Strona 17 z 17

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 6 lip 2023, o 17:18
autor: artho
anastazyy pisze: 6 lip 2023, o 07:48 No to fajnie. Ja nie widziałem nigdy nawet 8 z przodu :)
Bo 2.0 280 z DSG6 to auto dla najnajbogatszych 😁

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 7 lip 2023, o 22:21
autor: Kuszyna
Padło na 2.0 tsi 280km. Różnica w spalaniu między 2.0 tdi to 4l czyli 40zł jak robię 10tys to 4 tys ale zabawa nie do porównania i frajda z jazdy.

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 8 lip 2023, o 07:49
autor: artho
Obrazek

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 10 lip 2023, o 14:56
autor: tomek evo
Kuszyna pisze: 7 lip 2023, o 22:21 Padło na 2.0 tsi 280km. Różnica w spalaniu między 2.0 tdi to 4l czyli 40zł jak robię 10tys to 4 tys ale zabawa nie do porównania i frajda z jazdy.
To prawda. Tylko jak będziesz jeździł tak aby mieć frajdę to różnica w spalaniu nie będzie 4l tylko 6-8l.

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 10 lip 2023, o 18:47
autor: Kuszyna
Więc może warto założyć skrzynie dsg 7 biegową. Ciekawe czy dużo z tym zabawy.

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 16 lip 2023, o 14:21
autor: artho
Kuszyna pisze: 10 lip 2023, o 18:47 Więc może warto założyć skrzynie dsg 7 biegową. Ciekawe czy dużo z tym zabawy.
Pewnie można, pewnie dla fachowca to nie jest to żadna wymagająca wiele zachodu przeróbka - oczywiście zakładam tutaj pełne działanie mechaniczne. Natomiast niższe spalanie to z tego co czytałem nie tylko zasługa skrzyni 7-biegowej, nowsze silniki różnią się trochę konstrukcją - większość zmian w celu zmniejszania emisji CO2, ale ta ewolucja chyba szła trochę w parze ze zmniejszaniem zużycia paliwa.

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 24 lip 2023, o 13:43
autor: tomek evo
Obawiam się, że zmiana skrzyni z 6 na 7 to nie takie chop-siup. Tylko spekuluje ale nie musi być tak, że będzie pasować bo z tego co mi wiadomo to przy okazji zmian było znacznie więcej nie tylko sama skrzynia. Koszt samej operacji też był by zapewne wysoki.

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 28 lip 2023, o 00:52
autor: orlik
Będzie pasować dq381 (7biegowa), tylko po za wstawieniem trzeba to też dostroić.

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 28 lip 2023, o 08:08
autor: logann
To może ja zrobie mały update :)

Mam wersję przedliftową, 280KM, niemodyfikowaną. I spalanie jest... mega różne :D Spokojna jazda drogą krajową albo wioskami, bez szaleńczych wyprzedzeń potrafi spaść nawet do 7.5l. Typowa jazda autostradą 140-150km/h z pełnym załadunkiem (5 osób, bagaże) to jest w granicach 10-11l, dużo zależy od np. wiatru, deszczu na drodze, opony zimowe/letnie. Ale wystarczy zejść bliżej 130km/h i już się z tego robi 9-9.5l :)

A po mieście to i 14l jest mało... To nie jest zdecydowanie silnik do miasta ;)

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 28 lip 2023, o 11:20
autor: Maliniak
To z pewnością nie jest silnik dla osób, dla których spalanie jest jednym z głównych czynników przy wyborze auta ;)

Re: S III 2.0 tsi 280 km rzeczywiste spalanie???

: 8 maja 2024, o 21:32
autor: artho
Kolejna podróż niemal 3000km i kolejna wrzutka spalania póki nie zapomnę i mój cenny long-term (wyzerowany wzorowo na start podróży) nie zostanie nadpisany przez jeżdżenie po mieście...

https://i.imgur.com/uFcbJav.png
Obrazek

OPIS:

Dane spalania:
- 2700km, średnie spalanie z całej trasy: 7.5l/100km, średnia prędkość 84km/h

Kraje:
- Polska
- Czechy
- Niemcy
- Austria
- Włochy

Przegląd stylu jazdy oraz dróg:
- styl jazdy: opanowany, długa trasa
- ruch raczej sporawy, jazda raczej dynamiczna
- większość w trybie Individual skonfigurowanym: eco + zawieszenie DCC normal
- 90% autostrady, 10% drogi krajowe oraz miejskie
- praktycznie w 100% drogi płatne (tzn. gdzie była opcja płacić tam płaciłem za drogę, nie unikałem nic)
- na autostradach prędkości przepisowe (nie jechałem wolniej niż: (ograniczenie - 10km/h) ale też nie jechałem długo więcej niż: (ograniczenie +15km/h)

Ciekawostka:
Jedno z tankowań wypadło w Innsbrucku, od tego tankowania przyglądałem się uważnie wynikowi spalania. Szybki wyjazd z zakorkowanego miasta na autostradę a później długa jazda autostradowa ale raczej wolna, sporo ograniczeń do 100-120km/h dała następujące wyniki "od zatankowania":
- 200km od zatankowania wynik spalania to 6.6l/100km, średnia 97km/h
- 300km od zatankowania wynik spalania to 6.7l/100km, średnia 103km/h
- 500km od zatankowania wynik spalania to 7.2l/100km, średnia 112km/h
Na końcu z 6tki wskoczyłem na 7mkę, ale o ile początkowe kilometry były tłuczone przy ograniczeniach 100-120km/h tak późniejsze już z prędkościami 130-140km/h.

Podsumowując:

Nadal jestem bardzo zadowolony ze spalania tego systemu (S3 L&K MY21 facelift oraz 2.0 TSI 280KM 4x4 + DSG7). W mojej opinii 300-konne samochody z automatycznym napędem AWD powinny palić więcej - tzn. przyzwyczajony jestem, że jeszcze kilka lat temu paliły więcej i ze zdumieniem patrzę, że płacę tak mało za paliwo na długich trasach. Oczywiście wiem, że można mniej... ale niekoniecznie mając do dyspozycji napęd AWD i 300 koni. Cały czas także uważam, że ten zestaw daje sporo zapasu i komfortu na drodze niezależnie od ilości kilogramów wrzuconych do bagażnika. Przez te 70 000km w Superbie zaczęły mnie męczyć niektóre elementy - średnie zawieszenie (cały układ, niekoniecznie samo DCC), momentami niezbyt zdecydowana mapa skrzyni biegów. Wyciszenie także mogłoby być lepsze a na pewno w modelach premium (do których S3 aspiruje) nieraz jest. Co nie zmienia faktu, że jeżeli tylko pieniążków w portfelu nie braknie (a chociażby na droższą eksploatację, więcej wymian olejów i filtrów) to cały czas gorąco polecam ten zespół napędowy. Daje sporo komfortu i zapasu mocy (czy raczej momentu, albo jednego i drugiego), potrafi też być cichy i kulturalny ale jednocześnie dynamiczny. Napęd AWD oparty o Haldex 5 w tym samochodzie sprawdza się świetnie. Nigdy nie czułem dołączania tyłu, nigdy nie poczułem też jego braku - jest zawsze tam gdzie powinien być, zwarty i gotowy gdy go potrzebuję.

Dla wszystkich, którzy będą myśleć o zakupie tego samochodu w przyszłości, prawdopodobnie już używanego: gorąco polecam. To udana konstrukcja na długie i spokojne lata, która w trasie pali naprawdę niewiele.