się bo poza BOXem miał zmieniony tłumik końcowy
Trzeci! Golf R... Zmiana układu hamulcowego, zawieszenia, kół i opon... Wieczny problem z geometrią a dosrali się też do sterownika silnika...
A zaś inny kumpel oddał służbowe auto na serwis gdzie zapomniał zdjąć BOXa (Ford Focus) i nawet mu nie zwrócili uwagi na to
Jak będą chcieli to się do wszystkiego dowalą nawet do tego że krzywo siedzisz na fotelu i trzymasz kierownicę jedna ręką...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Tak na logikę, jeżeli nic się poważnego nie stanie to po co mają się czepiać? To nie jest tak, że zobaczą boxa i mówią: od dzisiaj koniec gwarancji. To samo jest z programem. Jak się sypnie silnik to zaczną drążyć, ale takich przypadków to jest pewnie promil jak sam napisałeś. Może być jakaś wada fabryczna i w dupie będą mieli co tam było robione. Fanem boxów nie jestem, dla mnie albo idziesz na całość i robisz porządny program i olewasz gwarancję, albo jeździsz serią. Podejrzewam, że jest dużo większe ryzyko, że coś się sypnie z boxem jak z programem. Ale znowu wracamy do tych pojedynczych przypadków na tysiące boxów/programów
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Jeździłem na JB4 i wcale nie trzeba olewać gwarancji. To jest bardzo wysoka półka i wysoka jakość. Gdybym w tym roku nie szedł grubiej w mody, to za uja nie robiłbym softu biorąc pod uwagę utratę gwarancji, a tym co daje jb4. Wyniki miałem zbliżone do stage1 i te na hamowni i te na pomiarach dragy. Problemów z autem również nie było, żadnych przerywań doładowania, szarpań, checków na desce. Dlatego ja uważam, że w 2.0TSI (o innych silnikach nie chcę się wypowiadać, bo nie mam doświadczenia i nie wiem jakie przyrosty daje box oraz jak się zachowuje) jak auto jest na gwarancji i ktoś chce zrobić tylko stage1, to lepiej sobie darować i wsadzić jb4. Korzyść psychiczna i finansowa z posiadania gwarancji w nowym aucie jest dużo wyższa, niż różnica między jb4 a stage1(niezauważalna podczas jazdy). Jeżeli mówimy o wyższych przyrostach (powyżej 400koni) to już w grę wchodzi tylko soft, i wtedy jest wóż albo przewóz (gwarancja, albo olanie jej). Decyzja należy do właściciela