Kolejna podróż niemal 3000km i kolejna wrzutka spalania póki nie zapomnę i mój cenny long-term (wyzerowany wzorowo na start podróży) nie zostanie nadpisany przez jeżdżenie po mieście...
https://i.imgur.com/uFcbJav.png
OPIS:
Dane spalania:
- 2700km, średnie spalanie z całej trasy: 7.5l/100km, średnia prędkość 84km/h
Kraje:
- Polska
- Czechy
- Niemcy
- Austria
- Włochy
Przegląd stylu jazdy oraz dróg:
- styl jazdy: opanowany, długa trasa
- ruch raczej sporawy, jazda raczej dynamiczna
- większość w trybie Individual skonfigurowanym: eco + zawieszenie DCC normal
- 90% autostrady, 10% drogi krajowe oraz miejskie
- praktycznie w 100% drogi płatne (tzn. gdzie była opcja płacić tam płaciłem za drogę, nie unikałem nic)
- na autostradach prędkości przepisowe (nie jechałem wolniej niż: (ograniczenie - 10km/h) ale też nie jechałem długo więcej niż: (ograniczenie +15km/h)
Ciekawostka:
Jedno z tankowań wypadło w Innsbrucku, od tego tankowania przyglądałem się uważnie wynikowi spalania. Szybki wyjazd z zakorkowanego miasta na autostradę a później długa jazda autostradowa ale raczej wolna, sporo ograniczeń do 100-120km/h dała następujące wyniki "od zatankowania":
- 200km od zatankowania wynik spalania to 6.6l/100km, średnia 97km/h
- 300km od zatankowania wynik spalania to 6.7l/100km, średnia 103km/h
- 500km od zatankowania wynik spalania to 7.2l/100km, średnia 112km/h
Na końcu z 6tki wskoczyłem na 7mkę, ale o ile początkowe kilometry były tłuczone przy ograniczeniach 100-120km/h tak późniejsze już z prędkościami 130-140km/h.
Podsumowując:
Nadal jestem bardzo zadowolony ze spalania tego systemu (S3 L&K MY21 facelift oraz 2.0 TSI 280KM 4x4 + DSG7). W mojej opinii 300-konne samochody z automatycznym napędem AWD powinny palić więcej - tzn. przyzwyczajony jestem, że jeszcze kilka lat temu paliły więcej i ze zdumieniem patrzę, że płacę tak mało za paliwo na długich trasach. Oczywiście wiem, że można mniej... ale niekoniecznie mając do dyspozycji napęd AWD i 300 koni. Cały czas także uważam, że ten zestaw daje sporo zapasu i komfortu na drodze niezależnie od ilości kilogramów wrzuconych do bagażnika. Przez te 70 000km w Superbie zaczęły mnie męczyć niektóre elementy - średnie zawieszenie (cały układ, niekoniecznie samo DCC), momentami niezbyt zdecydowana mapa skrzyni biegów. Wyciszenie także mogłoby być lepsze a na pewno w modelach premium (do których S3 aspiruje) nieraz jest. Co nie zmienia faktu, że jeżeli tylko pieniążków w portfelu nie braknie (a chociażby na droższą eksploatację, więcej wymian olejów i filtrów) to cały czas gorąco polecam ten zespół napędowy. Daje sporo komfortu i zapasu mocy (czy raczej momentu, albo jednego i drugiego), potrafi też być cichy i kulturalny ale jednocześnie dynamiczny. Napęd AWD oparty o Haldex 5 w tym samochodzie sprawdza się świetnie. Nigdy nie czułem dołączania tyłu, nigdy nie poczułem też jego braku - jest zawsze tam gdzie powinien być, zwarty i gotowy gdy go potrzebuję.
Dla wszystkich, którzy będą myśleć o zakupie tego samochodu w przyszłości, prawdopodobnie już używanego: gorąco polecam. To udana konstrukcja na długie i spokojne lata, która w trasie pali naprawdę niewiele.