Wygłuszenie S3.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Wygłuszenie S3.
Ja to Wam powiem, że przepaść czuję w tym samym samochodzie w zależności od dnia, pogody, samopoczucia, asfaltu iii pewnie jeszcze kilku rzeczy
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Wygłuszenie S3.
będzie proszek i haribomarcin wroclaw pisze:Ja mu wierzę... To wiarygodny kolega z forum
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Wygłuszenie S3.
Nigdy w życiu nie zejdzie do 40db... 60 nawet to nie uzyska
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 286KM 620Nm
- Imię: Włodek
- Lokalizacja: Radonie
Re: Wygłuszenie S3.
Cała tajemnica w tym, żę dB to skala logarytmiczna.
1 dB to będzie 10^(1/10)=1.25, czyli wrost/obniżenie mocy o 1.25 razy, lub poziomu/napięcia/prądu itd. o 1.12 razy. W praktyce rożnicę 1 dB daje się usłyszeć, ale tylko przy bezpośrednim porównywaniu sygnałów.
Jeżeli masz na myśli subiektywne odczucie głośności, to wrażenia zależą od charakteru sygnału, np. częstotliwości. Przyjmując średnie poziomy głośności i średnie częstotliwośći, gdzie ucho jest najbardziej wrażliwe, to mniej więcej zależności byłyby takie:
- 0,3dB to minimalna wykrywana różnica, potrzeba dobrej procedury
testowej, aby to stwierdzić,
- 3dB to odczucie typu troche głośniej,
- 10dB to odczucie mniej więcej 2 razy głośniej.
1 dB to będzie 10^(1/10)=1.25, czyli wrost/obniżenie mocy o 1.25 razy, lub poziomu/napięcia/prądu itd. o 1.12 razy. W praktyce rożnicę 1 dB daje się usłyszeć, ale tylko przy bezpośrednim porównywaniu sygnałów.
Jeżeli masz na myśli subiektywne odczucie głośności, to wrażenia zależą od charakteru sygnału, np. częstotliwości. Przyjmując średnie poziomy głośności i średnie częstotliwośći, gdzie ucho jest najbardziej wrażliwe, to mniej więcej zależności byłyby takie:
- 0,3dB to minimalna wykrywana różnica, potrzeba dobrej procedury
testowej, aby to stwierdzić,
- 3dB to odczucie typu troche głośniej,
- 10dB to odczucie mniej więcej 2 razy głośniej.
- JacekRS
- Posty: 1420
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Wygłuszenie S3.
Pfffff... już wiem czemu nie cierpiałem wibroakustyki, nie dość że baba od wykładów i laborek puszczała nam w kółko RadioMaWrYja, to jeszcze nie umiała niczego wytłumaczyć, a na Wniosek w sprawozdaniu z laborki, że "największy hałas odnotowany w czasie pomiaru pochodził od "malucha" z wydechem po tuningu" dała nam po paleWG pisze:Cała tajemnica w tym, żę dB to skala logarytmiczna.
1 dB to będzie 10^(1/10)=1.25, czyli wrost/obniżenie mocy o 1.25 razy, lub poziomu/napięcia/prądu itd. o 1.12 razy. W praktyce rożnicę 1 dB daje się usłyszeć, ale tylko przy bezpośrednim porównywaniu sygnałów.
Jeżeli masz na myśli subiektywne odczucie głośności, to wrażenia zależą od charakteru sygnału, np. częstotliwości. Przyjmując średnie poziomy głośności i średnie częstotliwośći, gdzie ucho jest najbardziej wrażliwe, to mniej więcej zależności byłyby takie:
- 0,3dB to minimalna wykrywana różnica, potrzeba dobrej procedury
testowej, aby to stwierdzić,
- 3dB to odczucie typu troche głośniej,
- 10dB to odczucie mniej więcej 2 razy głośniej.
Skodilac - viewtopic.php?f=18&t=8398
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 17 sty 2016, o 06:41
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wygłuszenie S3.
Wczoraj jeździłem paskiem z wypozyczalni. Też szumi. trochę ciszej ale szumi. Moje największe zdziwienie - Peugeot 308 (też nullwypas z wypożyczalni) - wyciszony znacznie lepiej od Paska i S3.
Re: Wygłuszenie S3.
Dla mnie SIII i passek b8 są wyciszone niedostatecznie. I nie gadajcie o szumach asfaltu, czy czegoś zależnego od czynjików zewnętrznych, to są zmienne, na które wpływu nie mamy. Dla mnie najgorszym był szum powietrza opływającego nadwozie plus,szum opon (różny dla różnych nawierzchni, ale dokuczliwy nawet na najcichszych odcinkach), które powyżej 150 km/h gwałtownie zaczynały narastać, by przy prędkościach przelotowych 170-180 km/h, po kilku godzinach jazdy powodować zmęczenie, a także uniemożliwiać normalną komunikację z tylną kanapą.
Wyciszenie nadkoli tylnych i bagażnika niewiele w tej kwestii zmieniło, choć pozytywnie wyciszyło odgłosy dudnienia na wybojach. Za to wyciszenie boczków drzwi sprawiło, że wreszcie auto stało się akceptowalne i da się nim jeździć. Za to odgłos pracy diesla trochę się bardziej wyeksponował przy prędkościach 120-150 km/h, ale to mi nie przeszkadza aż tak bardzo żeby wyciszać auto całościowo.
Wyciszenie nadkoli tylnych i bagażnika niewiele w tej kwestii zmieniło, choć pozytywnie wyciszyło odgłosy dudnienia na wybojach. Za to wyciszenie boczków drzwi sprawiło, że wreszcie auto stało się akceptowalne i da się nim jeździć. Za to odgłos pracy diesla trochę się bardziej wyeksponował przy prędkościach 120-150 km/h, ale to mi nie przeszkadza aż tak bardzo żeby wyciszać auto całościowo.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Wygłuszenie S3.
Dziwnym jest dla mnie tylko że ludzie z wyczulonym słuchem decydują się na diesle....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: Wygłuszenie S3.
Ale tutaj praktycznie nie mówimy o dźwięku silnika. To jest poza dyskusją, coś jak danie ostre i słodkie. W SIII oba dania, niezależnie podane są na wyszczerbionej zastawie.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Wygłuszenie S3.
Czyli podsumowując, wyciszyłeś drzwi i bagażnik i jest OK?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Re: Wygłuszenie S3.
tak. jest akceptowalnie, adekwatnie do klasy i zastosowania auta. prawdopodobnie jeszcze wyciszę przednie nadkola, żeby łupanie zawieszenia na większych wybojach było mniej wkurwiające.